Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 22:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Undskyld mig men vandforgiftnings teorien lyder for mig som en undskyldning for at forsætte et misbrug der åbenlyst er ude af kontrol.

Stoffer skal respekteres og tages for at udvide dit sind.......Og så skal man have selvdisiciplin til at forstå hvornår det er gået ud af kontrol.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Admire skrev:
Undskyld mig men vandforgiftnings teorien lyder for mig som en undskyldning for at forsætte et misbrug der åbenlyst er ude af kontrol.

Og undskyld mig, men har du svært ved at læse hvad jeg skriver?

Citat:
Jeg mener selvfølgelig ikke at det kun var en vandforgiftning han fik, men at den godt kan spille ind, behøver man ikke at benægte, bare for at han skal forstå alvoren i den farlige kombination han var ude i.

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at det var den farlig kombination af amfetamin og alt for mange ekstasypiller som stod for størstedelen af hans ubehag. Men denne side står for Harm reduction og ikke bare skræmmekampange, hvor man vil jage størst mulig skræk i livet på folk, og bortfeje alle andre grunde for ubehag end den farlige narkoblanding.

Hilsen Fanny

Medlem

Fanny skrev:
Admire skrev:

Og undskyld mig, men har du svært ved at læse hvad jeg skriver?

Citat:
Jeg mener selvfølgelig ikke at det kun var en vandforgiftning han fik, men at den godt kan spille ind, behøver man ikke at benægte, bare for at han skal forstå alvoren i den farlige kombination han var ude i.

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at det var den farlig kombination af amfetamin og alt for mange ekstasypiller som stod for størstedelen af hans ubehag. Men denne side står for Harm reduction og ikke bare skræmmekampange, hvor man vil jage størst mulig skræk i livet på folk, og bortfeje alle andre grunde for ubehag end den farlige narkoblanding.

Hilsen Fanny

Og man må altså ikke være uenig med dig? Jeg er helt enig i at vi ikke skal lave skræmme kampagne men det betyder ikke at man ikke få fortælle folk når de ikke opfører sig smart.

Det ville da være en bjørnetjeneste for manden at fortælle ham at det bare er super duper smart at tage stoffer på den måde.

tag mindre og nyd dit trip istedet. Så har man også mere til en anden dag.

Site Admin
Brugeravatar

Admire skrev:
Og man må altså ikke være uenig med dig? Jeg er helt enig i at vi ikke skal lave skræmme kampagne men det betyder ikke at man ikke få fortælle folk når de ikke opfører sig smart.

Og hvad er det så at du er uenig i? At man ikke kan få en vandforgiftning hvis man f.eks. drikker 4-5 liter vand? Jeg har kommet med mine kilder omkring at det kan være livstruende at drikke for meget vand. Dette er en ubestridelig kendsgerning, så dette handler ikke om at være "enige" eller ej. Det handler mere om at du ikke tror på at extreme drak så meget vand, at det kunne være det der var årsagen til hans ubehag. Faktum er, at det kan vi aldrig finde ud af, for vi var der ikke. Men forskellen på dig og mig er, at jeg ikke udelukker nogen muligheder. Det gør du, fordi du ikke ønsker at han skal have den mulighed at kunne sige, at det også var vandets skyld.
Det viser du med denne holdning:

Citat:
Det ville da være en bjørnetjeneste for manden at fortælle ham at det bare er super duper smart at tage stoffer på den måde

Se jeg har aldrig klappet manden på skulderen og sagt at han var "super duper smart". Det er ord du putter i min mund. Jeg har tværtimod sagt at hans blanding var farlig og højest sandsynligt stod for størstedelen af hans ubehag. Du lader følelserne råde i din vejledning, istedet for at holde dig saglig, og lade al viden spille ind. Det er dumt. At undgå at oplyse om visse farlige ting, blot for at få folk til at føle sig endnu mere skræmt over deres forbrug, kan i sidste ende gøre mere skade end gavn.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Til trådstarter: Håber du har lært af det. På min 18 års fødselsdag, valgte jeg at tage en tur på sygehuset da jeg troede at jeg var ved at dø, jeg havde det virkelig ubehageligt, med ekstrem høj puls. Jeg havde været i byen med vennerne, kl var omkring 2 om natten, jeg var den eneste som havde taget amfetamin. Jeg boede stadig hjemme på det tidspunkt, så jeg vækkede min far og sagde at jeg troede at der var nogle som havde puttet stoffer i min drink, fordi at jeg havde meget høj puls og følte mig frisk, så vi skyndte os at køre omp på sygehuset. Jeg blev lagt i hjertediagram og de lyste mig i øjnene, men de var normale nok sagde de, hmm. Men jeg fik afvide at jeg skulle drikke vand, så de kom med vand hele tiden, jeg drak vand som en sindsyg, det er da en fejl fra sygeplejerskernes side, vand er nemlig farligt i store mængder, hvis man er på stoffer. De tog en urinprøve og en uge efter fik vi svar om at det var amfetamin. Det vidste jeg jo godt.

Site Admin
Brugeravatar

Arius skrev:
Jeg boede stadig hjemme på det tidspunkt, så jeg vækkede min far og sagde at jeg troede at der var nogle som havde puttet stoffer i min drink, fordi at jeg havde meget høj puls og følte mig frisk, så vi skyndte os at køre omp på sygehuset.

Så fik vi vist bekræftet hvorfor der er så mange unge under 18 som ufrivilligt bliver "dopet" til fester! :roll: Endnu noget som fylder i medierne og bidrager til at vægtskålen peger mod et forbud frem for legalisering af stoffer.

Citat:
De tog en urinprøve og en uge efter fik vi svar om at det var amfetamin. Det vidste jeg jo godt.

Ja, og den regning (nok over 10.000 kr.) kunne du have sparet sundhedsmyndighederne for, hvis du havde oplyst dem om, at du selv havde indtaget amfetaminen.

Hilsen Fanny

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Ja, og den regning (nok over 10.000 kr.) kunne du have sparet sundhedsmyndighederne for, hvis du havde oplyst dem om, at du selv havde indtaget amfetaminen.

Ikke ved en simpel urintest, som giver udslag efter få minutter.

Det er ved blodprøver der skal sendes ind til testning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Info om vandforgiftning (og jeg forholder mig ikke til, om Extreme også havde vandforgiftning eller ikke):

Tilstanden er mulig og optræder givetvis hvis man drikker 5-10 liter postevand meget hurtigt. Den lægelige betegnelse er "hyponatræmi", der betyder noget i retningen af "for lidt salt i blodet". Årsagen er at den massive indgift af vand skubber saltbalancen, og så holder kroppen om med at regulere sig selv fornuftigt.

Hvad værre er, er at vandet nu begynder at trænge ind i hjerne i et hidtil uhørt omfang, og det resulterer i at hjernen bliver trykket og så dør man.

Der var engang en dansk pige, der drak. ca. 10 liter vand i løbet af 1-2 timer, og hun døde som følge af det. Hun havde fået den strålende ide, at hun ville "rense sig selv", og hun havde hørt at diverse helsefreaks brugte en slags gennemskylninger af kroppen. (Sitet http://www.thedea.org har et eksemple med en pige på MDMA, der i panik drak omkring 7,5 liter vand og døde af det - endnu et "offer for MDMA" ...)

Hun havde overset noget vitalt: at bemeldte helsefreaks drikker saltvandsopløsninger med de helt rigtige procenter, hvorved saltvanden blot passerer igennem tarmsystemet og vel giver en art lavement på vejen ud.

Og væk var hendes vita.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]