Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jan 2020 19:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 104 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Hej Hans Peter :)
Ja det er jeg.
Jeg drikker ikke alkohol, ryger ikke, tager ingen stoffer eller medicin for at blive skæv eller frisk (jo kaffe).
Får lidt medicin fra lægen som jeg bruger efter anvisning og så lidt som muligt.

Tumler lidt med sygdomsbegrebet i de her dage, jeg skal acceptere det som en sygdom, så jeg kan få lukket for den lille luskede dør der hedder alkohol. Min hjerne prøver og romantisere alkohol det er lovligt og har aldrig været et primært problem osv. Problemet er bare når jeg blir påvirket af alkohol vil jeg på et tidspunkt sniffe, æde piller eller ryge også vil jeg på sigt sidde i saksen igen.
Så meget bryder jeg mig ikke om fulde folk, og heller ik mig selv fuld - oplevede fulde folk nok i barndommen, hvilket også gjorde amfetamin til en sikker vinder senere for så kunne jeg drikke til det blev lyst uden at blive dummefuld.
Og tjald på samme måde, jeg ville langt heller skæve folk end fulde folk tænker det handlede om empati og rolige folk frem for råben op.
Nå vi skal vække julemanden i dag så hunden skal luftes, det bliver en god dag :)

Medlem

Geografisk sted: fyn
Fso skrev:
Hej Hans Peter :)
Ja det er jeg.
Jeg drikker ikke alkohol, ryger ikke, tager ingen stoffer eller medicin for at blive skæv eller frisk (jo kaffe).
Får lidt medicin fra lægen som jeg bruger efter anvisning og så lidt som muligt.

Tumler lidt med sygdomsbegrebet i de her dage, jeg skal acceptere det som en sygdom, så jeg kan få lukket for den lille luskede dør der hedder alkohol. Min hjerne prøver og romantisere alkohol det er lovligt og har aldrig været et primært problem osv. Problemet er bare når jeg blir påvirket af alkohol vil jeg på et tidspunkt sniffe, æde piller eller ryge også vil jeg på sigt sidde i saksen igen.
Så meget bryder jeg mig ikke om fulde folk, og heller ik mig selv fuld - oplevede fulde folk nok i barndommen, hvilket også gjorde amfetamin til en sikker vinder senere for så kunne jeg drikke til det blev lyst uden at blive dummefuld.
Og tjald på samme måde, jeg ville langt heller skæve folk end fulde folk tænker det handlede om empati og rolige folk frem for råben op.
Nå vi skal vække julemanden i dag så hunden skal luftes, det bliver en god dag :)

Vildt vildt vildt!

Synes man skal passe på med at kaste alle mulige begreber og diagnoser efter sig selv.

Jeg havde selv en masse forestillinger om at jeg fejlede det ene og det andet i mere end et år efter mit stop (også et totalt stop med alt).

Som tiden går og du kommer videre + for opbygget dig en nyt jeg (ved godt det lyder plat), går det op for en at du ligesom alle andre havde problemer og greb det an på en lidt uheldig måde.
Jeg ser ikke mig selv som værende anderledes end alle andre i dag, dog med en noget anden fortid. Jeg har 6 års total afholdenhed fra alt i dag efter 15 år med forskellige faser af misbrug med en lang række forskellige stoffer.

Håber lidt at jeg kan kigge herind om et halvt år og læser en succeshistorie (din historie)

God vind!

Edit: Lad nu alkoholen stå. 99 % chance for at korthuset vælter, hvis du vælger at tage chancen.

Insane psychedelia user!

Mht sygdoms delen handler det om at jeg ikke kan tåle og blive påvirket for så vil jeg være det igen ikke andet :) som de siger til møderne en er for mange og tusinde aldrig nok.
Tak for dine pæne ord!

Insane psychedelia user!

Så nærmer de 11 måneder sig og det går rigtigt godt.
Stoftankerne er der stadig men de bliver lavere og lavere - det er stadigt dagligt men jeg behøver ikke engang mande mig op for at sige nej.
Nogle gange registre jeg dem og det er så det jeg behøver ikke engang afvise dem længere for at de stopper, hvis det gir mening?
Temperamentet har stadig lidt udsving, men jeg er i langt mere kontrol end jeg husker jeg har været før, men stadig plads til forbedring.
Julen var self lidt en prøvelse og fulde folk kan jeg sagtens stadigt få nok af.
Har en del og se til så er gået ned til 1 møde i ugen, selvfølgelig med tanke om at blir det svært så skruer jeg op for møde frekvensen.
Det går rigtigt godt med min svømning og jeg overvejer at fortsætte med en svømme dag i ugen når åen åbner og sommeren over for at vedligeholde formen.
Så alt i alt er jeg et godt sted, håber I alle får et godt år.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 104 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]