Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@ DeeC & SunVeil

Hvordan endte det med at være røg hver dag for jer?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jeg plejede faktisk at drikke 10 bajere eller en halv flaske whisky/vodka whatever, indtil hashen blev lettilgængelig og så var det også billigere end sprutten og, som sagt, så har man det ikke dårligt dagen efter, man er måske bare lidt træt..

Iøvrigt har jeg også svært ved at sove hvis jeg ikke er stiv eller skæv, og det er nok grunden til, at jeg venter til en time eller to før sovetid med at ryge.. Så for mig er det vel for at sove hurtigere, men også fordi det er en lille "miniferie" fra hverdagen.. Man kan lægge sig i sengen og stene TV og tænke "fuck alt det lort jeg skal i morgen, alle de lektier, alle de timer.." For lige dér, er der kun én ting der gælder..

Men jeg er godt klar over, at jeg ikke kan blive ved med at køre den stil..
Er lige begyndt i gymnasiet, og jeg kan sagtens mærke, at jeg har svært ved at høre efter, kommer nemt til at tænke på andre ting (fuck jeg skal være skæv i aften) osv og så taber man tråden og aner ikke hvad fanden læreren snakker om..

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg tror, at det, der definerer eens psykiske udvikling ved en daglig indtagelse af hash, er netop den måde, man opfatter sin indtagelse. Selvfølgelig er der tusindevis af andre faktorer (der så igen kan medvirke til at bestemme opfattelsen af indtagelsen). Men jeg føler mig ret overbevist om, at anser man den daglige indtagelse som værende en naturlig del af hverdagen, der egentlig ikke præger dagens daglige gang, ja så kan det meget vel være en italesættelse, således det de facto ikke kommer til at præge den daglige gang synderligt - måske endda påvirke psyken positivt.
Hvis man omvendt opfatter hash-indtagelsen som negativ, vil det så også kunne påvirke den psykiske udvikling negativt i en art ond cirkel - eller et dialektisk samspil mlm. hashen og forholdet til hashen, om man vil

Jeg har selv haft et hash-misbrug over 2-3 år; og netop et misbrug delvist fordi jeg købte anti-hash-propagandaen; hvis noget kan give paranoia er det dét! Nåja, og så fordi jeg startede et dagligt forbrug som selvmedicinering. Men det gav mig til sidst en nærmest psykostisk oplevelse, når jeg røg jævnligt.

Endnu en lommeanalyse til tråden ;-->

- Jeppex

Ps. Selvfølgelig er der dem - de selvindbildske -, der påstår at have et godt forhold til hashen, men bliver påvirket negativt af det.
Pps. Ja, dette er bare den radikale konsekvens af, at der - som tidl. nævnt i denne tråd - intet kan bevises kemisk. (nuvel, lidt lagring af thcen i fedtvævet, hvilket måske/måske ikke har små/ingen/mindre konsekvenser) Så bliver det hele overladt til plastisk gætværk a la psykologien.

Senest rettet af Epoxy 04 nov 2014 20:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Hej!

Jeg kan rigtig godt lide at ryge og kan ikke rigtig forestille mig at stoppe, jeg ryger pt. hver dag (da jeg lige har været i amsterdam og shoppe) :P
Jeg har det fint med at ryge alene og dermed have frie tøjler til hvad jeg vil lave eller rettere ikke lave..
Men jeg syntes ikke det er så fedt hvis jeg skal ud af døren eller får gevaliagæster, så er det tit at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv og bliver nærmest handlingslammet, så jeg prøver så vidt muligt at tilrettelægge min skævert så jeg kan have den uforstyrret...

Da jeg startede med at ryge havde jeg ingen skrupler med det og kunne være skæv i skolen, derhjemme og i offentligheden. Jeg røg meget sammen med vennerne og vi havde det faktisk fedest når vi røg...
Det var også gennem hashen at jeg mødte mine nuværende venner.

Jeg ryger ikke længere så meget med vennerne da det er blevet lidt ensformigt med tiden, for jeg kunne forestille mig at hvis man blev ved ville venskabet gå i sig selv i takt med at det går op for folk at det er kedeligt at ryge og derfor takker nej til 'at finde ud af noget'
Jeg prøver istedet at komme med alternative forslag til hvad vi skal lave f.eks. en frisk gåtur i dyrehaven!

