Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har røget hash i en 4års tid hvor jeg har i gennemsnit har røget mellem 6 og 12 mix selv om dagen, der er måske sammenlagt 10 dage i den 4 ård periode, hvor jeg ikke har røget pga af ferie og forsøg på at stoppe, nu er det så lykkedes og jeg har ikke røget i en måned og 2 dage. I den første uge havde jeg det faktisk fint efter omstændighederne, men 2 og 3 uge var jeg syg med noget der ku beskrives som influenza, var dog ikke i tvivl om det var pga mit rygestop. Men her i den 4 uge har jeg det lidt bedre men sover stadig kun 4-6 timer per nat, vågner flere gange med mareridt, i løbet af dagen har jeg stadig mange hedeture/svedture, og mit humør er meget lavt og jeg har ingen energi overhovedet! Jeg forstår ikke hvorfor det er sådan for herinde skriver folk der kun går en uge 14dage så har de det perfekt igen, så begynder og tvivle på om det mit rygestop der gør det eller om der er noget alvorligt galt med mig, HER ER MIT SOØRGSMÅL SÅ! Hvor lang tid efter jeres rygestop havde i det dårligt og var mærket af det? Og kun svar hvis i har været seriøse rygere i en gennem flere år hvor i har røget hver eneste dag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
håber det er iorden jeg lige fyrer et spørgsmål af :)
inden du går i seng hvad tænker du så?
er det en forudtaget forventning om du ikke kommer til at sove eller?

din søvn er alfa og omega, når du ikke sover om natten bliver dit immunforsvar svækket lige så vel som dit humør bliver det.

Junior medlem

Spørg alt hvad du vil! Er glad for der er nogen der vil hjælpe! Her den sidste uges tid, falder jeg faktisk forholdsvis nemt i søvn, så tænker ikke så meget over det :) men vågner flere gange hver nat, og sover langtfra de 8 timer man bør, og jeg har ellers altid haft et godt sovehjerte

Dedikeret medlem
Brugeravatar

du siger at du vågner med mareridt, husker du drømmen eller tror du bare det er mareridt fordi du ligger badet i sved?
følelsen af at ens dyne klistre sig til en er virkelig ulækker bvdr.... dårlige minder
hvad har du forsøgt dig med for at komme til at sove bedre?
kamille-te, sex, motion og boglæsning er alle sammen ting som kan hjælpe på søvnproblemet :)

Junior medlem

Indtil for en uge siden havde jeg en pige og når jeg sov med hende sov jeg faktisk bedre,
Og ja jeg husker drømmene tydeligt men har haft mareridt hver nat i en 3 års tid så det har intet med rygestoppet at gøre... Men har nok ikke prøvet det vilde for at sove bedre, ku godt være jeg sku prøve at købe noget kamille-te men træner meget 1 time til halvanden 6 dage om ugen og det har jeg gjordt i halvandet år ca :)

Junior medlem

Hej Rash

Det lyder godt nok ikke særlig rart det du er udsat for, men som Justchill spørger lidt til - Hvad tænker du når du ligger i sengen og prøver at falde i søvn?

Din nattesøvn påvirkes meget af de sidste "Store tanker" du har tænkt lige inden du falder i søvn, og i mange tlfælde kan det ødelægge hele nattesøvnen. (1-2 timers løs søvn)

Det jeg kunne tænke mig at vide er om du evt. har noget tankemylder? svært ved at falde i søvn?, har du været ude for nogen traumatiske oplevelser det sidste år? (udover dit rygestop, hvilket også kan være en traumatisk oplevelse for din hjerne)

Lige meget hvad, syntes jeg du skal henvende dig til din egen læge, fortæl ham/hende hvad du fortæller her (at du stoppede med at ryge hash osv.) han/hun vil sikkert kunne hjælpe, med noget afslappende medicin, der virker som en hjælp til at falde i søvn (ligesom hash måske har været for dig, inden du stoppede). Det kan meget godt tænkes at du har fået en hash psykose, og det er noget man skal have hjælp til.

God bedring.
Highness.

John Lennon said : "Love is all you need", well, i love WEED and WEED loves me!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Indtil for en uge siden havde jeg en pige og når jeg sov med hende sov jeg faktisk bedre,
Og ja jeg husker drømmene tydeligt men har haft mareridt hver nat i en 3 års tid så det har intet med rygestoppet at gøre... Men har nok ikke prøvet det vilde for at sove bedre, ku godt være jeg sku prøve at købe noget kamille-te men træner meget 1 time til halvanden 6 dage om ugen og det har jeg gjordt i halvandet år ca :)

at have mareridt hver nat i 3 år lyder forfærdeligt! og langt fra normalt, jeg vil også opfordre dig til at tage et smut forbi lægen.
hvis du kan få styr på søvnen vil det IMO være at foretrække i stedet for at få lægens narko til at lulle dig i søvn.
prøv også at lægge din træning og efterfølgene bad til sent om aftenen så du er helt udmattet når du går i seng :)
prøv dig frem, du skal nok støde på noget der hjælper :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
:) jeg tror ikke afslappende medicin fra lægen er et godt alternativ, det bliver for farligt at blive vedt til et andet "stof" end hash- Jeg har selv god erfaring med Baldrian. Har selv haft lange perioder med dårlig søvn som er afbrudt mange gange på en nat. Baldrian kan os virke mod generel uro i kroppen.
Ellers prøv at køre dig selv træt sidst på dagen, masser af frisk luft og motion, det tager lang tid inden kroppen er ovenpå efter flere års konstant røg.. :)

