Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
altså jeg har prøvet en meget mild udgave af de her 2 historier, engang back in the day hvor vi sad en 4 gutter opad en kontainer der stod ude foran biocity i århus. Vi skulle til at i biografen og tænkte vi lige ville tjumse en god pind inden, da pinden lige er ved at blive fyldt op og næsten er færdig kommer der en bil fuld af udlændlinge og parkere ved siden af os. De kommer ud af bilen og er sådan like "walau ryger i joints?" "god stil, alvorlig syg joint der" "må jeg få et sug eller 2?" og sådan noget, alt i alt virkede de meget søde og rare. Men så kommer en af dem hen til min ven L som lige har fyldt de sidste i jointen, og han siger "er det ikke ulovligt det der?" og min ven svarer at det ved han nu ikke helt, sådan lidt med en smil på læben. Det næste der sker er så at ham gutten sparker ud efter min vens hoved, min ven når dog lige at parere med hånden hvilket resultere i vores joint flyver ud over det hele :( alle de andre udlændninge holder deres ven tilbage, som virkelig bare kæmper for at komme fri så han kan komme hen og slå og sparke os. De får ham lige kølet lidt ned, og siger undskyld til os og giver os nogle små penge for vores joint som han ødelagde og det var egenlig god stil synes jeg. Det ender så med at ham gutten lige pludselig kommer ind fra siden igen og slår en af mine venner i hovedet, hans venner prøver igen at holde ham tilbage mens vi flygter ind i biocity.

det var lige min lille historie om folk der ikke magter hash, jeg synes også helt klart det virkede som om ham gutten var på cola eller affe for første gang han var helt vildt hidsigt. Men vil gerne påpege at de andre udlængeinge han var sammen med var søde og rare, og at jeg på ingen måde har noget imod ulændninge :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
KaFFeGrums skrev:
altså jeg har prøvet en meget mild udgave af de her 2 historier, engang back in the day hvor vi sad en 4 gutter opad en kontainer der stod ude foran biocity i århus. Vi skulle til at i biografen og tænkte vi lige ville tjumse en god pind inden, da pinden lige er ved at blive fyldt op og næsten er færdig kommer der en bil fuld af udlændlinge og parkere ved siden af os. De kommer ud af bilen og er sådan like "walau ryger i joints?" "god stil, alvorlig syg joint der" "må jeg få et sug eller 2?" og sådan noget, alt i alt virkede de meget søde og rare. Men så kommer en af dem hen til min ven L som lige har fyldt de sidste i jointen, og han siger "er det ikke ulovligt det der?" og min ven svarer at det ved han nu ikke helt, sådan lidt med en smil på læben. Det næste der sker er så at ham gutten sparker ud efter min vens hoved, min ven når dog lige at parere med hånden hvilket resultere i vores joint flyver ud over det hele :( alle de andre udlændninge holder deres ven tilbage, som virkelig bare kæmper for at komme fri så han kan komme hen og slå og sparke os. De får ham lige kølet lidt ned, og siger undskyld til os og giver os nogle små penge for vores joint som han ødelagde og det var egenlig god stil synes jeg. Det ender så med at ham gutten lige pludselig kommer ind fra siden igen og slår en af mine venner i hovedet, hans venner prøver igen at holde ham tilbage mens vi flygter ind i biocity.

det var lige min lille historie om folk der ikke magter hash, jeg synes også helt klart det virkede som om ham gutten var på cola eller affe for første gang han var helt vildt hidsigt. Men vil gerne påpege at de andre udlængeinge han var sammen med var søde og rare, og at jeg på ingen måde har noget imod ulændninge :)

Rystende historie du også kommer med. Heldigvis var de andre indvandrere jo flinke :) Ellers kunne det jo være gået meget værre. :x

Der er jo heller ikke noget bedre end en pind inden bio. :lol:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Kedelig fyr, men godt at hans venner ikke bare fulgte hans eksempel.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Kunne jo skyldes så meget? Måske havde fyren en virkelig dårlig dag, det er dog ikke en undskyldning? Var han stor i det? Kunne jo måske skyldes brug af steroider?