Man skal sgu passe på når man ryger hver dag, for man kan hurtigt komme til at tilrettelægge sin hverdag efter hashen og det er jo ikke specielt hensigtsmæssigt hvis man samtidig har et job/uddannelse at passe. Det skulle jo gerne være afslappende at ryge men kan hurtigt blive stressende hvis man ikke lige kan finde tid til det!

Jeg er sgu ikke helt vågen endnu... Håber det gir mening!

Nematoden skrev:
Man etablerer sig i grupper for at være tilstede og udvide sin sociale horisont. Men det gir tit den modsatte effekt. Man ender med ikke at kunne koncentrere sig om andet end gruppen og alle der ikke lige passer ind eller åbner sig med det samme og etablerer sig som en fast del af gruppen, er ikke værd at spilde kræfter på da man bruger alle sine kræfter på at bekræfte de andre i gruppen og selv blive bekræftet af gruppen, men når man så har bekræftet hinanden tilpas nok gange gir det ikke den samme effekt som i starten - Gruppen har brug for nyt blod for ikke at gå i sig selv men er blevet et indelukket kollektivt vanedyr og orker ikke at engagere sig i nye forhold. Det kollektive vanedyr vil fylde mere og mere og individerne giver stille og roligt slip på sine personlige træk til fordel for dyrets træk så det ellers så livsglade og farverige dyr ender som en stor grå amøbeagtig masse af udtryk, vaner og holdninger.

Håber at mit indlæg har lidt relevans :wink: [/quote]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Har røget fede hver dag siden jeg var 15, så det er sgu7 år efterhånden.. har prøvet at holde pauser (1½mdr som det højeste).. da jeg var yngre røg jeg bong, morgen middag og aften, før skole, joints i frikvarterene og bong når jeg kom hjem... den dag idag ryger jeg kun bong en sjælden gang i mellem, men masser af joints - holder det dog nede og ryger ikke morgenfede mere.... Det skal lige siges at i al min hash tid, har jeg passet enten skole eller arbejde og har aldrig sumpet helt ned i hullet... Men at jeg er mærket af det, uden tvivl, kortidshukommelsen svigter osv... ellers går det udemærket :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeppex skrev:
Jeg tror, at det, der definerer eens psykiske udvikling ved en daglig indtagelse af hash, er netop den måde, man opfatter sin indtagelse. Selvfølgelig er der tusindevis af andre faktorer (der så igen kan medvirke til at bestemme opfattelsen af indtagelsen). Men jeg føler mig ret overbevist om, at anser man den daglige indtagelse som værende en naturlig del af hverdagen, der egentlig ikke præger dagens daglige gang, ja så kan det meget vel være en italesættelse, således det de facto ikke kommer til at præge den daglige gang synderligt - måske endda påvirke psyken positivt.
Hvis man omvendt opfatter hash-indtagelsen som negativ, vil det så også kunne påvirke den psykiske udvikling negativt i en art ond cirkel - eller et dialektisk samspil mlm. hashen og forholdet til hashen, om man vil

Jeg har selv haft et hash-misbrug over 2-3 år; og netop et misbrug fordi jeg købte anti-hash-propagandaen. Nåja, og så fordi jeg startede et dagligt forbrug som selvmedicinering. Men det gav mig til sidst en nærmest psykostisk oplevelse, når jeg røg jævnligt.

Jeg kan godt følge dig noget af vejen, men det er jo ikke et spørgsmål om opfattelse, om et givent niveau af hashforbrug styrer ens hverdag eller ikke. Hvis niveauet er af sådan et størrelse, at det ikke griber ind i noget og at du ikke bruger mere end nogle få timer på det, så er det jo et faktum. Ligesåvel som det er et faktum, at hashrygningen må siges at styre ens liv - eller udgøre en dominant del - hvis man sidder og koger med vennerne fra kl. 16-24 hver dag og hvis næsten alle ens tanker drejer sig om hvornår man kan ryge igen: morgenfed, middagsfed, kaffefed og så ud til kammeraterne og virkelig ryge igennem.

Almindelig moralrelativisme tilsiger naturligvis, at det enkelte menneske selv må afgøre, om et minimalt eller maksimalt forbrug er godt eller skidt.

Her forstår jeg nok heller ikke, hvad du mener med at du efter eget udsagn havde et misbrug fordi du troede på propagandaen? Det er da ikke indholdet af propagandaen, der bestemmer om DU har et misbrug? Misbrug er når du bruger stoffet på en forkert måde, der skader dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]