Der skal altid lægge en udtrapningsplan ved opstart af benzodizipiner, de har i den grad svigtet
quote="Khazim"]
Harster skrev:
Nej, jeg er i Nordsjælland. Jeg er meget opmærksom på mit forbrug af benzoer, og har kun brugt dem i absolutte nødsituationer. Jeg blev forresten ikke informeret om bivirkningerne af det antidepressive medicin forinden, så jeg føler mig virkelig svigtet af ham, da jeg ikke har andre muligheder end at selvmedicinere.
Harster: Jeg synes det er rigtig vigtigt at du vender dine tanker med din læge/psykiater, så i kan få snakket om en holdbar løsning.
Det ville være en skam at stoppe med din behandling, udelukkende fordi du er nervøs for potentielle bivirkninger. Der må jo være en grund til at du har opsøgt psykiater i første omgang.
Om det så er medicin der er det optimale valg for dig, er svært at sige. Derfor er det vigtigt at få snakket med dine behandlere omkring hvordan du har det med medicineringen og hvorfor du har det sådan

Nu er det ikke kotume at psykiatere (og ej heller læger) fortæller om alle tænkelige og utænkelige bivirkninger ved en given behandling, når de starter op.
Jeg kan til dels godt forstå at du føler dig svigtet, men jeg tror bestemt ikke at han har gjort det for at snyde dig.
Hvad mener du med at du ikke har andre muligheder end at selvmedicinere?[/quote]