Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Brød skrev:
Hej Cool.
Jeg har selv døjet meget med dårlige ture på hash de sidste 2 år, og har mange gange været meget paranoid. Men det korte er at jeg gennem alle de ture har fundet 3 hovedregler, som jeg gerne vil dele med dig og resten af psy:

1. Du skal ikke føle dig presset til at ryge.
2. Byg din rus stille og roligt op.
3. Stop op, evaluer og tænk over hvad årsagen til at du har fået det dårligt kan være.

Måske kan de hjælpe dig fremover, måske kan de ikke. Men i så fald kan du bruge 3. til at lave dine egne regler.

Hvis jeg skulle komme med et bud på hvad jeg selv ville gøre i din situation, ville det være at snakke med en kammerat/veninde om det (en af dem der var til stede) og forklare hvordan jeg havde det.
Efter det kan du evt sidde og høre lidt musik og udforske din bagskævhed, du kan ligesågodt nyde den lidt.

Men ellers håber jeg da at det går over, og at du kommer oven på igen.

Tak for denne venlige svar.

Jeg må ærlig sige at jeg idag har fået det lidt mere bedre, og føler mig ikke så bagskæv mere, men kan stadig mærke at jeg er lidt tung i hovedet, måske skyldes det at jeg slet ikke sov den dag jeg havde "panic-attack/død nær oplevelse", men ja du har ret, snakker lidt med de folk som var ved siden af mig da det sket, vi fik en lille griner over det, selvom jeg indenvendig var fucking færdig - men ja, hva gør man ikke for at sætte en facade op og vise man er man, selvom psyken er kræften til vore "selv-jeg" dvs. den man er, og ligemeget om man har superman kræfter så kan man ikke ændre på ens hjerne aktivitet, dette kan kun gøres ved at sætte sig i eget perspektiv og vide hvad der er sket, hvad der vil sket, og hvad man skal gøre for at kunne på en måde acceptere denne tilstand, jeg har det bedre idag, men må ærlige sige, at denne oplevelse som jeg har valgt at kalde "nær-død-oplevelse" har virkelig sat tankerne igang, og gør mig faktisk en smuke depri bare ved at tænke på det, for grunden til jeg gik panic (hvilket jeg tror) er at min underbevidsthed var ved sit fulde fem, men min krop var som om en 5 årige der ikke kunne noget som helst, og jeg følte jeg var i en tom sort kælder hvor ingen kunne høre mig, og jeg tænkte på at nu er det her for altid, og vil altid virke som jeg gør nu, og faktisk så havde jeg allerede sluttet fred med de mennesker jeg kendte i min tanke, men mest min familie, og det var sku virkelig noget LORT rent ud sagt, og jeg må ærlige indrømme at jeg synes man skal holde sig væk fra det her lort og andet lort som man synes er fedt at bedøve hjernen, ikke fordi jeg skal være hovedemanden her og bestemme hvad i må og hvad i ikke må, det er i kloge nok selv til, men ærligt sagt så efter denne oplevelse så vil jeg gerne have i ved hvordan det føles (eller måske bare en lille smule af det) for vil ikke engang ønske min værste fjende denne oplevelse.

Så det jeg prøver på at sige, Fuck rusen af stoffer, nyd hellere rusen af livet, for det kan ende galt drenge og piger, og tænk på de mennesker i kommer til at svigte, for hvis i ikke tænker det lige nu, har i mit ord på at i vil det når i ser snittet.

Tak

Junior medlem

Ps. Det er 2 dag idag - jeg føler stadig jeg er lidt svimmel og lidt skæv og har svært ved at koncentrere mig og rimelig træt nogle gange, det kommer og går - Er det her normalt?

Junior medlem

Og kan nogen forklare mig hvad ordet "kronisk skævhed" er? For er virkelig bekymret over at jeg måske har det??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cool skrev:
Og kan nogen forklare mig hvad ordet "kronisk skævhed" er? For er virkelig bekymret over at jeg måske har det??

Slap nu af forhelvede og så hold dig langt væk fra stoffer! Du kan tydeligvis ikke holde til det psykisk. Du fejler ikke noget.

