Odden skrev:
Hvad har det, om man er vant til ++++ oplevelser, med om det er ++++ oplevelser eller ej, at gøre?
En person der tager normale doser psykedelika, vil højst sandsynligt definere og måske også opleve sin første egodøds-oplevelse som et +4, men for den person der måske på ugentligt basis kaster umenneskeligt store mængder psykedelika ned i halsen, for at blive skudt derud hvor han ikke kan bunde, vil det nok ikke være andet end et +3, netop fordi at personen har oplevet det før og måske endda ikke finder det tilfredsstillende... Ja, de findes!
Fluffy McPooch skrev:
Ja det vil jeg sku også mene, hvis en ++++ ikke er en ego-døds oplevelse, så ved jeg sku ikke hvad er!
Men ok, hvis du vil omdefinere shulgin-skalaen, så go ahead...

Hvad med at du lærte noget engelsk og selv læste den?
Shulgin skrev:
PLUS FOUR (++++)
A rare and precious transcendental state, which has been called a 'peak experience', a 'religious experience,' 'divine transformation,' a 'state of Samadhi' and many other names in other cultures. It is not connected to the +1, +2, and +3 of the measuring of a drug's intensity. It is a state of bliss, a participation mystique, a connectedness with both the interior and exterior universes, which has come about after the ingestion of a psychedelic drug, but which is not necessarily repeatable with a subsequent ingestion of that same drug. If a drug (or technique or process) were ever to be discovered which would consistently produce a plus four experience in all human beings, it is conceivable that it would signal the ultimate evolution, and perhaps the end of, the human experiment.
En +4 oplevelse har intet med intensiteten af stofoplevelsen at gøre, det er et udtryk for at enestående oplevelse der på den ene eller anden måde har brændt sig fast i ens sjæl, og som man aldrig vil glemme.
Jeg har haft et par +3 oplevelser som er blevet +4 oplevelser, alene på den baggrund af at de har haft så stor betydning for mig.
Alle og enhver kan sguda æde 20 frimærker og opleve egodød (blive så syrelam at man ikke aner hvem/hvad/hvor man er), men det garanterer ikke et +4.