Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 sep 2025 04:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

jeg har fået afvide at politiet kommer op på min skole og tager test på de store elever, som jeg jo er en af.

de tester for hvad de har taget af stoffer.

altså for 2 uger siden, tog jeg 2piller efedrin, kan ikke huske hvor mange gram
og røg lidt pind.

og her i går, tog jeg nogle baner amf.

kan det ses i testen?

har hørt noget om man kan drikke citronsaft? passer det?
og hvis ikke, hvad kan man så gøre for det ikke kan ses i testen?

og hvis de nu finder ud af man har taget stoffer, kan man så blive straffet for det?.. altså plet i straffeaftesten??

Mvh.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg ved ikke helt hvad du kan gøre, men mener en lille dært salt under neglene som du kan komme i tisset skulle ødelægge testen for dem.

Meneh, kan de virkelig tillade sig at gøre sådan noget? Bryder det ikke en eller anden form for morallov? Det ret vildt, at de er så Big Brother-agtige.

Titel:
Medlem

hvilken slags skole går du på?
lyder lidt fucked de må tvangsteste jer.
hvis det er sved test, kan amf nok ses et par dage efter, også hash vist.
du får ikke nogen plet i straf attesten for noget du har taget. det er ikke ulovligt at ta det, eller at ha det i sig, men ulovligt at beside og sælge.

edit: motion har jeg også hørt hjælper på at få blandt andet hash ud

Senest rettet af Lithium 11 feb 2007 14:40, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Det lyder lidt groft det der synes jeg.. Forpulede lorte samfund.

Pjæk den dag..

Ellers kender jeg en der siger han drikker 3 af de der citron formede gule nogen der med citron vand i inden han skal ind og sidde igen, så kan de ikke måle amf i pisset siger han..

Ellers kunne du pisse i en eller anden beholder der kan være i lommen og så lige vupti hælde det i prøve koppen.

Amfetamin kan måles i pisset 3-4 dage mener jeg det er.
:D

Titel: .
Junior medlem

det er folkeskole.

ved ikke hvad dag det er, ellers havde jeg også tænkt mig at blive væk.

men tak for hjælpen.

det jeg var mest bange for var bare om jeg kunne få en plet :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Det er ikke ulovligt.

For et par uger siden var der i nyhedstimen et indslag om en skole i Århus, som havde fået indført de der pH-svedtests, og de kunne til hver en tid teste en elev.

Men det lyder sgu ikke lovligt? Der skal da være grundet mistanke før, at det er lovligt at tage tests?

Titel:
Medlem

Jaspar skrev:
Men det lyder sgu ikke lovligt? Der skal da være grundet mistanke før, at det er lovligt at tage tests?

men hvis man nægter, synes de måske også der er en begrundet mistanke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men kan det bruges? Synes da godt nok, at det lyder tyndt, når visse politikere proklamerer, at vi er et af de bedre retssamfund; så, hvis jeg nu siger nej tak til at tømme mine lommer foran politiet, helt uden grund, så har det derefter grund nok, til at tømme mine lommer for mig?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Lithium skrev:
Jaspar skrev:

men hvis man nægter, synes de måske også der er en begrundet mistanke.

Det er jo så lidt paradoksalt det der, de tester jo ikke kun dem der nægter.. :wink:

Titel:
Medlem

Jaspar skrev:
Men kan det bruges? Synes da godt nok, at det lyder tyndt, når visse politikere proklamerer, at vi er et af de bedre retssamfund; så, hvis jeg nu siger nej tak til at tømme mine lommer foran politiet, helt uden grund, så har det derefter grund nok, til at tømme mine lommer for mig?

jeg har fået bøde uden begrundet mistanke, men det er også staden, er vist noget anden pga visitationsområde.

sushimåtte@
synes du skulle blive hjemme eller nægte, selvom jeg ikke havde taget stoffer, ville jeg stadig være pisse sur over at skulle testes. hvad er straffen så hvis den er positiv, bliver i smidt ud, eller 'hjulpet' til at blive stoffri?

også absurd at folketingsmedlemmer ikke kan tvangstestet, men folkeskole elever kan.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Man burde indføre samme system på folketinget, for der bliver der taget coke på toiletterne jo.
Jeg synes man skulle tag og teste alle skrivebordene for coke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Smidt ud? Det kan man da ikke? Hvad jeg foretager mig i min fritid er da privat? Så længe du ikke er under indflydelse af stoffer i selve skoletiden, så er der vel ikke noget i vejen.

Jeg synes da det er alt for lamt, hvis du bliver smidt ud af skolen pga. det - hvilket signal at sende til omverdenen; 15-16 årig knægt tager stoffer i weekenden, men klarer sig ellers fint i skolen - ud med ham!

Hvis konsekvenserne ved en positiv urinprøve er, at dine forældre bliver underettet, eller andet af mere seriøs grad, så ville jeg blive hjemme. Har skolen slet ikke givet noget grundlag for denne ret mistænkelige urinprøve??

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

OMFG det står værre til med Danmark end jeg trode....

