Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 13:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
det ved jeg da godt

Hvorfor gør du det så?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Du lader til at være en ung, forvirret teenager med en god gang issues i bagagen. Som de andre også råder, søg hjælp.
At være 17 kan være virkelig tungt og hårdt. Men prøv for helvede at ændre dit perspektiv på livet en smule. Du vil hade dig selv når du bliver ældre, hvis du ikke prøver at steppe bare en smule op.

Medlem

har gået til psykolog siden jeg var 10 og har været i misbrugsbehandling i mod min villige i 9 måneder så hjælpen har sku ikke manglet

Medlem
Brugeravatar

har gået til psykolog siden jeg var 10 og har været i misbrugsbehandling i mod min villige i 9 måneder så hjælpen har sku ikke manglet

Så er det nok din indstilling du skal prøve at ændre lidt på. Ellers skulle du måske prøve at få noget mere indhold i dit liv, eller udskifte nogle af de elementer du omgiver dig med.

Medlem
Brugeravatar

stakkels lille baby dreng, jeg har virkelig ondt af dig, det er ikke noget man laver fis med- det er et alvorligt emne,og det kan hurtigt ende galt. og hvis du virkelig mener det, hvilket jeg tror og håber at du ikke gør, så burde du ha en endefuld i den bare mås!

Medlem

prøv nu forhelvede at fatte at det ikke er for sjovt!!

Medlem
Brugeravatar

prøv nu forhelvede at fatte at det ikke er for sjovt!!

Der er ingen der siger det er for sjov.
Men det du har gang i er så langt ude, at det enten kun kan være trolling eller stupiditet.
Med ovenstående sagt (hvor meningen burde være rimelig tydelig), så genovervej lige situationen en gang, og prøv at tage imod råd fra folk der har været på samme sti som dig.
Jeg har selv været hvor du er nu, og tro mig, det er et dybt, dybt hul at skulle kravle op af igen, hvis du ikke stopper i tide. Hvis du vel og mærke får muligheden for at kravle op igen.

Medlem
Brugeravatar

Udover det, må du da også kunne se at det er en skidt idé, i det at du opretter tråden i Medaljens Bagside.(?)

Medlem

Det du får ud af at hele tiden være skæv/høj/langt væk, er at du til sidst ikke kan mærke din rus.
Du kan KUN mærke når du ikke får noget.
Da jeg stoppede mit misbrug var jeg oppe på 5-6, nogle gange 8 gram om dagen på bong og tjubang.
Jeg mærkede ingen rus tilsidst, kun når jeg ikke fik mit junk, du vil bare komme til at koge rundt til sidst uden at kende dit sande jeg.

Jeg har altid haft det sådan, at jeg ALDRIG i mit liv ville stoppe med at ryge hash, lige indtil den dag hvor hvor realitetssansen forsvandt og jeg glemte min identitet fuldstændig, og havnede på den lukkede, grundet et evighedstrip/stofpsykose om man vil.

Det er et par år siden jeg boykottede hash og stoffer, og ved du hvad ? Jeg er stadig fuckt op den dag i dag, og bliver med 100% sandsynlighed aldrig normal oppe i krydderen.. Det eneste der holder mig oppe er mit håb for at få det nogenlunde med tiden, og måske ville kunne passe et deltids-skånejob med tiden(Hvis jeg er heldig!).

Gør dig selv den tjeneste at gå en tur igennem Istedgade, og kig på alle de skrog der er skallet for alt kød, der sidder på deres overurinerede trappesten, med blik så blanke som en sø en mørk måneskinsaften, og stil dig selv spørgsmålet:
"Vil jeg virkelig gerne ende som dem?"

Medlem

jeg har faktisk set junkie billeder og læst "nordkraft" og "christane f. imorgen er det slut" og det har sådan set ikke rørt mig hvis der kom en hen til mig med heroin ville jeg heller ikke sige nej

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor vil du så gerne være påvirket?

Medlem

der er den eneste interesse jeg har og jeg kan godt li' det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Find dig nogle andre interesser. Det er usundt. Og det gør dig med garanti ikke gladere i længden. Du kan ikke løse problemer med narko. Få dig en hobby. Plant nogle planter, spil et instrument, begynd at game, gå ture i naturen, spil rollespil, bare gør noget! Du får det ikke bedre af narko!

