Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 23:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hehe det er en skæg diskution! I snakker om at mange af jer har brændt visse broer på grund af jeres stof (mis)brug, men er det ikke bare en dårlig undskyldning? Jeg mener, tror i selv at i ville have gjort mere eller mindre af et eller andet hvis i ikke havde rørt nogle form for rusmidler?...
HAR stofferne virkeligt holdt jer fra kæresten og skolen og....?
Jeg kan vel kun snakke for mig selv, men jeg tror ikke at jeg selv ville have taget andre valg, hvis jeg ikke havde brugt rusmidler.. Jeg syntes faktisk at mit brug af diverse hallucinogener har givet mig en bedre og mere afbalanceret psyke og selvopfattelse.
Ikke hermed sagt at man bare kan æde en masse DMT for at forbedre sin psykiske tilstand, men med måde, kan det efter min mening bruges som et værktøj....

Jeg mener desuden at hele diskutionen om hvorvidt at man "kan" tage stoffer på sidste skoledag bunder i traditioner, for det ER sgu en tradition i Danmark at være bundlam på alco den dag... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Jeg husker da ihvertfald tilbage på min egen sidste skoledag med næsten nostalgisk tilbageblik!

Men der kan ikke værre nogle tvivl, det ER ikke specielt smart at tage for mange stoffer i en ung alder, de fleste er simphelthen ikke "voksne" nok.

hmmm Dex, du har fuldstændig ret, man kan ikke lade værre med at føle sig en smule "gammel" Selvom jeg selv opfatter mig selv som en knægt.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men ellers: "Jensus du har fat i noget af det rigtige i din tekst, og det er dejligt at se at du er modnet med tiden" [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Hehe prøvede at sige alt for meget på alt for lidt plads [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] håber i forstod min pointe!

[ 27 Maj 2003: Besked ændret af: Doctor D ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har nok fået gode og dårlige ting ud af at tage stoffer, de gode har været erfaring på at stoffer som regel fører til noget lort, men det har også åbnet min bevidsthed til en endnu stører modtagelighed, mine nerver lader dog til at være lidt overbelastet på grund af for meget amfetamin men ellers har jeg nok ikke taget den store skade... Men med hensyn til at det har åbnet min bevidsthed har det også vist mig veje til ikke bare en dybere selverkendelse men også en erkendelse af mit forhold til den verden jeg er en del af
og at dette forhold afspejler min bevidstheds aftryk som i virkeligheden er det som er mit ophav og mit højere jeg.

DMT og Salvia Divonorum og så hash er nok de tre stoffer som har gjort mest positivt for mig, ikraft af at åbne min bevidsthed.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af KeNN_aaB:
Jeg kan så sige til dig, at hvis du bruger sådan en .. pisse træls, en eller anden tone .. så gider JEG i hvert fald ikke se på det. Denne gang skriver du ordenligt, men der er altså noget over mange af dine posts, som pisser mig totalt af.<HR></BLOCKQUOTE>

Jensus er trådt ind i de voksnes rækker...

Hvilket medfører, at man har nemt ved at blive lidt sarkastisk og småarrogant en gang i mellem... Væn jer til det! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Prøv selv at se i arkiverne, og tjek en omgang bitchfightes jeg har haft med størstedelen fra boardet (især også Jensus!)... [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

[ 27 Maj 2003: Besked ændret af: Dextrose ]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@Doctor D:
Well, nu er amfetamin og valium ikke ligefrem bevidsthedsudvidende [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Anywz, så tror jeg faktisk heller ikke at jeg kunne havde undgået ret mange af de ubehagelige sindstilstande, selvom jeg havde holdt mig fra stofferne. Dog kan det godt virke som at strø salt i såret, hvis man tager stoffer imens man har det dårligt, f.eks lige i starten af en depression eller lignende.
Det er ihvertfald min overbevisning, men som jeg skriver i min post, så tror jeg heller ikke meget ville være anerledes hvis jeg havde holdt igen.

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Spændende - og MEGET skræmmende. Vidste sgu ikke der var så mange SÅ unge weekendnarkomaner herinde!
Og vil endnu en gang pointere at det altså ikke er særlig klogt at spise 15-20 kex på en aften, har måske sagt det før men i må jo næsten selv kunne se det. I regner ud hvor meget mdma det så svarer til, men i strejfer slet ikke tanken at de andre stoffer i ecstasy kunne have nogle bivirkninger.
Jeg bliver sgu glad hver gang jeg hører om 1 som synes de har fået noget ud af stofferne, men bliver sgu så sur når nogen siger at stofferne har ødelagt deres liv, for det er sgu jer selv derude, i ved hvem, som har ødelagt jeres liv. Iøvrigt tror jeg ikke der er ret mange af jer som ikke kan få rettet op på jeres liv, med enten den ene eller den anden form for hjælp!
Hmm, ved ikke om det blev lidt off-topic!
Personligt holder jeg meget igen med stofferne, hashen er lagt fuldstændig på hylden sammen med kex og amf på en hylde lidt længere nede(holder bare en lille pause), mens jeg går med fremtidsplaner om at prøve mexicanske svampe og så coke. Det ser jeg sgu frem til, men det haster ikke mere end det jager. Bliver nok engang til sommer.