Sørgelig historie, men virkede da som nogle ok venner han havde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Kan huske i mine yngre dage, da man stadig boede hjemme, og altid samles med gutterne et sted man kunne ryge i fred, en dag blev vi inviteret ned til en pige, der tog vi selvfølgelig ned... Hende pigen var også venner med nogle trampere, disse dukkede op i løbet af aftenen, og så fik vi ellers pænt besked af disse hårde fyre om at vi skulle skride, for hash det pis gad de ikke se på... mens stregerne lå linede op på glasbordet...

Pigen undskyldte dog, men vi smuttede.... Nederen, at tollerencen er så lav blandt nogle mennesker...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
HopIFjorden skrev:
Kan huske i mine yngre dage, da man stadig boede hjemme, og altid samles med gutterne et sted man kunne ryge i fred, en dag blev vi inviteret ned til en pige, der tog vi selvfølgelig ned... Hende pigen var også venner med nogle trampere, disse dukkede op i løbet af aftenen, og så fik vi ellers pænt besked af disse hårde fyre om at vi skulle skride, for hash det pis gad de ikke se på... mens stregerne lå linede op på glasbordet...

Pigen undskyldte dog, men vi smuttede.... Nederen, at tollerencen er så lav blandt nogle mennesker...

De oplever nok deres amfetamin/kokain som noget, der skaber sammenhold og sociale bånd mellem folk, hvor hash gør folk asociale, indadvendte, dumme og ugidelige.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Minimal skrev:
HopIFjorden skrev:

De oplever nok deres amfetamin/kokain som noget, der skaber sammenhold og sociale bånd mellem folk, hvor hash gør folk asociale, indadvendte, dumme og ugidelige.

Det kan da være. men det er jeg egentlig pisse ligeglad med, og den egenskab kan jeg kun til dels tillægge hashen...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg gi'r dig bare en mulig forklaring på deres holdning. :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal> Skal du svare igen? Fis af med dig inden du får en på frakken, Hr.!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Gaia skrev:
Minimal> Skal du svare igen? Fis af med dig inden du får en på frakken, Hr.!

Prøv lige at få øjne, før du prøver at gøre dig forståelig. :wink:

Eller er det mig selv? Skal snart i seng... :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Farmand8900 skrev:
Citat:
Har i selv oplevet nogen lignende?

Nej....Har kun oplevet at blive stemt ned overfor en stor gruppe der mente at hash var i og åh så farligt. Jeg forsvarede så cannabisen og blev stemplet som junkie. Mens de andre blev stemplet som uvidende alkoholiserede møgsvin, så det var fint med mig.
:yeah: Rimeligt tæt på statusen i min gymnasieklasse :lol: Det skærer bare i ørene med dét dér dræber-hash.. - Det er foresten også folk der har røget med på mit urt der taler højest :S

Til en fest for nogle uger siden, blev jeg også bare stiret på fra alle leder og kanter :shock: fordi jeg var skæv i stedet for at indtage nervegift. :? - Sårn en stirring gør sku lidt at man har svært ved at nyde rusen, ud over man får en stille griner over deres væremåde.

Medlem

kemal skrev:
Men en af dem begynder så at fortælle mig at man dør af hash og bla bla bla. Jeg forsvarer så og fortæller ham at det er en løgn.

Der var også en sød dreng på min produktionsskole, som prøvede at overbevise mig om at man kunne dø af hash, og jeg fortalte ham det kunne man ikke, men det var dumt på så mange andre måder. han var så sikker i sin sag, han begyndte at ringe rundt til sine venner for at spørge :P han sagde endda også han kendte en som var død af det. ved ikke om han havde misforstået noget, eller overdrev lidt pga adhd. men han var nu ikke voldlig, nærmere bekymret :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Det er ikke rart at det går udover ens sociale status. På den ene side er jeg glad ved at jeg har rigtige venner, der accepterer mig for den jeg er, men på den aden side så har jeg vel sagt nej til noget på forhånd? Et eller andet sted må der fx være en pige der takker nej på forhånd, fordi hun har hørt fra veninden at jeg ryger hash. Det har jo ikke altid noget at gøre med om man er liberal/tollerant. Uvidenhed gør også meget. Prøv lige at forklar folk at de ikke ved hvad de taler om? Nejtak... Det er ikke nogen rar diskussion.

