Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Mini-krøl skrev:
Alright.. jeg bøjer mig for flertallet. Kan godt være at definitionen på et Bad trip er inkluderet psykedeliske stoffer, men det overbeviser mig desværre ikke mere ved at linke til wikipedia. Det er, og har aldrig været, en videre pålidelig kilde for mig.

Nå ja, vi kan da også bare forfladige begreberne som det passer os...
"Jeg var SÅ skæv på øl her i sidste weekend"...
Eller hvad?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Okay.. undskyld undskyld undskyld.. Tænk hvis man var uenige med hinanden herinde..

men fuck it. Tråden er gået offtopic. Nok smartest bare at låse den

Morfmann er på toppen igen og er netop påbegyndt nyt arbejde!

mini

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
tribe79 skrev:
Mini-krøl skrev:
Hvis du er altfor LSD ramt så lad være med at skriv altså..

Hvorfor skal Psychomancer lade være med at skrive når det han siger er rigtig nok.

Takker - men jeg var nu pænt ramt af hotlips:)

Men det er direkte dumt at blande de to stoffer, ikke at jeg ikke selv har blandet benzo og alkohol, men diazepam er altså lidt lettere at have styr på.

Så gør tingene med måde og læs om hvad du indtager inden du indtager det, så slipper man for sådan nogle situationer der, kun den hmmm no offence, men kun den uvidende har brug for at brænde nallerne, for at lære.

Har selv stået der engang, men på et tidspunkt så opdager man at brænde nallerne, ikke kun kan være at flække en læbe under et blackout på benzo+alkohol+amfetamin. Det kan ende ud i så meget andet, folk kan faktisk gå hen og dø, så det sgu ikke længere at brænde nallerne, så er det direkte fuckup det er.....

P.L:U.R nu vil jeg i skole...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Odden skrev:
Og så burde en eller anden, anden en mig selv, lige skrive om ego-død. CUMON!!!!

Tja, her er et uddrag fra triprapporten: Valborgsaften 2005 (http://psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=906 ). Uddraget starter hvor jeg er på ca 175 mikrogram LSD.

Citat:
Terrænet gik nedad der hvor jeg gik, og jeg gik i en bøgeskov. Træernes knopper var bristefærdige og nogle steder var de spæde lysegrønne blade allerede brudt igennem knopskællene. På skovbunden lyste hvide anemoner op og dannede et duftende blomstertæppe. Det var eventyrligt smukt! Jeg ledte efter et sted jeg kunne lægge mig ned, og fandt til sidst et plateau på skråningen der lyste op af anemoner. Jeg lagde mig ned i noget som lignede en blomsterseng og følte lidt at jeg skulle dø her. Der var på en måde lidt snehvide over det (der hvor hun ligger død i den åbne kiste) men der var intet rædselsvækkende over visionen. Jeg havde fyldt flødeskumskanden med to patroner lattergas (16 g N2O) som jeg tog i to sug. Det første sug skød mig godt på vej, og det næste skød mig helt ud over kanten. Jeg oplevede en enorm energistrøm, og på et tidspunkt blev jeg klar over at energien var mere ”virkelig” end den såkaldte fysiske verden. Min fysiske krop var kun en måde at fortolke energien på. Den holdt min opmærksomhed fast i den tro, at den var det virkelige, men her fra hvor jeg nu stod, virkede det blot som en illusion. Da jeg erkendte dette, forsvandt min krop fuldstændig og min opmærksomhed flød frit, tættere og tættere på energiens kilde. Det var som at bevæge mig mod solen, eller måske nærmere mod The Big Bang, - derfra hvor hele universet udstråler fra, og jo tættere jeg kom, jo mere opløst blev formerne. At bevæge sig mod The Big Bang og dermed tilbage i tiden, virkede ganske naturligt, idet den almindelige tids dimension var opløst her.
En stemme i mit hoved fortalte mig, at intet fast kunne beholde sin form så tæt på kilden, - at alting smeltede tilbage til deres oprindelige energi. Og jeg smeltede selv fuldstændig ned, til jeg ikke var andet end flydende energi. På forunderlig vis var ”stemmen” stadig med mig. Den var som en tourguide som forklarede mig alt hvad jeg måtte ønske. Selvom min krop og bevidsthed var opløst, var der stadig en lille del af mit jeg tilbage som kunne stille spørgsmål til stemmen.
Energien var nu endelig holdt op med at rase. Alt var opløst, og det føltes som om jeg var inde i ”stormens øje”. Jeg blev opmærksom på at jeg nok burde være ved at komme tilbage fra lattergas trippet, men der var intet som tydede på at jeg var på vej tilbage. Da gik det op for mig, at jeg ikke ville komme tilbage, før jeg selv ville! Dette her var VIRKELIGHED!
Langt væk kunne jeg mærke at jeg kunne skifte opmærksomheden tilbage til min fysiske krop, men hvis jeg lod være, kunne jeg blive på dette opløste sted i uendelighed. Her fandtes ingen tid. Her var al bevægelse standset. Dette var afviklingen af livet, Nirvana.
Jeg mærkede, at jeg godt kunne gå tilbage til kroppen, livet, bevægelsen og tiden igen, hvis jeg ville. Men jeg kunne ligeså godt lade være. Jeg legede lidt med at sætte af til det, men et spørgsmål dannede sig i mig, som jeg ønskede besvaret af tourguiden inden jeg rejste hjem. Først var spørgsmålet ordløst; så kom ordene langsom frem: Hvorfor bliver alt liv ikke bare her, når det kræver vilje at ....? Hvorfor... lever.... vi.... livet ?
Min tour-guide sagde intet, men jeg kunne mærke at den smilede, som om den ville lade mig svare på det selv. Så mærkede jeg, svaret dybt inde fra mig selv: JEG LEVER, FORDI JEG VIL! Fordi jeg vil! Så enkelt! Så ligetil! Vi lever fordi vi VIL!
Aldrig havde jeg følt at livet var mit eget ansvar så stærkt og så bogstaveligt!
Jeg rejste tilbage mod livet, kroppen og tiden, og jeg mærkede hvordan jeg i alt hvad der var mig, i alle mine kropsprocesser, hjerteslag, åndedrag, hvert eneste millisekund valgte livet, frem for at give slip. Det var en så integreret del af mit væsen, at jeg til dagligt slet ikke lagde mærke til alle de livsprocesser jeg konstandt valgte at holde kørende, frem for at give slip. Det var vilje puttet ind i en automatpilot som konstant sagde JA til livet. En vilje jeg i mit livs skabelse havde bygget ind i det som udgører mit væsens ubevidste. Alle de processer som ville kræve for meget tid af vores opmærksomhed, om vi hele tiden skulle være bevidste om at opretholde dem. Jeg holdt bogstaveligt mit liv i egne hænder! Eksistentialisme ud i det ekstreme!

