Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 12:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: oppe i din momz
Citat:
Der er flere grunde til, at det er en dum idé at kæderyge fede (eller bong):

1) Man ødsler med hashen, ment på den måde, at man i forvejen er skæv, det er faktisk ikke nødvendigt at lave en ny joint, eller stoppe et nyt bonghoved, men man gør det alligevel.

2) Man bliver stenet i hverdagen og uengageret i livet og andre mennesker

3) Pengepungen bliver lænset

Syntes lige at jeg ville citere det kloge menneske hehe...(ikk ny info, bare god info)

Denne tråd er noget af det som jeg har kunne nikke allermest genkendende til EVER!
Det er så cool at folk er så menneske-agtige herinde på psy.dk og gerne hjælper hvis der er nogle som har store vanskeligheder pga. forskellige droger.Ville jeg bare lige nævne, cool u guyz! :wink:

Jeg startede med at ryge som 16 årig, bare for ´være en homie´ til fester, (ha rigtige homies der! :twisted: ) , jeg var helt vildt fascineret af hamp blade, piver, planter ja alt der havde med tjald at gøre dog boede jeg i en lille by og jeg var for nørdet til at kende de seje gutter, så jeg ku ikk skaffe noget! Det fandt jeg ud af et år senere, dengang det blomstrede så fint ude på den gamle staden, og så gik det stærkt.
Jeg købte en stor glas bong som det første! :roll: sygt nok når jeg tænker over det egentlig, en kæmpe glasbong ikk noget med pinde eller noget! 2 hoveder om morgenen, 1 hoved inden maden, 8-10-12 hoveder efter maden! Altså den dyre 90´er fra staden af!

nå men det kørte og jeg slammede derudaf, masser af penge til at ryge for jeg arbejdede hele tiden ikk noget problem. Min mor brokkede sig meget lidt så det var okay. Jeg flyttede til en anden by, hvor jeg havde fået masser af rygervenner, og så var det ikk sjovt mere.
Jeg blev fyret fra mit arb fordi jeg var for langsom og kom for sent altid, røg på bissen og så gik det ned...havde ikk råd til piver så jeg begyndte at klodse, farligt system :evil: 1500 hver måned. på en bistand!
sådan levede jeg i 3 år, tog masser af svampe i weekenden, røg ud og plukke hehe. Ordentlig gang i den i weekenden, men i hverdagene.puha! Jeg ku aldrig sove om natten,først når pusheren åbnede var der håb om lidt søvn... :cry:
Nå men så mødte jeg en dame med 2 børn på 1 og 3 år og hende blev jeg forelsket i osv. osv. lige pludselig røg jeg kun en gang om ugen :shock: , så kun en gang om måneden :shock: , så lige pludselig slet ikk!! :D
Totalt cool jeg røg ikk mere, men jeg havde hele tiden alligevel lyst.
så skred jeg fra hende,hun var ikk så sød alligevel og der gik 4 år med fuld tryk på igen....
Nå for at gøre en i forvejen for lang historie kort så er et andet godt råd at møde en dame med børn!! det hjalp mig ud af tjaldens skarpe kløer.
Jeg er efter lang tids pause (1 år 1 dame til) negyndt på bongen igen desværre! Men jeg har planer om at prøve noget urt i stedet.

Er der forresten ikk nogen der ved om der findes noget speciel god urt til tjald erstatning? Er ved at være lidt træt af det....

Peace og hold det pfffffff (den lyd man laver når lsa´en sparker ind)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

God post dér..

Kan nikke genkendende til det du skriver, fra dengang jeg gik i 8-9-10 fuck jeg kom bagefter...

Og da jeg startede på teknisk gik der ikke en uge før jeg havde fundet typerne der røg, og så begyndte vi at ryge fede i skolen osv...

Er først her indenfor den sidste måned jeg er stoppet med at ryge, (OGSÅ TOBAK !! :D) men det er fordi jeg er i "skoleperiode" og der skal der bruges celler...

Hash er sq en farlig ven, for når man først er inde i rytmen, så glemmer man sq alle problemerne.. og så kan man sagtens komme til at føle at man fungerer bedre med end uden..