Hvilken side jeg befinder mig på? Om der er nogen mur? Jeg ved det ikke. Det kan godt være lidt deprimerende, men jeg synes at jeg har mange gode venner i dag. Fortvivlelsen opstår bare en gang i mellem. Når man løber imod den kolde mur, man har frygtet hele tiden, som måske udbygges af en selv langt hen ad vejen. Fordi man frygter. Straffene er i hvert fald reele nok. Og det alene burde være nok i sig selv .

Det er sgu sørgeligt med sådan et kaste-samfund. Og så er der endda så meget kludder i det at man ikke kan se hvad rang man er af (ikke fordi rang er genialt imo., men nogen skal vel have ansvar. Ellers snakker vi revolution)

Hvis jeg skulle være ivrig fortaler for Gateway-drug teorien, så skulle det være fordi at lovgivningen lægger op til det. At når du nyder hash med dine venner og synes det er hyggeligt og godt selvskab, så har andre noget imod det. Så er man pludseligt udstødt. Udstødt og overladt til bunden, fordi man har pletter på straffeattesten. Og langt de fleste har hørt og ved hvad hash er. Det man dør af. Det som fik en ungdom til at gå amok og ende i forsumpelse. Det hippierne ryger, eller det narkomanerne bruger. Det der financere terroristernes og andre rædselregimers planer. (men undskyld mig frøken "så kan de lære det", prøv lige at definér rædselsregime og se så på fakta om de stoffer du snakker om)

Det er jo ekstremer det her. Vi ballancerer på en afsats af "restriktive" love. Jeg vil nærmere kalde dem for risikolove. Det er faktisk utroligt at det kan gå så stille for sig. Folk må vel være trætte af at høre om det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
MaroK skrev:
Det er ikke rart at det går udover ens sociale status. På den ene side er jeg glad ved at jeg har rigtige venner, der accepterer mig for den jeg er, men på den aden side så har jeg vel sagt nej til noget på forhånd? Et eller andet sted må der fx være en pige der takker nej på forhånd, fordi hun har hørt fra veninden at jeg ryger hash. Det har jo ikke altid noget at gøre med om man er liberal/tollerant. Uvidenhed gør også meget. Prøv lige at forklar folk at de ikke ved hvad de taler om? Nejtak... Det er ikke nogen rar diskussion.

Hvilken side jeg befinder mig på? Om der er nogen mur? Jeg ved det ikke. Det kan godt være lidt deprimerende, men jeg synes at jeg har mange gode venner i dag. Fortvivlelsen opstår bare en gang i mellem. Når man løber imod den kolde mur, man har frygtet hele tiden, som måske udbygges af en selv langt hen ad vejen. Fordi man frygter. Straffene er i hvert fald reele nok. Og det alene burde være nok i sig selv .

Det er sgu sørgeligt med sådan et kaste-samfund. Og så er der endda så meget kludder i det at man ikke kan se hvad rang man er af (ikke fordi rang er genialt imo., men nogen skal vel have ansvar. Ellers snakker vi revolution)

Hvis jeg skulle være ivrig fortaler for Gateway-drug teorien, så skulle det være fordi at lovgivningen lægger op til det. At når du nyder hash med dine venner og synes det er hyggeligt og godt selvskab, så har andre noget imod det. Så er man pludseligt udstødt. Udstødt og overladt til bunden, fordi man har pletter på straffeattesten. Og langt de fleste har hørt og ved hvad hash er. Det man dør af. Det som fik en ungdom til at gå amok og ende i forsumpelse. Det hippierne ryger, eller det narkomanerne bruger. Det der financere terroristernes og andre rædselregimers planer. (men undskyld mig frøken "så kan de lære det", prøv lige at definér rædselsregime og se så på fakta om de stoffer du snakker om)

Det er jo ekstremer det her. Vi ballancerer på en afsats af "restriktive" love. Jeg vil nærmere kalde dem for risikolove. Det er faktisk utroligt at det kan gå så stille for sig. Folk må vel være trætte af at høre om det.

