Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 sep 2025 05:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: .
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Fanny skrev:
Du kan ikke være meget mere end 16 år, vel?

Er der da en aldersgrænse for hvor gammel man skal være for at tage stoffer ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
- eller gå folkeskolen om for den sags skyld..

Titel: .
Junior medlem

jeg er faktisk 16 år.

men jeg tænkte på, efedrin, hvad katogori er det under? det da ikke hårde stoffer? eller er det overhovedet stoffer?

mine forældre ved jeg har røget hash, jeg kun bange for om jeg få en plet. for det ødelægge jo ret meget af min fremtid.

og jeg har ikke rigtigt solgt noget, kun dexofan engang fordi nogle kællinger plagede om det... :S

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Så kunne du vel forhelvede have sagt at de måtte gå på apoteket..?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sushimåtte skrev:
jeg har fået afvide at politiet kommer op på min skole og tager test på de store elever, som jeg jo er en af.

Nægt at deltage ud fra moralske og demokratiske overvejelser, og at du gør det - i stil med JyllandsPosten - for at teste omfanget og virkningen af dine borgerrettigheder til at undgå unødig indblanding i privatlivets fred.

Du kan altid tilbyde dem, der kigger skævt til dig:

1. At du vil tilbyde at gennemrode deres værelse derhjemme for stoffer
2, At du vil tilbyde alle en undersøgelse af endetarmen for stoffer
3. At du vil tilbyde alle en kropsvisitering for våben
4. At du vil tilbyde alle en gennemrodning af deres skoletasker, mobiltelefoner og PC'ere og emails efter mistænkeligt materiale

Seriøst - tænk om nogen tager Ritalin, morfin, sovepiller/beroligende for en sygdom, som de helt ikke vil ud med. Mange typer medicin kan give udslag i disse drug tests. Det er grænseoverskridende, og det ville være fair at påpege dette. Også selv om meningen er god.

Desuden kan folk måske godt forstå dette, når de først tænker over, hvor KLAMT det ville være at have nogen til at gennemgå ens private SMS'er, MMS'er, emails og lignende. Shit, man kan have nøgenbilleder af sig selv og kæresten, men kan have emails med yderst private oplysninger om ens kærester, familieforhold eller måske psykiske sygdomme.

Alle burde nægte ud fra moralske overvejelser, og det ER da også derfor at loven normalt beskytter privatlivets fred med mindre politiet har begrundet mistanke om, at der er et kriminelt forhold.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
Sufix skrev:

der er en grænse for hvornår det er mindre dumt... :wink:

ville sq nægte hvis det var mig. så kunne de godt diske op med en grund til at teste. det er jo for pokker ikk en del af pensum. jeg blev smidt på afvænning af min skole (er nu glad for det) og de tog skam ingen test. mødte bare tilstrækkelig blæst op. tror tests er til for grelle tilfælde og der virker det lidt underligt at tage hele overskolen med i købet...j

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Sufix skrev:
Fanny skrev:
Du kan ikke være meget mere end 16 år, vel?

Tænk dig dog selv om! Er det hensigtsmæssigt at en 12 årig f.eks. tager Amf og MDMA? Eller LSD for den sag skyld? Nu vidste jeg ikke hvor gammel han var, så derfor spurgte jeg. Jo yngre man er, jo sværere er det at styre et forbrug. Der er mange eksempler på siden her som viser, at folk, som starter ud med de hårde stoffer når de stadig er i puperteten, er i stor risiko for at ryge ud i misbrugsproblemer. I puperteten har man travlt med at vise at man kan det hele selv, og samtidig et stærkt behov for at gøre oprør mod forældrene/skolen osv., så hvis du blander det med indtag af ulovlige hårde stoffer, bliver det en farlig cocktail.

16 år er også for tidligt at tage amf. Jeg startede selv med at tage LSD i den alder, men ville have haft godt af at vente et par år med det.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Fanny skrev:
Sushimåtte skrev:
Jeg ved ikke om du rent faktisk har pushed på skolen, eller hvad du har solgt, men hvis du har solgt andet end hash, er det rimelig meget selvforskyldt, og jeg kan godt forstå at skoleledelsen bliver bange for de nyheder. Hårde stoffer og folkeskole hører ikke rigtig sammen synes jeg. Eleverne er ganske enkelt ikke gamle nok. Du kan ikke være meget mere end 16 år, vel?

Det er da selvforskyldt nok hvis man sælger hash på en skole, ikke KUN hårde stoffer! Hash og folkeskole, hører det sammen!? NEJ!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo altsammen vældig fine ting, det her med et han kan nægte, og han skal pjække i to uger osv.. Og det også meget fint, at folk er utroligt gale over dette skred mod Bog Brother.

Men måske skulle man lige overveje omstændighederne: Han er 16 og går nok i 10. klasse. Hans lærer ved han før har snuset til stoffer. Jeg er sikker på, at Sushimåtte er særdeles troværdig, men mon policen og lærerne vil sige "Okay, han har jo tydeligvis nogle stærke politiske/demokratiske fornemmelser og holdninger, han slipper for testen, og hans fortid taget i betragtning, så har han nok ikke noget at skjule".