Håber jeg må være her selvom jeg næsten er en slags eks-stofbruger... :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tjaa, hvis jeg skal ridse mit "stofliv" op, så startede jeg sent... Både med alkohol og stoffer.
Tror jeg var fuld første gang i slutningen af 8. klasse og første gang jeg røg fed var med min kæreste (den første rigtige kærlighed). Vi gjorde det engang imellem og det var hyggeligt nok, det blev ikke det helt vilde. Tror jeg var 18 dengang.
På min 19 års fødselsdag havde jeg købt nogle svampe, som skulle ædes samme aften. På det tidspunkt havde jeg fulgt med herinde på psy et stykke tid, dog havde jeg ikke en profil. Min kammerat tabte svampene, men fik fat i noget syre istedet, og dumme og stive som vi var, smed vi mærkerne under tungen...
Ca 20 timer senere var jeg nogenlunde normal igen, vi havde trippet alt for hårdt og vores venskab led virkelig et stort knæk i meget lang tid efter (det er senere blevet godt igen). Hans trip endte i badtrip, og vi anede jo ik hvad der skulle gøres... Det var dømt til at skulle gå galt fra starten af!!

Nå, men derefter holdt jeg pause i et halvt års tid, var ude og rejse (hvor vi fik en del fed) i asien, kom hjem og røg hjernen ud hele sommeren inden jeg sku starte på uni, hvorefter jeg stoppede med tjalden
Siden da har jeg taget en del svampe og syre, og jeg har brugt det både konstruktivt og bare til at lammehygge på.

Jeg er meget glad for at jeg startede så sent... Som jeg kender mig selv ville det være gået meget galt, hvis jeg var startet tidligt med enten hash eller svampe, og det vender og drejer sig i mig hver gang jeg læser om en elleranden snotunge herinde, der bare skal lamme igennem på kex eller pigæbler eller hvad nu folk finder på... TÆNK JER OM!!!
I skal nok få tid til al den slags senere i livet, men kun hvis I tænker jer om, ellers går det bare galt. Der har efterhånden været et par meget kedelige eksempler herinde...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
jeg er nok startet for tideligt med at drikker startede i sommerferien før 7 klasse og begyndte også at ryge fed lidt efter, det hele blev en fast vane og efter at have røget godt igennem i et godt stykke tid stoppede jeg, ved ik hvorfor men pludslig sagde det mig bare ik noget mere....

men så begyndte jeg så på stoffer, om det har ændret mig ved jeg ikke men anderledes er det nok blevet, fortryder lidt at det startede så tideligt for kan mærke at hele min 7 og 8 klasse er blevet kastet væk, 9 fattede jeg ik spor mest MAT 10 gad jeg faktisk ik at tage vidste bare ikke hvad jeg ville være så tog den os med men mest som et slappe af'år......
Og kan da godt mærke nu at det har indhentet mig nu at jeg har forsømt min skolegang så meget forde jeg ikke tænkte mig mere om dengang.......

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fed post Jensus.
Jeg kan huske da jeg startede her,da var du godt nok en knægt,men du er blevet ældre og en hel del klogere.Godt gået.

Kudos kammerat. :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Republic of Huru
.

Senest rettet af dopefish 19 maj 2009 22:44, rettet i alt 1 gang.

Titel: nice
Junior medlem

nice

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

...

Senest rettet af wEstzIde 02 apr 2008 06:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Johndeer skrev:
Jeg bliver sgu glad hver gang jeg hører om 1 som synes de har fået noget ud af stofferne, men bliver sgu så sur når nogen siger at stofferne har ødelagt deres liv, for det er sgu jer selv derude, i ved hvem, som har ødelagt jeres liv.

Hej, ved godt at jeg skriver på et æld-gammelt topic, men hva faen :D?

Fandme klogt sagt det der Johndeer, alt for mange der bebrejder de slemme bagmænd der ødelægger de unges liv! men næh, det er 100% de unge selv der tager de dumme stoffer, og man har absolut ingen grund til at hade andre end en selv for det man har gjort, man ligger som man har redt, og det er fandme kun en selv og ikke andre der reder for en, helt afgjort i denne sammenhæng.

og til tråden selv: Selvom det er helt vildt lang tid siden skal du fandme have ros for at have skrevet noget så fornuftigt!

Jeg vil fraråde brug af stoffer i teenageårene, ihvertfald holde det på et meget lavt niveau, da det kan forstærke mange ting, rigtig meget... Og i netop disse år er man specielt udsat for alle de negative sider af stofferne!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Ingen pis, Jensus har altid været seriøst.... Mere seriøs og fornuftig end de "gamle" på boardet, men han er altid blevet betraget som en "ung frøns" :)

FEJL.... Jensus har altid haft fat i den lange ende, om i andre vil det eller ej!

