Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 00:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Var forleden inden på et forum hvor der blev diskuteret hvorvidt brainorgasm er skadeligt eller ej. Umiddelbart kunne jeg ikke forstille mig, at det har en synderlig gavnlig effekt, men folk der direkte advarede imod det, havde ingen konkrete beviser/ fakta om, at det skulle være farligt på nogen måde.

Jeg ville da høre om der er nogen her fra psy. der har en mere videnskabelig forklaring på det?

Til folk der ikke ved hvad brainorgasm er:
1. sæt dig på hug (squat stilling) og træk vejret kraftigt ind og ud i 20 sek.
2. rejes dig op
3. tag din tommelfinger om til læberne og pust med en hvis kraft (ikke for voldsomt, da man vidst godt kan besvime af det)
4. Du burde nu opleve out of body experience i nogle sekunder!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Jeg synes nu der er en stor forskel på at trække vejret dybt og rejse sig op hurtigt(så man bliver svimmel) og kvælning...

http://www.holotropi.dk/ - Her er folk som trækker vejret endnu dybere.

Junior medlem
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:
Jeg har lige prøvet og der skete ingenting overhovedet.
Skal man hyperventeliere? (Staves?)

Og skal tommelfingeren bare op foran hovedet, og så puste? Har aldrig prøvet sådanne oplevelser, så kunne være sjovt lige at prøve..

EDIT: Tråden skal nok blive flyttet af en mod.

Altså du tager bare tommelfingeren til munden sådan så læberne omslutter og så puster du. Det kan også være fordi du skal hyperventilere i længere tid end de 20 sek.

Medlem
Brugeravatar

Åh ja, jeg husker godt den leg fra mine helt unge ungdomsklub år. Det er mest når man går i femte-sjette klasse at man gør den slags, ikke?

En af mine venner gjorde det alene, besvimede og faldt og slog hul i hovedet mod hjørnet af et bord - så gør det ikke alene! ...Hvis du absolut bare MÅ gøre det.

Derudover kender jeg ikke til farer ved det, men direkte sundt er det jo næppe, når der er fare for besvimelse.

Senest rettet af Charles Ingalls 29 okt 2009 19:33, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Har også selv engang været så dum at ligge krop til den her slags stunt. Dengang jeg prøvede det hyperventilerede jeg også i 30 sek tror jeg, hvorefter at man så samtidig med at man rejser sig trækker vejret ind, så var der så en af mine venner der holdte for luftrøret i maks 5 sek tror jeg, så får jeg så blackout og knalder hovedet ind i hans stålstativ til sengen. Not worth it! Meget "sjovt" at prøve en enkelt gang, men tror bestemt ikke at det er sundt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Nu har jeg slettet de mest imbecile indlæg af folk der åbenbart fandt det nødvendigt, at gøre nar af det her topic... Hvis ikke man har noget fornuftigt eller relevant at sige bedes i afholde jer fra at poste og den næste der forsøger sig med noget ligende, får sgu en advarsel!!

PS: Den første er allerede givet!

Site Admin

Kombineret med LSD eller lignende, kan teknikken give ret voldsomme psychedeliske virkninger. I mine unge dage var jeg i perioder ret glad for det. Hvor sundt det er kan jeg ikke sige, men lad nu være med at falde. Hav en kammerat klar til at gribe jer, eller gør det på en madras eller lignende.

MVH
KenIshii

Junior medlem

da jeg gik på efterskole tilbage i 91,hyperventilerede vi i ca 30 sek rejste sig hvorefter en anden tog fat rundt om brydstet under armene bagfra,og trykkede.tror nok vi besvimede af det?det virkede sådan,det er nok ik skide sundt

Medlem

Geografisk sted: byen
jeg lavede på et tidspunkt et indlæg herinde om hvorvidt det var farligt at besvime osv. under genarelle diskusioner. ikke fordi det er helt det samme som dig men jeg tror godt det kan sammenlignes hvorvidt det er farligt osv. men prøv at søge efter den. jeg synes demn gav mig et meget godt svar.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Bare søg på "Farligt at besvime" i søgemaskinen. Så kommer Brugernavn's tråd som en af de første.

Junior medlem
Brugeravatar

Helt sikkert, vil jeg lige tjekke op på. Har kun prøvet brainorgasm 2-3 gange og det er ikke noget jeg ville have lyst til at prøve igen, da det ikke føles specielt vildt eller langvarigt.
Synes dog det er et interessant fænomen, som jeg godt kunne tænke mig, at vide lidt mere teoritisk om (hvilket også var hensigten med tråden i første omgang).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg prøvedet det i 8. klasse efter en lidt anden opskrift. Jeg besvimede kortvarigt, that's it. Bør ikke gøres på en skrænt med skarpe klipper nedenfor. Ud over det at trille rundt og slå hovedet er det næppe specielt farligt.

Medlem
Brugeravatar

kan nu ikke forestille mig det er helt ufarligt, grunden til man besvimer er vel at der ikke kommer ilt til hjernen ? tror ihvertfald ikke man skal gøre det for meget !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Trådstarter prøv at læs denne tekst. Der står en masse interessant. http://epis.gentoftehosp.dk/Dokumenter%5Cp031009ml.pdf
Håber det er det du søger =)

Junior medlem
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:
Trådstarter prøv at læs denne tekst. Der står en masse interessant. http://epis.gentoftehosp.dk/Dokumenter%5Cp031009ml.pdf
Håber det er det du søger =)

Ja tak, der står faktisk det hele forklaret ^^
Og så er almen besvimelse åbenbart ikke farligt, med mindre det er sygdoms relateret.

Junior medlem

Prøvede det lige, og det er faktisk rigtigt behageligt :) Jeg fik ikke ligefrem en out-of-body experience, men jeg blev virkeligt desorienteret, og mine ben begyndte at ryste helt vildt, i en 5-7 sekunder :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gangofgin skrev:
Prøvede det lige, og det er faktisk rigtigt behageligt :) Jeg fik ikke ligefrem en out-of-body experience, men jeg blev virkeligt desorienteret, og mine ben begyndte at ryste helt vildt, i en 5-7 sekunder :)

Så må jeg lige spørge - Hvad er det sjove ved at ens ben ryster i 5-7 sekunder? :)
Anyways. Kan du beskrive din oplevelse lidt tydeligere?

Junior medlem

Bl0dpump skrev:
Gangofgin skrev:

Så må jeg lige spørge - Hvad er det sjove ved at ens ben ryster i 5-7 sekunder? :)
Anyways. Kan du beskrive din oplevelse lidt tydeligere?

De rystede på sådan en kildende måde :D Behagelig måde!

Well, det er lidt ligesom at være svimmel/rundtosset - den svimmelhed er bare meget kraftigere. Tingene man ser kører rundt og sådan - slet ikke noget vildt, jeg synes bare det er behageligt :)

Medlem

det er ikke sundt der er en riskio for at ende som en spasser for at gøre det har jeg hørt

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
G-Salvador skrev:
det er ikke sundt der er en riskio for at ende som en spasser for at gøre det har jeg hørt

:roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]