Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Xp3rt skrev:
Citat:
**Jeg har fået rigtig mange venner/bekendte af at ryge...

Og den lader vi så lige stå lidt!

Xp3rt@> Du sælger altså varen godt! god sex og masser af venner, -det er ordentlig HR! : :lol: :lol: :lol:

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Caligula skrev:
thc sætter sig i dit fedtvæv og ikke i dit blod.
det er osse derfor at du ikke bliver så fysisk afhængig af thc (læs: fedtopløselig) som f.eks. nikotin (læs: vandopløselig) nikotinen tager måske en dag om at være ude af kroppen hvorimod thc kan tage flere måneder... hvis du ryger smøger til hverdag og ligepludselig stopper, falder din nikotin mængde i kroppen drastisk og det er det der giver abstinenser.

EDIT: Har forsket videre og man skal nok tage nedenstående med et gran salt. Nogle metabolitter er uvirksomme, andre er ikke og det mest sikre argument er vist, at der sandsynligvis er så lidt THC i fedtvævet og at det udløses så langsomt, at det ikke må formodes at give en mærkbar rus (og slet ikke op til adskillige uger efter). Vi beklager .... //Malkavian

Måske lidt OT, men ok. Som jeg har hørt det er det metabolitter (fordøjet THC), der sætter sig i fedtvævet, og disse udskilles i urinen og kan måles i en urintest.

Hvad jeg har forstået på en artikel fra erowid er, at den metaboliserede THC ikke har samme psykoaktive virkning som det der ryger ind i dit blod og gør dig skæv få minutter efter en ryger. Derfor tror jeg ikke umiddelbart på, at THC'en i fedtvævet modvirker abstinenser: jeg tror man ser skal se på den virkning der er mellem receptorer og THC'en oppe i hjernen.

Ellers må man vel også antage, at fedtudløst THC - om det skulle være psykoaktivt - bliver udløst så langsomt, at du aldrig får en høj nok koncentration i dit blod til at udløse en rus. Prøv at check den her artikel på Erowid:

http://www.erowid.org/plants/cannabis/c ... ects.shtml

Grafen skulle også meget godt afspejle indholdet i blodet, som røget cannabis giver. Uden et tilstrækkeligt THC indhold i blodet er der generelt heller ikke nogen rus.

Senest rettet af Malkavian 14 feb 2006 16:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Xp3rt skrev:
10. Det sociale
11. Får nemt venner/bekendte**
12. Og alt det andet jeg ikke lige kan huske, men som er så nice :)

Problemet er bare, at hvis man pludselig får lyst til at stoppe, så indeholder ens telefonbog kun numre til folk der ryger.
Det kaldes socialafhængighed, og det er virkelig en skidt ting.
Problemet er at de færreste folk der tager mange stoffer eller ryger meget hash er i stand til at fastholde de gamle venner gennem lang tid, hvis alle dem de ellers ser er folk, der ryger/knarker lige så meget som dem selv.

Det sidste blev lidt tåget, men forhåbentligvis giver det mening.

@Malkavian > Har du fået besvaret dit spørgsmål tilfredsstillende? Forstår du bedre tingene nu?

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
jeg har røget hash i lige godt 11år nu..med stører og mindere pauser..jeg tror man har en tendens til at lyve overfor sig selv ved at sige det er okay hverdag og helst hele tiden næsten..personligt har jeg hvergang jeg har lagt hash på hylden haft en væsenlig grund til det., kærelighed til kæresten, ufrivilig ophold på små kvatdratmeter og linene, jeg tror det handler om at finde ander værdier i ens liv og ha noget at gører det for..ellers kan man ha en tendens til bare at sige.."naah d går nok i næste uge".. selvom hash er en god afslapning ting..så vil jeg mene det skaber flere problemer for en.., end det gavner her taler jeg om dagligdags hash forbrug og ik ham er ryger en pind et par gange om mdr... et andet problem som jeg tror de fleste der prøver at stoppe kender til er sønløshed.. jeg ka ligge mig til at sove i min seng kl 22 og først sove kl 06 om morgene, ligge og vende og dreje sig..kuldegysninger og koldsved..det er meget iretnede og pres..jeg gjodte det jeg hver aften før jeg gik igen seng indtog et sted mellem 10-15ml GHB..hvor derefter at se film og stene som jeg plejer..vupti så sover man.. det har hjulpet mig..fremfor humle og baldrian piller som er et lovligt anternertiv...efter 1uge´s tid forsvinder ens søvnløshed og man er naturligt træt..det virkede for mig håber i ka bruge det til noget
:wink:
ARK

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Ark skrev:
Citat:
indtog et sted mellem 10-15ml GHB..

