da jeg gik på efterskole gik de også helt amok med tests og den slags.
ca 60% af de originale elever er smidt ud nu. enten på grund af stoffer, eller tjald, eller alkohol.
da vi var ca en måned inde i det nye skoleår, modtog samplige elever et brev fra skolen som indeholdte en formular som man skulle skrive under. hvad der præcist stod kan jeg ikke huske, men det man skulle skrive under på var at skolen til hver en tid måtte teste en for stoffer og hash. hvis man ikke skrev under men nægtede "måtte man finde et nyt sted at være". Så alle var nød til at skrive under... tror højest der gik 4 måneder før stor set alle dem jeg rendte sammen med var smidt ud for endten det ene eller det andet. så manglede jo kun lille mig. men nej ! jeg blev ikke testes... trode jeg. efter endnu en måned blev jeg testet. men testes blev negativ

. (der gik rygter om at der var fejl på ca hver 3 test, lucky me)
så der blev jeg ikke smidt ud. men en vis pige på min skole havde fortalt på et åbent læremøde hvad jeg og mine venner havde gjordt, og hvad jeg tadig gjorde. rigtig klog tøs var? . så lærende var en del efter mig. og blev konstant holdt øje med. (gik jo på en efterskole) .
NU KOMMER DEN SÆRE DEL AF HISTORIEN
en dag kommer jeg ind på mit værelse for at slappe af og lægge bongen på plads. men der var sku noget i vejen. bægge vinduer stod piv åbne. så jeg ringede til min daværende værelseskamerat og spurgte hvorfor han dog ikke havde lukket de fucking vinduer. for der var vildt mange problemer med den nærliggende by's indvandre. men han sagde at han ikke havde glemt at lukke dem og at han iøvrigt ikke havde været på værelset stort set hele dagen. så tænken slår mig, hvis det ikke er min værelseskammerat der har åbnet dem begge, hvem så?
Jeg luker dem og forlader rummet.
senere dem aften ligger mig og min værelseskammerat i vores senge og snakker lidt frem og tilbage, så jeg rejser mig for at vise ham en ting. men tingen mangler? Jeg begynder at lede efter den og finde ud af at det ikke er den eneste ting der mangler. min kammerat mangler også en masse ting. så tænkte jeg på de åbne vinduer. selvfølgelig, vinduerne er kun lukket med to haser, og hvis man banker på vindueskarmen udefra springer de op, og here you go - to åbnevinduer.
næste dag går vi bægge op og melder indbrudet, det er lørdag så kun to lære er på skolen. den ene hader mig, og den anden kender jeg ikke. han var ny. men han ringer til politiet, og der kommer to betjente ud og kigger på vores værelse. de ber os lave en liste over ting der manglr som vi skal sende til dem og så skal de vurdere dem og sende dem til forsikringen. de to betjente forlader skolen igen, og lige netop da de gør det kommer hade-læren gående . han ber os begge komme med op på kontoret, og det gør vi så. på kontoret spørger han så : "hvor er tingende?" og jeg spørger hvad han mener . han råber af os og siger at vi ikke skal slippe godt afsted med at stjæle vores egne ting og få forsikring for dem. det næste der sker er at mig og min kammerat står og kigger helt forvirede på hinanden og fatter ikke en brik af hvad idioten snakker om. men alligevel ringer han til inspektøren og fortæller at han står med to drenge som har gjordt dit og dat, og at vi har indrømmet det-
så bryder jeg ud i råben og spørger ham om hvad fanen han har gang i ? men han svare bare at jeg skal tige stille eller få en taxa hjem. og så blev vi smidt ud
anklaget for at have stjålet sine egne ting. læren påstod at vi inrømmede det. min mor troed ovenikøbet på ham. udsmidning af efterskole. to pletter på min straffeatest- indbrud, og forsikringssvindel. søde lære var ?
så du kan lige så godt forberede dig godt, hvis de er overbevist om at du hat taget stoffer og de vil have dig ud, så vil de gøre alt hvad de kan, og give dig skylden for så meget som muligt. det kan godt være de siger de vil hjælpe dig, men lige så snart de siger de vil teste dig er du stemplet. stemplet som forbryder i deres lille verden.
av, krampe i fingrene .