Hej!
Jeg kan rigtig godt lide at ryge og kan ikke rigtig forestille mig at stoppe, jeg ryger pt. hver dag (da jeg lige har været i amsterdam og shoppe)
Jeg har det fint med at ryge alene og dermed have frie tøjler til hvad jeg vil lave eller rettere ikke lave..
Men jeg syntes ikke det er så fedt hvis jeg skal ud af døren eller får gevaliagæster, så er det tit at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv og bliver nærmest handlingslammet, så jeg prøver så vidt muligt at tilrettelægge min skævert så jeg kan have den uforstyrret...
Da jeg startede med at ryge havde jeg ingen skrupler med det og kunne være skæv i skolen, derhjemme og i offentligheden. Jeg røg meget sammen med vennerne og vi havde det faktisk fedest når vi røg...
Det var også gennem hashen at jeg mødte mine nuværende venner.
Jeg ryger ikke længere så meget med vennerne da det er blevet lidt ensformigt med tiden, for jeg kunne forestille mig at hvis man blev ved ville venskabet gå i sig selv i takt med at det går op for folk at det er kedeligt at ryge og derfor takker nej til 'at finde ud af noget'
Jeg prøver istedet at komme med alternative forslag til hvad vi skal lave f.eks. en frisk gåtur i dyrehaven!
Man skal sgu passe på når man ryger hver dag, for man kan hurtigt komme til at tilrettelægge sin hverdag efter hashen og det er jo ikke specielt hensigtsmæssigt hvis man samtidig har et job/uddannelse at passe. Det skulle jo gerne være afslappende at ryge men kan hurtigt blive stressende hvis man ikke lige kan finde tid til det!
Jeg er sgu ikke helt vågen endnu... Håber det gir mening!
Nematoden skrev:
Man etablerer sig i grupper for at være tilstede og udvide sin sociale horisont. Men det gir tit den modsatte effekt. Man ender med ikke at kunne koncentrere sig om andet end gruppen og alle der ikke lige passer ind eller åbner sig med det samme og etablerer sig som en fast del af gruppen, er ikke værd at spilde kræfter på da man bruger alle sine kræfter på at bekræfte de andre i gruppen og selv blive bekræftet af gruppen, men når man så har bekræftet hinanden tilpas nok gange gir det ikke den samme effekt som i starten - Gruppen har brug for nyt blod for ikke at gå i sig selv men er blevet et indelukket kollektivt vanedyr og orker ikke at engagere sig i nye forhold. Det kollektive vanedyr vil fylde mere og mere og individerne giver stille og roligt slip på sine personlige træk til fordel for dyrets træk så det ellers så livsglade og farverige dyr ender som en stor grå amøbeagtig masse af udtryk, vaner og holdninger.
Håber at mit indlæg har lidt relevans

[/quote]