Ark vil du ikke være lidt mere precis og oplyse om hvor mange gram GHB du tog og ikke hvor mange ml af din opløsning? Normalt indtager man GHB i gram og ikke i ml. da en væske altid vil være en ubestemt opløsning af GHB, -feks. 0,2 g/ml.

I øvrigt har GHB det med at være temmelig lumsk mht overforbrug, så hvis man erstatter sit hash(over)forbrug med GHB ender man med at have et nyt problem.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
fanny : sorry det er min fejl, GHB én er på 1,5g i opløsningen..., jeg måler mit GHB af med en 10ml sprøjtepumpe.. dvs 10-15ml = 3g - 4,5g
og 1,5g pr 5ml.. derfor jeg skrev det på..., jeg ska ik ku svare for ander end mig selv..men jeg har ik oplevet trang til at lamme mig på GHB i hverdagene imens det stod på og efter..det er vel os igen hvem man er.., det var bare et snyder råd til at ku komme til at sove :wink:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Helt iorden!
Jeg bliver helt sikkert slået ud af 2,5 g GHB :P, men tager det også meget sjældent.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Nu sidder jeg lige og ryger og faldt over dette topic.

Jeg ryger hver dag og har gjort det i godt og vel et halvt år on and off (pauser på en uge - 14 dage(vist nok to-tre pauser)), men efter denne weekend tager jeg mig sammen og vil kun ryge moderat i weekenderne.
Grunden til at det har været så svært at stoppe er, at det er dejligt at komme hjem efter en hård arbejdsdag og slappe af med en joint og putte med kæresten på Monsteret (vores sofa. Hvis man ikke passer på sluger den én! :D ) og se en film. Det har også været så nemt at "legalisere" det ved at veje af hver gang, så vi ikke gradvist bare sætter forbruget op.

Hov... Nu blev jeg lige skæv og glemte hvad jeg ville skrive :lol:

Men jo, tilbage til hvad jeg ville skrive...

De gange jeg har prøvet at stoppe har jeg ikke haft problemer med at sove (det er jo heller ikke flere år jeg har røget, så det er nok derfor), så det er ikke det der er problemet. Nej, det er fordi at kæresten stadig ryger. Så synes jeg det er lidt synd at han skal ryge alene, fordi det jo er meget socialt og hyggeligt, og så er jeg simpelthen bare glad for at sidde med den joint i hånden og ikke mindst at rulle.
Men fordi jeg har røget har jeg ikke ikke haft energi til at være kreativ fordi jeg har været for skæv. Oven i det har jeg arbejdet 37 timer om ugen siden september med ca. 1 times kørsel hver vej. Det tager også lidt på kræfterne.
Før jeg flyttede hjemmefra læste jeg rigtig meget, tegnede/malede og spillede masser af musik. Det savner jeg virkelig meget. Jeg har været flere måneder om at læse American Psycho (og jeg er langt fra færdig). Før i tiden kunne jeg læse sådan en bog på et par dage eller en uge.

En anden grund til at jeg vil stoppe mit daglige forbrug, er at jeg den anden dag da vi røg pot (eller var det skunk...) fik virkelig svært ved at ånde. Da jeg var lille fik jeg astma medicin, så det er nok det der viser sit grimme ansigt igen.

Men, men, men... Efter denne weekend har jeg besluttet mig for at tage det seriøst og begynde på en frisk. Har også fået nyt arbejde kun 32 timer om ugen ikke så langt fra hvor jeg bor, så der bliver masser af fritid :) Så må jeg sgu' bare gå ind i et andet rum eller nusse om et eller andet i køkkenet (ja, jeg er en slags husmor :wink: ) når kæresten vil ryge.
Hvis jeg ikke stopper med at ryge får jeg aldrig læst alle de bøger vi har om narko! :D

Håber virkelig jeg kan tage mig sammen til det!

Ha' det godt aller sammen :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hehe, jeg kan godt lide at du venter til EFTER weekenden med at skære ned... Vi skal jo være godt og grundigt påvirkede imorgen :D

For mig eget vedkommende, så synes jeg, at det er ganske behageligt at ryge en enkelt pind om aftenen når jeg kommer hjem fra arbejde og sidder og stener foran computeren...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Indigo Spinx skrev:
Det har også været så nemt at "legalisere" det ved at veje af hver gang, så vi ikke gradvist bare sætter forbruget op.

Jeg ved godt, at jeg nørder nu, men passer ordet "legitimere" ikke bedre ind?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
What ever floats your boat... :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
jeg har røget rimlig meget det sisdte halve år, 4-7 gange om ugen.
jeg har ikke røget det så meget det sidte 2 månder, måske 2 gange. :D
jeg tror en af grundene til at man ryger hver dag er for at komme væk fra den verden man er i, og være sammen med andre mennesker på en anden måde.
jeg synes også man kan nognlunde det samme i skæv tilstand som normal, fx. gå på arbejde snakke med sine forældre osv.
Men når man rander runt i en konstant tåge har man ikke særligt meget styr på sit liv, man glemmer aftaler, kan ikke huske hva man lavede i går og der sker ikke rigtigt noget i ens liv man bevæger sig ikke nogen steder.