Og som Dr-D siger, stofferne gør jeg hverken bedre eller ringere, i er sgu som i er, om i tar stoffer eller ej.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Titel:
Junior medlem

okay jeg er så lidt n00b inde for det her

startede med alko da jeg var 18 år mest fordi jeg boede langt ude på landet og ikke kunne se det fede i dengang at skulle gå 5km hjem i en brandert så først da jeg flyttede til byen begyndte jeg at drikke.. self. kun på weekend basis..
Prøvede hash da jeg var oppe i landet hos en ven, det var da jeg var ca 20år gammel. her i sommers prøvede jeg først amf og E desværre er det nærmest kommet som weekend brug hver weekend selvom jeg holder pauser.. (jeg er 22år nu)
alt i alt har jeg været sent ude men er glad for at jeg lige som har fået respekt for det som jeg putter i mig.. nu er planen frem over at holde lidt igen og slappe lidt af..

men jeg kan godt se det som du mener..
igennem længere tid har en af mine pige venner røget hash dog er det desværre gået over til Amf E og Cola hvilket bekymre mig fordi hun er kun de 16-17 år gammel og er blevet nød til at stoppe med hendes uddannelese.. så sent som idag spurgte hun mig om hun havde lyst til at stoppe fordi det er ved at tage overhånd.. jeg spurgte hende hun havde lyst til at stoppe bare ikke nu..
jeg spurgte om hun ikke kunne kontakte komunen for at få lidt hjælp men hun mente ikke at hun var sunket så dybt...

Her sidder jeg så tilbage med alle vores samtaler og er et stort spørgsmål tegn.. fordi jeg er ikke glad for at hun er droppet ud pga. stofferne. ville bare ønske at jeg kunne hjælpe hende med at indse at hun går for galt til den så hun kunne stoppe det lidt eller skrue ned for forbruget..

kærlighed og stoffer ved jeg ikke hvordan jeg skal forholde mig til har ikke den store kendskab til det.. men en ting er sikkert kærligheden til stoffer kan være farligt..

Titel:
Medlem

Jah, Jensus har da så afgjort ret, men jeg synes lidt, det ligner et af de emner, hvor de vise psykonauter sutter pik på hinanden, mens de unge weekendnarkomaner, som emnet vel er henvendt mod, afskriver det som formanende vrøvl, hvis de overhovedet gider læse det.

Der er flere af jer, der reflekterer over jeres ungdommelige hovmod, og I ved da godt, at I ville have skidt på brystet af denne tråd, hvis I havde læst den, dengang I sniffede lightergas og drak opvaskemiddel hver weekend.

Jeg er tilbøjelig til at tro, at man er nødt til at lade folk begå deres egne fejltagelser, selvom man naturligvis bør supplere med oplysning om stoffer, men jeg forstår så udmærket Jensus' ønske om at advare andre.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
udmærket post.. er dog også lidt uenig i at stoffer kan give proplemer med kærligheden.. nu ligger det jo lige sådan at E gør dig mega kærlig, hvilket blot burde gøre det lettere ?

Det kan godt være at MDMA gør folk kærlige, men det kan jo være svært at skelne mellem om de er kærlige eller bare ligeglade med hvem de er sammen med. Jeg synes aldrig at MDMA har forbedret mit kærlighedsliv på nogen måde.

Citat:
forresten synes jeg folk overdriver med de bivirkninger, kender nogen der har taget E hver eneste weekend i snart et halv år, og de er da stadig sådan nogenlunde normale

Hvordan definerer du "normal"? Jeg kender også nogle der har ædt kix som slik i længere tid, og der kan man da godt høre på dem at der er røget et par hjerneceller eller en million. pga. det voldsomt overdrevne forbrug.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg vidste sku ikke at man mistede hjerneceller af kix :S?

jeg vil påstå at alle der har taget kix hver weekend over længere tid(1-2 måneder) er ret så deprimerede i hverdagen. Det påvirker nemlig hjernens evne til at danne signalstoffet serotonin, og det hæmmer genoptagelsen af stoffet så man får en meget lav mængde serotonin i hjernen. Dertil kan der også komme en tvangspræget tankegang.

Citat:
Der er flere af jer, der reflekterer over jeres ungdommelige hovmod, og I ved da godt, at I ville have skidt på brystet af denne tråd, hvis I havde læst den, dengang I sniffede lightergas og drak opvaskemiddel hver weekend.

Det tror jeg langt fra de fleste vil gøre, nogle vil, helt afgjort, men andre(bl.a. mig selv) vil ikke, og tage det til sig og tænke sig om. Men de fleste opsøger nok ikke informationer omkring de negative aspekter indenfor stoffer, sagt på en anden måde, de holder sig nok fra medaljens bagside.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Madpilot skrev:
og det hæmmer genoptagelsen af stoffet så man får en meget lav mængde serotonin i hjernen.

Passer ikke... SSRI'er (lykkepiller) hæmmer for genoptagelsen af serotonin, og virker på den måde som en "dæmning", så koncentrationen af serotonin netop bliver øget i den synaptiske spalte.

Bortset fra det, kan jeg kun nikke samtykkende til det du har skrevet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ah okay...

Junior medlem

Geografisk sted: Denmark, Copenhagen
Nelson Muntz skrev:
Jeg tænker over om jeg ville have været intelligentere...

Oh the irony. :o

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]