Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 jul 2025 07:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej.
Jeg har nu gennem ca et års heftigt rygning besluttet mig for at holde en lang pause, da jeg nu begynder i skole igen, og selv synes jeg var ved at falde i et hul, hvor alt drejede sig om ryger.

Det heftige forbrug startede da jeg begyndte på min uddannelse. Kom i klasse med en gut som jeg hurtigt faldt i snak med, og han havde altid store mængder hash liggende. Det blev så min nye pusher, da jeg kommer fra et sted hvor man bevæger sig i meget betændte miljøer hvis man skal have noget. Vi røg tit sammen, og tit osse i skole tiden. Største delen af min løn gik til ny ryger når den gamle slap op. Lykkedes mig dog at komme fra første år med et snit på 9,5 i mine eksamner.

Lige lidt baggrunds viden :wink:

formålet med tråden er at give et lille indblik i hvad en ryge pause for mig (og sikkert en masse andre) indebærer.

Som jeg har kunne læse mig til, ved andres indlæg, så kører jeg stadig i den "kritiske" face af ryge pausen. Det er nu min 3 dag uden.

For at beskrive lidt om de ting jeg har oplevet som kom i takt med at THC forbruget steg har været:

1. Besvær med nogen gange at snakke, fordi i samme øjeblik jeg siger noget er mine tanker et helt andet sted.

2. Glemmer at høre efter når folk snakker til mig.

3. Har i langt større grad svært ved at forstå folk der snakker hurtigt, eller har gebrokken dansk.

4. Ekstrem og konstant sløvhed.

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om i skrivende stund.

Men for at vende tilbage til indlæggets kerne, så er det som følger.

Pros:

1. Langt mere energi. Har faktisk overskud til en hel del flere ting end jeg selv troede jeg havde.

2. Føler mig ikke overrumblet af stress fordi jeg skulle på arb 2½ time.

3. Har langt bedre humør end før.

4. Virker som om min korttidshukommelse så småt er på vej tilbage igen.

Cons:

1. Besvær med søvn.

2. Meget store humør svingninger - går ikke i overensstemmelse med punkt 3. i Pros, men det er generalt ment.

3. Ryger mange flere smøger end normalt. (overvejer at kvitte dem osse end af dagene)

4. Når jeg går i seng, så er det for varmt at have dynen på, og for koldt uden.

5. Havde en slem nedtur den første aften. Nok fordi jeg plejer at være temmelig skæv på det tidspunkt af dagen.

Det var vist lige alt jeg havde i ærmet.
I er selvfølgelig velkommen til at smide en kommentar, eller nogen spørgsmål hvis i har nogen.

Lalle.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
irriterende ting ved rygestop:
koldsved
kvalme
umotiveret
søvnproblemer
kan være negativ

gode ting ved rygestop:
friskere
mere motivation
mere udadvendt

kan nikke genkendene til de problemer du ellers har skrevet ned, har selv lige haft en pause på et par uger, hvor jeg ikke har røget andet end 1 gang eller 2 i weekenderne, og nu har jeg så røget søndag mandag tirsdag onsdag, og kan allerede mærke til visse bivirkninger. imo er hverdagsrygning ikke det værd.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
Ja gid det kun var de ting jeg oplevede da jeg skulle stoppe..men næææh nej :D

Titel:
Medlem

ZlazkeDågge skrev:
gode ting ved rygestop:
mere udadvendt

Den havde jeg glemt, men du har så ganske ret i det.

ZlazkeDågge skrev:
imo er hverdagsrygning ikke det værd.

Nej, det er det bestemt heller ikke for mig. Selvom jeg var overbevist om det modsatte for bare 5 dage siden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Lalle skrev:
ZlazkeDågge skrev:
imo er hverdagsrygning ikke det værd.

Nej, det er det bestemt heller ikke for mig. Selvom jeg var overbevist om det modsatte for bare 5 dage siden.

Når man ryger hver dag, og ser det som en uoverkommelig opgave at stoppe, tror jeg mange begynder at lyve overfor dem selv, og sætte hash i et glorificeret lys - sådan en tendens har jeg ihvertfald lagt mærke til hos mig selv :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har røget hash i 4 år og de sidste 2 år hverdag. Jeg er kun 18, og det sidste år har mit største ønske været at stoppe med tjalden.

Men jeg syndes det er en meget svær opgave!
Min længste pause var på 10 dage, aldrig har jeg haft det så dårligt!

Næste mdr. Er det 1 år siden jeg stoppede med smøgerne. Det var også utroligt hårdt! Men slet ikke på samme måde som det er at prøve at stoppe med tjalden..

Men jeg håber du kan stoppe!

Good Luck! :)

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har vist skrevet det til en før, men det kan måske stadig være rart lige at få at vide.

Du går en temmeligt meget sværere tid imøde, end det du har oplevet indtil videre. Omkring to uger efter rygestop går det helt i hat og brille med tankemylder, som kan få dig til at tro, du er ved at blive tosset. Det er du ikke. Det skal bare overstås, og efter en måneds tid begynder det så at gå op ad bakke igen.
Men hold nu ved! Og så må du nok hellere vente med at droppe smøgerne - det er for meget at kæmpe mod to misbrug på en gang :-)

Titel:
Medlem

Tak for de råd :wink:

Men jeg har efter at læst en anden tråd at det bedre kunne betale sig for nogen mennesker at trappe ned i stedet for et komplet stop, så tog jeg det lidt til efter tanke. Det resulterede så i at jeg røg et par dage, og nu vil jeg gøre det sådan at jeg begrænser mig selv til maks at ryge 3 gange om måneden. På den måde så kan jeg stadig engang i mellem nyde cannabis, uden at jeg hele tiden er sløv i hovedet osv.

Titel:
Medlem

Det er ikke så slemt at stoppe med at ryge hvis man ellers bare får puttet noget andet ind i sin hverdag istedet. Her fortrækker jeg Arbejde sport eller bare motion.

Men held og lykke..

Mvh Tom

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]