Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 02:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige på grænsen og så altid lidt mere (SYRE)
banisteriopsis skrev:
Citat:
Nu bli´r jeg nødt til at citere Brendan Perry fra Dead Can Dance:
"I´ve been looking for someone to take away my frustration...
but all I found was a sea of emptiness..."

Ingen kan gøre arbejdet for dig.
Motivationen, viljen og modet skal komme fra dig selv.
Du har det i dig - måske har du bare glemt det i en tåge af stoffer.

Hvordan ville dit liv være, hvis ikke du ynkede dig selv?
Hvordan ville dit liv være, hvis du turde tage konsekvensen af, at du faktisk søger hjælpen udenfor dig selv - hvis du turde finde/søge hjælpen inde i dig selv?

Kun du har svaret/løsningen...
Friheden ligger i dit valg, dine muligheder...som du fravælger ved ikke at vælge.
Stop med at ynke dig selv - start med at finde din power frem.
Den power du finder dybt inde i din sjæl.
Du skriver, at du kan lære meget af stoffer.... Hmmm, hvordan fa´en vil du nogensinde lære noget i overhalingsbanen.
Du må give dig tid til at stoppe op og integrere de forskellige oplevelser og indsigter før du overhovedet kan lære noget af at trippe. -Get it?

Du har helt ret set udefra, men indefra er tingene anderledes.

Titel:
Dark*Princess* skrev:
Troll skrev:
Citat:
BINGO ..... så ved du nu hvilken hjælp du søger - Altså du ønsker hjælp til, at finde ud af hvad der skal til for at du kan holde livet ud.

Flashback: BINGO ..... Ja jeg gør. Er du i stand til at hjælpe mig da!? Jeg søger!!!

Troll skrev:
Citat:
Så skal du starte med her og nu - eksv. bor du hvor du vil osv osv.

Ja jeg er velplaceret i min egen lejlighed, med min nabo som kæreste! :P Problem?!!!

Troll skrev:
Citat:
Så opdager du måske hen af vejen noget om "dovenskab" og "forkælethed" ….. mange mange i din alder har ikke lært at man skal op af stolen for at få mad og glæden ved det. Nope det "kalder" de for hårdt slid. Hvor fedt!!!!!!!!!!! ....... a

Jaha.. jeg så er så bare en fra en almindeligt hjem hvor jeg altid har været problemet!§! Som 13årig tog jeg så mange stoffer og var i kriminalitet at jeg blev sendt på kostskole!! Værs`go. Fra den ene dag til den anden INGEN at komme til fordi man er en fucking perker der flirtede med skolens lækreste fyr. Overkom det og bliv en del af flokken. Så kom ik og sig jeg ik ved hvordan det er at skulle klare sig. Jeg er smidt ud fra sted til sted siden boede i NARKO HULER med heroinmisbrugere og værre som 13årig Tro mig jeg ved hvordan det er at komme hjem og blive glad for mad varme en seng et rart badeværelse :)

Troll skrev:
Citat:
- Jeres forældre er nogen røvhuler som ikke havde tid til, at lære jer det. De jagtet gods og guld som deres forældre igen har programmeret dem med.

Sagde jeg lige jeg var Perker!! Det tror jeg vidst. Så du skal fucking ik disse min mor eller familie!! :P

Troll skrev:
Citat:
Måske du skal genvinde glæden ved det simple – Hvis du tager langt ud i ødemarken en tid og sulter, fryser og savner med mere. SÅ SKAL DU BARE SE ….. så kommer du hjem og glædes over faktisk ingen ting. Plus du nu selv ved det er DIG og ikke andre som skal/kan hjælpe dig.

Øhh syntes det jeg skrev før taler for sig selv til det her!?

Troll skrev:
Citat:
Du må meget gerne blive sur nu ……. helst

Jeg elsker at diskutere og ja jeg bliver sur i diskutioner, men bagefter er der sku sjældent nag..

Troll skrev:
Citat:
Der er sgu ikke meget glæde i at få alt serveret eller dikteret ,,, og gider du ikke uddannelse og job .... så lad være ... det er helt oki .... ingen er bygget til det samfundet har udviklet sig til.

Nej ærgeligt samfundet ik har samme mening som dig. For jeg trænger til en pause fra alt. Men en dag kommer jeg også og tager min pædagog uddannelse og bliver måske ligeså godt til håndbold som jeg var inden jeg blev 13.

Troll skrev:
Citat:
Og ønsker du bare at forske i det åndelige eller dig selv. Så er det også fint fint. Du skal bare have dig placeret så du ikke bliver generet af uforstående.

Ja jeg leder sku os efter en plads men syntes bare ikke jeg kan finde en ledig og tro mig jeg har sku ledt.

Det hjælper ikke at svine folk der prøver at hjælpe en.. :wink:
Men så på den anden side, det har du det jo med at gøre, har du aldrig overvejet om det måske var dit problem? Når nu vi skal diskutere ting online :P
Men så igen på den helt anden side, er det jo bare mig der blander mig, men håber da at du vil tage imod folks hjælp herinde..

Peace fra naboen <3

Titel:
Medlem
Brugeravatar

X-O-o-BaN-Z ¤ skrev:

Det hjælper ikke at svine folk der prøver at hjælpe en.. :wink:
Men så på den anden side, det har du det jo med at gøre, har du aldrig overvejet om det måske var dit problem? Når nu vi skal diskutere ting online :P
Men så igen på den helt anden side, er det jo bare mig der blander mig, men håber da at du vil tage imod folks hjælp herinde..

Peace fra naboen <3

Til Dark Princess:
Din tone er vildt dårlig!
- Vi prøver jo bare at hjælpe og komme med forslag til selvhjælp.
Men det virker ikke som om, at du har indset situationens alvor - at du faktisk selv skal handle.
I dine indlæg virker det på mig, som om du synes at du er sej
-(en maske du tager på for ikke at se problemet i øjnene?).