Det er måske mere hensigtsmæssigt at forholde sig til, at der er ret stor risiko for at han bliver busted, afhængigt af hvornår testen kommer. Erowid har en Drug testing vault, hvor du kan se nærmere på tiden et stof kan spores ved div. tests http://www.erowid.org/psychoactives/tes ... ting.shtml

Mon ikke du kan sno dig udenom de største konsekvenser, hvis du nu prøver at tage den mest "modne" tilgang til det, at du måske forklarer, hvis de kan spore speed, at det var et midlertidigt tilbagefald, at du fortryder osv.. Du har måske ovenikøbet "lært din lektie, og vil ikke tage stoffer igen", og så måske bare holde dig fra stofferne til du er ude af din nuværende skole.

Men som nogle også har pointeret, så får du ikke en plet på dit straffeattest.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kneppo skrev:
Det er jo altsammen vældig fine ting, det her med et han kan nægte,

Det er faktisk en fin ting, og vel ligeså fint som at bede ham lyve.

Jeg hader bare den der smøre, som samfundet altid fyrer af: "hey, vi snager så lige helt uhæmmet i nogle ting nu, og det grænser til invasion af privatlivets fred, men hvis du er uskyldig, så har du jo intet at være bekymret for ... det er kun folk med urent mel i posen, der skal være bange".

Ja, måske rigtigt, men det er bare SÅ forkert.

They that can give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
---Ben Franklin

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Sandt nok, Malk, men set fra rektorens synspunkt, så er det ikke videre smart, at have en pusher løbende rundt på skolen.

Jeg er godt klar over, at det er at være lidt hurtig med at hoppe til konklussioner, men det må vel være sådan, at rektoren ser det?

En pusher på en folkeskole er en meget alvorlig sag, og jeg ville som forældre til et barn som gik på skolen være lidt bekymret over, hvilke typer de render sammen med.

På min folkeskole var der engang en dreng fra 9. klasse som solgte lidt hash, intet stort, og han blev bortvist uden videre, jeg er ikke helt klar over, hvilke beviser der var, men det lader jo til, at, i hvert fald min gamle skole, tager stof-relaterede situationer meget alvorligt.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
.................

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 14:55, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Sushimåtte skrev:
han sagde jeg pushede og alt muligt, så skole inspektøren blev blandet ind i det osv.

Hahah. Jeg er har også prøvet at at blive mistænkt for pusheri på min skole.
Jeg var til samtale med ham lige på peaket fra en skunkejoint. Dam hvor var det noiarn! :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Enig med Malkavian, selvfølgelig skal du nægte... Og der er ikke det store de kan gøre ved det, ligemeget hvad din rektor fyrer af...

De har ikke ret til en SKID, udover det du giver dem lov til. Og de kan være nogle snedige motherfuckers.

"Så har du vel ikke noget imod hvis vi kigger i din taske?"

Når du siger ja, giver du dem lov, det korrekte svar er: Ikke uden en dommerkendelse biatch!

Iøvrigt er det bebrænset hvor mange ressourcer politiet har at spilde på en 16årig knægt med en attitude, og et lille kendskab til hvad politiet må og ikke må, den hurtigste måde at slippe af med dem, er nok IKKE at samarbejde.

Ogiøvrigt, hvis din test er positiv, det er ligegyldigt i forhold til politiet (Besiddelse af rusmidler er ulovligt. Indtagelse er ikke)
Det eneste du har at frygte der er din skole eller rektor, som muligvis kunne finde på at gøre noget ud af det. Derfor skal du nægte.

Iøvrigt ville det måske ikke være en dårlig ide at pudse pressen på sagen. EB ville elske en historie som den du har der...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: City-X
her kan du også se dine rettigheder ift. politiet: http://www.allehaderos.dk/inc/article_print.php?artid=64

Det er godt nok nogen hooligans der har lagt dem ud, men de kan da bruges alligevel :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg tror det med pressen ville være et yderst farligt træk - for det første, så ville skolen få uønsket opmærksomhed, og udover det, så hvis han blev testet positiv, så ville skolen jo evt. få ret - "han skal da testes, for han kunne jo evt. gå og give narko til vores børn."

Vil også lige sige mange tak for linket, det var meget nyttigt! :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Sandt nok, Malk, men set fra rektorens synspunkt, så er det ikke videre smart, at have en pusher løbende rundt på skolen.

Jeg er godt klar over, at det er at være lidt hurtig med at hoppe til konklussioner, men det må vel være sådan, at rektoren ser det?

En pusher på en folkeskole er en meget alvorlig sag, og jeg ville som forældre til et barn som gik på skolen være lidt bekymret over, hvilke typer de render sammen med.

På min folkeskole var der engang en dreng fra 9. klasse som solgte lidt hash, intet stort, og han blev bortvist uden videre, jeg er ikke helt klar over, hvilke beviser der var, men det lader jo til, at, i hvert fald min gamle skole, tager stof-relaterede situationer meget alvorligt.

