Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 18:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er en sommerfugl.
Hej jeg undskylder mit manglende ordforråd i min afbrændthed, det er sgu også mest for min egen skyld (dermed også dig der læser dettte, fordi jeg i mine tanker skaber en falsk følelse af forenelighed mellem dit og mit ego.)

forsøger du at forstå dette vil du kun kunne misforstå mig.

alt hvad jeg skriver her, er mit eget ego som jeg føler igennem, Det giver mig en følelse af ingenting. som jeg så ofte har haft når jeg har indtaget stimulanser. denne tekst skal opfattes som et råb om hjælp, måske. Men det er i sit grundlag blot en følelse jeg forsøger at beskrive, samtidig med at jeg er i den fuldstændige erkendelse af det kun kan lade sig gøre hvis du som læser har haft den samme følelse som mig. måske er det ikke engang en følelse jeg forsøger at beskrive det er vel kun en tanke som jeg forsøger at acceptere som en del af mig selv, det er tanken om mit ego.... det er en meget pludselig meget virkelig bevidsthed om den gentagelse som mit ego tager mig igennem min kontakt til andre mennesker. og følelsen af uvirkelighed som er et resultat af total fremmedgørelse overfor ens egne følelser. Det er som at være født på ny.... Grunden til at det føles fjernt for mig er nærmest at jeg kun kan sætte ord og tanker på alle mine følelse og altså jeg skriver kun dette som en del af vejen til at kunne føle igen.... istedet for bare at være. men jeg tænker selvfølgelig at det er mit ego altså mig der søger følelsen af følelse for følelse... og det er mit ego som siger til mig igennem tanker at vi alle som mennesker er ens, som om at jeg ser (ikke føler) alle andre som mig selv, det virker egentlig næsten psykotisk når jeg læser den her meningsløse tekst igennem.

Men som sagt så ser jeg det bare som selvterapi, fordi at jeg føler mig selv mit ego som en sygdom. men inderst inde så ved jeg godt at jeg bare bør overgive mig selv til mine følelser. Og du kan sikkert godt mærke hvordan jeg gentager mig selv, jeg ved sgu ikke. jeg behøver en form for følelse i bund og grund....

Medlem
Brugeravatar

det kan egentlig godt være i tænker at det måske tilhøre medaljens bagside, og det ved jeg i det at jeg selv tænker det.... jeg føler en eller form for afmagt fordi at jeg bundet af mit ego alt hvad jeg gør er som et resultat af det og ikke som det burde være, folk der sidder omkring mig sidder og tænker det samme og snakker om deres følelser, men jeg tænker nærmest i to spor, som om at jeg har en følse og tanke. og det bliver bare til meningsløse ord i virkeligheden men for mig der er det bare som om jeg uden kontrol køre det igennem mit hoved igen og igen. det er et stort paradoks og det er her jeg igen bare vil med det for at komme over det på en måde. men ikke i en undertrykkende forstand jeg vil sgu gerne bare give slip. istedet for hele tiden at køre i det samme tankespor.

Det skal måske lige siges at jeg anser mig selv for at være spirituel. i den forstand at jeg mener ikke der findes noget konkret idet at tankemyldret bare er et resultat. ligesom alt andet blot er et resultat.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Emne flyttet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
starwarsfan1234 skrev:
Det skal måske lige siges at jeg anser mig selv for at være spirituel. i den forstand at jeg mener ikke der findes noget konkret idet at tankemyldret bare er et resultat. ligesom alt andet blot er et resultat.

Et resultat af?
Forudsat den har lagt i psykedelisk filosofi.

Junior medlem
Brugeravatar

starwarsfan1234 skrev:
det kan egentlig godt være i tænker at det måske tilhøre medaljens bagside, og det ved jeg i det at jeg selv tænker det.... jeg føler en eller form for afmagt fordi at jeg bundet af mit ego alt hvad jeg gør er som et resultat af det og ikke som det burde være, folk der sidder omkring mig sidder og tænker det samme og snakker om deres følelser, men jeg tænker nærmest i to spor, som om at jeg har en følse og tanke. og det bliver bare til meningsløse ord i virkeligheden men for mig der er det bare som om jeg uden kontrol køre det igennem mit hoved igen og igen. det er et stort paradoks og det er her jeg igen bare vil med det for at komme over det på en måde. men ikke i en undertrykkende forstand jeg vil sgu gerne bare give slip. istedet for hele tiden at køre i det samme tankespor.

Go koger...

