Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Senest rettet af peanut 19 nov 2014 21:12, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Først vil jeg spørge dig om, hvorfor du ikke for lang tid siden har spurgt din kæreste direkte om han tog stoffer?
Har du noget som helst tillid til din kæreste siden du vil teste ham med drugvipes? Du går ind på badeværelset og sammenligner jeres pupiller, helt ærligt, hvis jeg var din kæreste var jeg fandme blevet sur!

Ellers så er alle de symptomer du fortæller om, et rimelig godt tegn på at han hygger sig med noget amfetamin, eller måske en del kokain(gætter dog på amfetamin).

Du har også overtalt ham til at han ikke må drikke kan jeg læse udfra det du skriver. Pga at du tidligerer har haft en kæreste der var alkoholiker. Så fordi du tidligerer har været sammen med en alkoholikere, må din nuværende kæreste slet ikke drikke?!?! Altså det er jo ikke alle der drikker en genstand en gang imellem der ender som alkoholikere. Og det er heller ikke alle der af og til tager stoffer, der ender som misbrugere.

Hvad er problemet i at han tager stoffer engang imellem? Du skriver at han er kold og ikke har lyst til sex. Det kan jeg sku godt forstå sådan som du mistænker ham, og konstant kredser om hans måske - måske ikke - stofbrug.

hvis jeg var dig ville jeg tage et ordentlig kig ind i mig selv. Og prøve at se om du måske ikke har nogle problemer du projekterer over på din kæreste!

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Medlem
Brugeravatar

Det lyder som noget af et problem du har at kæmpe med, og det er jeg ked af at høre. Men umiddelbart ville jeg mene at det ville være en bedre idé at vente til at han netop IKKE har store pupiller. Nu ved jeg ikke så meget om hverken coke eller amf, men jeg tror han er nemmere at overtale til at fortælle sandheden når han ikke er påvirket. Især med disse stoffer, da så vidt jeg kan forstå af dem, bliver man hurtigt irriteret og urolig når konfronteret.

Jeg ønsker dig alt held og lykke med det :)

men som frankbooth skriver tror jeg det ville være bedre at give ham lov til at drikke nu og da så længe han ikke gør det for ofte. men jeg mener også, i modsætning til frankbooth, at det ikke er iorden at han er så ofte påvirket af den slags stoffer mens han bare er hjemme og sammen med dig, for det tyder ærlig talt lidt på et misbrug.

Junior medlem

Hej
Tak for svar. Jeg har ikke haft nogen mistanke før. Den startet for 2 uger siden. Og jo han må gerne drikke alkohol han kan vælge frit. jeg har orienteret ham om at drikking og festing hver weekend høre ikke til i samme kano som jeg er med å padle. Men valget er da hans eget. Lige ledes er det mit valg og ikke gidde og padle en fælles kano med en kæreste der sætter fest før end kæresten. jeg ved han ikke vil bryde sig om hvis jeg tog på byen hver weekend og festet mig stang stiv. Og det respektere jeg. Og jeg forventer å bli respekteret tilbage på sammen måde. det kaldes integritet : Å træffe de rigtige valg selv om der ikke er nogen der ser du gør det. men ta ikke fejl han kan vælge frit og det kan jeg også. Jeg holder meget af ham og jeg vil træffe mine valg på reelle fakta grundlag og ikke mistanke. kan jo ikke ikke andet end gi ham det frie valg. Men i det skal jeg ikke fraskrive mig mit eget. Og jeg er så meget tilpas i mit eget skind at jeg tør og ta en samtale med min kæreste om hvad som bekymrer meg. For og bygge et forhold på mistanke er dødfødt. Så real deal er og få det ud af sindet, så det ikke ligger og ulmer.
jeg synes rigtig godt om at fordi en drikker lidt så er man ikke alkoholiker. Og ligedan så bekymrer det mig ikke om han evt skulle ta amfetamin en gang eller 4 i året på en fest. Men blir det mandag tirsdag onsdag osv.... da påvirker det livet mit....og da vil jeg ha ret til og træffe et sundt valg på fornuftigt grundlag.
Men tak for indspil alt er til god eftertanke :-)
Tak

Junior medlem

Så kort oversigt:
Han kan sagtens gå med venner på byen og ta et par øl. og det gør han også, bare triveligt.
Jeg jobber mange aftenvagter og der for har vi få aftener sammen, når han er på fri.(jeg jobber i helsesektoren)
Vi er godt oppe i 45 årene, så storfest behovet burde ha sunket, da vi ikke er 25.
men mega festing, med glemte mobiler og pengepunge og ikke husker hvor man har været+symptomer på rusing i felles hverdag. Er det som bekymre meg.