Med tanke på din fjendtlige/latterliggørende indstilling overfor os herinde, så tør jeg slet ikke tænke på din indstilling overfor det etablerede system...
Hverken de eller vi er dine fjender. (og ingen af os vil eller kan tage dit ansvar for dig!)

Pas på med skyggeboksning - du skaber billedet af os in your mind.

Men alle velmenende råd, du vil få (selvfølgelig pånær fra kæresten), vil handle om, at du for at opnå en ændring må vokse op og tage ansvar og beslutning.
Du kan ikke bare joke problemerne væk ved at komme med en dum-smart bemærkning, der viser, hvor cool du prøver at virke.
Facaden krakelerer, og så er der kun dit nøgne selv tilbage.

Vis at du er villig til at tage imod råd og hjælp - ellers kunne dette hurtigt blive en lonely-tråd :(

Senest rettet af caapi 14 feb 2007 02:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Jeg må godt nok indrømme at du er alt for defensiv. Ham der står og bor ved siden af har ret. Det er modigt sagt og en stor satsning. Jeg siger ikke han siger det samme som mig, eller omvendt. Bare i dette tilfælde.

Og jeg tror, selv om troll måske ikke er så god til at udtrykke sig skriftligt, at han har rimeligt meget styr på hvad det at få styr på sig selv drejer sig om.
De andre har gjort det ret smukt so far. - meeeen X-0-o-Ban-Z ¤ mon ikke om "systemet" kan gøre, bare noget rigtigt? Fanme så om jeg ikke også føler mig svigtet (bare se et møgfald nedenfor), men jeg tror vi alle er blevet tørret før eller siden..Op til flere gange. Noget af det påvirker os endnu.

En ting er at indrømme at man har et problem, en at ønske hjælp, en helt anden er at imødegå. Den sidste er jeg bare så pisse fucking dårlig til. Andre? ..find mig og min personlighed i "jeg ville genre kende mig selv"-tråden.

-- nå, mig selv først. Jeg kan da lige fortælle hvorfor jeg tror jeg er sådan.
Fordi min mor har fået elektroshock en god del tid. Fordi det var "systemet". Fordi der ingen kære mor er lige pludseligt (og her har hun næsten glemt hvem du er). Fordi at når alt er "fryd og gammen" så falder min ellers stensolide far sammen, som har passet os, hus, udgifter, job DET FUCKING HELE. Takken er at vi vil være sammen med MOAR når hun er kommet tilbage. resultat=følelsesmæssig hæmoride far og søn imellem. Sikkert til vi dør, eller den ene bliver lam.

Og så til den del med at se ind i sig selv (som altid skal være alle de fucking hippiers svar, ikke?): Min mor begyndte kort efter at meditere. Hun fik lagt sit liv pæænt meget om. Hun ville ikke have sit arbejde. Hun ville skilles. Hun ville flytte. Hun ville realisere sig selv...

Du brugte ordet perker. fint. Jeg kan også bruge det. Måske fordi at min onkel er skadet for livet, tæsket sønder og sammen ude på en mark ved motorvejen. Hvorfor? Fordi, dum(ikke?) som han var, ville hjælpe disse perkere med at finde vej i Århus. Han satte sig ind i bilen, de kørte ad H til og han fik taget sin tegnebog. Alt det, for resten af livet, for en fucking tegnebog og noget hjælp.

Min bror kan jeg ikke kommunikere med længere. Og tro mig det gør fanme ondt. Han tror ikke på en skide narkoman der skal fortælle han noget som helst. Jeg vil forklare ham at han er afhængig af sit spil og sit liv på nettet og at det er vigtigt at han er sammen med sine venner i hans alder. At han lærer at begå sig, så han ikke skal bruge tid og kræfter på at bøvle med det senere hen når han er i gang med den seriøse del af livet.

Folk kigger ondt overalt. Tro mig. Venner skrider. Er livet ensomt? KOLDT? Fanme så, det er pisse scary.

Hvad sker der? Alt jeg røre ved bliver til LORT i dag, men jeg står her endnu. Stadigvæk vild med den samme pige som for 3½ år siden, men endnu ikke sammen med hende. Stadigvæk samme politiske overbevisning. Tager aldrig ordet perker i min mund for at relatere til visse typer. Så skulle det da lige være sarkastisk om dem der bruger det (det hader jeg også mig selv for)

Jeg tror man kalder det håb.. det er i hvert fald ikke selvmord. Skal jeg være mere hudløst ærlig? det ønsker du slet ikke.

Spænd lige hjelmen. for din egen sikkerheds skyld.

(måske var jeg for hård. Så ordene slet ikke gik ind. Men det er igen meget meget svært for mig at forholde mig neutralt til min egen baggrund)

Og så bare tak fordi du læste med. Håber det kunne læses - jeg tæskede tastaturet :P Undskyld hvis jeg lyder for meget som niarn.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dark*Princess* skrev:
Hmm, søge hjælp!!
Tror ik det er det jeg har brug for da jeg både har psykriater, kriminalforsorgen, misbrugskonsulent, sagsbehandler og sidst men ikke mindst min mor på nakken så det er ik der problemet er. Problemet er jeg bare ik kan snakke frit med nogen af dem, da det vil få konsekvenser jeg meget nødigt vil se i øjenene. Det er derfor jeg er begyndt at åbne for mine problemer her inde og ikke bare gik til systemet. Har brug for at komme ud med mange ting, bare ikke et sted hvor man skal tage konsekvenserne af det.

