Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Wow, det lyder fucking nedtur det der.
Vil gerne undskylde for at jeg ikke kommer med et længere svar til alt det du har skrevet, men jeg ville virkelig overveje noget fysisk aktivitet.
Jeg hader også for det meste at være omkring for mange mennesker, og for meget larm(som f.eks. i et styrkecenter, boksning, svømning, whatever), derfor er det bare på med nogle headphones, og så løb en tur alene.
Hvis du synes om at løbe, så gør det, virkelig. Løb alt lortet ud. Du kan selvfølgelig også svømme alene, hvis det er noget du synes om. Jeg nyder virkelig tiden i saunaen bagefter. Det er den fedeste fornemmelse at svede alt det lort ud man har i kroppen, efter en hård omgang aktivitet.

Ved ikke om du kan bruge det her til en skid, men det er da et forslag.
Og så må jeg altså bakke dine venner og familie op omkring hashen. Det virker virkelig som om at den er et problem for dig lige nu. Det er nok den der fucker dig op følelsesmæssigt. Sådan virker det i hvertfald på mig når der ikke er pauser ind i mellem.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du havde lavet mindre end det, eskapisme, så havde jeg nok foreslået du foretog dig et eller andet, men det lyder da trods alt som om du ik bare ligger på sofaen hele dagen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Ja det du siger med fysisk aktivitet er nok en god ide,
men som du selv siger kan jeg heller ikke det der med træningscentre os.v
Så måske at løbe en tur er nok en god ide... jeg går meget, måske skulle
der bare lidt løb på istedet hehe :)

Wuschhead - well jeg ejer ikke en sofa :D så det kan blive svært.

Nej jeg laver skam noget, men der er også perioder hvor jeg bare ligger herhjemme hele dagen.
Idag var jeg oppe på kommunen, de ville have jeg skulle gå i gang med at træne i et motionscenter
sammen med andre psykiske syge .... NO WAY ! hvad fanden er det for et tilbud at diske op med ... ?

Medlem
Brugeravatar

Hvis det var mig, ville jeg nok takke ja. For jeg ville føle mig mere tryk, hvis jeg vidste jeg ik var den værste i centret :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg står ikke lige og kigger på andre menneskers nedernhed for at få det godt.
Jeg står og tænker ( er jeg så slem ? ) eller ( høre jeg virkelig til her ? ) hvis jeg ser nogen der er helt ude og skide.

Og hvad nu hvis jeg ikke gør ? og alle virker normale og kun jeg er sær :D skal ikke op i noget motions center ! no way !
Ville blive sindsyg af at skulle komme derop 4 dage om ugen i 3 timer ! :D

Medlem
Brugeravatar

Og mega pumpet ;)
Ej det er jo op til dig selv. Og nu fik jeg jo lige dårlig samvittighed over "Jeg står ikke lige og kigger på andre menneskers nedernhed for at få det godt." :P
Men held og lykke med det hele. Du skal nok klare det i sidste ende

Medlem
Brugeravatar

Eskapisme, gåture er nok lige så godt!
Jeg synes selv det er alt for lækkert at gå nogle ture i naturen. Så får man også brugt noget af den tid hvor man ville have sat og røget, eller hvad du nu gør :)

lige for at tilføje: så har jeg nu holdt mig fra røgen i en uge, havde pænt god nedtur på før jeg stoppede. alt var sort og håbløst.
Der er gået ÉN uge, og jeg husker ikke sidst hvornår jeg havde det så godt.

Giv det en chance

edit: har røget i et par år, med få pauser i mellem, så det er ret stort for mig. Håber du kommer til at opleve det samme.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Generelt minder stemningen i dine posts mig lidt om mig selv en del år tilbage i tiden - dødsangst, social angst yes, det er IKKE fed. Det var en periode hvor jeg ikke havde energi til at engagere mig særlig meget i andre mennesker, synes alles måde at være på, virkede meget fjern fra min verden og det jeg gik og tænkte på. Det handlede også for mit vedkommende rigtig meget om dyrkning, rygning og stofkulturen mere overordnet. Jeg var ikke tilbøjelig til at tage kontakt til folk jeg ikke kendte, var meget hurtig til at dømme folk som ondsindede tåber.