Vel talt.. Jeg er enig i alt det du sige, men hvad burde vi gøre? Som vi før har været inde på er mange villige til at brokke sig på diverse foraer men det kræver fandme sin mand(kvinde om man vil) at stå frem og sige man er "misbruger". Du bliver stemplet og det er der ingen der har lyst til.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det lyder til, at den yngre generation (vel op til omkring et par og tyve) er blevet mere indtolerant over for hash, end de ældre generationer. Jeg er selv 35 og har aldrig oplevet den form for indtolerance som i beskriver. Ok, jeg har heller aldrig haft et stort forbrug af canabis, mest holdt mig til festrygning hvis jeg blev budt.. men jeg synes heller ikke jeg har oplevet mine mere masivt rygende venner blive diskremineret. Der har selvfølgelig altid været dem, som fortalte en, at det var farligt og forsumpende, men ikke nogen fordømmende holdning som i beskriver.
Jeg synes det er enormt dobbeltmoralsk hvis den selvsamme gruppe, som er indtolerante over for hashrygere, sniffer amf og tager kiks.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordjyland
Hey har lige lavet en bruger her inde men har tit været inde på psychedelia mange gange, så nu ville jeg være en del af selskabet og jeg vil bare sige til det her. At jeg har faktis oplevet den gang jeg var yngre at dem der røg hash var dem der var de "farlige" og det trode jeg jo ikke på. Så første gang jeg var jeg var til en fest hvor der var nogle der røg hash, gik jeg over til dem og kom i snak med en af de ældste og vi sad så og snakkede om hash og jeg syntes han var så flink, og der blev snakket om alt fra himmel til jord og jeg smagte for første gang "trylleurten" og det blev ikke sidste gang :P
Men så kom der et par fyre hen, hvor man kunne se på dem at de var pænt stive og de ville smide dem ud fra festen og de stod med kølle og så vidre og jeg tænkte at nu går det galt. Men det gjorde det ikke dem der sad og røg hash reste sig op, gik hen til ham der holdte festen og sagede tak fordi de måtte være her og gik, og jeg tænkte hurtigt dem ville jeg heller snakke med dem end alle de andre stive svin. Så jeg vil sige med det her at "Hasher" ses både som junkier men også balademager osv. kan man ikke snart bestemme hvad "Bås" vi der ryger hash er i for jeg er nogel gange en farlig fyr eller en junkie eller ja hvad ved jeg. Men jeg må indrømme jeg er ved at blive pnænt lige glad for har venner der ryger og nogle der ikke gør og alle syntes lige godt om mig og som mit navn siger, mig kan de ikke få til at stoppe med tæsk eller hvad de nu kunne finde på :P såå pass the weed and smook my frind :D

Undskyld for mine stavefejl og gramatik osv. :)

Titel:
Dedikeret medlem

lad være at sæt folk i bås af hensyn til deres ryge politik.

Jeg er bare Søren, om jeg er skæv eller ej.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
lad være at sæt folk i bås af hensyn til deres ryge politik.

Jeg er bare Søren, om jeg er skæv eller ej.

Me too, bogstaveligt talt :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^ Enig < hov. Enig med Kammerat Girk på første side (vil jeg tro..). Udover det, så er det da helt forfærdelige historier.
Har dog aldrig oplevet det selv, tror de fleste i min by enten er hashere eller folk der synes, at det er "nederen" til fester og lignende.. Alle de voldelige ryger selv, vil jeg tro.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mærkeligste oplevelse, var nok til morgenfest med et par venner, min bror og hans dealer, hvor ham dealeren sad så højt på hans pedistal og snakkede om hvor lidt respekt han havde for folk der røg hash. Så sidder man bare der og tænker : Moral er godt men dobbeltmoral er vist dobbelt så godt :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]