Medlem
Brugeravatar

Du må undskylde mit hårde indlæg.

Troede slet ikke din kæreste måtte drikke, men er enig i dig i at man i et fast forhold ikke går ud og drikker sig stangstiv hver weekend. Det får min kæreste heller ikke lov til :) Og kan godt se din bekymring omkring amfetamin, i min verden er det også ok at tage den slags ting nogle gange om året til vlde fester. Men bestemt ikke mandag, tirsdag osv osv.

Har mange venner der tager amfetamin og kokain på dagligt basis, primært folk i stressende job der bruger det som en slags præstationsfremmende middel så de kan arbejde hårderer. Dette bliver hurtigt en ond cirkel.

Jeg syntes dog ikke at du skal hive en drugvipe frem, før du har taget dig en seriøs samtale med ham om han tager stoffer.
Jeg ved godt at han højst sandsynligt vil benægte, men så må du gå lidt hårdere til ham, sig til ham at du VED at han tager et eller andet, det kan du simpelthen se i den måde han opfører sig. Få ham til at føle sig tryg, og sig at det ikke er fordi du er sur på ham, eller vil moraliserer over ham, men at du simpelthen bare er bekymret. Sig også til ham at du kan accepterer et minimalt forbrug af de her ting, men at du ikke kan acceptere det misbrug du betænker ham for at have.

Og husk at tage den her samtale med ham en dag han er ædru. Dette er meget vigtigt, specielt hvis det er amfetamin han tager. Folk der tager amfetamin bliver tit paranoide, og det kan få en til at benægte ting, som står lige foran en.

Håber at du kommer frem til en løsning :)

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Junior medlem

Tak for dit svar :-)
Dit første svar var nu meget godt det også, for jeg måtte sætte ord på min grænse, og det var meget sundt. jeg har ikke tænkt mig og dumpe ham eller være nedværdigende, som det absolut måtte ha været når jeg tog ham med på badeværelset. Men det som undret mig mest var han ikke spurgte til hvad eller hvorfor jeg tog ham med ud på badet. I det oplevet jeg han afsløret sig selv. Men tak for det gode råd. jeg skal ta en samtale med ham når han kommer på fri næste gang.
Og jeg skal gøre det når han ikke virker påvirket. Kunne ha gjort alt være med og gøre som jeg havde tænkt. Så takker mange gange. Jeg elsker manden og han har sit frie valg, hvis han vil bruke amfetamin for at gå igennem en hard hverdag, så ok. Men når det tar sig så meget op at det blir en del af hverdagen, er det ikke godt for ham eller mig. Og frank Booth tak for fint indspil, mit mål er ikke og ødelægge men og hjælpe. Og da jeg ikke har kendskab til rusmidler, kan jeg sikkert virke som en elefant i et glashus. Og det er absolut ikke min hensigt. Men jeg er en veldig kontant type, og koster ikke under gulvtæppet. Og det er ikke bestandig det rett og gøre. Men jeg må forberede mig da jeg er bange for at miste ham, men samtidig kan jeg ikke akseptere slik de sidste par uger har været. Så derfor søgte jeg råd herinde. han har bestandig haft et stort temperement og blir let sur og til tider hysterisk, men jeg bøjer ikke av for det. jeg bare venter til det går over. han er meget aktiv, kan ordne store brændestabler på 1 dag. han er super effektiv når han jobber med noget. Og har bestandig taget det som positivt og derfor aksepteret humørsvingningerne. Men det var måske 1 -2 gange i mrd. nu er det 1-3 gange i ugen. Og da begyndte jeg og spekulere og føle på mig, at her er der noe der ikke stemmer. Da jeg intet kan om rus. Men store pupiller og svedeture og amper. Da begyndte min klokker og ringe. Så jeg takker for al hjælp og indspil :-)

Medlem
Brugeravatar

Selv tak, hpber at kan bruge det til noget :)

Det vigtigste er at du finder ud af hvad du kan accepterer og ikke kan accepterer. Lad vær med at accepterer noget fordi du er bange for at miste ham, det vil kun gøre jeres forhold dårligere. Kan hilse og sige at jeg bestemt heller ikke ville accepterer et hver dags forbrug af amfetamin fra min partners side, det er et skråplan og det kan have alvorlige konsekvenser både psykisk og fysisk.

