Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2005 23:53 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
In a tea daze skrev:
Altså, alt i alt, har jeg haft narkolepsi i hele mit liv...det er en kromosomfejl, og det bliver forstærket i puberteten pga hypofysens udvikling.
Anyway, som Gaia genkalder, kan jeg tydelig huske, at MDMA "fjernede" min narkolepsi i nogen timer....i den forstand, at jeg ikke følte nogen overdreven søvn. Faktisk ingen form for træthed. Hvilket var en fantastisk oplevelse, grundet også til så meget andet :D


Måske producere du vildt meget melatonin!

Hvordan virker hash på dig?

Nix kix ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2005 02:18 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
"Sodium" hedder "Natrium" på dansk, dvs. at den korrekte danske nomenklatur for Xyrem ville være "Natrium Oxybat"...
Jeg ved nu ikke om "Oxybat" er en IUPAC-godkendt betegnelse for gamma-Hydroxy-Butyrat (GHB-syreresten), eller om det bare er for at "narre" den generelle amerikanske befolkning.

Sjovt nok er GHB både på liste 1 og liste 3 i USA, dvs. både klassificeret som narko uden terapeutisk værdi OG medicin... :roll:

Personligt syntes jeg det ville være interessant, hvis du spurgte din læge om det. Men spørg ordret efter Xyrem - en dansk læge vil nok være mere villig til at undersøge potentialet i et godkendt amerikansk lægemiddel, end hvis du kommer og spørger om dødsnarkoen GHB!

Ej at forglemme, at man efter en GHB-opvågning får et kraftigt Dopamin-boost, så det vil jo nok være en god start på dagen for en narkoleptiker.
(I stedet for at få Ritalin eller Amfetamin, som jo stort set har samme effekt som en post-GHB Dopamin-frigivelse)

Jeg mener også at GHB bliver brugt i bl.a. Tyskland og Frankrig som lægemiddel.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2005 20:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Astral skrev:
In a tea daze skrev:
Altså, alt i alt, har jeg haft narkolepsi i hele mit liv...det er en kromosomfejl, og det bliver forstærket i puberteten pga hypofysens udvikling.
Anyway, som Gaia genkalder, kan jeg tydelig huske, at MDMA "fjernede" min narkolepsi i nogen timer....i den forstand, at jeg ikke følte nogen overdreven søvn. Faktisk ingen form for træthed. Hvilket var en fantastisk oplevelse, grundet også til så meget andet :D


Måske producere du vildt meget melatonin!

Hvordan virker hash på dig?

Nix kix ;)


Da jeg tog hash, blev jeg bogstavelig talt, til en ren zombie! Fik endda øgenavnet; Zombie-Sarah! Ikk spor tiltrækkende hehe :wink:
Jeg tror ikke at jeg producerer meget melatonin. Grunden til narkolepsi, er at narkoleptikere har kun 10% orexin, et stof i hjernen som vedligeholder balancen for søvn og opvågnen.
I andre (måske) har hele 95/100% orexin, så jeres hjerne kan godt finde ud af at gøre én ting ad gangen. Jég derimod, kan være hele to ting ad gangen! Jeg kan både være vågen og sove på én gang, tag den! :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2005 22:14 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
In a tea daze skrev:
Astral skrev:
In a tea daze skrev:
Altså, alt i alt, har jeg haft narkolepsi i hele mit liv...det er en kromosomfejl, og det bliver forstærket i puberteten pga hypofysens udvikling.
Anyway, som Gaia genkalder, kan jeg tydelig huske, at MDMA "fjernede" min narkolepsi i nogen timer....i den forstand, at jeg ikke følte nogen overdreven søvn. Faktisk ingen form for træthed. Hvilket var en fantastisk oplevelse, grundet også til så meget andet :D


Måske producere du vildt meget melatonin!

Hvordan virker hash på dig?

Nix kix ;)


Da jeg tog hash, blev jeg bogstavelig talt, til en ren zombie! Fik endda øgenavnet; Zombie-Sarah! Ikk spor tiltrækkende hehe :wink:
Jeg tror ikke at jeg producerer meget melatonin. Grunden til narkolepsi, er at narkoleptikere har kun 10% orexin, et stof i hjernen som vedligeholder balancen for søvn og opvågnen.
I andre (måske) har hele 95/100% orexin, så jeres hjerne kan godt finde ud af at gøre én ting ad gangen. Jég derimod, kan være hele to ting ad gangen! Jeg kan både være vågen og sove på én gang, tag den! :roll:


Orexin, det har jeg ikke hørt om før

Men kan du så ikke bare få Orexin på recept?

Eller det kan måske ikke optages så godt?

Ja, jeg ved ik så meget om narkolepsi

OG kan godt se at hash så måske ik ligefrem kvikker dig op ;) Men har hørt at Pot/hash udløser Melatonin og at man kan opnå måske over 40 gange det normale

Falder du så pludselig i søvn midt i det hele og sådan? Det må være vildt mærkeligt

Mvh. Astral


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2005 22:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Forskere har kunnet fremstille orexin, men man har ikke kunnet finde ud af en måde man kan optage stoffet på. Ligesom hvis man skulle optage flere hjerneceller, hvilket man ved er en umulighed.