Jeg kan godt følge dig, men en drug test er ikke et bevis for at personen pusher - bare at han har indtaget et stof. Sagen er den, at man som i middelalderen ikke kan vinde: hvis du nægter at tage testen, så antager inkvisitionen at du er skyldig, og tager du testen og bliver testet positiv er den jo også gal.

Tja, det eneste sikre er IKKE at have taget stoffer (selv om den ikke er 100%) eller undgå testen (bl.a. ved at melde sig syg).

Lortesamfund.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: slagelse
da jeg gik på efterskole gik de også helt amok med tests og den slags.
ca 60% af de originale elever er smidt ud nu. enten på grund af stoffer, eller tjald, eller alkohol.

da vi var ca en måned inde i det nye skoleår, modtog samplige elever et brev fra skolen som indeholdte en formular som man skulle skrive under. hvad der præcist stod kan jeg ikke huske, men det man skulle skrive under på var at skolen til hver en tid måtte teste en for stoffer og hash. hvis man ikke skrev under men nægtede "måtte man finde et nyt sted at være". Så alle var nød til at skrive under... tror højest der gik 4 måneder før stor set alle dem jeg rendte sammen med var smidt ud for endten det ene eller det andet. så manglede jo kun lille mig. men nej ! jeg blev ikke testes... trode jeg. efter endnu en måned blev jeg testet. men testes blev negativ :D . (der gik rygter om at der var fejl på ca hver 3 test, lucky me)
så der blev jeg ikke smidt ud. men en vis pige på min skole havde fortalt på et åbent læremøde hvad jeg og mine venner havde gjordt, og hvad jeg tadig gjorde. rigtig klog tøs var? . så lærende var en del efter mig. og blev konstant holdt øje med. (gik jo på en efterskole) .

NU KOMMER DEN SÆRE DEL AF HISTORIEN
en dag kommer jeg ind på mit værelse for at slappe af og lægge bongen på plads. men der var sku noget i vejen. bægge vinduer stod piv åbne. så jeg ringede til min daværende værelseskamerat og spurgte hvorfor han dog ikke havde lukket de fucking vinduer. for der var vildt mange problemer med den nærliggende by's indvandre. men han sagde at han ikke havde glemt at lukke dem og at han iøvrigt ikke havde været på værelset stort set hele dagen. så tænken slår mig, hvis det ikke er min værelseskammerat der har åbnet dem begge, hvem så?
Jeg luker dem og forlader rummet.
senere dem aften ligger mig og min værelseskammerat i vores senge og snakker lidt frem og tilbage, så jeg rejser mig for at vise ham en ting. men tingen mangler? Jeg begynder at lede efter den og finde ud af at det ikke er den eneste ting der mangler. min kammerat mangler også en masse ting. så tænkte jeg på de åbne vinduer. selvfølgelig, vinduerne er kun lukket med to haser, og hvis man banker på vindueskarmen udefra springer de op, og here you go - to åbnevinduer.
næste dag går vi bægge op og melder indbrudet, det er lørdag så kun to lære er på skolen. den ene hader mig, og den anden kender jeg ikke. han var ny. men han ringer til politiet, og der kommer to betjente ud og kigger på vores værelse. de ber os lave en liste over ting der manglr som vi skal sende til dem og så skal de vurdere dem og sende dem til forsikringen. de to betjente forlader skolen igen, og lige netop da de gør det kommer hade-læren gående . han ber os begge komme med op på kontoret, og det gør vi så. på kontoret spørger han så : "hvor er tingende?" og jeg spørger hvad han mener . han råber af os og siger at vi ikke skal slippe godt afsted med at stjæle vores egne ting og få forsikring for dem. det næste der sker er at mig og min kammerat står og kigger helt forvirede på hinanden og fatter ikke en brik af hvad idioten snakker om. men alligevel ringer han til inspektøren og fortæller at han står med to drenge som har gjordt dit og dat, og at vi har indrømmet det-
så bryder jeg ud i råben og spørger ham om hvad fanen han har gang i ? men han svare bare at jeg skal tige stille eller få en taxa hjem. og så blev vi smidt ud

anklaget for at have stjålet sine egne ting. læren påstod at vi inrømmede det. min mor troed ovenikøbet på ham. udsmidning af efterskole. to pletter på min straffeatest- indbrud, og forsikringssvindel. søde lære var ?

så du kan lige så godt forberede dig godt, hvis de er overbevist om at du hat taget stoffer og de vil have dig ud, så vil de gøre alt hvad de kan, og give dig skylden for så meget som muligt. det kan godt være de siger de vil hjælpe dig, men lige så snart de siger de vil teste dig er du stemplet. stemplet som forbryder i deres lille verden.

av, krampe i fingrene . :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nørrebronx
det lyder jo helt sygt. hvilken efterskole gik du på?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: slagelse
bindernæs efterskole på lolland :evil: .
var kendt som kewle dernede. hvis du kender nogen derfra så kan du spørge dem, og få min historie bekræftet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]