Fanny skrev:
┣▇▇▇▇▇═─ @ Det med alkohol i så ung en alder er en rigtig dårlig ide, og ofte ligger der en masse psykiske problemer under overfladen, som er den egentlige grund. Jeg vil anbefale dig at du snakker med nogen om det, evt. får en psykolog, for du har garanteret en masse i bagagen som trænger til at komme op og blive erkendt af dig, for at du får det bedre. Stil dig f.eks. spørgsmålet: Hvordan har jeg det med mine forældre?
Skriv gerne videre i denne tråd

Det hjælper at få det sagt.
Hilsen Fanny
Kan kun skrive om mine egne erfaringer, men jeg vil vove den påstand, at cannabis (særligt stærk "hash", som i Danmark, primært, er Indica-præget) gjorde større skade på mig, end hvad alkohol har gjort samlet set.
Sætter man fysiske bivirkninger op mod mentale, så ved jeg godt, at cannabis er en "vinder", men selv startede jeg som "ryger" i 15-16 års alderen og fortsatte et forøgende forbrug - indtil for ½ år siden, hvor jeg sagde stop (læs: indlæg ovenfor, hvor jeg så hoppede over i rigtig hårde stoffer for at kompensere).
Min sociale angst, set i retrospekt, blev kun forøget af cannabis. Jeg blev mere og mere indadvendt og foretrak til sidst at ryge alene; orkede ikke at høre på andre.
Nu tyer jeg, áf og til, til 3-4 bajere eller en flaske vin, men alligevel føler jeg mig mere klar i hovedet, færre svedeturer og søvnløse nætter.
Jeg vil ikke starte en traditionel kamp mellem det ene narko frem for det andet, men vil blot dele min erfaring og sige; cannabis er, som alt andet sindspårvirkende stof, ikke for sjov - specielt ikke når vi taler overforbrug (misbrug).
┣▇▇▇▇▇═─
Håber for dig, at du får sat en stopklods i dit forbrug. Jeg prøvede selv, af og til, som 17-årig, og den dag i dag, ville jeg ønske, jeg rent faktisk havde jeg gjort noget ved det! Kognitiv terapi er en rigtig god idé. Held og lykke med at komme i bedring!