Andre links til Ego-døds oplevelser:
Triprapport af Ali: "En bid af det store informations-univers":
http://psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=1114

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Kribler ned af ryggen at læse andres egodøds oplevelser.... det simpelthen noget af det mest fantastisk/skræmmende/oplysende man kan opleve....

Og et godt bevist på at man kun tripper på psykedeliske stoffer.....
Trippe er ikke at se ting, trippe er at opleve ting. Jeg får visuals på ca 120mg mdma, men jeg tripper ikke, har aldrig trippet på mdma, der skal simpelthen kobles noget på, før det føles som trip og ikke smelt.

Men lad da være med at poppe f2'ere sammen med alkohol og amfeta, historierne om folks dumheder og uheld, på lige den kombo er mange, men desværre kommer der hele tiden flere og flere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Som hovedregel skal man aldrig blande benzoer og alkohol, som skrevet før i denne tråd, men hvis det skal gøres, så gør det hjemme, og kun hvis du f.eks ikk' har nok alkohol til at blive stiv, eller nok benzoer til at blive rundt på gulvet, så kan man blande det og få mere ud af en kneben situation (synergisme :wink: )..

Men kan klart se det ubehagelige i, at ha' blackout fra en hel aften, jeg har gjort det hundredevis af gange på alkohol, og der er næsten ikk' noget værre end at ligge og tænke på, hvad der kan og ikk' kan være sket :?

Off-topic: Før i tiden kunne jeg altså drikke meget mere, før jeg fik blackout, men nu skal der ikk' så meget til? Selvfølgelig alt efter hvor hurtigt det indtages, men alligevel? Hvorfor?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Chanders skrev:
Som hovedregel skal man aldrig blande benzoer og alkohol, som skrevet før i denne tråd, men hvis det skal gøres, så gør det hjemme, og kun hvis du f.eks ikk' har nok alkohol til at blive stiv, eller nok benzoer til at blive rundt på gulvet, så kan man blande det og få mere ud af en kneben situation (synergisme :wink: )..

Det er sgu et møg-råd at dele ud. Når man blander benzodiazepiner og alkohol, bliver grænsen mellem "tilstrækkeligt påvirket" og en farlig tilstand hår-fin. Det er svært at gøre på nogen sikker måde, fordi det veksler fra dag til dag hvor påvirkelig man er for den kombination, og hvad er passende den ene dag kan være alt for meget en anden gang. Selvfølgelig kommer det an på doserne - f.eks. er folk som tager diazepam i terapeutiske doser ikke fuldstændig bandlyst fra at tage et glas vin til maden - men hvis dette skal forestille at være en side som giver gode råd om hvordan man minimerer risikoen ved at tage euforiserende stoffer, er benzodiazepiner + alkohol efter min mening en kombination som vi helt og aldeles skal fraråde.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Mini-krøl skrev:

mini

Arbejds trip måske ? :lol:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jaja Fanny. Jeg mente nu mere, sådan skrive til Wikien.. Har selv en rapport fra en oplevelse af "ego-død" eller hvad man nu skal kalde det. En skuen "sin" sande natur.. eller noget i den stil. Hehe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Flimmer skrev:
Mini-krøl skrev:

mini

Arbejds trip måske ? :lol:

Det må vi håbe :D

Titel: Re:
Medlem

Flimmer skrev:
Mini-krøl skrev:

mini

Arbejds trip måske ?

Ah, flimmer, man må nu elske dig :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]