Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 08:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jack von Hashluder skrev:
Den aften har ihvertfald påvirket mig. Jeg kedede mig kun under drukspillene. Jeg har det sådan at grunden til jeg ikke havde den fedeste fest ikke var jeg ikke drak mig fuld men mere det at de 100 andre gæster havde samvær omkring det at drikke og jeg var der bare. Normalt så snakker man om hvor fuld man er osv. Det kunne jeg jo ikke rigtigt.

Godt observeret. Jeg tror det er den største årsag til at folk drikker som de gør til fester. Det kræver bevidsthed og mod, at vælge det fra som de andre gør.

Fortsat held og lykke med din måned :)

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Fanny skrev:
Jack von Hashluder skrev:
Den aften har ihvertfald påvirket mig. Jeg kedede mig kun under drukspillene. Jeg har det sådan at grunden til jeg ikke havde den fedeste fest ikke var jeg ikke drak mig fuld men mere det at de 100 andre gæster havde samvær omkring det at drikke og jeg var der bare. Normalt så snakker man om hvor fuld man er osv. Det kunne jeg jo ikke rigtigt.

Godt observeret. Jeg tror det er den største årsag til at folk drikker som de gør til fester. Det kræver bevidsthed og mod, at vælge det fra som de andre gør.

Fortsat held og lykke med din måned :)

Hilsen Fanny

Tak, jeg er stadig "clean" hvis man kan kalde det det. Har haft 2 ædru weekender hvor jeg begge gange har haft rig mulighed for fest. Så nu er der kun 2 weekender tilbage. Har besluttet at jeg drikker for første gang igen til en julefrokost jeg skal til med min klasse. Derefter vil jeg kun gøre det til specielle lejligheder + engang imellem for smagen og ikke rusens skyld.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder som om festerne for dig er blevet synonym med alkoholrus, så måske du skulle opsøge nogle sjovere fester og finde nogle andre ting at gå i byen på.

Det du har brug for er ecstasy.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Moonage daydreamer skrev:
Det du har brug for er ecstasy.

Hehe, jeg sidder lige nu med tømmermænd (drak desværre rigtig meget i nat) og tænker over den der kommentar. Jeg gider sgu ikke spise ecstasy piller, jeg vil have ren MDMA og ikke et eller andet mærkeligt blandingsprodukt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Well, nu blev der jo egentligt også bare sagt ecstasy, og ikke noget med nasty blandingsprodukter... Ecstasy er vel MDMA, eller, omvendt vel nærmere.

Personligt har jeg droppet det med at drikke mig i hegnet. Det har tidligere givet mig blackouts, hvor jeg desværre ikke gik kold, men bare var pinelig, pænt irriterende og gjorde ting, jeg fortrød til langt ud på natten (set i bagklogskabens ulideligt klare lys...).
Og ja, det er til tider lidt kedeligt at være udenfor drukspil, og ikke lige være den, der stiller sig forrest i køen, når der skal bælles bajere og hamres shots, men jeg har det fint dagen efter, og jeg hygger mig som regel ganske meget alligevel, og jeg bliver ok beruset af en sixpack :)

Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
MDMA og X er vel næsten det samme eller hvad? Jeg har været heroinjunkie i 20 år og kun blevet tilbudt det nogle gange, så miljøerne er vel heller de samme. Jeg mener at når man som gadenarkoman vader rundt, eller når man som "weekendmisbruger" tager på disco. Synes det er fedt hvis man kan "nøjes" med weekenderne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

mortenhy skrev:
MDMA og X er vel næsten det samme eller hvad? Jeg har været heroinjunkie i 20 år og kun blevet tilbudt det nogle gange, så miljøerne er vel heller de samme. Jeg mener at når man som gadenarkoman vader rundt, eller når man som "weekendmisbruger" tager på disco. Synes det er fedt hvis man kan "nøjes" med weekenderne.