De symptomer du fortæller om kunne bestemt godt lyde som et højt forbrug af amfetamin. En ting du også bør kigge på er hans søvn, hvis han sover meget lidt er det også et tegn på at han tager amfetamin.

En sidste ting du måske kunne tage i brug er at se på hans pik, jeg ved godt det lyder dumt. Men amfetamin gør at ens blodkar trækker sig sammen, og det gør så at ens pik og kugler trækker sig sammen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
frankbooth skrev:
En sidste ting du måske kunne tage i brug er at se på hans pik, jeg ved godt det lyder dumt. Men amfetamin gør at ens blodkar trækker sig sammen, og det gør så at ens pik og kugler trækker sig sammen.

tror os han bliver mere glad for at du ser på hans pik, end hans pupiller lol :D

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Det lyder på mig som om hans eventuelle stofbrug er et sekundært problem for dig. Det som er et problem for dig er hans humørsvingninger, manglende sexlyst og hyppige byture. At stofbruget muligvis er årsagen til humørsvingninger og manglende sexlyst er så næste skridt.. Men hvad med at tage udgangspunkt i det som reelt generer dig, i stedet for at teste ham og presse ham til at indrømme hvad han tager af stoffer? Bare et forslag.
Håber I får genetableret tilliden i forholdet, ellers er det nok ikke et forhold jeg ville samle på.

Medlem
Brugeravatar

frankbooth skrev:

tror os han bliver mere glad for at du ser på hans pik, end hans pupiller lol :D

Haha, ja, garanteret!

Junior medlem

Hej :-)
Og tak for mange fine kommentarer. Ble lidt paff da jeg kom hjem i aftes fra arbejde og læste din kommentar frankboth, for i går aftes når han tog et brusebad tænkte jeg nemlig(jeg sad på wc) gud hans pik er da skrumpet ???? har da set ham nøgen så mange gange. Hvad er der lige galt med tissen !!! Ha ha i er oplyste. for jeg havde da aldrig sat det i sammenheng med amfetamin. Og til lektier.
Vi har haft en god samtale om de aspekter du nevner, og jeg ved han elsker mig, og ville ikke bryde vores respektgrense uden en grund. Så hva kom først hønen eller ægget?
Han er et super flot menneske kæresten min, med gode værdier og temmelig smart. Har aldrig følt mig ikke hørt eller overset på de 1,5 år. Så helt klart det er noe som gør han vælger slik han gør. Tror ikke han er stolt over sin adfærd selv, da han gir tydelig udtryk for det selv. Men jeg har aldrig spurgt efter en forklaring. For jeg er ikke til sødsuppe. Handling er mere end ord. Så når han vælger og ikke forklare hvorfor, og afleder med en masse volapyk i så stor fart at han næsten ikke har tid til at trække vejret. Helt uden at jeg spørger. da kender jeg ham godt nok til at vide at han er desperat for at slippe og blive spurgt eller snakke om temaet. Og jeg har ikke følt for at gi ham en enda større desperation i det øjeblik.men jeg vælger heller ikke og gå rundt med lukkede øjne. jeg elsker ham nok for os begge, når han snubler. Men jeg kan ikke bære ham hverdag.
Tak for gode tilbagemeldinger :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det behøves altså heller ikke være et stof(mis)brug, han er ude i. Det kan være han går og bakser med noget til daglig, som han ikke er interessent i du skal vide noget omkring. Jeg syntes hurtig man har en tildens til at give stoffer skylden, for både det ene og det andet. Bare lige for at få taget den med i overvejelsen, inden du snakker med ham :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det behøves altså heller ikke være et stof(mis)brug, han er ude i. Det kan være han går og bakser med noget til daglig, som han ikke er interessent i du skal vide noget omkring. Jeg syntes hurtig man har en tildens til at give stoffer skylden, for både det ene og det andet. Bare lige for at få taget den med i overvejelsen, inden du snakker med ham :)

Come on. Store pupiller, taler enormt hurtigt, rastløshed, skrumpediller og meget svigende adfærd? Det er jo ikke bare en nedtur der har fået ham til at reagere på den måde. Måske det er en nedtur der har fået ham til at tage en eller anden form for stimulans, men det andet synes jeg ikke rigtig lyder plausibelt.

