Hej.
Jeg har nu gennem ca et års heftigt rygning besluttet mig for at holde en lang pause, da jeg nu begynder i skole igen, og selv synes jeg var ved at falde i et hul, hvor alt drejede sig om ryger.
Det heftige forbrug startede da jeg begyndte på min uddannelse. Kom i klasse med en gut som jeg hurtigt faldt i snak med, og han havde altid store mængder hash liggende. Det blev så min nye pusher, da jeg kommer fra et sted hvor man bevæger sig i meget betændte miljøer hvis man skal have noget. Vi røg tit sammen, og tit osse i skole tiden. Største delen af min løn gik til ny ryger når den gamle slap op. Lykkedes mig dog at komme fra første år med et snit på 9,5 i mine eksamner.
Lige lidt baggrunds viden
formålet med tråden er at give et lille indblik i hvad en ryge pause for mig (og sikkert en masse andre) indebærer.
Som jeg har kunne læse mig til, ved andres indlæg, så kører jeg stadig i den "kritiske" face af ryge pausen. Det er nu min 3 dag uden.
For at beskrive lidt om de ting jeg har oplevet som kom i takt med at THC forbruget steg har været:
1. Besvær med nogen gange at snakke, fordi i samme øjeblik jeg siger noget er mine tanker et helt andet sted.
2. Glemmer at høre efter når folk snakker til mig.
3. Har i langt større grad svært ved at forstå folk der snakker hurtigt, eller har gebrokken dansk.
4. Ekstrem og konstant sløvhed.
Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om i skrivende stund.
Men for at vende tilbage til indlæggets kerne, så er det som følger.
Pros:
1. Langt mere energi. Har faktisk overskud til en hel del flere ting end jeg selv troede jeg havde.
2. Føler mig ikke overrumblet af stress fordi jeg skulle på arb 2½ time.
3. Har langt bedre humør end før.
4. Virker som om min korttidshukommelse så småt er på vej tilbage igen.
Cons:
1. Besvær med søvn.
2. Meget store humør svingninger - går ikke i overensstemmelse med punkt 3. i Pros, men det er generalt ment.
3. Ryger mange flere smøger end normalt. (overvejer at kvitte dem osse end af dagene)
4. Når jeg går i seng, så er det for varmt at have dynen på, og for koldt uden.
5. Havde en slem nedtur den første aften. Nok fordi jeg plejer at være temmelig skæv på det tidspunkt af dagen.
Det var vist lige alt jeg havde i ærmet.
I er selvfølgelig velkommen til at smide en kommentar, eller nogen spørgsmål hvis i har nogen.
Lalle.