Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 00:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Synes det er SÅ super sejt af dig at du bare kan tage den på autopilot!! Kæft det har jeg respekt for! Virkelig!
Kan selv huske da jeg skulle trappes ud af metadon - og der blev jeg endda forholdsvis langsomt trappet ud. Men da jeg gik fra 5 mg om dagen til ingenting, kan jeg love dig for at jeg fik det skidt... Rigtig rigtig skidt! Har aldrig haft det så skidt som den første uge / halvanden!

Et præperart der helt sikkert vil hjælpe dig gevaaaldigt meget er Gabapentin! Synes virkelig at du burde i det mindste overveje det meget meget kraftigt, at få din læge til at udskrive sådan nogle til dig. Som du så skal spise 4-5 gange om dagen! De hjælper virkelig ufattelig meget, når alting ser mest mørkt og trist ud! Pillerne i sig selv er ikke euforiserende som sådan, ej heller et opioid. Så det er på ingen måde noget medicin som du vil kunne få en afhængighed af.
Nu kan jeg kun snakke af egen erfaring, og kan love dig for at jeg har dyb respekt for den kolde tyrker du har bevæget dig i krig mod!

Send endelig en PM hvis du har brug for at komme af med nogle frustrationer! Jeg sidder ved tasteturet klar i hvert fald!

Keep up the good work!!

Junior medlem

Tak af hjertet TAK!

Det er fanme godt at have jer herinde at kunne lette hjertet til når det strammer til.

Det går noget bedre nu - havde godt nok nogle stride timer - nu er familien hjemme fra Børnehave/skole/arbejde igen og alende det hjælper. De fysiske abstinenser synes at toppe/have toppet her på 3. dagen. Dem er da ikke meget sjov ved. nu *VED* jeg i det mindste at jeg klarer mig natten over og så må jeg se i morgen når vi startet på 96 timer+´

Vedr. Gabapentin så har jeg ikke så gode erfaringer med dem. Eller jeg fik dem mod mine kroniske smerter på smertecentrert med det hjalp ikke den gang. Men derfor kan det naturligvis sagtens have god effekt på det her. Det vil jeg lige stærkt overveje ifht. at få udskrevet fra min læge i morgen. Jeg er IKKE! interesseret i at bytte et (mis)brug ud med et andet så derfor vil jeg ikke bede om at få sovepiller/steso eller lign. *VED* bare at jeg vil misbruge forbandet hurtigt igen.

Men virkeligt tak, for kommentarerne - de er simpelthen SÅ velkomne! :gud:

Dedikeret medlem

Da jeg stoppede med heroinen (kold tyrker) var 3. Dagen den værste - ved godt det ikke er det samme, men håber at det ser lidt lysere ud for dig i morgen.

Junior medlem

Godt så...og hvordan var det lige man bar sig ad med at få noget søvn under en kold tyrker??
Kold tyrker..hvor hel.... kommer det udtryk egentligt fra?
Ses i morgen...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De eneste muligheder du har for at få noget ordenlig søvn - og altså ikke bare 10-20 minutter pr nat, er at benytte medicin såsom Truxal (i en større mængde end dig læge vil anbefalde), Mirtazapin i større doser end lægen nok også vil anbefale dig, Lyrica (pregabalin, der er lillebror til Gabapentin) kan også bruges, Nozinan kan også bruges - men bliver dog næsten ikke udskrevet mere pga at det er et ret potent præperart.

For at nævne de doser jeg ved at der har virket på mig selv, så ser det ca sådan her ud:

Truxal -> 90-210 mg en time eller to inden sengetid.

Mirtazapin -> 60 mg gør tricket for mig overraskende let når at jeg har "normale søvnproblemer". Da jeg skulle trappes ud af metadon fik jeg 30 mg om aftenen, hvilket slet slet ikke var nok til at have nogen nævneværdi effekt. Dog har jeg under kold tyrker af andre opioider brugt Mirtazapin i doser omkring 120-150 mg med god effekt.

Lyrica -> 6-900 mg inden sengetid. Dette er IMO det præperart der har størst mulig misbrugspotentiale af de forskellige slags medicin jeg nævner her, da man godt kan opnå en benzo lign rus når man kommer et stykke op over 1200-1500 mg.

Nozinan -> Det er straks svære IMO at generalisere Nozinan dosis. Pillerne kommer i enten 5 mg, 25 mg eller 100 mg. Jeg startede selv ud med at få 5 mg's tabletter. Hvor at jeg har brugt dem (kun til meget små fysiske abstinenser) med god effekt i 10 mg's området. Men udviklede ekstremt hurtigt tolerance for den dosis. Og pludselig var min læge nødsaget til at give mig 25 mg's, hvor jeg lige så hurtigt opbyggede tolerance. Og lige pludselig kunne jeg uden problemer spise en 20 X 25 mg uden at det slukkede alt på øverste etage..