I dag er jeg rigtig glad for at være kommet videre på den front og det er en fantastisk ting at blive bedre til hurtigt at "komme ind på livet" af folk og opleve at de ikke nødvendigvis er fjolser fordi de ikke har samme liberale holdning til stoffer som jeg har. At kende og dagligt omgås mennesker der har anderledes holdninger til tingene er noget jeg er rigtig glad for - det giver mit liv et bredere perspektiv, flere omdrejningspunkter.

Der er mange gode råd i de ovenstående posts - jeg tænker på, om du har overvejet at tage et stille og roligt deltidsjob indtil din situation er mere afklaret? Kunne være du kunne finde noget der ikke er alt for trist.

Der er også masser af frivillig-organisationer hvor du kan hjælpe til i det omfang du har overskud. Hvis det er et ordentligt sted vil de sætte pris på din hjælp, også selv om du måske ikke er en social dræberhaj på den første dag.

Kort sagt - kom lidt ud af din vante omgangskreds og dagligdag, brug noget energi på at møde nogle nye mennesker og engager dig i projekter sammen med dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er ved at tage mig sammen med at stoppe med røgen i noget tid... det er bare fandens svært.
Planligger at det til næste sommer vil jeg dyrke mit eget og ryge mit eget, gider ikke at købe tjald mere
eller skunk, men kun dyrke mit eget shit, ikke fordi jeg bliver mindre syg i roen af det.

Når jeg har meget så ryger jeg ikke så meget, det er svært at forklare
men det er som om, at er der kun 1 gram eller 2, jamen så vil man utrolig gerne ryge
men har man derimod 50- 100 gram, så kan det sagtens vente lidt.

F.eks her forleden dag, der havde jeg okay meget, det holdte i lang tid
og jeg røg næsten ikke hele dagen før om aftenen.

Planen er så i fremtiden at jeg skal sku kunne kigge på den kæmpe bunke ryger jeg har høstet og sige
( baaah vi venter til næste weekend du ) istedet for at ryge og ryge, om jeg kan holde det ? det tror jeg ikke :)
men det skal komme and på en prøve, og jeg skal gøre hvad jeg kan, for en ting er helt sikkert
jeg kvitter aldrig røgen 100 % for evigt.

Nå men, jeg planligger at stoppe fordi det hele bliver værre og værre.
Jeg ville også gerne have om 3 -4 måneders tid et godt svampetrip igen,
og det er nok bedst at have de værste demoner af vejen inden (misbruget bl.a )
så jeg føler mig nogenlunde afklaret og rolig igen.

Jeg kan ikke beskrive hvordan jeg har det for tiden.
Jeg har det bare ikke særlig godt.

Jeg har konstant uro i mit hoved og jeg bliver oftere bange og mere bange end normalt.
I går så jeg noget i min øjenkrog som jeg udmærket godt vidste var noget skunk skyld,
overtræthed, og et mørkt rum ( er ikke bange normalt for mørke, men synsforstyrrelser syndes hos mig
at forkomme ekstra meget i mørke rum eller ved mørke hjørner ) men jeg blev bange, jeg stod og pissede
og blev nærmest panisk, og det var vildt akavet, måtte jo pisse færdig i en fart, glemte at vaske hænder og
trække ud og skyndte mig ind i min seng og satte mig ned.

Tanken ( TAG DIG DOG LIGE SAMMEN KNÆGT ) gentog jeg et par gange og gik ud på toilettet
og trak ud, vaskede hænder, og grinte af mig selv, for jeg vidste jo godt der ikke var noget at være bange for..

Men i sekundtet det sker bliver jeg panisk som en i helvede, 10000 tanker vrimler frem i hovedet på mig på en gang
( skynd dig, løb, det her er latterligt, ud, væk ) det er ikke lige nemt at beskrive :S
Det er ikke slemt bag efter men bare imens.