At falde i søvn midt i en samtale, kaldes kataplexi, hvilket er relateret til narkolepsi. Men nej, det lider jeg ikke af. Har kun oplevet det 2-3 gange i mit liv, men det er meget normalt når man kommer i puberteten. Har engang prøvet at få et kataplexi-anfald på vej ned af trappen. Det var ikk særlig behageligt, vil jeg lige sige..heh. Men fik kun mindre skræmmer.
Vil også lige sige, at det er meget nemt at grine af dem som pludselig falder i søvn. Forståeligt, for det kan godt se sjovt ud, men det er livsfarligt, og det ødelægger ens liv, da man ikk kan leve som et "almindeligt" menneske. Hvem fanden vil ogs det? :roll:
Min far lider også af narkolepsi, og han faldt engang i søvn foran rattet, og kunne have mistet sit liv. Hvilket jeg er dybt taknemmelig for han ikke gjorde! Min gamle lærer havde også en ven som druknede fordi han fik et anfald ude i vandet..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2005 13:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
In a tea daze skrev:
...


Det er sgu ikk for sjov så noget. Der er mange situationer i ens dagligdag hvor det ville være direkte livsfarligt at få et kataplexi-anfald..

Men tror sgu lige vi skal lede lidt efter et stof der måske ved indtagelse kan øge din mængde af orexin?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2005 21:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 feb 2003 02:01
Indlæg: 336
Geografisk sted: Århus
Virkelig en spændende tråd.. Følger spændt med på sidelinien!
Kunne jo være verdensklasse hvis psy.dk var med til at finde en "kur" eller noget andet brugbart mod sygdommen...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005 00:47 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
In a tea daze skrev:
Forskere har kunnet fremstille orexin, men man har ikke kunnet finde ud af en måde man kan optage stoffet på. Ligesom hvis man skulle optage flere hjerneceller, hvilket man ved er en umulighed.

At falde i søvn midt i en samtale, kaldes kataplexi, hvilket er relateret til narkolepsi. Men nej, det lider jeg ikke af. Har kun oplevet det 2-3 gange i mit liv, men det er meget normalt når man kommer i puberteten. Har engang prøvet at få et kataplexi-anfald på vej ned af trappen. Det var ikk særlig behageligt, vil jeg lige sige..heh. Men fik kun mindre skræmmer.
Vil også lige sige, at det er meget nemt at grine af dem som pludselig falder i søvn. Forståeligt, for det kan godt se sjovt ud, men det er livsfarligt, og det ødelægger ens liv, da man ikk kan leve som et "almindeligt" menneske. Hvem fanden vil ogs det? :roll:
Min far lider også af narkolepsi, og han faldt engang i søvn foran rattet, og kunne have mistet sit liv. Hvilket jeg er dybt taknemmelig for han ikke gjorde! Min gamle lærer havde også en ven som druknede fordi han fik et anfald ude i vandet..


Virkelig scary det med at falde i søvn uden varsel... Hvordan er det så normalt om natten, går du i søvne?

Hvilke psychedeliske stoffer har du prøvet og hvordan virker de på en med narkolepsi? Det kunne forklare mange ting om dette specielle fænomen

Mvh Astral


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005 15:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Jeg har tidligere som barn, lidt af at gå i søvne...men det er fuldstændig ophørt. Jeg sover tungt som et lille spædbarn nu :wink:

Jeg har ikke prøvet andet end amf, ritalin, hash og mdma. Under mdma trippet, havde jeg følelsen af at gå "hinsides". Som om jeg skulle til at dø, og det var vildt behageligt. Jeg ved ikk om andre her inde har haft den samme følelse af mdma?
Anyway, jeg skal om ikke så længe prøve svampe for første gang. Det bliver interessant, og er meget spændt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005 15:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2004 22:36
Indlæg: 193
Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Svampe? :) Så sørg for hyggelige omgivelser og ikke alt for larmende og skræmmende musik, for det kan godt gøre det ubehageligt :)

Held og lykke med det :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005 16:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Indigo Spinx skrev:
Svampe? :) Så sørg for hyggelige omgivelser og ikke alt for larmende og skræmmende musik, for det kan godt gøre det ubehageligt :)

Held og lykke med det :D


Bare rolig, det skal jeg nok sørge for.. :wink:
Jeg regner med at vi tager hende mødom ude i en skov måske med en lille ghettoblaster med noget spirituelt chiller musik.. 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005 16:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2004 22:36
Indlæg: 193
Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Lidt for mange oplysninger *g*
Håber ikke hamsteren bliver jaloux :P


Senest rettet af Indigo 05 jun 2005 16:14, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005 16:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Mødom...den tog du for længst :oops:
Eller det havde du måske glemt Gaia? "Dit lille svin..." :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005 16:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005 16:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2004 22:36
Indlæg: 193
Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Tak Jensus! :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005 16:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
In a tea daze skrev:
Mødom...den tog du for længst :oops:
Eller det havde du måske glemt Gaia? "Dit lille svin..." :roll:


Klassse :lol: :lol: :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005 16:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Indigo Spinx skrev:
Svampe? :) Så sørg for alt for larmende og skræmmende musik, for det kan godt gøre det behageligt :)

Held og lykke med det :D


Sådan skal det gøres! You go girl!

@Nelson Muntz aka Jensus:

AMEN!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005 16:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
In a tea daze skrev:
Mødom...den tog du for længst :oops:
Eller det havde du måske glemt Gaia? "Dit lille svin..." :roll:


Jeg tænkte nu på din psykedeliske mødom.. :wink:
Men jo forresten nu du siger det, så kan jeg godt huske der var et eller andet med den anden mødom også.. hmm.. :?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005 16:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Gaia skrev:
In a tea daze skrev:
Mødom...den tog du for længst :oops:
Eller det havde du måske glemt Gaia? "Dit lille svin..." :roll:


Jeg tænkte nu på din psykedeliske mødom.. :wink:
Men jo forresten nu du siger det, så kan jeg godt huske der var et eller andet med den anden mødom også.. hmm.. :?


Aha...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005 01:54 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Jensus din lille bøsserøv hold venligst dine billeder for dig selv ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bandit420 og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team