Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 18:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
God dag folkens..

Jeg har lovet at spørge for en god ven om nogen har oplevet noget lignende følgende:

Han ryger stort set hash hver dag, og har gjort det omkring 1 år tror jeg godt og vel...prøver lidt amf og mdma men antallet af gange for begge stoffer samlet kan tælles på en hånd..

Et par gange hvor vi hang ud sammen har han klaget over en hovedpine, som han syntes var lidt vildere end normalt og han har fortalt mig at det kom fra forresten del af hjernen - lige bag ved panden.. det siger han han har oplevet 4-5 gange eller sån noget..

igår sad han så og chillede i sin lejlighed, med noget go 70er han havde købt..havde røget en joint tidligere - men kan så ikke huske om hovedpinen denne gang startede mens han stadig var rigtig skæv - i ved - den første time...
denne gang var den anderledes end før - det eskalerede rimelig hurtigt.. han prøvede så at ryge en til joint, for de andre gange havde det hjulpet på hovedpinen..han kan så ikke bedømme om det gjorde det værre eller ej denne gang, men det blev ihvertfald så vildt at han lige meget hvad han gjorde; satte sig ned, gik rundt, lagde sig ned, is på hovedet, drikke vand, frisk luft - ALT gjorde det bare ligesom værre..
han ringer så til lægevagten, tager derned og lægen ordinerer ham en stikpille som han så tar hjem og tager...først her går det så vidt jeg har fortået helt amok...han render rundt i lejligheden og græder og halvskriger og kan slet ikke gøre noget..vil bare ud af sin krop..ringer til lægevagten igen som sender en ambulance..han kommer så på hospitalet hvor han bliver tjekket af 4 forskellige læger..bliver CET scannet for hjerneblødning og får taget flere blodprøver og rygmarvsprøve som så vidt jeg ved ikke har vist noget..han blev udskrevet i morges igen.....i dag er han bare lidt sløv og har lidt ondt i maven nok pga de forskellige prøver, men har ikke hovedpine igen

Nogen der har prøvet sådan en superhovedpine?

Under indlæggelsen oplever han forresten det der med at ligge og ikke kunne bevæge sig, ikke engang åbne øjnene selvom han var ved bevidsthen.... han sagde også at han ikke husker særlig meget af hvad der skete i går, da det foregik sån halvt i blackout hvis man kan sige sådan..han har forstået de store træk, men ellers var aftenen i går ret sløret

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg får selv nogle gange en let hovedpine hvis jeg ryger hash når der er højt solskin. Det plejer at holde op hvis jeg drikker noget væske eller spiser noget med sukker i. Jeg har dog aldrig oplevet noget så galt som det du fortæller om. Måske din ven skulle prøve at holde en pause med at ryge. Hvis han så oplever det igen efter han er holdt op med at ryge bør han søge læge, det kunne jo tænkes at være migræne måske? (Er lidt i tvivl om det er medfødt eller man pludselig kan få det). I yderste konsekvens burde han bare holde op med at ryge for good hvis han blir ved med at få det sådan når han ryger.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har ikke hørt om, at cannabis kan fremkalde en så voldsom hovedpine. Det virker nærmere omvendt ved mig.

Derimod havde jeg tit migræne som lille, og det kan være et levende helvede, hvis det er rigtigt slemt. Min kære moder lider også tit af det, og hendes migræneanfald er altid enormt stærke. Men ja, hvis han tager et smut til lægen kan han ihvertfald nok få en recept på medikamentet 'Imigran', der er noget af et vidundermiddel. Man kan få det i både pille- og næsesprayform.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det lyder som en meget slem migræne din ven havde der.
Der er lavet forsøg med at behandle folk der lider af klyngehovedpine med psilocybin, og det skulle vist have givet gode resultater!

Læs her:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... cal1.shtml

Det skulle være nok at tage et trip i ny og næ, for at holde hovedpinen væk.
Har din ven spist svampe før? Ellers var det måske en ide at prøve et lille trip.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Der er lavet forsøg med at behandle folk der lider af klyngehovedpine med psilocybin, og det skulle vist have givet gode resultater!

Læs her:

Har din ven spist svampe før? Ellers var det måske en ide at prøve et lille trip.

Hilsen Fanny

Det er jo rimeligt vild information, hvis det viser sig at være sandt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fanny skrev:

Læs her:

Hilsen Fanny

Haha, har læst om det før, og har overvejet at foreslå den temmelig alternative behandling til min mor :D

Nogen der har erfaringer med at behandle kronisk migræne med psilocybin?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg læste også engang en tråd inde på bluelight, som handlede om at ryge 5-Meo-DMT mod hovedpine :shock: . Det skulle vist blæse hovedpinen ad helvede til!

Nu lider jeg kun yderst sjældent af hovedpine (og der har det somregel været selvforskyldt!), så jeg har ingen erfaring med det. Det kan selvfølgelig være det er fordi jeg tager svampe :P .

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Svjv er det kun klyngehovedpine der kan afhjælpes med psilocybin eller andre psykedelika.
Der er lidt info på http://www.clusterbusters.com/ og http://www.clusterheadaches.com/ .

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
Ja...lægerne snakkede vidst også om migræne...men så er det ihvertfald noget han lige har fået...eller også er det bare taget gevaldigt til.. nu skal jeg hjem til ham her i weekenden så må lige høre hvordan det går der...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]