Men som allerede sagt så pjæk. Jeg ville blive hjemme i 2-3 uger bare for at være sikker + i ren protest. Men det så også bare mig. Hvis du vil vise det er i ren protest og ikke bare for at pjække kan du jo få nogle venner til at komme med lektier + evt selv arbejde videre i div fag mens du holder fri. Just my 2 cents :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvad fanden er det for noget ?! Det er sku da ikke fair at de bare kan teste en som de vil.. f.eks hvis man ryger en fed engang imellem.. og så bliver man bare smidt ud ? - Det er da lige meget hvis man ikke er påvirket i skoletiden efter min mening.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alt er muligt for tiden - læste lige "Søndagsavisen", og der stod, at en skole i Herning, tror jeg det var, havde forbud i mod hængerøve. Hvis man gik med hængerøv i skoletiden, ville man risikere at blive direkte smidt ud af skolen.

Ja, hvorfor gør vi så ikke det samme med tørklæder; de skal da også smides ud, for måske synes jeg, at tørklæder er ligeså "forstyrende", som hængerøve - holda kæft noget lort!

Titel: SVINERI !!
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skandale!!!

Hvis det ikke er ulovligt burde det blive det. Dengang jeg gik på efterskole skulle man da skrive under på at de måtte tage en urin-test i tilfælde af de fik mistanke. Og der må da være en grund til at de skulle bruge en underskrift? Men reglerne på området kan jo være blevet ændret...

Mvh. Visias

Titel: .
Junior medlem

Altså, jeg tror ikke vi bliver smidt ud.

min lærer ved at jeg har været ude i noget med piller, hash osv.
fordi der var en anonym spasser der ringede rundt og sagde alt jeg havde gjort.(der er åbenbart nogen man ikke kan stole på!!!)
han sagde jeg pushede og alt muligt, så skole inspektøren blev blandet ind i det osv. det er derfor de kommer og tager disse test.

men hvis det er svedtest, er det eneste man kan gøre så, at blive væk? :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Man kunne også tage den for så at træde frem i lyset og stå til ansvar for det man har gjort. Skaden er jo sket. Hvis nu du bare fortæller sandheden, så skal sådan noget pusheribavl og hårdkogtkriminel vel nok falde fra, desmindre du har et umanerligt dårligt rygte og derved ringe troværdighed.

Det er nu ganske normalt at prøve at ryge hash i den alder, så det kan der vel ikke være så meget hokus-pokus i. Amf'en er meget værre.

Du skal nok regne med, hvis testen er positiv for THC, at MST bliver kontaktet som vil råde dine forældre til at begynde et pis-prøveprogram, hvor de kan fratage dig din telefon, fjerne dine lommepenge osv. Det er ikke skide venligt er jeg ret sikker på at jeg hilse at sige fra en af mine venner der har været igennem sådan en tur i 1½ år.
At det har været en hård kamp med mange skænderrier er jeg ikke i tvivl om, men i dag har han ikke noget misbrug. Det er først her for 1år siden at han indså at han havde et misbrug, men når det er sagt siger jeg ikke at du nødvendigtvis er misbruger.
Det er i det hele taget en ret trist affære, sådan som der bliver "taget hånd om de unge" hvis de udviser den mindste form for selvstændighed.
Er du hurtig til at bevise at det ikke vil gentage sig og at det kun var noget der skulle prøves, tror jeg mistanken om misbrug vil frafalde igen. BARE VÆR ALT ANDET END DEFFENSIV OG HÅNENDE.

Titel: Re: .
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Sushimåtte skrev:
Altså, jeg tror ikke vi bliver smidt ud.

min lærer ved at jeg har været ude i noget med piller, hash osv.
fordi der var en anonym spasser der ringede rundt og sagde alt jeg havde gjort.(der er åbenbart nogen man ikke kan stole på!!!)
han sagde jeg pushede og alt muligt, så skole inspektøren blev blandet ind i det osv. det er derfor de kommer og tager disse test.

Well, det ændre sagen en del for mig. Jeg ved ikke om du rent faktisk har pushed på skolen, eller hvad du har solgt, men hvis du har solgt andet end hash, er det rimelig meget selvforskyldt, og jeg kan godt forstå at skoleledelsen bliver bange for de nyheder. Hårde stoffer og folkeskole hører ikke rigtig sammen synes jeg. Eleverne er ganske enkelt ikke gamle nok. Du kan ikke være meget mere end 16 år, vel?

Dog synes jeg din skole overreagerer. De burde måske istedet tage en snak med dem de mistænker, og evt. deres forældre. At tage tests viser bare at de slet ikke har tillid til jer og det er ydmygende.

Håber ikke at der bliver testet de første dage, så amfen kommer ud af blodet på dig, men hashen tager nok længere tid.
Hold dig clean, og afvendt din skæbne!

Held og lykke!
Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Sådan er folkeskolen desværre.. Kan huske dengang jeg gik i 7. klasse og havde skaffet noget pot :shock: I løbet af nogle dage, hvor jeg havde givet lidt til én pige, bankede SSP på døren og skulle snakke med mig og mor og far.. Hold kæft en hyggelig og rar samtale, der endte med én pisseglad dreng, to skidestolte forældre og én SSP-medarbejder med en "informerende folder om rusmidler" mindre.. Der var også billeder i! :lol:

Folkeskolen sutter røv mht. rygter og SSP-overvågning. Glæd dig til du kommer ud i den virkelige verden, hvor du selv bestemmer, til en vis grad..

Jeg underdrev og løj mig ud af det, men tror næppe du kan slippe ud af det der uden at blive busted af dine klasse"kammerater" og/eller deres moralske mor der har "set noget"..

Forbered dig en god og vandtæt løgnhistorie, er mit råd..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]