MDMA og X er det samme ja. MDMA er stoffet de kommer i X pillerne. Altså er ecstacy mdma, bare i pilleform. At de så ikke længere kun kommer mdma i x pillerne, ja det er jo bare træls. Og derfor man enten tester pillerne for hvad de indeholder, eller lader helt være med at indtage dem! Mdma krystaller, se det kan vi forholde os til! :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
MDMA i små rene krystaller ja ^^ det vil vi alle ha
Drop pillerne medmindre du er 100 på hvad der er i dem.. hold dig til det krystalklare ;D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
MDMA does a party good baby :gud:

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Nu synes jeg ikke at vi skal prise et andet misbrugs-potentielt stof til skyerne, for at få trådstarter til at bytte sit drug nr1: alkohol ud med et andet. MDMA kan være vidunderligt, men igen er det for meget at indtage hver weekend. Det frarådes at man tager på mere end 5-6 trip om året med MDMA, for at kroppen kan genopbygge sit naturligt seretonin niveau.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det handler nu ikke så meget om de ting du misbruger, som hvordan du lever med de ting du bruger.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Update:

Jeg går lige så meget i byen som jeg altid har gjort, men kan nu, uden at have gjort noget som helst, blive i byen i lang tid.
Mit problem er nu at jeg fra mandag til fredag har tremor, sveder som en gris, har hovedpine og søvnbesvær (undtagen når jeg har røget cannabis) og har udviklet benrysten som jeg normalt ville forbinde med amfetamin, som jeg ikke har rørt i meget lang tid. I nat tog det meget lang tid for mig at falde i søvn på grund af ustyrlige spjæt med hele kroppen. Udfra min egen research lyder det til at det er milde alkoholabstinenser, kan i bekræfte det?

Jeg har nogle fester inden for den næste uge som jeg ikke vil gå glip af, og som jeg absolut ikke har tænkt mig at lade vær med at drikke igennem til.

Mine byture er blevet helt vildt fede og jeg har succes med pigerne, hvilket jeg aldrig rigtig har haft før.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Endnu en update.

De 2 sidste uger har været slemme, jeg har drukket stort set 24/7. Grundene til min druktur vil jeg helst ikke ind på. Derudover har jeg været til lægen med min tremor, han mener det er pågrund af et højt stofskifte, så jeg fik taget en blodprøve og nu må jeg se hvad resultaterne siger.

Min situation er ret dum nu, jeg har fucked up med hensyn til mit nye arbejde (det vil jeg gerne undskylde for) og jeg har generelt været en idiot fordi jeg ikke har kunnet styre mine følelser og det er endt i druk og stoffer.

Jeg tror at det jeg har brug for er at begynde at gå i skole igen, lære nogle nye mennesker at kende og generelt få en glæde ud af hverdagen, så jeg tilmelder mig et HGS kursus (HG for studenter) og håber at det giver mig lidt glæde igen.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KåBeHå
Feedback til Updates

Umiddelbart lyder det som om du har alkoholabstinenser. Det du beskriver er i hvertfald meget overensstemmende med hvad jeg selv har oplevet. Men se nu hvad lægen siger. (forudsat at du har fortalt denne om dine alkoholvaner). Måden jeg i sin tid testede om min tremor var abstinenser eller ej var ved at drikke. Hvis symptomerne forsvinder efter et par genstande, så er der pænt stor sandsynlighed for at det er alkoholabstinenssymptomer...

Anyways. Efter at have læst tråden her synes jeg det lyder lidt som om at du skal overveje en fremtid uden alkohol...
Der findes ca. 250.000 alkoholafhængige i Danmark - og de sidder ikke allesammen på bænken med en Master Brew. Alkoholisme kommer snigende gennem årene og har mange ansigter, og man er ikke er dårligt menneske bare fordi der er et rusmiddel man ikke kan tåle.

Klinisk skelnes der mellem Skadeligt Overforbrug - hvilket mange unge oplever på et eller andet tidspunkt. Det kan være farligt fordi man kan komme rigtig galt afsted i sin ustyrlige brandert, og Alkoholafhængighedssyndrom - som egentlig er en hjerneskade.
Alkoholafhængighedssyndrom udvikles over tid og det farlige er at hvis man først har fået det, så har man det for resten af livet. Statistikken viser, at hvis man først har udviklet syndromet, så vil 25% holde op med at drikke og leve et alkoholfrit liv, 25% vil fortsætte med at drikke men fastholde deres sociale netværk (familie, venner, arbejde osv.), 25% vil drikke videre men miste deres netværk og blive subsistensløse (kroniske alkoholikere), og de sidste 25% vil være døde inden for ti år.