Hvilke konsekvenser taler du om?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Malkavian Skrev:
Citat:

Jeg taler om hvis jeg begynder at åbne for mine problemer og sige hvordan jeg har det, Vil jeg blive indlagt. Det er den eneste hjælp systemet kan tilbyde mig og så ellers fylde masser af piller i mig alt efter hvad de mener jeg fejler. Er træt af man ik bare kan få en at snakke med uden der er konsekvenser, en man bare kunne sige alt hvad man følte og tænkte til, en der ikke bærer nag fordi man er i dårligt humør engang imellem bare en at snakke med. Jeg har nok bare alt alt alt for meget jeg spekulerer over.

X-O-o-BaN-Z ¤ Skrev:
Citat:
Det hjælper ikke at svine folk der prøver at hjælpe en.. Wink
Men så på den anden side, det har du det jo med at gøre, har du aldrig overvejet om det måske var dit problem?

Sorry babe, men du har blandet dig et sted hvor du ik har noget at skulle have sagt. Jeg er frygtelig svær at hjælpe det ved jeg. Ja jeg har mega svært ved at tage imod hjælp udefra. Her gør jeg sku et forsøg.! Vil du så ik lade være at lade andre dømme mig fra dine synspunkter. Du er min kæreste og frygtelig tæt på, men resten af verden skal ik kende mig ligeså godt som dig det er derfor DU er min kæreste.

X-O-o-BaN-Z ¤ Skrev:
Citat:

Jeg skriver her inde for at få hjælp!! Hvad skulle du blande dig for?!? Undskyld tonen, men er der nogen der kan gå mig på nerverne så er det dig. Du har ik noget at skulle have sagt her inde overfor mig. Du var der ik da jeg bad om din hjælp og havde brug for dig.. Er ked af du bare fik en sviner på det tidspunkt. Men ergo er at jeg ingen stoffer fik. Kan du sige kold tyrker og forladt for det var jeg. Nu skriver jeg her inde for at få hjælp andre steder fra måske nogen der ik giver op når man har absti og bliver en led kælling og så søger jeg bare viden om hvordan jeg klarer mig ud af det her.

banisteriopsis skrev:
Citat:
Din tone er vildt dårlig!

Tro mig jeg har det heller ik rart indeni.

banisteriopsis skrev:
Citat:
- Vi prøver jo bare at hjælpe og komme med forslag til selvhjælp.
Men det virker ikke som om, at du har indset situationens alvor - at du faktisk selv skal handle.
I dine indlæg virker det på mig, som om du synes at du er sej

Jeg hader at handle og undskyld jeg ik virker lige seriøs hver gang, men hvis folk nogle gange rammer en kan det gøre ondt og det kan hjælpe at joke med tingene istedet for at se dem i øjenene og sådan er jeg Sorry.

MaroK skrev:
Citat:
Og jeg tror, selv om troll måske ikke er så god til at udtrykke sig skriftligt, at han har rimeligt meget styr på hvad det at få styr på sig selv drejer sig om.

Godt for ham!?!

MaroK skrev:
Citat:
Du brugte ordet perker. fint. Jeg kan også bruge det. Måske fordi at min onkel er skadet for livet, tæsket sønder og sammen ude på en mark ved motorvejen. Hvorfor? Fordi, dum(ikke?) som han var, ville hjælpe disse perkere med at finde vej i Århus. Han satte sig ind i bilen, de kørte ad H til og han fik taget sin tegnebog. Alt det, for resten af livet, for en fucking tegnebog og noget hjælp.

Det sårer mig at hører, men husk på det ligeså godt kunne have været en dansker!! Jeg er 50/50 kald mig perker kald mig dansker! Det siger altid mest om den det kommer fra.

MaroK skrev:
Citat:
Min bror kan jeg ikke kommunikere med længere. Og tro mig det gør fanme ondt. Han tror ikke på en skide narkoman der skal fortælle han noget som helst. Jeg vil forklare ham at han er afhængig af sit spil og sit liv på nettet og at det er vigtigt at han er sammen med sine venner i hans alder. At han lærer at begå sig, så han ikke skal bruge tid og kræfter på at bøvle med det senere hen når han er i gang med den seriøse del af livet.

Kan godt forstå din bror. self vil han da os lærer tingene selv sådan er de fleste. Det hjælper nok ik han ved du os tager stoffer Hvis du vil ave han skal tage imod råd fra dig. Ikke fordi du ik ved hvad du snakker om men, ligeså snart man rør nogen form for narko. Må man være hjernevasket og lige pludselig ik ved noget om livet. det er ihvertfald sådan jeg oplever det.

MaroK skrev:
Citat:
Folk kigger ondt overalt. Tro mig. Venner skrider. Er livet ensomt? KOLDT? Fanme så, det er pisse scary.

Ubehageligt hvis det ik bare er noget jeg bilder mig ind, men at du mener verden er sådan!?!

MaroK skrev:
Citat:
Jeg tror man kalder det håb.. det er i hvert fald ikke selvmord. Skal jeg være mere hudløst ærlig? det ønsker du slet ikke.

Hvis du kan så ja. For det er det eneste der rammer og jeg lytter til. Jeg kan ta det tro mig! Nogle gange skal tinge bare lægges sådan på bordet før man ser dem!

X-O-o-BaN-Z ¤ ved du bare vil hjælpe. Vær der i det virkelige liv for det er der for få der kan/vil og det har jeg brug for :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Første indlæg var ment som en "omblødelse". Så du muligtvis kommer lidt tættere på en der udtaler sig om dig. For at forstå at jeg også har lidt indsigt og ikke bare siger "søg hjælp".

Jeg skrev:

Du skrev:
Godt for ham!?!

Ja det er det vel. Måske endnu bedre for andre. Jeg vil bare åbne lidt op for mulighederne. Forklare at han har været igennem et helvede af en anden verden, som jeg knapt nok kender til. Det er altid lettere for andre at dømme situationen, så jeg lod mig selv tro at du fandt hans hjælp dårlig..

