Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg har sådan en underlig tomhed indeni mig, kan ikke forklare den, den føles på en måde som om det hele er en drøm.

Jeg er ret sikker på det skyldes for meget hash, ryger lidt mere end jeg burde (burde faktisk slet ikke ryge, men det er en anden historie).

En af mine venner har sagt, at det måske kunne være en MEGET mild hash-psykose, men det tror jeg nu ikke det er. Er ikke paranoid eller sådan noget, synes bare alt virker så uvirkeligt.

Som sagt, kan ikke rigtigt forklare det, men hvis nogle af jer har det/har haft det på samme måde, kan I så ikke forklare hvorfor jeg har det og hvordan jeg slipper af med det? Går ud fra jeg bare skal holde en lang pause med alting, er ikke afhængig af noget så det bliver nok ikke så svært igen, men der er jo heller ikke nogen grund til at kaste sig ud i noget så drastisk uden grund :D ...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du vil sikkert få det meget bedre, overraskende hurtigt, hvis du tager dig en lille rygepause..

Titel:
Ja en pause fra hash og hvad ellers du indtager af ting og sager vil nok være en meget go ide at lægge på hylden til du er mere afklaret og har en evt. årsag til din tomheds føgelse, der kan være mange ting der indvirker til at man får det psykisk dårligt og det behøver ikke nødvendigvis at være hash'en der gør det.

Meget viser dog at det kan være svært at komme oven på igen hvis man reagere negativt på hash og aligvel fortsætter, hvor imod hvis du holder en pause når du kan mærke at det måske er en go ide. Skulde det ikke være nogen hæmning at ryge hash lejlighedsvis, periodisk eller hvad du finder mest fornøjeligt.

Så hvis du får det bedre af at holde en pause og der efter begynder at se en negativ spiral når/hvis du begynder at ryge hash igen, vil det nok være bedst at lægge det på hylden og konstatere at hash ikke er for dig.

Best of luck

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
En følelse af tomhed kan skyldes mange ting. Jeg er ikke selv erfaren med hvordan overdreven brug af hash virker (ryger kun meget sjældent), men en følelse af tomhed kan godt skyldes, at man undgår at mærke hvad der er inde i en. Prøv at mediter på de følelser som er inde i dig, tomhed eller hvad du finder. Det kan bringe dig i kontakt med dig selv.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Under alle omstændigheder kan jeg kun advare mod at tage opiater, når man har det sådan. Det kan nemt virke som en nem løsning, men det er en meget farlig tankegang, der hurtigt kan lede en ind i et seriøst misbrug.

(Jeg skriver dette, fordi Opiman for nyligt oprettede en tråd i generelt, hvori han skrev at han havde tænkt sig at prøve heroin indenfor den nærmeste fremtid.)

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem

Har selv besluttet mig for at tage en lang pause (for evigt?).

Rigtigt at jeg ville prøve heroin men tror ikke det er så smart når man har det ligesom mig.

Jeg har det ikke dårligt eller noget, jeg synes bare jeg sidder i en drøm konstant. Som om verden uvirkeligt.

Jeg har røget med 2 af mine venner i snart et årstid (ikke hver dag, men det er ikke langt fra), og de har også haft det på samme måde (siger de).

Men det er meget svært at forklare, er bare stensikker på det skyldes hashen, havde det ikke i starten hvor jeg kun røg lidt, men efterhånden som det tog overhånd begyndte den der tomhed at komme.

Men i morgen skal jeg kraftedeme ryge så meget hash at... ej hehe 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Opiman, det du beskriver føler jeg også hele tiden... dog mest når jeg ikke ryger..
At alt er uvirkeligt, en drøm eller noget lignende...
Følelsen komme rigtigt igennem når jeg tænker over det at være til osv. og de tanker kender i nok alle alt for godt. Jeg kan simpelthen ikke fatte størrelsen af hvad der omgiver os... hvordan kan man være sikker på noget somhelst, what is that makes us be?
Men den følelse jeg har i hovedet er overhovedet ikke ubehagelig eller noget... men til tider forvirrende...

jeg kunne blive ved med at snakke om det, men er for doven til at skrive det ned... følte bare jeg måtte give dig respons: Your not alone ;)

mvh
Foger

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Den der følelse af at alt er uvirkeligt på en drømmeagtigt måde kender jeg godt, det er som om der er en usynlig hinde mellem én selv og omverdenen. Den opstår når jeg kommer ind i en rytme hvor jeg altid ryger igen før tågen fra den forrige ryger helt er lettet (ca. 24 timer for mit vedkommende). Det forsvinder ret hurtigt igen efter en 2-3 dage uden røg. Der kan muligvis gå lidt længere hvis du har røget meget intenst (jeg ryger aldrig før om aftenen, selv i de perioder hvor jeg ryger for meget). Nu skriver du at du vil stoppe, så lad os høre om "tågen letter" når du har holdt pause nogle dage.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Holte, Storekbh.
Kender det selv alt for godt. Den forklaring jeg har fået efter at have snakket med en behandler er at man 'mister' sine følelser ved et stort forbrug af hash, for mig var jeg oppe på 5+ joints om dagen i 1½ år. Altså at de følelser man burde have, bliver dæmpet af tjalden, eller helt forsvinder. Når jeg tænker tilbage lyder det meget rigtigt, jeg kan da huske at den mest dominerende følelse dengang var ligegyldighed. Nu har jeg haft den fede liggende på hylden i næsten et år, og jeg ka huske at de første par uger efter mit rygestop var helt fantastiske. Ku huske mine drømme, var i sindsygt godt humør (mine venner ku ikk forstå hva der var sket med mig :roll:) osv. ...
Kan kun anbefale dig at ta en lille pause, om ikke andet så bare 2-3 uger. Og vær meget obs på dine følelser, tanker osv - du vil tydeligt kunne mærke det, det er jeg næsten sikker på.
Held og lykke herfra.

Titel:
Junior medlem

Mange tak for svar, er lettet over I er flere der har det på samme måde. Så er det altså ikke en slags psykose.

Men jeg tror slet ikke jeg ryger lige så meget som jer, eller i hvert fald som nogle af jer. Har aldrig røget mere end 2 joints på en dag, og ryger heller ikke hver dag, men nogle er måske mere tolerante en andre?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]