Junior medlem

Grunden til jeg stoppede med at ryge var faktisk at jeg gik ned med en mulig depression og så tog jeg til min læge som mente at jeg havde ADHD og har sendt mig videre til en psykiater som der desværre er lang ventetid på, så nu går jeg sygemeldt derhjemme indtil jeg kan komme til psykiater men har fået at vide at der kommer til at gå mellem et halvt år til et år og min læge siger der desværre ikke er noget at gøre for det kan gå hurtigere,
Jeg har oplevet en del voldsomme ting igennem tiden jeg desværre ikke kan gå i detaljer med her og i de seneste par år har jeg virkelig været uheldig og været udsat for og oplevet traumatiser ting selvom jeg dog tar det meget stille og roligt men gennemsnits personen var nok gået i chok.
Og når jeg skal falde i søvn ser jeg fjernsyn for ikke at tænke for tænker altid på folk jeg er sure på, xkærester og generelt kun negative ting desværre, jeg prøver at tænke på fodbold som er den eneste interesse jeg har
Mange tak for i interessere jeg for at hjælpe mig!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

livet er sku ikke så surt som du ser på det mester (:
vi har sku allesammen en masse lort med i bagagen, det vigtige er bare at bruge det til noget fornuftigt.
det nytter ikke noget at du bare sidder og går i selvsving over de negative ting.
der er altid en vej frem og du skal nok finde den, men til at starte med ville jeg give give min krop og hjerne lidt fred hvis jeg var dig.
løb en lang tur, udforsk naturen eller hvad du nu kunne finde på. det kan godt være at fodbold er din eneste interresse
men det er vel kun fordi du ikke har udviklet nye interresser pga. misbruget og den ensformlige omgangskreds.
du skal skam nok få det bedre, det er bare et spørgsmål om tid :)

Junior medlem

Justchill jeg er glad for din sidste kommentar! Og for din og jeres hjælp generelt. Jeg må prøve at se tiden an og forsøge at tænke positivt og håbe på det bedste, jeg vil os forsøge at prøve med baldrian :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det var skam så lidt ;) hvis det er iorden med dig vil jeg gerne høre om hvordan det går med dig fremover hvis du da gider dele med os andre :)

Junior medlem

Det vil jeg meget gerne er meget glad for din oprigtige interesse :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

er der nogen fremgang mester?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
det tager 2 måneder for at din krop får renset helt ud.

Junior medlem

Indtil videre er alting helt det samme desværre... Det er sÅ smådt ved at gå op for mig det ikke er rygestoppet men noget andet der er galt... Er begyndt at spise fiskeolie, vitamin piller og baldrian/humle piller hver dag. Vil virkelig gøre alt for en ordentligt nats søvn! Håber snart det kommer :)

Medlem
Brugeravatar

Motion motion og motion. Ved godt at det en kliché men det er simpelthen vejen ud af et hashmisbrug..
Ikke nok med at det hjælper på din nattesøvn, så leder det ganske enkelt også bare tankerne på noget andet end at ryge.
Hvis din psykiske trang er væk (?) altså lysten til at ryge en fed :) så er du 90 procent af vejen. Du kan godt (hvis du tror på det)

Junior medlem

Jamen jeg træner 6 dage om ugen i en halvanden time, og løber 1-2 gange om ugen, så tror ikke jeg kan gøre meget mere der :) hmm, jeg ved ikke om jeg stadig har lyst til at ryge, men jeg tænker da tit, nøøj det ku være lækkert lige at koble helt af med en joint, eller ryge en joint og så sove perfekt. Men her 5,5 uge inde i stoppet sover jeg stadig max 6timer per nat og vågner 2-3 gange, får stadig hedeture og svedture, er bare i tvivl om det er rygestoppet der gør det når der nu er gået så lang tid, men det bliver jeg klogere på når der er gået lidt længere tid :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Det lyder som om det er andre ting som er problemet og som om rygningen har været selvmedicinering.

Jeg vil anbefale dig en terapeut du kan tale med og i første omgang at undgå medicin, da det alt for ofte er en glidebane.

Det er godt at høre at du træner. Jeg synes altid folk slynger den ud med træning og/eller kost og hvad siger man så til en der er aktiv og spiser ordentligt, men alligevel ikke har det godt?

Det er ikke helt så enkelt, men det lyder som om du har nogle negative tankemønstre, som man måske kunne arbejde med. Eventuelt med meditation og visualisering eller det meget moderne "mindfulness".

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem

Det lyder som om det er andre ting som er problemet og som om rygningen har været selvmedicinering.

Jeg vil anbefale dig en terapeut du kan tale med og i første omgang at undgå medicin, da det alt for ofte er en glidebane.

Jeg er skrevet op til en psykiater igennem min læge, er der mere end det jeg kan gøre?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]