Titel:
kool post der - kender godt noget af det......en del af det..... faktisk kender jeg det meste af det - jeg har lige brugt lidt over 3 år af mit liv til at ryge for meget hash i - det ender squ kun ud i at man føler sig umotiveret - doven - isoleret og uaccepteret fordi man ryger den fede - og det syntes jeg fandme er skidt - det kan da ikke passe at fordi man ryger lidt hash så skal man jorde sig selv noget så grusomt - ved squ ikke om jeg har haft depressioner men det har jeg squ nok et eller andet sted - jeg kan da huske en lang periode hvor at jeg faktisk næsten konstant havde nedtur på - og det selvom at jeg havde dame på og haven fuld af hamp - havde det squ somom at jeg lige så godt kunne dø - der var jeg ikke noget at leve for - andet end den fede - nu når jeg er "ude" af det, ryger stadigvæk i weekenden, har jeg det squ egentligt meget bedre - jeg har fået min motivation tilbage - er begyndt i skole og for engangs skyld ser det hele squ fedt ud - selv lysten til at trippe er vendt tilbage - den røg squ osse væk i tågen, faktisk er det noget lort at misbruge noget som helst - og jeg har efterhånden misbrugt en del - måske lever jeg ikke så længe som så mange andre, er egentligt holdt op med at tænke på det - men hvad fanden - jeg har squ da haft det sjovt det meste af tiden - bare træls at skulle finde ud af tingene på den hårde måde...........

Sådan er det at være en elver..... *lol*

Men en kanon god tråd det her.....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhouse
Fri hash nej tak;-)

Jeg gider ikke ryge det mere. En underlig ukonstruktiv virkning.

Titel:
gider stadigvæk ryge det - eftersom at jeg går i skole og det går fint så ville jeg mene at hvis man har et sundt forhold til det at være skæv og ikke bare er total hash-eskapist - well - så efter min mening sker der squ ikke noget ved det.

Folk der ikke kan score fordi de ryger den fede skal ikke give den fede skylden - jeg har haft dame på i over 3 år og i de 3 år har vi squ røget så meget hash at vi ville være staden værdige...

Men stadigvæk - det kan være et satans drug når man først bliver hooked - heldigvis tager det max 3 dage at komme ud af - men gud - hvilke 3 dage *lol*

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg må jo give jer ret, denne tråd er en af de mest ærlige og konstruktive her på psy... Gode "inputs" jeg har fået, tak for det !

Lige nu ryger jeg ca. 4-5 gange ugentligt, og det har jeg længe villet skære ned på. Men staden har jo så god ryger, og så er jeg en natteravn... jeg holder det dog på 1 joint (nat-joint). Jeg fungerer fint i min hverdag, har både venner som ryger, og nogen som ikke gør, og kommer lige godt ud af det med begge parter.
Dem, som ikke ryger, har heller ikke noget problem med, hvis jeg ryger en enkelt i deres selskab (hvilket jeg dog sjældent har lyst til); --og det kan jeg anbefale folk: Ha' nogen, som du kan ryge med, og nogen, som du ikke gør det med... Det hjælper også med at udvide ens egen horisont, at man snakker med begge typer mennesker, og man begrænser sin rygning på den måde.

Og man kan ikke sige det nok: Det er dig, som skal styre hashen og ikke omvendt. (Tænk på hashen som en hund :wink: )!

peace
Drumstick

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hash skal da selfølgelig stadig gøres lovligt.Der er jo folk der faktisk KAN finde ud af at ryge med måde.For ikke at tale om de skadelige bivirkninger det har,at det bliver solgt i kriminelle omgivelser.Bad... :cry:
Jeg er kommet igennem den første uge af en (den bliver lang ) rygepause.
Det er jo ikke reelle abstinenser man får,men det er sq noget der ligner.Specielt søvnen lider.
Godt man har Benylan til at kyle i røret før natten sænker sig over Amager. :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
nu får man bare dårlig samvittighed jo..puuuha..
:?

har osse prøvet at stoppe, og stoppede i en måned eller 2, og fik vist pisprøve til min mor og far og hele svineriet, men den god damn roskilde festival fik mig tilbage hvor jeg slap.. problemet er (for mig) at mange af mine venner osse ryger, måske ikke så meget vær i sær, men jeg ryger bare med dem "på skift".. enden er det den ene der er frisk, eller osse er det den anden.. så det sætter mig i en situation, hvor ingen af de andre ryger, Xtra meget, og derfor ikke stopper op og siger, "hva er det jeg har gang i.."...
men det kunne jo godt være man skulle ta sig lidt sammen. især i forhold til kæresten, er sku lidt svært.. ka ikke skrive eller ringe tilbage når hun vil ha fat på mig når jeg er baske.. (for jeg fatter for lidt af telefoner når jeg har røget)..
og kan ikke sige til hende at det er fordi jeg er skæv, for hun skal ikke vide jeg ryger så meget..
bah!... men true.. man blir sku bidt af det lort... :)