Medlem
Brugeravatar

Ej lad nu være! Det er ikke sikkert du ender med at dø af det -det kan være du ender med skader på psyke og krop, som er så store, at resten af dit liv vil føles som et langt fucking badtrip, hvor du savler og skal have vasket nosser og tørret røv af midaldrende damer i hvide kitler. Lad nu bare være -lyt til dem der har erfaringerne.

Medlem

Det lyder altså ikke super velovervejet det der.
Hvordan har du i fremtiden tænkt dig at finansiere dit forbrug på 100.000+ om måneden ?
Håber du har nogle venner der kan trænge igennem til dig og gøre dig klogere.
- God vind.

Junior medlem
Brugeravatar

Du er også kun 17. Der er slet ingen grund til at du prøver at ødelægge dit liv nu. Jeg syntes du skal snakke med
en psykolog, hvis du kun tænker på at blive basket. Mest pga. din alder og at du har en fremtid foran dig. :) Du er 17, stoffer burde ikke fylde din hverdag.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Du lyder ærlig talt som et menneske der er træt af livet, træt af altid at skulle vælge det rigtige, fordi ingen af dine valg nogensinde har givet afkast - nu har du så fundet det ENE valg hvor udfaldet næsten er stensikkert. Et fullblown misbrug er den ultimative kontrol af ens krop og følelser, det at kunne styre sit humør og sine følelser med en pille/joint/whatever 100% er en fantastisk følelse, indtil man rammer muren. Man finder ud af, at den kontrol man synes man havde fået, er blevet lagt i hænderne på et stof som man skal bruge mere og mere tid på at skaffe og pludselig er det stoffet der kontrollerer dig og ikke omvendt. Jeg har selv måttet sande at jeg har et mindre misbrug, men jeg priser mig lykkelig for at jeg opdagede det i tide. Du lyver for dig selv når du siger at du bare gerne vil være lam hele tiden, der er garanteret nogle ting i dig, traumer og svigt måske, som skriger på at blive håndteret og du griber til den første og bedste løsning inden for rækkevidde, det kommer til at give bagslag, du behøver ikke prøve at bevise andet...

Mvh.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tror sgu ikke rigtig der er noget der kan overbevise dig om, at det er en virkelig dum plan du har sat dig for. Der er desværre nogen der er nød til at røre kogepladen før de fatter at den er varm, jeg håber ikke at dit wake up call bliver lig med døden, men at du i tide kan nå at indse, at det er spild af liv og potentiale at brænde din hjerne af på stoffer. Stofferne giver dig kun en midlertidlig escape og illusion, og når man har de forkerte intentioner som du har, så ender det med at du mister kontrollen og drømmer tilbage til dengang du havde et valg.
Du har tydeligvis ingen respekt eller god viden om stoffer, også er du også al for ung til at være "lam" konstant. Tag dig sammen og lad vær med at vælge den nemme udvej, du ødelægger det for dig selv og dem omkring dig. Held og lykke.

Junior medlem

Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at lade være, men hvis du endelig vil være basket dagen lang, så begynd at dyrke noget Cannabis, og ryg af det. Alt andet vil ødelægge dig fuldstændigt, og så især i en så ung alder. Husk på at du kun lever én gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes du skulle tage din hjælp seriøs, eventuel prøv at komme på udveksling til et andet land i forbindelse med arbejde/uddannelse, hvis du kan det.
Og så synes jeg helt ærligt, at du skulle prøve at være lidt ligesom andre er på din alder - få noget fisse, drik nogle øl, ryg lidt hash hvis du virkelig ikke kan vente. Og når du så via den vej er blevet lidt mere moden, så kan du overveje at tage stoffer når du bliver ældre. Det er eddermame ventetiden værd. Jeg tog først stoffer rigtigt da jeg var 20 år.

Når man har så stor lyst til stoffer, som du giver udtryk for du har, og kun er 17, så er der 100% en masse andre problemer som ikke er stof-relateret du går og bakser med.
Og derfor, igen, søg hjælp og tag hjælpen seriøst, der vil for fanden jo også være tid til at lamme sig når man bliver ældre. Og stofferne er der stadig, der er sikkert endda flere endnu.

Jeg håber for din egen skyld, at du kan se hvor mange svar der er i denne tråd, som råder dig til det præcis modsatte at hvad du selv vil, for at du kan erkende at der ingen grund er til at beruse sig dagligt.
Håber vitterligt det bedste.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]