Jeg skrev:

Du skrev:
Det sårer mig at hører, men husk på det ligeså godt kunne have været en dansker!! Jeg er 50/50 kald mig perker kald mig dansker! Det siger altid mest om den det kommer fra.

- Du forstår ikke hvad jeg siger. Jeg behersker ironien :wink: Jeg har ikke sagt andet end det du siger med at det kunne være hvem som helst. Jeg siger bare at situationen ikke har resulteret i at jeg er racistisk.

Jeg skrev:

Du skrev:
Kan godt forstå din bror. self vil han da os lærer tingene selv sådan er de fleste. Det hjælper nok ik han ved du os tager stoffer Hvis du vil ave han skal tage imod råd fra dig. Ikke fordi du ik ved hvad du snakker om men, ligeså snart man rør nogen form for narko. Må man være hjernevasket og lige pludselig ik ved noget om livet. det er ihvertfald sådan jeg oplever det.

Tak for omtanken, men jeg efterspørger ikke hjælp. Prøver at sætte dig ind i at livet også kan være hårdt for mig. På flere måder. Jeg prøver at forklare at jeg føler mig ene om problemerne in general, men det er jeg bare ikke. Jeg tyer ikke til fordomme af den ene eller anden slags, men jeg er da stadigvæk ked af hvad der er sket i fortiden. Dog har jeg vendt det om i min dagligdag, til at jeg ved hvor meget værre det hele kan være. At der ligenu ikke er noget at være bange for. Men selvf. har det påvirket mig.

Jeg skrev:

Du skrev:
Ubehageligt hvis det ik bare er noget jeg bilder mig ind, men at du mener verden er sådan!?!

- Jeg forstår måske ikke lige helt hvad du mener her.
Jeg er ikke bange for livet og generalisere ikke så det breder sig til dagligdagen. Jeg vil stadig betrage mig selv som en glad person, fordi jeg er klar over at livet ikke er lige sjovt altid, at det er trøstesløst, men at det jeg har været ude for er fortid. Det med at venner skrider fik jeg ikke uddybet ordenligt. Jeg har mange venner og er rigtig glad for mange af dem, men jeg får ikke noget ud af at betro de fleste af dem - slet ikke dem der har problemer med stoffer selv (ikke udover at jeg kan prøve at få dem til at respektere visse dele af min personlighed. Det gider jeg ikke). Og det med problmer er ikke bedømt efter deres egne udtalelser, men efter hvad jeg ser. Måske har din kæreste selv et problem med stoffer? Det ved jeg ikke, men vil råde dig til at betro din inderkreds. De mest troværdige af dem og dem som ikke sidder i helt den samme nød, eller har problemer de anser for større end dine egne. Folk som du ved hvor du har. Har du ikke sådanne så læs det sidste og tag det alvorligt. Tror det vil hjælpe bare lidt her i første omgang.

Jeg skrev:

Du skrev:
Hvis du kan så ja. For det er det eneste der rammer og jeg lytter til. Jeg kan ta det tro mig! Nogle gange skal tinge bare lægges sådan på bordet før man ser dem!

Godt nok. Det vil bare tage lidt længere tid er jeg sikker på og jeg er ikke den rette til at diagnosere dig. Men det værste harfra er for så vidt overstået, for jeg ser ligenu (efter at have tæsket det værste ud) ikke nogen grund til at svine dig til -ikke hvis du er åben overfor det jeg siger og læser det jeg skriver. Lad dig ikke stå af ved den første fejlvurdering, for så at tænke "nej, nej, nej" om resten.

Jeg skrev:
Og så til den del med at se ind i sig selv (som altid skal være alle de fucking hippiers svar, ikke?): Min mor begyndte kort efter at meditere. Hun fik lagt sit liv pæænt meget om. Hun ville ikke have sit arbejde. Hun ville skilles. Hun ville flytte. Hun ville realisere sig selv...

Jeg fortæller her om min mors åbenbaring. Jeg forsøger at forklare at til trods for hvad det har fået af konsekvenser for min familie hvad min mor har fundet nødvendigt, så bremser det mig ikke i at tolke på min egen opførsel og at være i kontakt med mine følelser på sober vis. Jeg er åben overfor mulighederne i at meditere - i høj grad. Måske har jeg nedprioriteret mine egne følelser i første omgang, men jeg har så også tænkt at det var nødvendigt at hun kunne ånde.
Det med "alle de fucking hippiers svar" var ironisk. Jeg sætter ikke folks udtalelser i kasser hvorpå der står "type: nazi". Jeg kan se visse fælles træk folk imellem, men det er ikke det samme.

Malkavian skrev:

Du skrev:
Jeg taler om hvis jeg begynder at åbne for mine problemer og sige hvordan jeg har det, Vil jeg blive indlagt. Det er den eneste hjælp systemet kan tilbyde mig og så ellers fylde masser af piller i mig alt efter hvad de mener jeg fejler. Er træt af man ik bare kan få en at snakke med uden der er konsekvenser, en man bare kunne sige alt hvad man følte og tænkte til, en der ikke bærer nag fordi man er i dårligt humør engang imellem bare en at snakke med. Jeg har nok bare alt alt alt for meget jeg spekulerer over.