Et medikament som jeg ved at der er MANGE andre der har stor glæde er, så må det være Seroquel. Der er desværre faktisk også en hel del personer, som er afhængige af "downer rusen", som benytter dem som var de benzo'er. Altså for at kunne falde i søvn så let som ingenting. Dette er dog bare ikke lige noget som læger skriver ud som det første.

Vil også lige sige, at de gange jeg har taget Gabapentin, har abstinenserne været betydeligt nemmere at komme igennem og stadig stå oprejst når koldsveden og rysteturende er væk. Lyrica (Pregabalin) kan også benyttes med stor succes. Problemet med Lyrica er bare, at de er EKSTREMT dyre hvis ikke man får tilskud ((ved at din læge fx skriver mod angst på recepten)(det samme gælder Seroquel)).
Personligt er de stærkeste Lyrica jeg er stødt på 150 mg's. Men kan se på pro.medicin.dk at man faktisk kan få dem helt op til 300 mg's, men kan jeg godt nok ikke erindre at jeg har set personligt.

Held og lykke! Synes bestemt også at jeg kan huske fra dengang jeg blev trappet ud, at 3. dagen var den værste. Men tro mig.. du vil hade dig selv hvis du ikke prøver at benytte Gabapentin eller Pregabalin for at tage abstinenssymptomerne. Har aldrig hørt om en der har misbrugt Gabapentin ud over at bruge dem til at booste andre stoffer så som opioider og benzoer.

Hold os opdateret med dine fremskridt! Det er super fedt at se en der har fået nok af den kemiske afhængighed og som tør gøre noget ved det "bare sådan lige uden videre!" Respekt!

Junior medlem

For satan - det kan jeg bruge!
Det lyder umiddelbart tiltrækkende med Gabapentinen...det tror jeg vil tale med min læge om. Er i det mindste sikker på ikke at sove på det tidspunkt da jeg som sagt går hjemme på barsel. Det er nok det som trigger mig mest. Er ved at blive nervøs for om jeg kan stå det her igennem samtidigt med at passe børn. Jeg har jo tydeligvis haft svært nok ved at passe på mig selv.
Tak for alt!
Virkeligt - jeg er rørt til tårer...

Junior medlem

Hmm..nu er natten vel snart ved at være officelt ovre og jeg har som ventet ikke lukket et øje og der er vel 1-2 timer til unger står op...Hvor lang tid går der inden Gabapentinen begynder at virke?
Kan ikke huske om det var een af de utallige stoffer smertecentret prøvede at putte i mig som 'bare' lige skulle have 1 måned eller 6 måneder til at virke...men altså hvor længe tager det før det giver lidt lindring?
Tak på forhånd

Junior medlem

Sidste kommentar - fatter ikke lige helt de der tidsangivelser på mine indlæg...? læg to timer til hver gang så passer tiden. Så passer nogen af de ting jeg skriver måske også bedre..rambler...over and out

Dedikeret medlem

Truxal kan jeg også anbefale fordi det giver søvn og der ikke er noget afhængeligheds potentiale i dem. De andre kender jeg ikke af andet end navn.

Junior medlem

Ok...dagens update, Here goes:

Fucked up dag - nok den hårdeste indtil videre. Havde virkeligt, virkeligt, VIRKELIGT! forventet at det ville begynde at blive bedre iom jeg i morges var 96+ eller var det 120+ ? Hved det ikke mere - er lidt forvirret. Nå, men har været uden for og gå en tur. For satan det kan anbefales! Verdenen er sgu' et mærkeligt sted at være når man pludseligt er ude osteklokken. Når men har virkelig haft ondt idag over det hele. Ikke mindst i benene - den er strid. Men hvad uendeligt meget værre er at det her trigger mine kroniske smerter - da var jo en grund til at de satte mig på det lort i første omgang...hmmm. Nå men sådan er det.
Overvejer meget seriøst at tage forbig et NA møde idag og har fået lægen til at udskrive noget melatonin. Ingen afhængigs-skabende stoffer til mig tak. Det ved jeg bare at jeg ikke kan håndtere.
Nå nok for nu. I er så helt uendeligt, utroligt, fantastiske velkomne til at smide nogle kommentarer. Jeg er virkeligt taknemmelig for den tid i tager jer til at skrive til mig. Nogen endda via PM. I er en bunke smukke mennesker er i.

Junior medlem

Så er klokken lidt over 11 og kan mærke at der heller ikke bliver nogen søvn i nat.
Har været til et NA møde idag - mit første. Ved ikke om det var mit sidste? Er lidt usikker på om det er mig. Når man er igang med 5/6-dag kan det svært at høre på folk der har været clean i flere år og som stadigt kæmper. Begynder langsomt at gå op for mig hvad det egentligt er jeg har rodet mig ud i. Men hold da op nogen overskuds mennesker - sikke en menneskelighed. Jeg tager en nat mere - så må vi se hvad morgendagen bringer.
Aner ikke om der er nogen der læser med længere - men fuck det så skriver jeg lidt for mig selv.
Peace out