Kronisk skævhed findes ikke :lol:

Junior medlem

Så bare på en anden tråd at en sagde hans veninde fik konstateret Kronisk skævhed? Det sætter bare tanker igang :)

Ja du har nok ret Arthur spooner :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Tror du har for meget tid for dig selv, cool.. Din hjerne kører bare i samme rille - no offence. Nu har du fået noget der ligner 25 svar på dit problem - SELV LÆGEN sagde at det nok skulle gå. Hvorfor er det du forsøger grave dybere og dybere?. Hvis du skal grave i noget, skal du grave i selve oplevelsen (gerne sammen med en du stoler 100 % på) Så skal du lege dansk-time med din ven. Du tager det roligt og fortæller din kammerat det hele - alle tanker og sanseindtryk (det du kan huske) og så analyserer i det sammen. HVORFOR skete det ? Hvad skete der ? osv.. I kunne skrive det ned, så du lige kan få et overblik og se om der mangler noget.

Du kommer ikke videre ved at spørge os om du er efterskæv eller om du kommer over det (og hvornår). etc.
INGEN HERINDE KAN HJÆLPE DIG - DE KAN GUIDE DIG. DU skal hjælpe dig selv.. Lort sker - så er det bare at komme op på hesten igen. slut fred med din tilstand, den er en del af dig og det er en oplevelse du aldrig glemmer MEN du skal nok komme over det.. Du skal indfinde dig med at det er sådan lige PT. lav lidt sjov med det "det var sku en god joint, den virker endnu" eller "jeg stod face to face med døden, men så trak jeg ud i toilettet" osv :p

Junior medlem

Hahahahahahahahahahahahahahaha ! :D

Tak sway, første gang jeg smiler/griner efter nedturen... Ja, jeg godt klar over jeg virkelig meget dum lige nu, men det helt ærligt ikke noget jeg gør bevidst, er nok bare i panic-mode lige nu over oplevelsen, og fik lidt også lidt panik da jeg hørte om "Kronisk skævhed" men fik afvide at sådan noget ikke fandtes, men har det godt lige nu faktisk, det bare følelsen af rystelse lige nu, og har svært ved at koncentrer mig, men det går forhåbentligt over :)

Det her ikke for at spille smart, men fysisk er jeg nok en af de stærkeste, psykisk er jeg måske ikke lige så stærk når det kommer til stoffer, og det fandt jeg sku ud af :)

Dedikeret medlem

Det er forståeligt nok at du er rystet og har svært ved at se det fra andet end en subjektiv side (det er din efterskævert og panik-angst-ting)'s sprog der taler når du sidder og koger foran computeren eller med din smartphone. Pak en taske med lidt let mad og andet lækkert og nemt, tag et tæppe med og smut på picnik - gerne hvor der er dyr eller flot natur og gerne sammen med en god ven (men du kan sagtens klare det alene). natur og dyr har det med at give mig, lidt indre ro og godt humør.

alt andet end at sidde og koge foran computeren, fjernsynet eller med mobilen.

Junior medlem

tak for rådet Sway :) Det vil jeg gøre ! Gik en lang tur idag og det skal jeg også nu... Tak for hjælpen :) :)

Junior medlem

Har du oplevet det samme Sway du ved så meget om det?

Dedikeret medlem

Nej, aldrig.. Eller, har badtrippet én gang på hawaiianske svampe, hvor jeg troede at jeg skulle dø.. Så smed mig i sengen og prøvede at se noget tv - det var ikke en succes, indtil jeg faldt over en live koncert med phill collins - SYG koncert. gav mig lige 1-1½ times "timeout" hvor jeg var fuldstændig optaget af koncerten.. Da koncerten var slut, lå jeg i sengen til det gik over (vidste godt at det ikke helt kunne passe, at jeg skulle dø - og efter ca. 6 timer i sengen gik det over.)

