har skrevet tilbage på en pm fra Amphia men syntes enlig godt jeg vil dele den med jeg andre så må vi jo se om det er noget i bryder jer om:)
her kommer den:
nu må vi se om jeg kan skrive noget du kan bruge.
jeg vil gerne starte med at sige det jeg selv har oplevet og stadig oplever er som fanny har skrevet i "den udefinerbare angst" men jo jeg har følt mig meget fjern fra mine følelser, jeg vil nok beskrive det som at jeg har haft det så psykisk hårdt at det til sidts blev til fysisk smerte og sygdom og jeg rent psykisk har haft og stadig har svært ved at finde ud af mine følelser.
jeg tror ikke min tilstand, og måske nok heller ikk din, tilstand er kommet pga de psykedeliske sfoffer jeg har taget, men at de baad trips jeg har haft som så har udløst noget der allerede lå og ventede på at komme op til overfladen. hvilket også kom til syne i mine baad trips.
depresion kan påvirke os meget forskelligt så du skal ikke afskrive at det er det du har fået. det jeg mener er også at depresionen kan have ligget og luret i lang tid og så kommet til overfladen da du blev presset i dine baad trips.
hvordan har dit liv før og efter stofferne været? jeg har selv haft en ufattelig svær barndom og ungsom hvilket jeg tror er grunden til min psykiske tilstand..
jeg vil gerne skive lidt om hvad grunden til depresion kan være, håber du kan holde ud at læse alt sammen:)
Hvad skyldes depression? depression kan have mange forskellige årsager, og det er ofte svært at pege på en enkel grund til, at man får en depresion. det er vigtigt at vide at depresion ikke er tegn på, at et menneske har en svag karakter...
Følgende kan være med til at udløse en depresion: deresion i familien(arvelighed) mangelfuld omsog eller overgreb i barndommen alvorlig fysisk sygdom alkohol - eller andet misbrug tab (døsfald, skildsmisse, afskedigelse livsændringer (flytning, barsel, pensionering) konflikter (i familien, på arbejdet mm) langvarig stress
hvordan viser depresion sig? der kan bland andet være tale om en depression, hvis man: føler sig trist, nedtrykt og træt over en lægere periode mister interesse for de fleste ting og mangler sin sædvanlige energi og drivkræft bebrejder sig selv og føler skyld mangler selvtillid og har svært ved at se meningen med livet ikke kan koncentrere sig om følge med i en alm samtale isolere sig og ikke orker sicialt samvær sover dårligt og vågner tidligt om morgenen - eller omvænd sover alt for længe har enten stærkt nedsat eller overdreven appetit har selvmordstanker
jeg har selv haft en depression plus angst plus ?? ved ikk helt hvad jeg præcis fegler i nsrt 2 år og måden jeg er kommet over det på er at snakke med familie og venner om mine oplevelser med det plus jeg både har in spykiater og en psykolog. plus at jeg desvære også har været nød til at modtage medicinsk hjælp
nu er det jo ikke sikkert at de er deprimeret men udfra hvad du har skrevet er det bare hvad jeg syns det minder mest om. jeg kan kun anbefale dig at tage til lægen og snakke med ham/hende om det. samt at begynde at snakke med dig famillie om det hvilket har hjulpet mig meget.
bliv endelig ved med at skriv hvis du ikk syns jeg har svaret ordenligt på det du spurgte om.. ind til videre har jeg prøvet så godt jeg kunne. af en eller anden grund syns min pc heller ikk jeg skal skrive mere for det fucker total op lige nu..
held og lykke mvh Emil
|