Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 18:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: KOKAIN!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Til alle jer derude der gerne vil lege med dette herlige/helvedesagtige hvide pulver har jeg en lille historie at fortælle.
Jeg har i flere år haft et klædeligt forbrug af stoffet og havde som så mange andre lullet mig ind i en følelse af falsk tryghed omkring det. Jeg troede på alle myterne, det er ikke særligt vanedannende osv.
Men efter jeg på et tidspunkt fik lidt penge mellem hænderne og endelig fandt en dealer der kunne levere en ordentlig kvalitet for ca 9 måneder siden, skete der noget jeg ikke havde forventet.
Fra den ene måned til den anden eskalerede mit forbrug fra et par gange om måneden til et dagligt forbrug. På det højeste snorklede jeg op mod 5g pr dag det var i den periode at jeg begyndte at blive sindsygt paranoid og mistede kontakten til venner og familie. Det eneste mit liv handlede om var at få råd til mere cola. Jeg begyndte at arbejde som en sindsyg, op mod 100 timer om ugen, for at kunne dække mit forbrug. Det skal siges at jegf arbejder som kok, så pengene kan faktisk løbes hjem. Jeg sagde min lejlighed op for at flytte i et billigt værelse, jeg solgte mit anlæg, mit tv og en masse af mine plader og cd'ere. Da bølgerne gik højest brugte jeg over 20.000,- om måneden på det lort. Jeg spiste kun mad hver anden dag, og min morgenmad bestod for det meste af en halv liter kaffe og en 3-4 streger. Jeg var desuden begyndt at hænge et håndklæde for min computerskærm når jeg skulle sove, af frygt for at "DE" kunne se mig når jeg sov
Så en dag for ca. et halvt år siden da jeg sad en morgen efter en bytur og tømte den sidste pose for mig selv hjemme på mit kammer gik det op for mig hvor fucked jeg var blevet. Så da posen var tom drønede jeg direkte ud til min dealer og fik en til og hoppede på et tog mod Rødby med min pose og lidt tøj. Jeg drønede 1 1/2g ned på vejen mellem København og Puttgarden i Tyskland. Jeg tog den sidste streg lige inden jeg gik i land, og da den var taget åd jeg 75mg morfin i håbet om at det ville tage kanten.
Fra Putgarden var min plan at blaffe til Prag, da det var en by med et meget dårligt udvalg af stoffer sidst jeg besøgte den. Men jeg nåede kun lige til Hamborg før de vildeste cravings satte ind, og jeg tilbragte en heftig nat ved en motorvejsfrakørsel med svedture paranoide anfald og tvangstanker. Det lykkedes mig dog at komme til Prag dagen efter, hernede brugte jeg så 14 dage på at kigge dybt i et glas øl, og have den samme drøm hver eneste nat. Jeg drømte at jeg sad hjemme i København på mit værelse og jeg lige havde ringet til min dealer, og når han så kom, lagde jeg en streg op, og i det sekund jeg skulle til at tage den vågnede jeg badet i sved.
Jeg kom jo så hjem til Kbh igen, og faldt lynhurtigt tilbage i en vane, dog ikke så heftigt som før, men stadig nok til at jeg vidste at det ikke kunne gå. Så jeg besluttede mig for at holde igen, men hvordan?

Det var på det her tidspunkt at en god ven introducerede mig for GHB, der ud over at være flydende hygge også har en dopaminkurve der ligner kokaens en smule, bare mere moderat. Jeg har er jeg meget stolt over at sige, jeg været cokefri siden nytåret og jeg behøver ikke længere min daglige dosis GHB for at tage kanten. Jeg bruger en smule diazepam eller GHB når cravingen kommer og det gør at jeg er i stand til ikke at ringe til det onde nummer i min telefon.
Siden jeg for et halvt år siden besluttede mig for at blive "clean" har jeg desuden også i større og større grad brugt bevidsthedsudvidende stoffer istedet for kokain. Herunder lsd og 2cb, og de har i en meget stor grad også hjulpet mig til at abstrahere fra lysten til kokain.
Summa sumarum lad jer ikke forføre af den mest charmerende og inciterende elskerinde der findes.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Vil lige tilføje at tid er et meget relativt begreb når man er på coke så det kan godt være at tidsperioden faktisk er længere, jeg ved det faktisk ikke.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Interessant, og trist fortælling.

Godt du er kommet videre, og har fået øjnene op for bedre ting i verden (2c-b) :)

Titel:
Dedikeret medlem

Meget syret historie med blaffertur til Prag!!
Men bliv ved med afholdenheden - det er vist sundest ;-)
Og god stil i øvrigt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg vil også sige: Flot klaret! - håber du holder ved! Og tak fordi du ville dele historien; godt fortalt.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det er en fin personlig beretning, men jeg synes det er vigtigt at huske på hvor forskellige folk er. Nogle vil måske have svært ved at styre kokain, imens andre sagtens kan styre det og i stedet for bliver dybt afhængige af GHB. Derfor er det svært at komme med nogen ensidig konklusion om hvorvidt kokain er et "evil drug."