Jeg ved godt hvor omfattende, vidt og bredt, rigtigt og dybt tankerne kan bore. Jeg har selv prøvet at være hvad man kan betragte som psykotisk, da jeg var lammet i angst i vinduet på 3. under indflydelse af meskalin i høje doser. Jeg havde opdaget noget som jeg ikke vidste før, om nogen jeg "kendte". Alt hvad andre sagde gik op i en højere enhed. Alle havde taget parti til hvilken af de to fronter de tilhørte og handlede derefter. Jeg havde faktisk intet valg tilbage. Enten var jeg "selvstændig" (men hvilken verden vil jeg komme ud til? Jeg kunne ikke stole på nogen så, hvis jeg da overlevede faldet) og troede på mig selv eller også lod jeg mig underkaste andres befalinger og hjernevaske. Det var valgene. Jeg tænkte så perle klart og jeg ser tilbage på det som en indsigtsrig oplevelse. Jeg skal nok forklare universet jeg blev indviet i hvis det hjælper dig, men jeg syntes at du skal prøve at sætte os ind i dit. Det som du mener vil få dig på den lukkede.
Jeg skal desværre nå en bus om lidt, så jeg afslutter her. Hygge

Undskyld igen hvis det er rodet og formuleringerne er uklare. Jeg tror du forstår langt hen ad vejen. Jeg har gjort mit bedste på den tid jeg havde.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
MaroK skrev:
Det med at venner skrider fik jeg ikke uddybet ordenligt. Jeg har mange venner og er rigtig glad for mange af dem, men jeg får ikke noget ud af at betro de fleste af dem - slet ikke dem der har problemer med stoffer selv (ikke udover at jeg kan prøve at få dem til at respektere visse dele af min personlighed. Det gider jeg ikke). Og det med problmer er ikke bedømt efter deres egne udtalelser, men efter hvad jeg ser.

Hmm mange venner! Jeg har lært af erfaringer man har mange bekendte og få venner. Den dag i dag kan jeg ikke sætte tal på hvor mange venner jeg har. Jeg er åbenbart ikke istand til at se hvem der i bund og grund er der når man virkelig har brug for det. (MY LOOSE. Jep.) Det eneste jeg har lært er ikke at stole på nogen for det giver bagslag en dag.

Citat:
MaroK skrev:
Måske har din kæreste selv et problem med stoffer?

Jep det har han.

Citat:
MaroK skrev:
Det ved jeg ikke, men vil råde dig til at betro din inderkreds. De mest troværdige af dem og dem som ikke sidder i helt den samme nød, eller har problemer de anser for større end dine egne. Folk som du ved hvor du har. Har du ikke sådanne så læs det sidste og tag det alvorligt. Tror det vil hjælpe bare lidt her i første omgang.

Som sagt har svært ved at stole på nogen og se hvor jeg har dem. Har endnu sværer ved at betro nogen overhovedet om hvad der virkelig foregår i mit liv, mine tanker, følelser osv. Måske derfor jeg søgte herind for at snakke med nogen knap så tæt på, for det har jeg det nemmest ved.

Citat:
MaroK skrev:
Godt nok. Det vil bare tage lidt længere tid er jeg sikker på og jeg er ikke den rette til at diagnosere dig. Men det værste harfra er for så vidt overstået, for jeg ser ligenu (efter at have tæsket det værste ud) ikke nogen grund til at svine dig til -ikke hvis du er åben overfor det jeg siger og læser det jeg skriver. Lad dig ikke stå af ved den første fejlvurdering, for så at tænke "nej, nej, nej" om resten.

Har os diagnoser nok i forvejen :wink: Hvor mange gange skal man fejlvuderes og fejlbehandles før det er ok at tænke nej, nej, nej om resten!?! Jeg har oplevet det utroligt mange gange hvis det er systemet vi taler om her!

Citat:
MaroK skrev:
...Jeg skal nok forklare universet jeg blev indviet i hvis det hjælper dig, men jeg syntes at du skal prøve at sætte os ind i dit. Det som du mener vil få dig på den lukkede.

Ville gerne sætte dig ind i hvad der får mig på den lukkede, men føler os det vil få utroligt mange til at dømme mig mere end nødvendigt. Om ik andet så dem der læser med jeg faktisk omgås til dagligt. Bor jo som sagt i en ny by og noget af det der ville sende mig på den lukkede har også noget med min fortid at gøre.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Dark*Princess* skrev:
Flashback: BINGO ..... Ja jeg gør. Er du i stand til at hjælpe mig da!? Jeg søger!!!

”Hjælpe” er et stort ord som jeg ikke kan bruge her.

Du giver udtryk for, at du søger kommunikation med erfarne, uden de ”normales” moralske syn og indstillinger eller de sædvanlige krav fra systemet. Det kan jeg måske! og du er velkommen til at PM mig.

Min egen indstilling er blevet, at jeg kun kan kræve! mad og søvn af gud eller, hvad man nu vælger at kalder det. Jeg kalder det selv ”livet”.

Mad og søvn er livsnødvendigt for, at jeg kan blive. Alt det andet er flødeskum for mig. Dette ”flødeskum” fylder min psyke og livsgnist positivt op….. Meget simpelt, men ekstremt virkningsfuldt og jeg oplever tit forundringen i andres øjne, når de mærker min store glæde ved simple ting.

- Denne tilstand er jeg nået på min måde.

MaroK skrev:
selv om troll måske ikke er så god til at udtrykke sig skriftligt

Min biologiske mor fyldte sig med fenemal under graviditeten og jeg blev født hjerneskadet, hvor bla. total ordblindhed er en af hoved effekterne.

Dertil lærte og erfarede jeg først kommunikation ved 4 års alderen. Derudover lærte jeg intet i folkeskolen og kom ud som næsten analfabet.

Så ja skriftsproget er ikke min stærke side, men er stolt af, hvor jeg er nået til og har på trods af det flere højere uddannelser med høje karakterer, samt jobs, bag mig …….

I dag giver jeg mig ikke selv tiden til at værre perfekt mere.

- Jeg er ikke! perfekt og har accepteret det til fordel for læren i mine ikke-perfekte sider.

MaroK skrev:
Ja det er det vel. Måske endnu bedre for andre. Jeg vil bare åbne lidt op for mulighederne. Forklare at han har været igennem et helvede af en anden verden, som jeg knapt nok kender til.

Jeg selv opfatter mit tidligere ”helvede”? som privilegiet, der har givet mig en meget stor udvikling og indsigter på mange planer.