Titel:
Medlem

Hej alle. Jeg vil lige komme med en lille opfølgning på min historie. Jeg er lige startet på 5. semester, og bestod alle eksamener i sommers :shock: :D
Mit forhold til hashen er nu, at jeg har indgået en pagt med min lillebror, om at ryge max. 1 gang om ugen, og det skal være fredag eller lørdag. Ja han er også begyndt at ryge den dumme unge :roll:
Det virker egentlig meget godt og jeg er nu nået til et stadie hvor jeg kan sidde med andre der ryger uden at ryge selv. Og det er damn rart ikke at være tryllebundet af THC'en længere. Jeg kan kun sige til alle jer andre hverdagsrygere der gerne vil stoppe: Tro på at i kan, og find evt. en at stoppe sammen med. I vil ikke fortryde det, hvis samarbejdspartneren vel at mærke har et reelt ønske om at trappe ned :wink:
Søvnmangel og abstinenser er nogle bitches at have med at gøre. Man kan evt. tage en gang baldrian til at hjælpe med at falde til ro om natten, men det er ikke altid det virker, og så må man bare bide det i sig, og indse at man nok bliver træt næste dag. Motion og fysisk krævende aktiviteter er som sagt også rigtig godt. Personligt havde jeg et ret hårdt lagerarbejde i sommerferien hvor jeg arbejdede 10 timer om dagen, og der var ingen problemer med at sove ;)
Abstinenserne er der desværre ikke så meget at gøre ved, men man må huske at selvom det hele sucks lige nu og her, og man bare vil ryge fremfor alt andet i verden, så kommer man på et tidspunkt ud på den anden side og har det bedre med sig selv.
Held og lykke med det!

Peace out

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Så vil jeg da osse godt indrømme at jeg har et hash "misbrug" og har haft det i mange år efterhånden... Startede med at ryge i weekenden der jeg gik i 6 klasse og det udviklede sig hurtigt til osse at blive i hverdagene og så til HVER dag.. Røg da osse ud af skolen i 7 klasse og på special skole.. Og så begyndte jeg at sælge lidt hash hvilket gjorde at jeg havde det ved hånden hele tiden og kunne ryge når jeg havde lyst og det gjorde jeg... Og har røget lige siden kun med 2 korte pauser af sammenlagt 3 måneder ( er 25 idag ) og har i de sidste mange år røget 5-10gram om dagen...

Så til jer derude på 14-15år der så småt er begyndt at ryge overvej det lige en ekstra gang inden i kommer for godt igang.. Det er ikke fedt at være midt i 20érne og ikke have nogen uddannelse af nogen slags og en plettet straffeattest der gør at stortset alle arbejdsgiver afviser dig...

Junior medlem

nogle meget fine historier som er blevet skrevet, kan sagtens relatere til det alt sammen, har os selv røget i 1 år nu, ca. dagligt, nogen perioder veksler til lidt, og har klaret mig ganske fint, i nogle perioder var det en smule hårdt med skole osv, træthed, hukommelsetab og lign. men alt i alt så syns jeg ikke at det har voldet store problemer for mig at ryge en go pind et par gange om ugen, og i ferien må jeg desværre indrømme at jeg godt kan gå meget til den, hvor den kan komme op på 4-5g om dagen når vi sidder et par gode venner sammen, men det som har hjulet mig og gjort at jeg kunne ryge som jeg har, har været de 3-4 store pauser jeg har haft, har taget pauser på 1-2månender, hvor jeg overhovedet ikke røg, og det har virkelig hjulpet. Måde økonomisk og psykisk(hvordan det nu staves haha):p og man får jo os den bedste skævert bagefteR=)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er et rigtig godt indlæg du har skrevet. Jeg kan bruge det til noget jeg har ikke tænkte mig at begynde at ryge i hverdagene men du siger jo det er nemt. Jeg er så heldig at have rigtig gode venner. Nogle af dem ryger også. Os der ryger har en aftale om at vi skal reagere hvis nogle af os ryger en hverdag. Personligt har jeg det sådan her:
1 joint om måneden dog er ferier en undtagelse der kan man godt ryge lidt mere syntes jeg (her i sommerferien har jeg røget meget mere end 1 joint nok nærmere 10).
Jeg syntes virkelig det er ærgeligt for dig at du havde venner der kun accepterede dig fordi du drak og røg.
Håber for dig at du når dit mål med en joint per månede. Ved ikke om det hjælper dig men prøv at tænk på at du faktisk får en bedre skævert hvis du venter.
Personligt var min kedeligste skævvert for et par dage siden og jeg tror det måske er fordi jeg har opbygget en smule tolerance på Roskilde og idet hele taget min ferie. Derfor vil jeg nu vente 1 månede med at ryge igen.
Undskyld hvis det her indlæg handlede lidt meget om mig.

PS: Jeg er 17 år.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
shawkaw, hvad er grunden til at du ryster op i en gammel tråd på snart 4 år? Bedre at starte på en ny. Derfor låses emnet.

Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]