MetaGame ->
Ja jeg ved godt jeg skal stoppe med at undskylde hele tiden, men det er lettere sagt end gjort.
Hvis jeg gentagende gange for at vide jeg ikke må undskylde, kan jeg blive ked af det og få det ubehageligt dårligt i kroppen. Jeg forsøger så vidt som muligt at lade vær, men nogen gang så lykkes det altså bare ikke.
’’ Du er en del mere intelligent end gennemsnitsmennesket’’
Kan altså ikke lade vær med at grine og tænke over hvor du får det fra, for hvis der er noget jeg ikke er, så er det at være intelligent.
Jeg ønsker heller ikke, at nogen andet mennesker på jorden skal opleve sådan en barndom, og det er bestemt ikke noget jeg vil videre give til et barn. Som jeg nok desværre må erkende at jeg nok havde gjort, hvis jeg havde beholdt barnet.
Men uanset hvad, så ville jeg stadig ønske, at jeg havde tacklet det på en måde.
Sagt fra overfor ting der skete, kæmpet mere imod.
Så derfor føler jeg stadig jeg har en del af skylden.
Kæresten skræmmer mig ikke på samme måde mere, som han gjorde i starten.
Der var jeg virkelig bange for at gøre det. Nu tænker jeg ikke videre over det, først når jeg har gjort det, og det er mere frygten i at han skal finde ud af det.
Jeg ved ikke om jeg skal tro om han ved det eller hvad, han kræver jo lidt opmærksomhed og når det ikke sker, så prikker han til mig, der hvor det gør ondt. Lige som det med ’’hvornår skal jeg ha sex?’’
Lige den del er godt nok svær at holde hen, som om sex er det der betyder alt.
Fordi jeg ignorre det og så tror han bare alt muligt.
Jeg skal nok fortælle ham det på et tidspunkt, men det bliver ikke før jeg selv er klar til det.
Det var faktisk meningen med at jeg skulle til lægen 14 dage efter aborten, men har fundet ud af det ikke nødvendigt. Hvilket jeg på en måde er glad for, selvom det ikke er det rigtige at gøre.
Det er dog ikke ensbetydende med at jeg ikke gør noget, for det gør jeg.
Det hele skal bare lige falde på plads først.
Der er nok ikke mange der vil bifalde det jeg har tænkt mig, men hvis det i sidste ende, er det der kan hjælpe mig, så er det måske det rigtige at gøre i periode.
Jack von Hashluder ->
Jeg havde set den lidt komme, at det var et spørgsmål der krævede tænke tid.
Når det kommer til stykket så er der jo heller ikke noget korrekt svar på spørgsmålet

Det betyder da noget at du har tænkt over dit svar, og vender tilbage med det.
Det siger jeg tak for.
Jeg har de seneste par dage indset nogle ting, som gør at jeg gerne vil ha det bedre.
Stoppe med at behandle mig selv på den måde, fjerne den skyldfølelse jeg har, og den selvdestruktive adfærd. Det er bare svært, og kommer til at blive rigtigt hårdt.
Dog bliver det nødt til at være på mine egne betingelser, mine små skridt, min måde.
Selvmedicinering, er den løsning jeg kigger på lige pt., så jeg langsomt kan komme til at få det bedre.