Sjælelig udvikling kommer primært via lidelser og hårde prøvelser.

I dag oplever jeg ekstremt akademiske væsner komme til mig for råd…………….

Summa ville jeg ønske, der havde været mere helvede i mit liv og jeg opfatter mig, som meget privilegeret og har det bedre og større frihed end de fleste i dag.

Dark*Princess* skrev:
Nej ærgeligt samfundet ik har samme mening som dig. For jeg trænger til en pause fra alt. Men en dag kommer jeg også og tager min pædagog uddannelse og bliver måske ligeså godt til håndbold som jeg var inden jeg blev 13.

De kloge får ansvaret. De tosset deres vilje …………………….. :wink:

Senest rettet af Troll 16 feb 2007 20:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skrev:
Hmm mange venner! Jeg har lært af erfaringer man har mange bekendte og få venner. Den dag i dag kan jeg ikke sætte tal på hvor mange venner jeg har. Jeg er åbenbart ikke istand til at se hvem der i bund og grund er der når man virkelig har brug for det. (MY LOOSE. Jep.) Det eneste jeg har lært er ikke at stole på nogen for det giver bagslag en dag.

Det er (i mine øjne) trist at din kæreste har et problem med stoffer som dig selv og så du prøver at opsøge hjælp hos ham. Jeg udelukker ikke at du sagtens kan få god support, at i kan have et godt forhold osv. Fred være med det.

Det største problem ser jeg bare i at du ikke vil stole på andre. Det kan man altså godt. Jeg har dårlige erfarringer og gode erfarringer. Men det er vel nok det dårlige man bidder mest mærke i, tror du ikke? Prøv at tænk.. Jeg har før tænkt lidt over det nogle gange og er ret overbevist om at når man betror andre, så er det i første omgang godt at komme af med det og få lidt opbakning/nogle skub. Så går man hver til sit og hvis vedkommende ikke fortæller det til nogen, så sker der vel ikke synderligt meget mere? Dvs det går faktisk stille hen.. der er ikke noget pludseligt bigtime over det, ligesom hvis noget af det man har betroet den anden slap ud. Så bemærker man det ligepludseligt, imens bedringen der kommer igennem hjælp og samtale kommer langsomt. Det er lidt noget andet end knark uheldigvis. I hvert fald uheldigvis hvis man har lært det i en tidlig alder/ har tendenser til at gøre den slags ofte. Så ved man jo at man har virkning med det samme.

Du ved vel godt hvorfor det er forkert at du tager LSD så meget? Altså du har vel en moral der siger dig noget hvad angår virkning og årsag i forhold til tid (og specielt hyppighed, hvilket må siges at være dit problem). Du har vel en idé om at det er et dårligt forhold til LSD? Og ikke bare fordi du har hørt det, vel?

Du skrev:
Som sagt har svært ved at stole på nogen og se hvor jeg har dem. Har endnu sværer ved at betro nogen overhovedet om hvad der virkelig foregår i mit liv, mine tanker, følelser osv. Måske derfor jeg søgte herind for at snakke med nogen knap så tæt på, for det har jeg det nemmest ved.

Jamen så er der da ikke så mange valgmuligheder tilbage? (hehe, det ved du sikkert alt om, jeg skal bare lige følge med, ik? :wink: ) Altså al respekt for at du opsøger hjælpen osv, men hvis du kun kan gå halvdelen af vejen på forhånd? Desmindre du altså ikke tror det er så nødvendigt at gå i detaljer. Jeg tror det er vigtigt at du fortæller nøjagtigt de detaljer som du føler for. Der er ingen der siger alt er nødvendigt.. evt undlad det værste, rund det hurtigt og så smertefrit som muligt og bare beskriv følgerne/hvordan det har påvirket dig. Det vigtigste er bare at du beskriver hvad du har følt her i første omgang. Ikke emner, men hvordan du var indespærret og hvordan det udviklede sig. Hvordan det var når det opstod. Sådan noget i den dur. Det kan du da godt?

Ved ikke om der er noget jeg har sprunget over, men tror umiddelbart det var det lige nu. Det er jo også bare en skide rodet samtale det her, så intet under hvis jeg har glemt noget.

Keep it up!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Troll skrev:
MaroK skrev:
selv om troll måske ikke er så god til at udtrykke sig skriftligt

bla. total ordblindhed er en af hoved effekterne.

Derudover lærte jeg intet i folkeskolen og kom ud som næsten analfabet.

Du har vidst rigeligt med grund til at være stolt af dig selv så! :)

Troll skrev:
MaroK skrev:
Ja det er det vel. Måske endnu bedre for andre. Jeg vil bare åbne lidt op for mulighederne. Forklare at han har været igennem et helvede af en anden verden, som jeg knapt nok kender til.

Jeg selv opfatter mit tidligere ”helvede”? som privilegiet, der har givet mig...

Undskyld jeg udtaler mig på dine vejne. Det er ikke min hensigt at udstikke fejlagtige opfattelser, hvilket jeg selv ville mene fremgår klart i "som jeg knapt nok kender til." Men nej, ordet "helvede" hører ikke hjemme nogen steder. Det var et billigt trick :wink:

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Hej MaroK :D

Det var ordne ”selv om” i din sætning [selv om troll måske ikke er så god til at udtrykke sig skriftligt] som jeg reageret på. Og følte jeg måtte forklare mig.

- Måske du kunne forklare hvad der ligger i ”selv om”? :?

At du mener du har informationer nok til at dømme ”det”? et helvede er ligegyldigt. Ville blot informere herom, så det ikke endte negativt i Dark*Princess* øjne af egen situation.