Jeg har nu snakket med min læge igen og bedt om et møde med ham.
Jeg vil klage ang psykiater, sige jeg har alvorligt brug for hjælp nu, og jeg er ligeglad
snart om det er en ekspert på området jeg bliver sendt op til, som de siger det er,
vil bare snart godt have noget hjælp

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil ikke prøve at gøre dine problemer små, men vil gerne forklare ud fra nogle ting jeg selv har oplevet.
Før jeg stoppede med røgen, troede jeg hele tiden der var noget i vejen med mig. Det var der også, og det er der sikkert også med dig. Mange små og store, konstante ting, der belaster en utroligt meget i hverdagen.
Har også oplevet at blive pisse ræd når jeg skulle på toilettet om aftenen/natten. Men for hvad? Det ved jeg ikke.
F.eks. når jeg rykkede ud i toilettet, blev jeg ekstremt bange af en eller anden grund. Sådan at det sugede helt i maven, "stop stop stop! forsatan!!" "lad mig komme væk herfra".
Det jo ikke fordi man er mørkeræd, men man er bare bange for et eller andet.. De mest underlige tanker popper hurtigt op, og går måske lige så hurtigt igen.

Ved ikke om det kan minde om det du oplever, jeg synes selv det minder om det jeg har oplevet.
Anyway, alle de her belastninger jeg gik rundt med før, der tog alt min tid og energi, er jeg blevet fri for.. Fordi jeg har fået røgen godt på afstand, og fået tankerne over på noget andet.
Vil stadig gerne ryge en joint en gang i mellem, og det gør jeg også, og det bliver jeg ved med, det handler bare om at få skruet sådan ned for forbruget så hverdagen og tankerne ikke omhandler det, og alle ens underlige problemer.

Du behøver ikke at være pisse hellig over for dig selv, eller andre, tag det som det kommer og pres aldrig dig selv for hårdt, for så falder man bare i igen.
Ved ikke om du overhovedet kan bruge det her til en skid, og det lyder også som om du har dine egne planer selvfølgelig. Følg hvad du synes er bedst, håber bare mine råd kan hjælpe dig på vej.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

undskyld ingenium at jeg ikke lige svarede.
Jeg er ved at få røgen godt på afstand men ryger dog stadig om aftenen.
Jeg har astma og tager medicin vær dag, jeg kan mærke min vejrtrækning bliver dårligere og dårligere for vær dag
og jeg frygter så meget stenlunger... efter al den bongrygning og alle de smøger.

Jeg skal stoppe nu ! med alt røg ! jeg vil fandeme være røgfri.
Vær gang jeg får tung vejrtrækning bliver jeg konstant bange for at blive kvalt ihjel, jeg er fucking træt af at græde
over frygt for døden, man ser det vær dag hele tiden og omkring sig, det er som om man bare venter.

Jeg hader det her, det er for mærkeligt og jeg kan ikke forholde mig til det.
DØDEN ! fuck man.. puha..

det er sku ligesom om jeg er chokeret over den her verden og hvordan det " fungere "

Jeg har smerter vær dag inde i mig selv, det er mest nok fordi min krop er fyldt med myoser/ muskelinfiltrationer i ryg og brystkasse.
Men jeg frygter altid det er noget andet, en sygdom eller bare et eller andet.. og jeg tør ikke gå til lægen, jeg er bange for svaret.
For jeg nogensinde at vide jeg skal opereres eller igennem en kemo terapi går jeg i choktilstand til jeg dør, kald mig en kylling
men jeg er pisse bange for alt det shit ..

Det er en masse blandede følelser der opstår inde i mig når jeg tænker over de ting, nu er jeg godt
nok skæv på skunk og har tankekulder som en i helvede, men det er virkeligt forfærdelige følelser jeg
får når jeg tænker på ( hvad nu hvis jeg dør ) først processen den er jo ikke særlig rar - det skal vel nok gøre ondt på en eller anden måde.
Så er der min familie... min mor min far... deres reaktion ville være forfærdelig.. min mor siger hun ville blive sindsyg hvis jeg døde det må hun bare ikke...
jeg ved jeg skriver lidt kludret men brainstormer også bare lige ..

jeg har syge tanker i mit hoved jeg prøver at slå ud men det kan jeg ikke ! det er overtro !!
at hvis jeg f.eks forkusere for meget på en sygdom jamen så får jeg den, og hvis jeg går
og tror jeg skal dø jamen så dør jeg for tanker styre alt, det er kræft edeme små psykotisk :(

Jeg ved det ikke er rigtigt, og grunden til jeg skriver det er nok bare for at høre i siger ( nej det er ikke rigtigt ) så jeg kan falde til ro.
jeg ved det sku ikke.

