Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 04:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 dec 2021 13:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 dec 2021 17:17
Indlæg: 2
Hej derude
Jeg har brug for råd, vejledning eller sparring med en som kender til rettigheder eller lovgivningen.. For at gøre en lang historie kort, så stoppede misbrugscentret min medicinske behandling (suboxone) i starten af oktober pga jeg havde for mange tilbagefald, og de gerne ville have en behandlingsplan fra lokal psykiatrien inden de kunne forsvare at starte mig op igen. Mine tilbagefald skyldes at jeg ikke kan tackle og dulme mine smerter og konstante uro i krop og hoved med andet end mit "stof" oxycontin/oxynorm. Suboxonen var hård ved mig og jeg stod alene med en krop og et sind, som var rigtig dårlig, så når det hele blev for uudholdeligt, så faldt jeg i.
I sommers var jeg igennem en udredning og fik i efteråret diagnosen Borderline med en ængstelig personlighedsstruktur - hvilket er rigtig godt, da det har givet mig svar på hvorfor jeg igennem hele mit ungdoms- og voksenliv har været ind og ud af misbrug (har skulle dulme min krop).
Efter misbrugscentret stoppede min medicin, skulle jeg op til min psykiater og have lavet en behandlingsplan, men der fik jeg bare at vide, at fordi jeg ikke længere var i medicinsk behandling, så kunne jeg ikke starte et forløb hos dem.
Så nu er jeg fanget mellem to stole. Jeg kan ikke få medicin fra centret fordi jeg ikke kan starte i behandling i psykiatrien og psykiatrien kan ikke hjælpe mig fordi jeg ikke får medicin fra centret.
Siden oktober har jeg skulle selvmedicinere og skaffe mine egne piller - oxycontin alle oxynorm, alt efter hvad jeg kunne skaffe.. hvilket er et helvede. Jeg bruger alle mine penge, låner og tager fra min familie osv for at kunne holde mig rask, så jeg kan "passe" min hverdag. Der er ingen udsigt til hvornår jeg kan få hjælp og det er ikke muligt at skifte rusmiddelcenter til en anden kommune, fordi jeg på trods stadig får socialfaglig behandling (samtaler osv) og centret kører et tværfagligt samarbejde med kommunen, min egen læge osv og det bliver ødelagt hvis jeg skifter center.
Nogen siger, at praktiserende læger godt må udskrive opiater over en vis periode, hvis der ikke er andre alternativer, men jeg ved at min læge vil nægte medmindre jeg kan komme med noget lovgivning/gode argumenter eller andet..
Jeg bliver dårligere og dårligere, og kan snart ikke finde noget lyspunkt i mit liv. Jeg løber tør for piller snart og pengene er små..
Så er der en derude, som kender en eller selv har prøvet noget lignende ? Hvad kan jeg gøre ?
På forhånd tusind tak :hjerte:
Ellis


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2021 14:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Frygteligt forløb, og du er desværre langtfra den eneste der står i den situation. Det har været et problem alle dage, at psykiatrien ikke vil behandle folk med misbrug, så når en fagperson fra behandlingscentret sender dig videre på den måde de har gjort, er det helt i hegnet. Enhver der har arbejdet i misbrugsbehandling i en måned, burde kende til problemet.

Mit første bud på et sted du kunne henvende dig, for at få hjælp, var Gadejuristen, men da jeg googlede kunne jeg se, at de blev nedlagt i år. Det er fandme noget lort, de har hjulpet mange gennem systemet de sidste 20 år. Måske SINDs telefonrådgivning i stedet var et sted at starte, de kender i hvert fald til problemet og har måske et bud på hvad du skal gøre:
https://sind.dk/faa-hjaelp/den-landsdae ... aadgivning

Telefonrådgivning: 70 23 27 50

Mandag, onsdag og fredag: 09.00 - 15.00.
Tirsdag og Torsdag: 10.00 - 16.00.
Lørdag: Lukket.
Søn- og helligdage: Lukket.
:hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2021 14:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Fuck noget lort at de har lukket gadejuristen RIP


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2021 19:50 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
fkn taxamike skrev:
Fuck noget lort at de har lukket gadejuristen RIP

Mega


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2021 20:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Citat:
Fuck noget lort at de har lukket gadejuristen RIP


Ingen penge i at beskytte fattige jo <3333..........