Medlem

Har også prøvet at badtrippe en gang eller to på kaktus og svampe - den ene gang kom jeg i tanke om, at jeg havde en kniv liggende i min kommode mindre end to meter fra mig, var fandme nøjeren.
Men ja, du skal bare acceptere, at du har taget for mange stoffer, og vente på at din krop får det skyllet ud - der er ikk' så meget pis der :)

Junior medlem

Biologen skrev:
Har også prøvet at badtrippe en gang eller to på kaktus og svampe - den ene gang kom jeg i tanke om, at jeg havde en kniv liggende i min kommode mindre end to meter fra mig, var fandme nøjeren.
Men ja, du skal bare acceptere, at du har taget for mange stoffer, og vente på at din krop får det skyllet ud - der er ikk' så meget pis der :)

Ja, har fået det betydeligt bedre :) Men fik lige en omgang hjertebanken her til morges da jeg vågnede op men det gik over :) Tror nok det er fordi jeg stadig har det i blodet.

Jeg må ærlig indrømme at jeg blev sku en oplevelse rigere og det har på en måde gjort mig stærkere, for følte VIRKELIG jeg var død, sjov til side, da jeg badtrippede så sad jeg pludselig ned på en sofa og kiggede ned på gulvet og tænkte " Hvor fuck er døden henne?" Og jeg kiggede rundt for at se om han var kommet - Ja, var virkelig sikker på jeg var død....

Er der nogen der ved hvorfor man får denne psyko angst trip ? For jeg er åbentbart ikke den eneste der har oplevet det på samme måde som jeg har?

Junior medlem

Min oplevelse og analyse af denne hændelse er - at kroppen pludselig forstod at jeg fik et angst trip og valgte at aktivere mit underbevidst til 100% aktiv, så jeg var faktisk MEGA FRISK i min underbevidsthed men havde som om min krop kørte på en commodore 64 fra 1980'ern (meget langsom computer fra oldtiden), og kunne slet ikke styre min krop - og det gjorde mig fuldstændig panik, og kroppen vidste ikke hvordan den sku reagere på dette?

Det bare hvad jeg tror? Hvad tror i ?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen - Nord for Aalborg! -.-
Cool skrev:
Er der nogen der ved hvorfor man får denne psyko angst trip ? For jeg er åbentbart ikke den eneste der har oplevet det på samme måde som jeg har?

Nogengange skal man grave dybere, for at finde årsagen til at man har fået et bad-trip. Er der sket noget i dit liv førhen, eller sker der noget omkring dig nu, som du ikke er helt tilfreds med? Eller noget du går og tænker over..
Du må arbejde med dig selv, for at finde frem til årsagen. Det er kun dig selv der kan finde svaret på det :)

Junior medlem

Dreams skrev:
Cool skrev:

Nogengange skal man grave dybere, for at finde årsagen til at man har fået et bad-trip. Er der sket noget i dit liv førhen, eller sker der noget omkring dig nu, som du ikke er helt tilfreds med? Eller noget du går og tænker over..
Du må arbejde med dig selv, for at finde frem til årsagen. Det er kun dig selv der kan finde svaret på det :)

True true :)

I har været et stor gavn for mig peops :) Thx alot

Medlem

Cool, du lyder som en der trænger til en alvorlig kindhest. Efter det skal du sætte dig ned og læse noget mere om hvad THC er, hvad det gør ved dit hoved, hvorfor det gør det, det gør ved dit hoved, og så spørge dig selv hvorfor om det er noget du trænger til. Det lyder slet ikke sådan, og det virker som om du har fattet det godt og grundigt nu heldigvis!

Jeg har aldrig selv oplevet et panik anfald i stil med det du har demonstreret her, men jeg har set andre gå helt ned. Der var en aften hvor vi sad nogle stykker og netop røg noget flot skunk, efter et par troldmænd var der en fyr som åbenbart også havde fået et hvæs for meget. Han sad på sin stol med både ben og arme krøllet op under sig, rokkede frem og tilbage og vrøvlede om blodpropper her og der. Han var også ganske overbevist om at den aften skulle blive hans undergang, men vi fik ham heldigvis ned på jorden og han endte med at sove aftenen væk stille og roligt. Der er intet i vejen med ham i dag, men mon ikke han også var lidt sløv dagen efter. Han har ikke røget meget fed siden da. Jeg kender godt selv fornemmelsen af at være bagskæv, lige fra at hukommelsen ikke er på toppen, til at føle jeg ikke kan styre mine egne lemmer.