Jeg er bare glad for at der ikke er så længe til december så jeg kan komme op til den psykiater og få noget hjælp.
Har en mistanke om at jeg er mani depressiv jeg ved det ikke helt, men den ene dag vågner jeg op og er kisteglad
og andre dage vil jeg bare ikke mere, plus mit humør kan svinge så uhyggeligt voldsomt.

Det var alt det negative..

nu til noget positivt .

Jeg har ikke rørt stimulanser i et halvt års tid ( eller mere husker jeg ikke - undtagen mdma for 2 måneders tid siden )
jeg er begyndt at træne, kropsvægts træning, det er dejligt og jeg
kan godt nok ikke meget ( efter allerede 20 armbøjninger er jeg helt færdig :D ) men
det føltes godt at kunne sige til sig selv ( hey din krop er øm og har ondt men det er pga træning denne gang )
Og så cykler jeg meget for at få min kondi lidt op, men der vil jeg egentlig lige høre hvad der er sundest..

At cykle eller løbe ? jeg ser bare så dum ud når jeg løber :D og jeg elsker at cykle.

Medlem
Brugeravatar

Konditonsmæssigt er det langt mere givende at løbe, men man får nogle flotte benmuskler af at cykle, og det kan damerne li'.

Junior medlem

Hej Eskapisme,

Nu har jeg fulgt tråden rimelig meget, da jeg selv har kunne nikke genkende til hver og et af dine problemer (faktisk skræmmende så ens vi er)
Anyway, jeg er selv stoppet med at indtage THC og sågar smøger nu, og er stort set ved at være ovre den kolde tyrker (røget hver dag i 2,5 år). Har fra dags dato været clean i 9 dage nu. Og jeg siger dig - KÆFT MAN! Jeg føler mig som født på ny, og det bliver bedre og bedre for hver morgen jeg vågner. Føler mig så SINDSSYGT frisk og føler at jeg har så meget overskud nu. Alt tankespind og depressive tanker er så småt bare ved at brænde ud af hjernen, og det er som om, at jeg bare tager tingene med et smil nu og griner over hvad for nogle latterlige ting jeg egentlig gjorde til kæmpe unødvendige (psykotiske) problemer oppe i mit hoved.

Jeg var selv skeptisk i starten og tænkte, wtf? hash? det kan skuda ikke BARE være derfor jeg er depressiv og har socialfobi, men tro det eller ej, det er sku vejen frem, ens personlighed ændres allerede markant. Du må bare bide den kolde tyrker i dig, det hjælper bigtime at få den THC ud af systemet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er skam igang med at stoppe og skære ned, eller... nu sidder jeg lidt fast igen-
er nede på nogle joints om dagen og en gang imellem ( hvis jeg overhoved ikke kan sove ) et bonghoved.
Og nej ! den går bare ikke...

Jeg skal stoppe !
Jeg kan mærke min lungekapacitet bliver dårligere måned efter måned..
Jeg prøver at motionere samtidig men har samtidig astma, frygter for stenlunger
og frygter for at blive kvalt ihjel.. det er noget møj.

Jeg vil også meget meget meget gerne stoppe med mine smøger.
Ufatteligt gerne.. jeg har ikke råd, og igen mine lunger klare den sku ikke.
Men hvad er bedst ? det har været diskuteret herinde et par gange før, men hvad
kan bedst betale sig ? at stoppe med hash og så smøger eller omvendt ?
har kun hørt dårligt om at stoppe med begge dele samtidig ( for mange abstinenser vist nok )

For mig virker det mest logisk at stoppe med smøger, og så have et par pinde om dagen
som trøster - uden at stige i forbruget self.
Jeg ved godt mange vil sige DU SKAL BARE STOPPE NU
men den er sku svær denne her gang.. hvad siger i ? altså med smøger eller hash eller hvad skal
jeg stoppe med først her ? er det bare hvad jeg selv føler for ?

tilbage til motionen, jeg cykler men har problemer med det pga
min astma, det er ikke noget stort problem men for at være hudløs
ærlig bliver jeg pisse bange når jeg får astma anfald, stærke eller milde.