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2021 21:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Bull Lee skrev:

Mit første bud på et sted du kunne henvende dig, for at få hjælp, var Gadejuristen, men da jeg googlede kunne jeg se, at de blev nedlagt i år. Det er fandme noget lort, de har hjulpet mange gennem systemet de sidste 20 år.
:hjerte:


De genopstod 1. november..

https://www.tv2lorry.dk/koebenhavn/efte ... dejuristen

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2021 00:57 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Fedt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2021 12:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 dec 2021 17:17
Indlæg: 2
Bull Lee skrev:
Mit første bud på et sted du kunne henvende dig, for at få hjælp, var Gadejuristen, men da jeg googlede kunne jeg se, at de blev nedlagt i år. Det er fandme noget lort, de har hjulpet mange gennem systemet de sidste 20 år. Måske SINDs telefonrådgivning i stedet var et sted at starte, de kender i hvert fald til problemet og har måske et bud på hvad du skal gøre:


Det er helt hen i vejret. Jeg har været i kontakt med alle, jeg har kunne komme i tanke om og jeg har endda skrevet en klage til afdelingsledelsen i Psykiatrien, men det er jo ikke noget som løser det akutte problem, altså at jeg stor uden medicin og alt det. Men tak for det gode råd, og ja, Gadejuristen var/er en fantastisk hjælp


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2021 19:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Overvej at skifte til kratom, det er billigere end oxyer og nemmere at trappe ud af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2021 17:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 dec 2021 16:15
Indlæg: 12
Kan også helt klart anbefale kratom til lige netop dit problem


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2021 12:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 dec 2021 11:24
Indlæg: 3
Geografisk sted: Rødovre
1. du skal have fat i din kordinator/leder af misbrugs afdelingen i din kommune og forklare det helt straight. 2.jeg har været der er nu på buprenophine som stik med månedes interval stedddet hedder brydehuset.2 du KAN ikke gå uden piller ved det ermod min egen politik men du blivernød at skaffe et lang tidsvirkende opiat som methadon eller som du førnævnt var på suboxone, men hængmesterjeg tog kold tyrker på fentanyl plaster jeg lagde under tungen 100ug tror mig jeg røg aldrig så mange smøger men smerterne er ulidelige. Fordi din hjerne er rewired i måske op til 2 år. Du kan altid skrive privat jeg kender mange gode sober råd der reddede min røv. men det lyder virkelig ikke helt legalt den lorte position du er i. men ja folk siger kratom, jeg har dog aldrig selv prøvet det eller hvis du får quetiapin 100mg hjalp mighelt tilfældigt eller methylthenidat. Din krop søger en agonist til smerte receptorene og det er næsten umuligt uden fatter ikke jeg klarede den uge. blev dog senere hug på kodimagnyl haha og lavede ekstrater , og nu endelig Træne hver 2 dag med buprenophine som depot i min arm har jeg været frifor alt andet et år. men ja find misbrus kordinator i din kommune og snak med sagsbehandler ved godt det er som at drikke vand og blive fuld af det som vodka. Og vær ærlig og ikke tag for famillien taler om erfaring men brug dem til at fortælle hvorfor nogle gange dukker der hjælp op men plz skriv privat hvis det ikke løser sig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2021 12:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 dec 2021 11:24
Indlæg: 3
Geografisk sted: Rødovre
btw er stadig i chok over oxycontin er der efter jeg har set dopesick serien men det er jo alt sammen om penge hvordan fanden kan man bliveafhængig af oxy dengang jeg rendte rundt fandtes det ikke på gaden o0 måske 1 gang hver 2 måned kom en.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2023 09:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 dec 2007 18:50
Indlæg: 6
misbrugscenteret har ingen ret til at stoppe din medicin pga tilbagefald. det er direkte imod loven.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2023 09:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 dec 2007 18:50
Indlæg: 6
bla bla


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team