Det er dog rigtigt at en del mennesker kommer ret meget galt afsted med det, og at forsøg med menneskeaber indikerer det er stærkt vanedannede.

Mvh. Psyko

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Tak for din historie! Det er godt at høre, at du er kommet videre og at andre stoffer kan hjælpe dig ud af den grimme coke-afhængighed.
Selvfølgelig skal man passe på ikke at afløse det ene misbrug med det andet, men din historie er et eksempel på, at det i nogen tilfælde kan lade sig gøre at kompensere med andre stoffer, uden at det bliver til et skadeligt forbrug.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Må sige det er noget af en vild historie, det gør godt at høre du valgte at sige fra da du egentligt så det ikke duede med den hverdag du havde.

Stadig synd hun skulle få dig så langt ud inden du tråtte på bremsen.

Bliv ved med at holde dig fra hende :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: ret langt ude
Rystende beretning men ikke overraskende desværre.
jeg kan genkende den desperate handle måde, fra nogle af mine bekendte
Jeg håber virkeligt at i tager advarslen alvårligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland/Hundested
Fanny skrev:
Det er godt at høre, at du er kommet videre og at andre stoffer kan hjælpe dig ud af den grimme coke-afhængighed.
Selvfølgelig skal man passe på ikke at afløse det ene misbrug med det andet, men din historie er et eksempel på, at det i nogen tilfælde kan lade sig gøre at kompensere med andre stoffer, uden at det bliver til et skadeligt forbrug.

Korrekt fanny, det er nemt at flytte fokus fra et stof til et andet.
Gjorde det selv da jeg skulle stoppe med amf, så gik det hele op i "røg" :lol:

Meget god og relevant pointe at komme med synes jeg :D thumbs up!!

Kermit_dk

Junior medlem

Psyko skrev:
...Derfor er det svært at komme med nogen ensidig konklusion om hvorvidt kokain er et "evil drug."

Det er dog rigtigt at en del mennesker kommer ret meget galt afsted med det, og at forsøg med menneskeaber indikerer det er stærkt vanedannede.
Mvh. Psyko

When Is It Best To Take Crack Cocaine?

http://www.cocaine.org/

Jeg synes konklusionen må være nem... just say no. Giftighed er vel altid et spørgsmål om koncentrationen. Men hvis et stof bør tages i lav koncentration og samtidig har den virkning på brugeren, at man får lyst til at tage en større dosis.. er det så ikke pr definition noget lort?

http://www.theonion.com/content/node/46032

Fnis.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Bare at sige 'nej' er vel netop det, der er problemet. Så enkelt er det vel ikke for alle.

Godt at høre, at det lykkedes dig at komme videre. Jeg har kun prøvet kokain engang og kan derfor ikke sige så meget om stoffets virkning på mig. Som påpeget er det nok vigtigt at have in mente, at ikke alle har det samme forhold til kokain (eller andre stoffer) eller muligheden for at få det. Det handler meget om, hvordan man er som person. Jeg er ret sikker på, jeg aldrig vil kunne få et forhold til kokain, som du har haft. Jeg sikker ikka, at jeg ikke ville blive afhægig, hvis jeg havde et forbrug lignende dit, men det ville jeg aldrig give mig selv lov til at få. Ikke mindst pga. prisen! Men den form for rus kokain giver tiltaler mig ikke så meget (selvom følelsen af at være dagens mand i skysovs, da bestemt ikke er at kimse af :wink: ). Tilgengæld skal jeg af og til holde mig selv lidt i nakken mht. mit cannabis-forbrug, da jeg i langt større grad har smag for dette stofs virkning på mig.
(Måske lidt rodet, jeg er lidt træt...)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
clausied skrev:
Giftighed er vel altid et spørgsmål om koncentrationen. Men hvis et stof bør tages i lav koncentration og samtidig har den virkning på brugeren, at man får lyst til at tage en større dosis.. er det så ikke pr definition noget lort?

Bestemt da ikke. Ikke alle bukker under for lysten til at ville ha' mere, og dermed er stoffet vel pr. definition heller ikke noget lort. For mange forholder det sig ganske givet sådan, at stoffet for dem er noget lort og på sigt medfører lort. Men for mange mennesker er stoffer helt generelt noget lort - de får det værre og værre, bliver afhængige osv., men dermed kan man jo ikke konkludere, at stoffer som sådan er noget lort. Det handler vel i sidste ende om (og, ja, det er lidt simpelt sat op), hvorvidt man er i stand til at fungere lige godt med og uden stoffet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]