Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

jamen kan sagtens følge dig! jeg vil igen bare råde dig til at lade være.. så mange i min omgangskreds starter og stopper i tide og utide, nu kender jeg ikke dig eller din rygrad. men kan kun sige hvad jeg ser omkring mig: hvis man har misbrugt hash så kan man (så vidt jeg ser omkring mig, og selv har prøvet) ikke have et "casual" forbrug.. lidt lissom en alkoholiker er nødt til at holde sig helt fra alkohol.. facit er at man ender tilbage i sit misbrug, det er kun et spørgsmål om tid.. i teorien burde du selvfølgelig kunne ryge en pind ved særlige lejligheder med en god ven fx. hver anden måned eller noget, min erfaring siger mig bare at inden du ser dig om går der kortere og kortere mellem dine ryge ture, og pludselig blir du slået tilbage til start, man skal ihvertfald være meget omhyggelig hvis ikke dette skal ske, og have uhyremeget selv kontrol.. jeg får også lyst til at ryge til tider, men jeg frygter SÅ meget at det bare ender som de andre gange, som sagt tidligere er hash rusen heller ikke særlig rar (for mig) hvis man får for meget, hvilket man tit gør efter lang pause, da man kan tåle mindre end man plejer..
og så har du haft en psykose pga skidtet, og ja der er pænt gode chancer for det vender tilbage igen, og det er jo virkelig ikke det værd! når du får lyst, så se om ikk det hjælper med et par øl i stedet, eller god mad/ slik / en god løbe tur (gør bedre end man måske lige skulle tro)

Dedikeret medlem

Jeg er igang med at forsøge om det kan lade sig gøre og ryge 2-3 dage om ugen og så lade det blive ved det - forrige uge gik det fint sidste uge knap så fint der røg jeg fem dag. I den her uge er der kontrol igen og jeg har røget en gang skal så også senere i dag.
Jeg observere meget på hvorvidt det fylder i tankerne de dage jeg ikke ryger og forsøger og dæmme op for impuls rygning (ikke planlagt rygning hvor udefra kommende påvirkninger præger humøret som reelt negativt og får en til at ryge).
Det skal lige siges at da jeg startede igen skulle det max være hver 14. Dag så som no-need-4-weed skriver så er der gået kortere tid imellem jeg har skullet ryge.
Det bliver interessant og se om jeg har rygrad nok til at holde det pÅ det niveau som jeg nu gerne vil have det - samt om jeg føler at tanker omkring det at ryge ikke fylder for meget i hverdagen.

Mvh

Skal lige med at jeg også havde en grum psykose i starten af mit misbrug for snart 20 år siden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Beskæftigelse er mit bedste bud. Du er samtidig nødt til at minde dig selv om hvorfor du har truffet beslutningen om at stoppe. Bekend dig til nærmeste venner med ønsket og sørg for at de forstår at du mener det alvorligt. Vær ærlig overfor dig selv hele vejen. Du kan meget mere end hvad du måske går og tror.

Junior medlem

@ fso
2-3 gange om ugen, er en mange dobling af "max hver 14. dag" :) men hvis du har fået en psykose for snart 20 år siden må man gå ud fra at du har livs erfaring og kender dig selv.. jeg syns dog lidt det lyder som om at det går den gale vej for dig? :) er bare nysgerrig; 2-3 gange om ugen, eller 2-3 ryge dage om ugen? - det er nemlig ikk det samme.. har selv prøvet noget lignende, bare at det kun skulle være i weekender, og så ryger man jo satme som var det en konkurrence på de dage hvor man "må". - jeg gjorde ihvertfald..
@ stående
det du siger med nærmeste venner; jeg har da fundet lidt støtte hos venner, men problemet er bare at stort set alle sammen selv bruger hash i større eller mindre grad, og ja de prøver da at støtte, men det er langt fra hos alle at de føles ægte.. det har nok noget at gøre med de ting man lavede sammen med dem og de vaner osv at gøre. fx lave noget god mad..+ joints spille ps3... + joints.. spille fodbold/ hænge ud udenfor....+ joints. det sgu ikke meget man hører fra folk mere, hvor sørgeligt det end lyder så har hash holdt os sammen.. og jeg hater ikke engang, for kan selv huske hvordan jeg havde det når andre prøvede at stoppe.. "arrh han skal nok falde i igen.." og wupti, så har man sin ryger buddy tilbage... pisse egotisktisk og sørgeligt.. men sådan havde jeg det og det tror og føler jeg, at andre i min omgangs kreds også har..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]