At jeg bruger ordet ”totalt” er mit overdrev. En typisk ”Mars” reaktion :oops:

Til Dark*Princess* - Dilemmaet mellem at lade folk gøre som de vil og pligten til at passe på hinanden er her for at blive.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe jeg er ik så lusket, så misforstå mig nu ikke. Jeg har ikke i sinde at pointere at "totalt" er overdrev. Jeg syntes bare det er stærkt at du har lært dig selv at læse og skrive til trods for dit handicap. For det er det fanmeefter min mening. Andet er der ikke i det.

Det med "selv om" var for at pointere overfor Dark*Princess* at bare fordi man har stavevanskeligheder så betyder det ikke at man ikke har en stemme. Ikke fordi jeg havde det indtryk, men jeg må erklære mig skyldig i at forsvare dig her. Det kan folk godt blive harme over og det er der intet at sige til når de har stået på egne ben hele livet igennem. (Jeg må dog sige at du lader til at være blevet en hel del bedre på det seneste, så det var nok også unødvendigt)

Ha det bra!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dark*Princess*.. du er den første jeg hører, beskrive et decideret misbrug af LSD. Det er ret sjældent. LSD er jo kendt for at smaske spejlet lige for næsen af en, så man bliver tvunget til selverkendelser og den slags. Men LSD har også en anden og nok knap så tiltagende side... den kan sætte Egoet på Selvets trone. Det er Naren som bliver Konge for en dag, og den arketype skal man have respekt for. Ikke at den ikke kan være fantastisk, men man skal ikke lade sig forblænde.
Kan du følge mig?

Nu er der nok en masse som vil kritiserer mit forslag, men har du prøvet at tage svampe istedet for LSD? Svampe lader dit dybere jeg tale og de tuner dig ind på jordens/gaias frekvens. Gå en lang tur i skoven alene med vand/the, lidt frugt og hvad du ellers behøver i en rygsæk og spis dig ind i et svampetrip, mens du bare åbner dig for sanseindtrykkene. Din bevidsthed vil hurtigt blive forbundet til skovens, og nye energier vil blæse gennem dit sind og give det næring.

Håber at du kommer ud på den anden side.

Hilsen Fanny

Titel:
Quarrelsome sponser

:tnx: MaroK ....

Titel:
Quarrelsome sponser

Fanny skrev:
Nu er der nok en masse som vil kritiserer mit forslag, men har du prøvet at tage svampe istedet for LSD? Svampe lader dit dybere jeg tale og de tuner dig ind på jordens/gaias frekvens. Gå en lang tur i skoven alene med vand/the, lidt frugt og hvad du ellers behøver i en rygsæk og spis dig ind i et svampetrip, mens du bare åbner dig for sanseindtrykkene. Din bevidsthed vil hurtigt blive forbundet til skovens, og nye energier vil blæse gennem dit sind og give det næring.
Hilsen Fanny

:yeah:

Alle tiders ide FANNY - Af egen erfaring - DET HJÆLPER!

Senest rettet af Troll 16 feb 2007 19:52, rettet i alt 4 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dark*Princess* skrev:
Malkavian Skrev:
Citat:

De indlægger dig næppe, med mindre de vurderer at der umiddelbart er fare for at du begår selvmord (eller skader andre). De eneste der såvidt jeg ved indlægger folk er læger og psykiatere (to sider af samme sag). Måske kan andre be- eller afkræfte dette?

Det gode ved systemet og deres piller er, at de sommetider virker - især når man får den korrekte diagnose. Ret beset fylder du også dig selv med piller/stoffer, så spørgsmålet er om skaden ville være så stor?

Umiddelbart lader det dog til, at det du efter eget udsagn har mest brug for er en betalt henvisning til en psykolog. Det er og bliver stedet, hvor du kan få lov at snakke. Blot sidder gratis psykologtimer ikke løst på lægerens hænder, og dit helt store problem er sgu ikke, at folk vil "hjælpe dig for meget". Nej, du skal givetvis være glad for ikke bare at blive tabt på gulvet, hvor du er overladt til dig selv.

Til gengæld ved jeg, at psykologer, psykiatere og praktiserende læger ikke taler sammen. Der har været en enorm kritik af dette (og vel også med rette, IMO). Jeg siger det bare for at understrege, at det ikke har nogen konsekvenser at tale med en psykolog. En psykolog kan heller ikke udskrive medicin, da vedkommende ikke har den lægelige viden om den somatiske side af dine problemer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Malkavian Skrev:
De indlægger dig næppe, med mindre de vurderer at der umiddelbart er fare for at du begår selvmord (eller skader andre). De eneste der såvidt jeg ved indlægger folk er læger og psykiatere (to sider af samme sag). Måske kan andre be- eller afkræfte dette?

Det kan jeg afkræfte i mit tilfælde!! Af den simple grund jeg har en behandlingsdom d.v.s. Hvis kriminalforsorgen, min psykriater, min misbrugskonsulent eller sagsbehandler finder ud af jeg fortsat tager stoffer vil jeg blive hentet af politiet og blive indlagt på psych. Har været indlagt tre gange før.

Citat:
Malkavian Skrev:
Det gode ved systemet og deres piller er, at de sommetider virker - især når man får den korrekte diagnose. Ret beset fylder du også dig selv med piller/stoffer, så spørgsmålet er om skaden ville være så stor?

Får allerede piller og bestemt ikke noget jeg syntes om. Det kan være svært at forstå, men første gang jeg blev indlagt var som 15årig formentlig fordi jeg havde fået en psykose af stoffer. Jeg blev clean og fyldt med piller for både ADHD (Damp), antipsykotisk, antidepressiv, beroligende mod abstinenser og 100mg truxal hver aften som jeg alligevel ik kunne falde i søvn på. Har faktisk aldrig haft det dårligere end dengang jeg blev fyldt med alt det medicin, måtte kæmpe i næsten et år før jeg kom af med alt undtaget det mod damp og først der kunne jeg fungere normalt uden noia og halluer m.m. Så føler skaden var stor nok dengang vil nødigt igennem det igen.