Jeg håber for fanden du har lært noget af det her, mere end at skunk ikke er din kop te. Forhåbentlig har du diskuteret tingene med dig selv, den ignorance der fik dig ind i den her "nær døds oplevelse" vil sparke dig i røven lige så hårdt senere i livet som den har gjort her. Du er tydeligvis totalt ude af dit element mand. Det er både skræmmende og morsomt at se på fordi jeg ved at du kommer ovenpå igen, men også fordi at mennesker som frygter for deres eget liv virkelig skaber dårlig stemning. Her er det ikke for at lyde som en lort, men din arrogance skinder igennem i tråden her. Det kan godt være du er stærk som en okse, men se bare hvad en pibe stærk tobak fik reduceret dig til. Jeg håber at oplevelsen her har taget lidt af luften af dit ego, og du har erhvervet dig en smule respekt for cannabis i hvert fald.

Jeg undskylder hvis min opfattelse af tingene er helt ved siden af hvilket noget siger mig at den af, da ingen andre slår hårdere ned på det her end jeg selv. Det er ignorance og misinformation der gør at cannabis stadig er så tabubelagt og så svært at gøre fremskridt inden for selvom fordelene ved planten er så åbenlyse og så gigantiske (jeg snakker ikke kun psykedelisk her). Det eneste jeg egentlig forsøger at prædike er at folk tænker sig lidt om. Der er en bagside på alle medaljer.

Jeg trængte lige til at lukke lidt tanker ud, hej.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Dullface skrev:
Cool, du lyder som en der trænger til en alvorlig kindhest. Efter det skal du sætte dig ned og læse noget mere om hvad THC er, hvad det gør ved dit hoved, hvorfor det gør det, det gør ved dit hoved, og så spørge dig selv hvorfor om det er noget du trænger til. Det lyder slet ikke sådan, og det virker som om du har fattet det godt og grundigt nu heldigvis!

This motherfucking this!

Det lyder som om du slet ikke har læst noget om stoffet du har indtaget. Bare røget en masse af det også fået dig et badtrip og kørt det helt op fordi du ikke vidste hvad du gik ind til.

Hvis du havde læst noget om det før ville du vide at man ikke kan dø af hash og at det rent fysisk er mindre skadeligt end alkohol.

Junior medlem

Alle SKAL ha haft en bad trip, ellers lærer man jo aldrig sine grænser?

Jeg har selv prøvet at sidde og være halvt vågen og brække mig samtidig i 3 timer fordi at jeg røg alt for meget budder..
Og det noget der sidder i bag hovedet på mig, hver gang jeg ryger.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Cool,
det er noget af en tur du har været ude på! Det virker til at du er kommet nogenlunde over på den anden side igen, og begynder at bevidstgøre det du har lært af trippet. Tillykke :)

Jeg vil som andre har skrevet, sige at der ikke findes noget der hedder "kronisk skæv". Det er et udtryk som er opstået for at skræmme folk fra at ryge. Lidt i samme boldgade som når man i tidligere tider påstod, at man kunne få "rygmarvs-tærring" af onani.

Men selvfølgelig vil oplevelsen af angst have ændret dig for altid. Ligesom alle andre kraftfulde oplevelser gør det. Er man ikke ændret efter den første forelskelse? Eller hvad med det første rigtige møde med sorg.. ændrer det ikke en for altid?
Nu da du har mødt din værste angst, vil du selvfølgelig ikke være den samme, som før, da du var lykkeligt uvidende om hvor dybt den kunne gå! Men.. fortvivl ikke. Du kan lærer rigtig meget af at håndtere den følelse, og rumme dig selv i den. På dit trip (og dagene efter) blev du angst for angsten, og på den måde fodrede du bæstet, fordi du flygtede fra det. Der vil komme andre tider i dit liv, hvor angst dukker op igen, og her får du en ny chance for at se den i øjnene uden at flygte fra den. Det er en øvelse som man nok aldrig bliver helt færdig med, men som man kan blive stærkere af, hvis man går igennem, uden at panikke.

Fortsat god vind!
Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]