Held og lykke til topic-starter :-) Du lyder til at takle sådan en situation meget bedre end den gennemsnitlige kone/kæreste. Thumbs up for det!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
100 % han tager et eller andet. Eller 99.9 % rettere..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis hans sexdrive er nedsat er det da et symptom på han har kørt dette (mis)brug længe. I starten vil ens sexdrive da spike hvor det falder jo længere man kommer ind i bruget?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Hei og super mange tak for god respons :-)

Hans sex drive har bestandig været LOW. jeg har spurgt ham direkte om det er fordi jeg ikke tænder ham. Og til sir han at jeg er fin og han tænder på meg. Men når jeg spørger indtil om han ved hvorfor han har lav sexdrive. Ja der svare han slet ikke. Jeg har ventet i op til 10 - 15 min med og sige noget, siddet i total stilhed og ventet og givet ham tid til at svare. Når jeg så til sidst ikke klare og vente længere, og spørger om han har tænkt på og svare. siger han at han ikke ved hvorfor det er sådanne. Og at han ikke ser det som et problem. Men jeg ser det som et problem for vi er fra hinanden i 4 uger og da er 3 gange i mrd. de 4 uger han er hjemme lige i underkanten af det som jeg har lyst på. For vil jo gerne med intimitet vise ham at jeg elsker ham. Til dette får jeg heller ikke noget svar. Men jeg har accepteret at vi har forskellig appetit. har ikke kundskap om hva eventuelt misbrug gør med drifter. Men low sex drive fik han ca. 1 mrd efter vi lærte hinanden og kende. En gang da vi pjattet lidt på køkkenet, sa han at han ble pludselig angst. jeg tøjset det lidt væk. og afsluttet pjatteriet. Senere spurgte jeg ham om han virkelig ble angst, og da svarte han helt 100%(99,9) at ja det gjorde han. Jeg beklaget da at jeg ikke havde taget det på alvor, og siden har vi ikke pjattet på køkkenet eller andre steder end i sengen :-(
Men akkurat i forgårs lagde jeg mærke til at hans tissemand var betydelig skrumpet, selv om han var i brusebad, hviket normalt har en blodcirkulerende effekt og burde ha øget størrelsen. Men jeg ved som sagt ingen ting og effekt af disse rusmidler, hverken kortsigtet eller langsiktet. Jeg kan læse en masse om skade effekter på internet, men ingenting om de symptomer og observasjoner som i nævner, og det er flot i gider og dele jeres viden og kundskap. Den gør mig til en bedre kæreste og forhåpentligvis så godt rustet til at gi ham den tid han trænger til at åbne sig, når spørgsmålet er kastet åbent ud i vores forhold. Tak for gode råd og oplysning :-)

Junior medlem

Det lyder som om han har et forbrug af amfetamin og det har taget fuldstændig overhånd og han ved det.
Hvis det går ud over forholdet, så syndes jeg, du burde forlange en forklaring, og hvis han ikke vil give den så
er det hans egen skyld hvis du går.

Junior medlem

Hei
tak for indspil.
Alt er til god hælp :-). Hvile reaktioner kan jeg forvente ???
Regner med bortforklaringer og vrede for at aflede direkte spørgsmål. Hvordan kan jeg bedst sørge for at ikke miste retningen på samtalen ??? forslag modtages gerne.
Når jeg spørger til grunden til de observationer jeg har set og levet med. Hvor hårdt kan jeg gå på spørgsmålet " Hva er grunden til .....? det er den tilnærming jeg har tænkt mig og tage i samtalen. Jeg tåler rimelig verbalt tæsk som afledningsmanøvrer. Og klare og holde fast i Hva er grunden. Og jeg tænker ikke og ta til takke med "ved ikke" !
Hvis han er ude i et overforbrug av amfetamin eller noget andet. hvad og hvordan er forsvarsmekanismerne ?
Hvad kan jeg forvente ?
Bort forklaringer og ved ikke og temaskift, vil jeg vel tro er hurtige løsningsmodeller ? Eller hvad ?
Al hjælp til og forbedrede mig på samtalen modtages :-)

Tak

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg har personligt næsten altid kæmpe pupiller. Påvirket eller ej.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]