Citat:
Malkavian Skrev:
Umiddelbart lader det dog til, at det du efter eget udsagn har mest brug for er en betalt henvisning til en psykolog. Det er og bliver stedet, hvor du kan få lov at snakke. Blot sidder gratis psykologtimer ikke løst på lægerens hænder, og dit helt store problem er sgu ikke, at folk vil "hjælpe dig for meget". Nej, du skal givetvis være glad for ikke bare at blive tabt på gulvet, hvor du er overladt til dig selv.

Har i flere år på de opholdssteder jeg har boet sagt jeg virkelig trænger til en psykolog, men enten kan ingen forstå hvorfor jeg ik tør fortælle mine nærmeste om mine oplevelser, følelser osv. eller mente man ik jeg var klar!! Hmm ik klar når jeg selv ber om det!! Det var vist pengepungen der trykkede der. Jeg er da glad for jeg ik bare er tabt på gulvet for så havde jeg ik sat her i dag. Hvis der ik engang imellem er en til at tage mig i kraven og lige sige HEY nu skal du lige tage dig sammen, så havde jeg været tabt i dybt misbrug fordi jeg gemmer mig for alt hvad der kan såre eller ramme mig og det er jeg træt af. der er virkelig ik noget jeg har mere brug for end at snakke med en psykolog som kan hjælpe mig for jeg er faret fuldstændig vild i mit indre. Så selvom jeg måske ik har været helt tabt, sidder jeg altså stadig som misbruger om igen og kan ik få den hjælp jeg har bedt om siden starten for mange år siden.

Citat:
Malkavian Skrev:
Til gengæld ved jeg, at psykologer, psykiatere og praktiserende læger ikke taler sammen. Der har været en enorm kritik af dette (og vel også med rette, IMO). Jeg siger det bare for at understrege, at det ikke har nogen konsekvenser at tale med en psykolog. En psykolog kan heller ikke udskrive medicin, da vedkommende ikke har den lægelige viden om den somatiske side af dine problemer.

Ved ik om du har ret i dette!? Men ved at alle dem fra systemet der indeover hos mig, inklusiv min mor taler allesammen sammen når det gælder mig. Måske for at yde den bedste hjælp de kan. Bare ærgeligt for det virker ikke. det eneste de har fået ud af det er jeg ik stoler på nogen og holder alt for mig selv, vil så nødigt såres eller tabes en gang til. Min psyke kan ik holde til det når jeg ik engang kan få en psykolog at komme ud med det hos.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Fanny skrev:
du er den første jeg hører, beskrive et decideret misbrug af LSD. Det er ret sjældent. LSD er jo kendt for at smaske spejlet lige for næsen af en, så man bliver tvunget til selverkendelser og den slags.

LSD er ved at kører mig psykisk ned hvis jeg fortsætter med at tage det så ofte, har haft tudeture, totalt forvirret nytår m.m. på syren. Alligevel ligeså snart der er noget i nærheden kan jeg mærke det suser i hele kroppen og ville give næsten alt for en gang mere. Kan ik sige stop heller ik selvom jeg ved jeg ender op ligeså sindsyg som en af mine kammerater der nu faktisk går i en tro om han er gud og jeg er den sorte skytsengel. Ved ik hvad der skal til, men en slags afhængighed må det da være. Måske har det noget at gøre med som jeg og Malkavian os skrev jeg har brug for en psykolog så dette er måske en form for selvterapi, jeg desværre bare ender ud sindsyg af.

Citat:
Fanny skrev:
Men LSD har også en anden og nok knap så tiltagende side... den kan sætte Egoet på Selvets trone. Det er Naren som bliver Konge for en dag, og den arketype skal man have respekt for.
Ikke at den ikke kan være fantastisk, men man skal ikke lade sig forblænde.
Kan du følge mig?

Hmm er ik sikker på jeg forstår 100% hvad du mener der!?!

Citat:
Fanny skrev:

Sys os svampe er fine, men mit forhold til syren er noget helt specielt. føler mig næsten hjernevasket for kan ik beskrive følelsen bare når jeg tænker på det. Uuhm syre det bedste dryp på tungen man kan få og så er der dømt akvarie stemning 8)
Cool Svampe smager os så dårligt. Selvom jeg nok egentlig bedst kan lide at slappe af på svampe end festen på syre så er det altid syre jeg vælger af en underlig årsag også selvom jeg ved jeg bare får det dårligere og dårligere psykisk.

Titel:
Quarrelsome sponser

Dark*Princess* skrev:
Har i flere år på de opholdssteder jeg har boet sagt jeg virkelig trænger til en psykolog, men enten kan ingen forstå hvorfor jeg ik tør fortælle mine nærmeste om mine oplevelser, følelser osv. eller mente man ik jeg var klar!! Hmm ik klar når jeg selv ber om det!! Det var vist pengepungen der trykkede der.

Lyder som der vil komme mange ødelagte unge ud af kommunens sparekniv. Din sag lyder som i gruppe med:

- Tønder der lader små piger bruges som ludere
- Sidst i TV om omsorgssvigt.
- Her i vores kommune har vi haft et dampbarn til at leve på gaden (er i dag total psykotisk)
- Nabo kommunen bortvandret der på en gang 80% af socialbehandlerne, i protest over resurse mangel.
- Erstatningsnævnet er i gang med Viceborgmester og Socialchef for livs erstatningskrav.
- Jeg kender mange mange flere sager hvor direkte dokument forfalskning og forsvinden også indgår.

Igen er det vores politiske overblik vi ikke orker pga stress. Vi stemmer som programmeret medie kvæg og tror på systemmet. Mens statens pengetank bliver større og afstanden mellem rige og fattig også bliver større.

Gud hvor er vi blinde

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]