Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 20:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvad kan der ske ved brug af psykedelika? Udover de psykiske reaktioner på et badtrip, selvfølgelig, hvad er så faren/risikoen man løber ved brug af psykedelika?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

And skrev:
Hvad kan der ske ved brug af psykedelika? Udover de psykiske reaktioner på et badtrip, selvfølgelig, hvad er så faren/risikoen man løber ved brug af psykedelika?

Du må uddybe lidt, alt mht til hvad? Du kan komme i penge problemer, misbrug frem for forbrug, psykoser, depressioner, "evighedstrip", miste venner, isolation af sig selv, ændre af sig selv til det dårligere.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right here, not there!
Et liv - med psykisk lidelse, er efter min mening, noget som helst skal undgåes!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sindssyge er sgu en skidt ting, men der behøver ikke at være en bagside ved psykedelika. Der er risikoen for, at man får sin psyke fucket op. Og det kan være dybt alvorligt. Men det ser jeg ikke som gambling. Jeg tror, der er en grund til, at det fucker op, hvis det gør. Og jeg tror, at nogle kan tage psykedelika hele deres liv og kun opleve de positive aspekter.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
er der nogle der har prøvet en psykose efter et svampe trip fx? har tænkt mig selv at prøve men prøver at være så varsom som muligt

Titel:
Medlem

Minimal skrev:
Sindssyge er sgu en skidt ting,

Husk på, der er tynd linie mellem syndssyge og genialitet. :)

Hvis nogen former psykelediske stoffer kan få personer til at balancere på denne line, så opstår der pludselig nogle af verdens mest kendte personligheder. Jeg tror bestemt at sådan nogle rigtige 'tænkere' kan komme til at se tingene fra et andet perspektiv og få sig en åbenbaring.

Igennem historien har der i hvert fald været en del forfattere, musikere, videnskabsmænd, kunstnere, politikere m.fl. der har ligget på grænsen mellem sindssyge og geniale. :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Tja det er altid rart at der er en genial mand som kan opfinde noget nyt til at dræbe med :wink: .

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
grappa_zappa skrev:
Minimal skrev:
Sindssyge er sgu en skidt ting,

Husk på, der er tynd linie mellem syndssyge og genialitet. :)

Hvis nogen former psykelediske stoffer kan få personer til at balancere på denne line, så opstår der pludselig nogle af verdens mest kendte personligheder. Jeg tror bestemt at sådan nogle rigtige 'tænkere' kan komme til at se tingene fra et andet perspektiv og få sig en åbenbaring.

Igennem historien har der i hvert fald været en del forfattere, musikere, videnskabsmænd, kunstnere, politikere m.fl. der har ligget på grænsen mellem sindssyge og geniale. :)

Det kan man da godt sige, men jeg mener rigtig sindssygdom med vrangforestillinger, som er fuldstændig urealistiske. Det har jeg svært ved at se det positive i, i hvert fald. Og man kan godt blive rigtig sindssyg og blive totalt ulogisk tænkende.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hold jer venligst til emnet og undlad at fylde emnet med spam og ligegyldige små kommentarer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Minimal skrev:
Og jeg tror, at nogle kan tage psykedelika hele deres liv og kun opleve de positive aspekter.

Jeg har aldrig oplevet et bad trip, og vil skyde på omkr 200 trips overvejende mest på svampe og syre - har haft flere ligegyldige trips, men ikke hvad jeg har ku' trippe/tænke mig til til at det evt ku udfolde sig under et badtrip...

Men tænker nogen gange, at jeg gerne vil opleve et badtrip - ligesom for få den vinkel med også - har eksperimenteret lidt med at bringe mig selv i situationer på både svampe og syre - fx togture, indkøb.. dog ikke med henblik på at forsøge at badtrippe, overhovedet - og vil heller aldrig forsøge på det, men tanken kan jeg jo godt lege med anyways...

///Sorry for offtopic///

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En af bagsiderne ved det, ifølge mig er at mange tager psykedelika unden egentlig at være helt klar, de er bare ikke selv klar over det, de får så en masse succerige trips men ligepludselig siger det smæk og de får et hæftigt bad trip hvilket skræmmer det enormt meget og mange holder sig så fra de stoffer derfra. Man kan heller aldrig være 100% sikker det man er klar, et sted bliver man bare så tiltrukket af det så man gør det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]