De milde kan altid udvikle sig, og siden jeg har været ved at blive kvalt en gang
før er jeg så pisse rad... det kan få mig til at bryde fuldkommen sammen.
Tanken om ikke at ku få luft hunter mig vær dag.. at blive kvalt :(

Så vær gang jeg får astma så stopper jeg.. og vender om,
og føler et kæmpe nederlag.
Jeg skal heldigvis have reguleret min astma medicin nu,
det er den ikke blevet i... 5 år ? fordi jeg er bange for læger... og blodprøver..
Men det er efterhånden ved at gå op for mig at jeg er mere bange for at dø
af iltmangel en dag, så jeg må sku nosse mig sammen..

Hvad gør man når man har voldtaget sin egen krop som jeg har ?
Er der nogen der har erfaringer med om ens astma faktisk bliver
så meget bedre af at stoppe med at ryge, jeg tænker på styrken
af de anfald man får, og hvor ofte de kommer, og vil jeg udover astmaen
mærke en kæmpe forskel på min kondition og lungekapacitet ?

håber nogen af jer kan svare mig på noget af det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
eskapisme skrev:
Hvad gør man når man har voldtaget sin egen krop som jeg har ?
Er der nogen der har erfaringer med om ens astma faktisk bliver
så meget bedre af at stoppe med at ryge, jeg tænker på styrken
af de anfald man får, og hvor ofte de kommer, og vil jeg udover astmaen
mærke en kæmpe forskel på min kondition og lungekapacitet ?

Jeg kunne forestille mig at du skal træne din kondition og lungekapacitet op igen. Nu ved jeg ikke hvor meget du røg. Men det lyder til at du har smadret dine lunger, man får ikke sine gode lunger igen efter en masse røg men du kan gøre dem meget bedre end de er nu.

Personligt ryger jeg kun joints (måske hvad der svarer til 2 ego joints i weekenden) og jeg føler ihvertfald der er forskel på min lunger før en weekend og efter en weekend. Selvfølgelig ikke meget når jeg ryger så lidt, men hoster altid en smule mere i starten af ugen efter at jeg har røget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg får det måske til at lyde som om jeg har smadret mine lunger fuldkommen, det har jeg nu ikke,
det er mere astmaen der er stærkt irriteret, men jeg frygter jo at mine lunger bliver smadret

mit mål er også at komme ned på nogle joints i weekenderne.

men nogen der ved hvad der er nemmest med hensyn til at stoppe med hash eller smøger eller samtidig ?
hvad er bedst ?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg tror det bliver noget mere besværligt at stoppe med begge ting på en gang, jeg tror smøgerne virker fint som en substitut når man føler man har brug for en joint i munden.
Med hensyn til hashen er det ikke så svært igen, jeg er før stoppet fra den ene dag til den anden efter 5-6 joint om dagen i op til et halvt år, man skal bare have noget andet at give sig til.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej men ville jo bare gerne vide hvad der bedst kunne betale sig..

Det er en individuel ting Arturo, jeg har også stoppet massere af gange før,
og det har været nemt, undtagen nu, nu er det et rent helved at stoppe.

og jeg har INTET at give mig til.. ikke fordi jeg ikke gider, men der er virkelig ikke en skid
at lave hvor jeg kommer fra, ud over at sidde med vennerne og glo film høre musik og ryge hash...

Jeg har røget siden jeg var en lille purk, og det er som om det bliver sværere og sværere for
vær gang man skal stoppe igen..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Undskyld, det var ikke ment sådan :)
Det er bare min personlige erfaring, jeg kunne forestille mig at det var nemmere hvis du kun stoppede med joints til at starte med og så nedtrappe smøgerne hen ad vejen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

nåå du behøver skam ikke at undskylde, jeg syndes bare lige et øjeblik du fik det til at lyde så fandens nemt :)
ja det kunne jeg også forstille mig, men samtidig kunne jeg virkelig forstille mig at en joint ville være perfekt
til at tage smøg-trængen, altså ikke en joint ekstra eller mere, der skal jo skæres ned.

for vær gang jeg har stoppet med tjalden har jeg røget.. 30 ? 40 ? smøger om dagen..
det gider jeg ærlig talt ikke til igen :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]