Dette er kopieret fra suset's post i tråden "pas nu på-Forsat-Eftervirkninger!" :
suset skrev:
ok havde lige skrevet en lang tekst men strømmen gik lige og det hele er væk så nænner ikke at gøre det igen så vil lige besvare det kort!
lige efter jeg forlod hospitalet var jeg besluttet på at stoppe og det var hårdt, jeg led af angst anfald, var meget depri, øm i musklerne, søvn besvær, hukommelsesbesvær, kvalme, hjertebanken, uro, opkastninger, feber, rysteture, mavekrampe osv under mit stop!
efterhånden som tiden gik og man skulle tro det blev nemmere blev jeg mere og mere depri og var ved at starte igen og igen, begyndt at ha mareridt næsten hver nat, de for gik til en techno fest, mig der trampede løs på gulvet og med et vågnede jeg om natten badet i sved og kan ikke sove mere!
HUSK hvis i har nogle venner som i ved er der for jer og i gerne vil stoppe er det en god ide at indvie dem i det(hvis de altså ved man tager stoffer) Jeg gjorde det og fik hjælp når jeg skulle bruge det!
havde også nogle gode venner, de blehøver jo ikke at hjælpe med noget bare de er der for en de dage de kan se man er nede og ikke begynder at hive en med i byen!
Jeg gik/går til psykolog som faktisk har været en stor hjælp,
får medicin for undgå at blive alt for depri i hverdagen, en form for happy-piller, men med tiden vil jeg prøve at stoppe med dem for at se om jeg ikke kan leve en normal tilværelse uden brug af medicin!
Kan stadig have dage hvor jeg er fyldt med angst og føler at hele verden er imod mig, selv med pillerne som hjælp!
Min største trøst er at jeg har fået mig en mega sød kæreste som ikke er et syrehoved som de andre(ikke at der var noget i vejen med dem, men det er ikke så smart at date en når man er tideligere misbruger), hun kender godt til min fortid og er der for mig når jeg skal ha hjælp.
jeg blev også spurgt om fysiske eftervirkninger, der slap jeg heldigvis heldigt de eneste jeg har er at min krop har dage hvor jeg bliver nød til at lægge mig hjemme fra arbejde da min krop stadig kan have dage hvor den er fuldstændig smadret men det er nok også lidt en blanding af når jeg bliver depri samtidlig!
og HUSK det er nemt nok at sige man ikke er afhængig men selvom man kun tar det i weekenderne og det gælder også øl kan man sagtens have et misbrug det er der mange der glemmer(nok ikke ligefrem mig der skal lære nogle om at passe på) men alivel pas nu på! før det pludslig tar overhånd, der er nogle der er bedre til at styre det end andre jeg var IK!
Tak for din interresse Child_Inside og jer andre som har svaret på min post!