Nuff said.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Nu svarer jeg dig bare lige, ved ikke om jeg forstår din situation til fulde, men du får bare lige nogle af mine strøtanker:
ALLE og jeg mener alle, er styret af deres ego (lyster, instinkter, intentioner kald det hvad du vil). Det er egoet som er vores allesammens drivkraft, men samtidig kan det også være det som står i vejen for én. I min optik handler det bare om, at blive bevidst om, at alle ens handlinger og tankemønstre styres af det ego. Når man er bevidst om det, kan man ligeså stille begynde at ændre de mønstre, som man ikke vil forbindes med, eller som ikke er gavnlige for ens livssituation.

Så jeg synes egentlig, at det mærkeligt at du ser dit ego som en sygdom, da det altså kan have positive effekter på dig?
Men smid den lige rundt en gang til, og fortæl mig om jeg rammer helt ved siden af? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
link ^^, > Egoet det falske center :-)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej starwarsfan1234,
Det er godt nok en forvirrende post du har skrevet, men jeg vil da forsøge at give lidt feedback.

Først vil jeg høre dig, hvad det er for stoffer du er på, og hvor lang tid? For mig at høre, lyder det som om du er i en amfetamin koger på omkring 4. dagen, og altså langt langt over din sengetid!

Og så til min holdning omkring egoet:
Dybest set tror jeg ikke at egoet som sådan eksistere.
Det som vi normalt refererer til som ego, er når vi som individer bliver bange for ikke at få tilfredsstillet vores behov. Så kan vi reagere grådigt, agressivt og "egoistisk" uden empati og tanker for de andres behov, fordi vi har en selv-retfærdiggørende følelse af at vi kun får hvad vi har brug for, hvis vi kæmper hårdt for det. I vores kultur er der mange tabuer omkring vores lyster/behov, som desværre kun tjener til at forstærke de negative aspekter af os som individ. Undertrykkelse af lyster skaber perverterede varianter, for naturen vil altid frem. Presser du den ned et sted, kommer den op et andet sted.
Det jeg prøver at sige er, at egoet som du ser det, kun eksistere i kraft af, at du undertrykker dine behov/lyster, og dermed kommer i konflikt med dig selv. Din natur vil svare igen på undertrykkelse med agressivitet og insistere på at få sine behov opfyldt, hvilket fører til at du nu dæmonisere din natur endnu mere, kalder den et sygt ego, osv.

Slut fred med din natur. Hvis den er selvisk og agressiv, så find ud af hvorfor den er det, i stedet for at se den som sygt. Den er dig, og den bliver syg af, at du ikke vedstår dig den.

Håber du får sovet godt ud!

Godnat,
Fanny

Medlem
Brugeravatar

Hej

Først vil jeg lige sige at jeg er en smule overrasket over alle de svar, positivt selvfølgelig.

Da jeg oprettede denne tråd, var det en spontan handling som vel nærmest var i afmagt, jeg overvejer stadigvæk de tanker jeg havde den nat. For jeg var ikke mig selv, eller man kan vel på en måde sige at jeg var en slags forvrænget version af mig selv.
Grunden til at følelsen af afmagt opstod tror jeg var da jeg inde i mit hoved oplevede mit ekstremt tydelige tankemønster, det var som om det samme spørgsmål blevet stillet i mit hovede igen og igen, uden at få noget svar. Jeg ville gerne bare tænke frit, istedet for at være bundet af en endeløs søgen.

Jeg kunne ikke kontakte menneskene omkring mig, fordi de virkede meget fjerne fra min virkelighed, jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at snakke med dem.

Når jeg tænker tilbage på det, så tror jeg faktisk det var min underbevidsthed der på en måde fik mig til at oprette en tråd på psychedelia, jeg ved ikke hvorfor.

Håber denne forklaring kan bringe de fleste af jer ud af jeres uendelige fortvivlelse over min tråd :D
:peace:

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
starwarsfan1234 skrev:
Håber denne forklaring kan bringe de fleste af jer ud af jeres uendelige fortvivlelse over min tråd :D
:peace:

Uendelig fortvivlelse er nu nok lidt at skyde over målet :wink: . Vi er vant til sære tanker herinde.. :mrgreen:

Men godt at høre at du har fået det mere "normalt" nu, efter du har fået sovet.

Pas på dig selv.
Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Jo tak for de vennelige tanker. (trods jeg nu er ved at opnå den forståelse at det er mit ego der takker) :)

Iøvrigt også tak til linket QuazzzzzZZz, det er noget af det mest relevante jeg har læst længe. (ihvertfald i forhold til mig og mit ego :P)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
starwarsfan1234 skrev:
Jo tak for de vennelige tanker. (trods jeg nu er ved at opnå den forståelse at det er mit ego der takker) :)

Iøvrigt også tak til linket QuazzzzzZZz, det er noget af det mest relevante jeg har læst længe. (ihvertfald i forhold til mig og mit ego :P)

namaste <3

glad for at du kunne bruge det :-)

