Jeg beklager at jeg lige skulle være morsom istedet for konkret...
Hvis men fx. som jeg er smerte patient og tager en masse piller fx. Ibuprofen 600mg 4x dagligt har maven i forveejen svært ved at takle al kemien
og vi så tilsætter narko og på et tidspunkt giver maven op..
nogen personer kan udvilke blødene mavesår ved fx. kærestesog helt uden kemi.. og hvis det ikke bliver behandlet i tide kan det være dødeligt..
det er et hul i næsen næppe(dog ikke særlig sexet)
Bright..
Nu er ibuprofen også et ret typisk eksempel at slynge ud, da det er kendt for at give kraftige maveproblemer og smadre leveren på sigt. Hvorfor det er et kæmpe problem når folk er nød til at gå på lange anti flammatoriske kure med det drug. Hvilket jeg ikke engang er sikker på er en kobling der kun ville være tilfældet hvis man åd dem. Altså kunne man sagtens forestille sig at lignende bivirkninger ville opstå via andre administrationsruter.
Men, at gå derfra og til at sige at eksempelvis MDMA eller keta i ny og næ smadrer maven, er far fetched. Især uden referencer.
Man kunne måske finde nogen specifikke substanser der var hårde for maven og gav problemer på sigt, men det ville være umuligt at vurdere hvilke, uden undersøgelser. Hvorimod man rent logisk nærmest må formode at de fleste, hvis ikke alle, substanser (pulver, krystaller, piller) bare ikke hører til oppe i næsens slimhinder. Hvorfor skade ihvertfald med garanti kan, og nok på længere sigt, vil opstå via den administrationsrute.