Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Heroin gør klart mest ondt, men er hurtigere overstået, var min oplevelse. Tramadol har bare den der satans psykiske profil som er meget værre, imo. Jeg var svært deprimeret i 3mdr. Den første uge havde jeg seriøst lyst til at hænge mig selv. Heldigvis havde jeg en sød kæreste på daværende tidspunkt. Hun to' en uges ferie for at være der for mig 24/7. Havde hun ikke været det, tja...

Det skal så også nævnes at jeg var langt over den dose du var på. Helt op til 750mg/dagen.

Medlem
Brugeravatar

ragamuffin skrev:
Heroin gør klart mest ondt, men er hurtigere overstået, var min oplevelse. Tramadol har bare den der satans psykiske profil som er meget værre, imo. Jeg var svært deprimeret i 3mdr. Den første uge havde jeg seriøst lyst til at hænge mig selv. Heldigvis havde jeg en sød kæreste på daværende tidspunkt. Hun to' en uges ferie for at være der for mig 24/7. Havde hun ikke været det, tja...

Det skal så også nævnes at jeg var langt over den dose du var på. Helt op til 750mg/dagen.

Tramadol er et lorte stof at være afhængig af fordi det udover at være et opiat også har SSRI egenskaber. Det er som at stoppe med et opiat og et anti-depressiv på samme tid...

Aner ikke hvor lægerne har det fra at tramadol ikke er afhængighedsskabende, men det er godt nok en retarderet udtalelse. Hvis min læge sagde det, ville jeg forlade lokalet med det samme og finde mig en ny læge.

Og ja: Heroin gør ondt, men det værste er overstået efter 2-3 døgn. Personligt vil jeg langt hellere gennemgå intens smerte i kort tid, end moderat smerte i lang tid.

Junior medlem

Kan godt se det her er en gammel tråd, men er igennem en kold tyrker lige nu fra Dolol, tradolan, fentenyl, morfin, tadol, kodein.. ja alt hvad jeg har kunnet få fingrene i. Jeg har det forfærdeligt. Tuder over ingenting, har ondt i alle led, minus energi, nedtrykt, kan intet overskue. Er nu på 2 døgn... nogen som kan sige hvornår det værste er ovre?
Lider virkeligt :(

Medlem

Tag noget magnesium det hjælper på kramperne. Tving dig selv til at gå uden for og få lidt sol. Du skal nok regne med nogen dage endnu alt efter hvor længe du har været på.
Varme bade især fodbad hjælper mange.
Hvis du kan overskue det så tag til et møde i et af fælleskaberne.

Medlem
Brugeravatar

Alshabab skrev:
Tag noget magnesium det hjælper på kramperne. Tving dig selv til at gå uden for og få lidt sol. Du skal nok regne med nogen dage endnu alt efter hvor længe du har været på.
Varme bade især fodbad hjælper mange.
Hvis du kan overskue det så tag til et møde i et af fælleskaberne.

Magnesium er nok ikke den bedste idé til en der gennemgår opiatabstinenser. Magnesium bruges også som afføringsmiddel da det opløser ens lort og derved giver en tyndmave. Man pisser allerede lava ud af røven når man er dopesyg... Så hold det, hvis du vælger at brugte det, til mængder i den helt lave ende.

Loperamid (Immodium)
Benzodiazepiner
Hash
Alkohol i moderate mængder

Dette er det eneste jeg personligt synes der hjælper. At "få lidt sol" hjælper på absolut ingen måde.

Medlem

Kratom, GHB/GBL, phenibut, find nogen som kan holde din daglige dosis under nedtrapning så du ikke blive fristet hvis det er et problem. Forstår ikke dem som tager en kold tyrker for andre grunde end for at skræmme sig selv og sin krop til aldrig at gøre det igen. Ved hvor skrækkeligt det er ..Helvede i op til en uge! Så hvorfor fanden lege en helgen i stedet for at trappe ned og køre andre ting på samme tid og ikke mærke noget. Forstår det virkeligt ikke

Medlem

Mhh til sol og gåture, Det synes jeg ellers hjælper godt på mit eget humør når jeg har taget kolde tyrkere. Motion har forkortet mine abstinenser drastisk de sidste to gange og det faldt også for otte af de andre jeg var i døgnbehandling med.
Hvad man skal bruge flere stoffer til kan jeg ikke rigtigt se. Slet ikke alkohol efter de typiske lange perioder folk har uden ordentlig mad er alkohol ikke godt for at få gang i maven igen.