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg følger spændt med!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Yderst interessant forløb at følge, men også rigtig skræmmende. Jeg forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre, for sundhedsvæsenet, at bringe en mand ud i et metadon misbrug, for så ikke at hjælpe ham ud af det igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg følger også med! =) ...satme godt klaret! Og så med småbørn i huset - det lyder til at din familie og netværk er optimalt - vigtigt! Hold stilen!! =)

Junior medlem

Hvor er det fedt med alt den feedback. Jeg kæmper/poster videre....
Og ja når jeg er i mit selvmelidende hjørne bliver jeg også lidt pissed på det danske sundhedsvæsen. Men jeg må tage ansvar for egne handlinger.
Tak til alle

Junior medlem

Fuck har fået kroniske smerter kan ikke mere smerterne i maven for store FFFUUUCCCKKK!!!!!!! Hvor gør det ondt og det er ikke indbildning livet er fucking oindt når man at gører det rigtige

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Må jeg spørge hvad det er at du er blevet opereret så sindsygt mange gange for?

Kan du ikke få udskrevet noget smertelindrene der ikke er opioid, som vil kunne hjælpe på smerterne?

Junior medlem

Pis. LIGGER nu på Bispebjerg. Tiggede dem om Ikke! At give mig morfin hvilket de insisterede på. Der måtte 2 ambulance folk og en sygeplejerske til at holde medens en anden sygeplejerske gav mig morfin.
Det er ikke ligefrem let at blive stoffri i samarbejde med det danske hospital væsen.
@Adolfro: altså mine smerter her i nat skyldes ikke de sædvanlig kroniske smerter men min kroniske sygdom Morbid Crohn. Det kan være en stille og rolig sygdom at have og det kan også være noget rigtigt lort. Det kan give de her eksstremt smertefulde mave smerter. En pige jeg engang var indlagt med sagde at det for hende langt overgik fødselssmerter. Det er naturligt svært at stå igennem uden hjælpemidler. Hej herfra - forholdsvis deprimeret …

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du har absolut ingenting at være deprimeret over buddy!
Normalvis er sygehusvæsenet ikke ligefrem super glade for at udlevere morfika, så hvis de ligefrem insisterer på at du skal have morfin, må det virkelig være fordi at du har haft brug for det, ret fagligt vurderet. Det er jo ikke noget at du skal se som et nederlag tvært imod! Bare det at du ikke har "snydt" og fortalt om hvor høj din tolerance var, og sat den betydeligt højere end hvad der dækker smerter, er det en sejr! Rejsen ud af et opiatmisbrug er lang og sej!

Junior medlem

Igen start med at forstå: At i skriver til mig og bakker mig op er uendeligt vigtigt for mig.
Så til ALLE.
Og yderligere en uendeligt stor tak til @Adolfro - de ved godt hvorfor.

Og så aftenes begivenheder:
Er nu hjemme igen - kom ind med ubeskrivelige mave-smerter men blev ved med at insistere på at jeg INTET skulle have. Det var de jo som bekendt ikke enige i. Og efterfølgende kan jeg godt se at der var bedst.
Men altså i mandags tog jeg 400 mg. morfin og kunne absolut mærke ingenting. Kunne ligesågodt have haft spist slik. Under min indlæggelse gav de mig 4 gange 5 mg. morfin IV. Det hjalp hver gang...nårmalt dropper de mig efter at have proppede mig 3x20 mg morfin IV og jeg stadigt brokker mig at det ikke hjælper. Så tolerancen er faldet stødt.

Så mødte jeg en læge som sagtens kunne huske mig fra mange forløb fra hvor hun sidst var ansat nemmeligt det hospital hun netop havde skiftet fra. Bare det at have en læge/sygeplejerske som kender en og forstår det batyder simpelthed alt. Så det var fantastisk. Hun gav mig to muligheder. 1. Blive sendt hjem med noget metadon og så hente igen fra Recept server men ikke før jeg havde talt med egen læge. Så det er meningen at jeg skal prøe at om det går med ca. 4-5 X 5 mg. dagligt. Det er jo ikke indenting. Men det er sådan ca 1% af det jeg tog før. Så hvis det kan holdes er jeg allerede 99% nede. Hvis det kan holdes der så har nattens forløb ikke kun været et stort tab med konskekvens af at komme på status quo men faktisk så har den kolde tyrker jeg tog så gjort at jeg kan springe de første mange måneder over som det ville have taget at nå hertil på 1%. Det bliver hårdt at smide det også. Faren er selvfølgelig at give lods og glæde sig ved hurtigst muligt at bygge den gamle tolerance op igen. DET GØR JEG IKKE!
Men stadigt føler jeg mig lidt røvrendet af livet når jeg nu følte at det kunne jeg nok håndtere og så blive losset i løjene med en omgang ubeskriveligt smerter grundet sygdom og så DERFOR blive nødt til at tage stoffer igen.

Så jeg tabte - jeg kunne ikke gøre det alene ved en kold tyrker.
Men forhåbenligt har det så betydet at jeg kommer meget hurtigere ud af det end jeg ellers ville.

Igen tusind tak - håber du får en fed tur @Adolfro

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]