Titel:
Junior medlem

Jeg kan bare godt lide at være blæst. Pure and simple :)

Dog ryger jeg ikke hver dag. Slet ikke. Kun et par gange om ugen cirka.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

ARKfisken skrev:
Citat:
jeg tror en af grundene til at man ryger hver dag er for at komme væk fra den verden man er i, og være sammen med andre mennesker på en anden måde.

Dopedog skrev:
Jeg kan bare godt lide at være blæst. Pure and simple :)

Dog ryger jeg ikke hver dag. Slet ikke. Kun et par gange om ugen cirka.

Så var det nok ikke sådan nogen som dig han beskrev.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg er nu igang med pause fra urten og bliver stadig friskere og friskere
Selv om jeg har lidt af insomnia de sidste par dage

Før da havde jeg et forbrug af den grønne urt på omkring 10 gram om dagen og jeg synes helt klart at det er på sin plads med en pause indimellem, man får tid til andre ting man ikke fik gjort før

Mvh. Astral

Titel:
Medlem

Jeg har røget mere eller mindre fast i 6-7 år, og har et meget ambivalent forhold til tjalden. For mit vedkommende, er der ret voldsomme eftervirkninger forbundet med at ryge hash, og jeg har som regel meget svært ved at tænke klart, og motivere mig til noget som helst de(n) følgende dag(e). Det er i sig selv grund nok til at fyre op under en lille bønne bare for at få sat omdrejninger i hjernen. Problemet er bare at jo flere dage jeg ryger i træk, jo værre og længere bliver den efterfølgende "grå" periode, og så er jeg inde i en ond cirkel.

Hvis jeg ikke har røget i en uges tid, føler jeg mig helt klar i hovedet og har masser af overskud og energi, men også en ubændelig lyst til at skaffe mig noget røg. Ja, men må jo nok indse at man er gået hen og blevet hooked. Men der er, som jeg ser det, også et ufatteligt stort rekreationelt potentiale i røg, for når man er skæv skal kroppen i hvert fald nok sørge for at sige "læg dig ned og slap af" hvis den er træt, eller "skaf noget fråder" hvis den er sulten. Og jeg bliver også altid meget reflekterende over mine egne handlinger og udfordringer i hverdagen, på et niveau som jeg ikke ænser når jeg er klar i hovedet, hvilket nok er den primære egenskab ved hashen for mig personligt. Så jeg ser det ikke som nogen slem ting at have et moderat forbrug. Problemet er bare at styre det, og indse at alle ens problemer ikke forsvinder bare fordi man ryger. Desuden er det (for de fleste) pisse dyrt at ryge jævnligt.

Titel:
Junior medlem

Jeg har arbejdet sammen med en som røg hver dag, og læste tidligere om en som sagde han sagtens kunne lave det han gjorde inden,,, ja det kan meget vel tænkes, det kunne min arbejdskollega også, men nu var det sådan at jeg stod og skulle svejse højt oppe mens han skulle køre mig frem og tilbage. jeg bad tilsidst firmaet om en opsigelse til enten mig eller ham da han ikke kunne koncentrer sig om det han skulle, og jeg var tit ved at ryge ned fordi han kørte uden jeg var klar, eller han havde glemt at flytte diverse slanger.. Så efter min mening har en som ryger hver dag ikke noget godt at komme med på en arbejdsplads..(med frygt for at blive hakket på) :-), håber i kan tage det.. skal også siges det var ham der blev fyret, og jeg ved ikke hvordan han har det nu.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Jeg tror der er meget forskel på om folk kan tåle at ryge hver dag. Nogle mennesker kan man overhovedet ikke mærke det på, mens andre bliver ukoncentrerede og sløve. Man må finde sin egen grænse.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil mene at man fungere en lille smule bedre i hverdagen hvis man ikke ryger 10 gram om dagen :D

Men det kommer meget an på hva man ellers lavet, hva ens arbejde er, hvilke ting man skal nå etc.

Så tror ik man kan fastsætte nogen generelle normer da det er meget afhængig af hvilken samfunds normer man lever under

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Astral skrev:
Jeg vil mene at man fungere en lille smule bedre i hverdagen hvis man ikke ryger 10 gram om dagen :D

Det var vist en grov underdrivelse! 10 g hash kan få de fleste til at blive fuldstændig apatiske og ude af stand til at fungerer i hverdagen.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]