Medlem

Francis Underwood "There are two kinds of pain. The sort of pain that makes you strong, or useless pain. The sort of pain that's only suffering. I have no patience for useless things" Hvorfor lide unødvendigt over abstinenser når man kan dulme det med små doser af andre ting. Det er bare stædighed, altså MEDMINDRE man vil skræmme sig selv til ikke at bruge igen. Det andet giver ingen mening, og er i mine øjne det samme som "det stof jeg har været afhængig af er djævlen, ergo er alle stoffer djævlen" God dammit det har taget mig lang tid at få det ind i hovedet, så lad da vær med at pine jer selv altså medmindre i ønsker at kvitte for evigt.

Medlem

Det er jo meget forskelligt hvor hårdt man bliver ramt. Flere af dem jeg har mødt i døgnbehandling har virkeligt klaret det hurtigt og flot.
En på den sidste gik fra 60mg metadon til 0 på 12 dage, efter fire år på dem med sidemisbrug.
Og hun indgik i al gruppeterapi,rengøring og fysiske aktiviteter fra dag et.

Medlem
Brugeravatar

Hvor slemme abstinenser der opleves er individuelt. Fysiske aktiviteter, som f.eks. gåture, løb og boksning har gavnlig effekt på ens psykiske tilstand og imod søvnløshed. Ophold udendørs i solskinsvejr hjælper en del på humøret kan jeg bekræfte. Desuden bliver man mere opmærksom på sit seponeringssyndrom hvis man isolere sig indendørs. Socialt samvær er alpha omega.
Magnesium er da et bedre valg fremfor, at udskifte sine opioider med benzodiazepiner. I slemme tilfælde kan benzodiazepiner være nyttige, men de kan sagtens undværes.
Man bør så vidt muligt holde sig fra andre psykoaktive substanser under en kold tyrker eller ved nedtrapning.

Medlem

Random-Nitro skrev:
Man bør så vidt muligt holde sig fra andre psykoaktive substanser under en kold tyrker eller ved nedtrapning.

Undskyld men hvad er det for noget bs..
Ja det siger sig selv at en kold tyrker er hvad det er, men hvis man går som heroinjunkie eller fra stærke doser benzoer til ingenting fra dag til dag kan man blive vanskeligt ramt og nogle endda i høj grad selvmordstruet. Der er mange som ender med at bruge igen for at dulme, og så på den måde, ikke kan stoppe. Hvis nogle kan få lidt ro ved evt phenibut og GBL ved benzoudtrapning f.eks. og på den måde udglatter abstinenshelvedet, er det da langt mere fornuftigt end at spille helt. Altså medmindre og nu gentager jeg mig selv for folk kommer åbenbart med råd og meninger uden at ligge tanke i! Medmindre man vil skræmme sig selv til ikke at bruge igen! Hvorfor tror du at læger og psykiatere trapper op og trapper ud. Hvad får folk til at tro at det ikke gælder for en selv? Hvis man kan vælge ingen abstinenser vs slemme abstinenser hvorfor vælger man så at spille helt? For at have en god historie at fortælle folk så man rigtigt kan lyde som om man slet ikke var afhængig alligevel....?

Medlem
Brugeravatar

Hvis du er opmærksom på hvad jeg skriver nævner både kold tyrker og nedtrapning. Desuden har jeg ikke anbefalet en kold tyrker, da jeg udmærket godt er bevidst om at den bedste løsning på en afvænning er gradvis nedtrapning. Afhængigt af metoden kan abstinenser forekomme under forløbet eller ved aftrapning. Grunden til jeg fraråder folk til, at anvende f.eks. benzodiazepiner under en opioid nedtrapning er at man på egen hånd let kan ende med at skifte det ene misbrug ud med det andet.
Enten fik jeg ikke meldt direkte ud hvad jeg mente eller så blev indlægget misfortolket.

Medlem

Hvis det er sådan du mener det så er jeg med dig, forstod det bare som at man aldrig skulle afhjælpe sine abstinenser hvilket kan være livsfarligt for nogle. Der findes nogle folk som let danser rundt med doser af forskellige stoffer fordi de passer på med doseringen og skifter dem ud, både strains substanser og metoder til indtagelse også med clean perioder indimellem. Disse folk som jeg har skrevet med sørger for aldrig at få abstinenser fordi det hele foregår kontrolleret og afslappet. Det er lidt ligesom folk som oddser. Dem som kan holde hovedet kold og tænke sig om kan lave et system som gør at man stille og roligt forøger sin formue, eller med kost, motion og stoffer, lige så stille forøger sin livglæde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]