Nu sidder jeg lige og ryger og faldt over dette topic.
Jeg ryger hver dag og har gjort det i godt og vel et halvt år on and off (pauser på en uge - 14 dage(vist nok to-tre pauser)), men efter denne weekend tager jeg mig sammen og vil kun ryge moderat i weekenderne.
Grunden til at det har været så svært at stoppe er, at det er dejligt at komme hjem efter en hård arbejdsdag og slappe af med en joint og putte med kæresten på Monsteret (vores sofa. Hvis man ikke passer på sluger den én!

) og se en film. Det har også været så nemt at "legalisere" det ved at veje af hver gang, så vi ikke gradvist bare sætter forbruget op.
Hov... Nu blev jeg lige skæv og glemte hvad jeg ville skrive
Men jo, tilbage til hvad jeg ville skrive...
De gange jeg har prøvet at stoppe har jeg ikke haft problemer med at sove (det er jo heller ikke flere år jeg har røget, så det er nok derfor), så det er ikke det der er problemet. Nej, det er fordi at kæresten stadig ryger. Så synes jeg det er lidt synd at han skal ryge alene, fordi det jo er meget socialt og hyggeligt, og så er jeg simpelthen bare glad for at sidde med den joint i hånden og ikke mindst at rulle.
Men fordi jeg har røget har jeg ikke ikke haft energi til at være kreativ fordi jeg har været for skæv. Oven i det har jeg arbejdet 37 timer om ugen siden september med ca. 1 times kørsel hver vej. Det tager også lidt på kræfterne.
Før jeg flyttede hjemmefra læste jeg rigtig meget, tegnede/malede og spillede masser af musik. Det savner jeg virkelig meget. Jeg har været flere måneder om at læse American Psycho (og jeg er langt fra færdig). Før i tiden kunne jeg læse sådan en bog på et par dage eller en uge.
En anden grund til at jeg vil stoppe mit daglige forbrug, er at jeg den anden dag da vi røg pot (eller var det skunk...) fik virkelig svært ved at ånde. Da jeg var lille fik jeg astma medicin, så det er nok det der viser sit grimme ansigt igen.
Men, men, men... Efter denne weekend har jeg besluttet mig for at tage det seriøst og begynde på en frisk. Har også fået nyt arbejde kun 32 timer om ugen ikke så langt fra hvor jeg bor, så der bliver masser af fritid

Så må jeg sgu' bare gå ind i et andet rum eller nusse om et eller andet i køkkenet (ja, jeg er en slags husmor

) når kæresten vil ryge.
Hvis jeg ikke stopper med at ryge får jeg aldrig læst alle de bøger vi har om narko!

Håber virkelig jeg kan tage mig sammen til det!
Ha' det godt aller sammen