Medlem

Yo, jeg er faktisk komplet nede med det du skriver. Jeg har oplevet noget der lyder som det samme (med de små ændringer der naturligvis er): at miste egoet. Eller rettere sagt, hvis ikke en helt at miste egoet, så at blive fuldt bevidst om at ego'et ikke eksisterer. Og på den måde ikke associere sig selv med sit ego. Så når du siger at alle vores egoer er det samme tror jeg du laver et mentalt trick.. Sandheden er at vi alle er det samme, som du skriver. Altså at du f.eks. sidder og læser denne tekst, akkurat som jeg ville - som om vi er samme person i bund og grund. Men det er kun bevidstheden og oplevelse som menneske vi deler, ikke ego. Egoet er netop det fiktive lag der adskiller os fra den opfattelse at vi er det samme...

Godt at du kom ud med det. Peace.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg tror jeg kan relatere til mange af de ting du skriver, føler jeg i hvert fald i min efterkoger lige nu ;-)

Du snakker om fremmedgørelse og sygelighed... Er du bange for, at andre mennesker kan gennemskue dig og se din "sygdom"? Har du overvejet om de fleste mennesker har det på samme måde, men håndterer tingene på en helt anden måde end dig? Eller er det udelukkende "you against you"?

Jeg spørger af ren nysgerrighed, da det er nogle spørgsmål, som tit popper op hos mig.

Medlem
Brugeravatar

Erkendelsensdøre :
Du har fuldstændig ret i at egoet er det der adskiller os, ikke bare som mennesker, men også menneske og natur sådan som jeg ser det.

Entheo :
Jeg har droppet tanken om egoet som en sygdom (delvist), lige nu er det bare for mig en slags samlever, som får mindre og mindre indflydelse på mine daglige bedrifter, som man bliver mere bevidst om sit ego svinder det også automatisk i styrke, men lad os nu se.... Noget der godt kan frustrere mig en smule er når jeg ser andre handle udelukkende ifølge deres ego og tilmed lyver overfor sig selv, men det lader jeg imidlertid dem om, medmindre jeg får en decideret grund til at lyse lidt på dem. (masser af arrogant undertone lige her! :D)

God ryger osv osv.! :mrgreen:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Enkopderflyderover
Hej starwärsfan1234

Jeg har også haft den tanke som du beskriver i starten, men jeg har senere hen fundet ud af at det ikke er negativt. Jeg var bange for at jeg ikke kunne føle noget. Der skete nogle triste ting, men jeg følte ikke noget for det.
Nu har jeg så fundet ud af at det er positivt.
1. At man ikke tager imod den negative energi der kommer fra "ting" der sker i verden, betyder at du ikke har et ego, på det punkt.
2. Jeg havde faktisk følelser. Jeg var hele tiden glad.

For at komme helt af med sit ego, skal man ikke gøre ting for at føle sig bedre.
- Man skal ikke hjælpe en gammel dame over vejen fordi man inderst ved at folk vil synes godt om én selv.
- Man skal ikke donere en masse penge til velgørenhed, fordi man ved at alle ens venner og andre mennesker vil synes godt om det.
- Man skal ikke skrive på psychedelia og fortælle om sig selv, fordi man ved at folk så synes man er nice.

Man skal bare gøre det (-:
For det er ego'et der tager imod folks ros og ris.

For at komme af med sit ego skal man bare se på det. Man skal bare lægge mærke til hvorfor man siger/gør det man gør.

Det er f.eks. MEGA ego-præget af mig at skrive det her. Jeg skal bare fokusere på at tabe mit ego, men jeg er kun lige begyndt, og det er svært.

Man siger at Buddha ikke har noget ego. Problemet er bare at han er kendt...
Den mand ingen kender, som bare nyder livet som det er, han er sej. Og han er næsten umulig at være. :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Lyt til den vise goa gil: http://www.youtube.com/watch?v=380iqaMMXjI

Moderator
Brugeravatar

Wow thats deep..

Men ærligt talt, så er Goa Gil en opblæst nar. Alle jeg kender der har mødt manden har nærmest kun dårligt at fortælle om ham, og hans søn, som jeg mødte nogle gange i Tokyo lider også af samme sygdom.
Det lader til at Goa Gil har fejltolket et opblæst ego med en kosmisk bevidsthed. En typisk begynderfejl.. Arhem.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Enkopderflyderover
Det virker som om du har oplevet en del Odden (-:
Det lyder sku' meget nice. Hvad arbejder du med og sådan (jeg ved ikke hvor personlig man må være herinde endnu)?

Moderator
Brugeravatar

Lige nu er jeg på Filippinerne, hvor jeg underviser... Og så ved jeg ikke helt hvad næste skridt skal være. Jeg gider i hvert fald ikke blive boende her.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]