Det jeg vist prøver at sige er, at hvis du har haft problemer med alkohol i lang tid og at dine forsøg på at skære ned osv. ikke fungerer i længden, så er der masser af gode grunde til at overveje helt at holde op inden det måske går helt galt. Det er naturligvis pissesvært - især i en drukkultur som Danmark - men det kan sagtens lade sig gøre. Jeg gjorde det uden hjælp da jeg var 23, og selvom jeg for nyligt rundede 5 år uden alkohol, ærgrer jeg mig over at jeg ikke fik hjælp, for så havde jeg måske fået hul på årsagerne til mine alkoholproblemer lidt tidligere...

Alt det bedste!
Peace out

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Jeg er meget glad for denne tråd, også noget jeg selv har gået og tumlet med i nogle år efterhånden. Det gik dog helt galt for mig i sommers, druk 3-4 gange om ugen og selvfølgelig en roskilde festival der også primært stod i alkoholens tegn. Undskyldte det overfor mig selv med at jeg lige var blevet single.

Heldigvis er det gået ned i frekvens siden da, men drukturene er stadig voldsomme, som sagt tidligere mange gange, så tager den ene genstand den anden når man når et vidst niveau af beruselse.
Jeg har også prøvet den ædru bytur, og det holder virkelig ikke.

Mit dilemma er at jeg gerne vil ud og møde mennesker, men hvadenten det er i byen eller til fest, er det for det meste alkohol det foregår på.
Jeg tror mit kommende projekt vil være at prøve at skære ned for alkohol indtaget gradvist, ideen med et glas vand mellem hver genstand lyder som en god "tvangshandling" til at tvinge det ned til at starte med.
Måske det i fremtiden kan blive muligt at feste uden en 3 promilles brandert...

Admin
Brugeravatar

Måske er problemet også, at mange fester i bund og grund er røvsyge. Jeg er lidt af den holdning, at hvis man ikke synes det er sjovt uden at være fuld/blæst, så er det ikke en ret fed fest i det hele taget. Dermed ikke sagt, at alkohol ikke sagtens kan gøre festerne 100 gange federe :D

Tror vores alkoholkultur i Danmark er en social hemsko for os, fordi mange mennesker ikke kan finde ud af at være sammen uden at være fulde. Og det skaber en forkvaklet relation mellem os som individer. Synes principielt set, det er en smule sygt at have brug for at være påvirket for at være sammen med andre. Men jeg har det da også selv sådan i visse sammenhænge. Synes selv det er røvsygt at gå i byen uden at være fuld, fordi jeg lægger mærke til, hvor intetsigende det er.

Men jeg kan da kun anbefale at skære lidt ned. Man føler sig lidt mere klar i hovedet, når man snakker med hunkøn + man sparer penge :)

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Imp skrev:
Måske er problemet også, at mange fester i bund og grund er røvsyge. Jeg er lidt af den holdning, at hvis man ikke synes det er sjovt uden at være fuld/blæst, så er det ikke en ret fed fest i det hele taget. Dermed ikke sagt, at alkohol ikke sagtens kan gøre festerne 100 gange federe :D

Tror vores alkoholkultur i Danmark er en social hemsko for os, fordi mange mennesker ikke kan finde ud af at være sammen uden at være fulde. Og det skaber en forkvaklet relation mellem os som individer. Synes principielt set, det er en smule sygt at have brug for at være påvirket for at være sammen med andre. Men jeg har det da også selv sådan i visse sammenhænge. Synes selv det er røvsygt at gå i byen uden at være fuld, fordi jeg lægger mærke til, hvor intetsigende det er.

Men jeg kan da kun anbefale at skære lidt ned. Man føler sig lidt mere klar i hovedet, når man snakker med hunkøn + man sparer penge :)

Rigtig god pointe, og helt sikkert en problematik som burde tages mere op i såvel samfundet som inde for husets fire vægge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]