Wow sikke læsning, jeg synes det er fantastisk det du har gjort! Nu har du ikke svarede tilbage om du kom helt igennem det, det er jo også snart længe siden, men jeg fornemmer du nok har klaret den eller måske fundet en mellemvej der virker for dig?
Jeg blev lidt rørt og inspireret af alle Jeres skriverier, så jeg røg lige tilbage til min egen tur ud af metadon, og har lyst til at skrive.
Jeg tog min tur ud af metadon alene i min lejlighed, men med Gabapentin, som hjælp. Jeg var ALDRIG kommet igennem min tur uden Gabapentin! Jeg tog dog 6 dage hvor jeg trappede ned fra metadonen. 10mg ned hver dag. Jeg har aldrig i mit liv prøvet noget lignende. Det er en helt vild kamp! Mit store problem ved udtrapninig/kold tyrker, er min psyke og en forfærdelig uro i kroppen! Jeg går helt ned i kælderen, under kulkælderen. Sov ikke i 3 uger. Det tog 6 måneder før jeg følte mig, fysisk klar og stærk igen. Jeg var clean lidt over 3 år, hvor jeg levede i et angst helvede, som jeg prøvede, via læge, at behandle med antidepressiv (Setralin). Og prøvede at skjule socialt. Virkede ikke. Jeg havde svært ved at fungere socialt for jeg følte mig hele tiden utilpas og uden overskud. Hele tiden så ulidelig bevidst. ALT var en stor langstrakt kamp! Om det så var at smørre fire halve.
De lidt over 3 år senere, en søndag efter jeg havde været i byen (Jeg havde fundet en metode via alkohol, hvor jeg kunne drikke alkohol, helst spiritus, indtil jeg nåede en sindstilstand af en smule eufori, godt fuld, men kontrollerende godt fuld, jeg var skarp i hovedet, hurtig og ligeglad. Angsten var væk) fik jeg et gigantisk angst anfald. Alt for meget alkohol giver mig altid 3 dage i fuld angst bagefter. Alkohol er ikke noget for mig. Så havde jeg endlig fået nok! Jeg vidste lige præcis, hvad der ville fjerne min angst og gøre mig rigitg godt tilpas. Først fandt jeg det på gaden og så lidt senere via misbrugscenteret. Metadon. Hold kæft hvor var det skøøøøønt! Jeg levede igen! Jeg havde overskud og euphoria. Endelig kunne jeg slappe af, være mig selv, mine tanker falde til ro, og ikke være så fvcking bevidst og angst hele tiden!!!
10-12 måneder senere var jeg op på mine 60mg metadon (misbrugscenter), og min krop var ok, men min psyke var begyndt at skrante igen. Jeg begyndte at blive der hjemme. Handlede ind kl 10-11 stykker om natten. Alt for at undgå at skulle kommunikere med mennesker. Jeg gik til misbrugscenterets læge og fik Sertralin 50mg, så 100mg og så på 150mg skete der noget. Jeg begyndte at få mine filtre op. Alting gik ikke lige direkte ind. Jeg følte at jeg pludselig havde et hegn eller vindue i mellem mig og min angst. Jeg kunne stå og stirre den lige ind i hovedet (igennem vinduet) uden at det gjorde noget. Jeg havde fået lidt kontrol over angsten. Den var der stadig, men jeg kunne holde den i skak. Overskud og lyst til livet og mennesker kom tilbage. Startede på psykolog via misbrugscenteret, hvilket har hjulpet mig til at få lidt styr på mig selv og mine tanker. Jeg har fået en plan for hvordan jeg kan redde mit liv og samtidig give mig lidt livskvalitet. Metadon og antidepressive.
Jeg begyndte at uddanne mig selv i opiater via nettet (eller i hvert fald noget af det), begyndte at læse indtil hvad metadon er, hvem der havde lavet det og hvorfor (Tyskerne lavede det syntetiske Metadon under 2. verdenskrig, fordi de allierede sørgede for at Opium ikke mere kom til Tyskland. En krig uden smertestillende midler er næsten umulig, så tyskerne opfandt Metadon ret hurtigt), og hvordan det virker på kroppen. Jeg blev helt beroliget. Metadon er et af det mest sikreste (hårde) drugs at indtage for kroppen + at det samtidigt virker som et antidepressiv. Din lever kan håndtere metadon osv. Mixed af Metadon og antidepressive er for mig det drug der skal redde det der kan reddes af mit liv/holde mig i live/give mig livsglæde. 10 års misbrug af morfin lignende præperater og hashis + de uendelige nederlag der følger med har skadet mit (stolte) sind for meget. Nu har jeg kørt sådan i over et år og alt er langsomt blevet bedre med Setralin'en. Jeg har det sgu ok. Ikke super duper perfekt. Kan stadig føle angst nogle gange, men det bliver sjældnere og sjældnere.
Kald det en overgivelse, nederlag eller hvad i vil jeg er helt lige glad nu. Jeg har fået reddet mig lidt livskvalitet via metadon og antidepressive, og skulle det cutte 5 år af mit liv, så er det en handel jeg er villig til at indgå. Hellere det her end konstant ulidelig angst og usikkerhed!!
Jeg er ikke den store skriver.

Mange knus og kram til alle