Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 sep 2025 08:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

- faldt over denne bemærkning :

"Og uden den indsigt det her psykose trip gav mig, så tror jeg ærlig talt ikke at jeg ville nå at blive 25 år. "
- de 25 år ville have været søndag d. 15. april 2007

.......... han nåede ikke at blive 25 - blev kun 24 år, 11 mdr. og 1 dag, før han valgte at slutte sit liv......
- tænk over det ...........- Tjille mente, han havde styr på sit forbrug af stoffer.......

Vi savner ham! livet bliver aldrig det samme uden ham! - Kunne vi bare have hjulpet ham til at stoppe op i tide........

- alle Jer der synes I "bare hygge-tripper" i weekenden - for at få "indsigt" og "store oplevelser" - husk at ikke alle har en spyke, der i længden kan holde til de store påvirkninger! - nyd livet - på godt og ondt -- og lad være med at flygte - for efter min overbevisning er brug af alle former for stoffer - og osse alkohol - en flugt fra virkeligheden - og husk at rigtig mange holder af Jer og ikke vil undvære Jer!

Titel:
MEGATRON

Okay?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hmm skrev:
...for efter min overbevisning er brug af alle former for stoffer - og osse alkohol - en flugt fra virkeligheden ..

Og så længe det kun er engang imellem, så mener du at dette er et problem, men øh... hvorfor?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

professor pungmose skrev:
måske skulle du holde dig fra stofferne du virker som en der har brug for det..

drik dig lam i øl istedet og hør noget RED WARSZAWA!!!! :twisted:

Fat nu at alkohol også er et "stof"

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Er jeg den eneste der forstår Hmm's tråd som velment HR?

Sport i tv er også eskapisme.

Æret være Tjilles minde, jeg savner ham også.

edit: tit

Senest rettet af Kaktus Klausen 15 maj 2007 01:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Kan vi så lige få lidt respekt! Dopamin, professor pungmose, hvis I ikke har noget mere konstruktivt at bidrage med, må I holde jer til mindre seriøse fora.
Tjille var en særdeles velanset person herinde, og er savnet af mange.
hmm> Når du har mistet en som tilsyneladende stod dig meget nært (familie, går jeg ud fra?), kan jeg godt se at det er svært at forestille sig nogen kan have et uskadeligt, eller endog gavnligt forbrug af bevidsthedsmodificerende substanser. Du mener at indtag af alle former for "stoffer" er en flugt. Set udefra er én ting, men har du personlige erfaringer med nogen af dem, eller er det en forudindfattet mening? Er den traditionelle brug af forskellige rusmidler i stammesamfund verden over blot meningsløs beruselse?
Ingen herinde påstår at det er harmløst eller ufarligt at eksperimentere med nogen form for stoffer. Hovedformålet med Psychedelia er at minimere den risiko som der nu engang er ved brugen af alle former for bevidsthedsmodificerende substanser. Folk er i deres gode ret til at mene hvad de vil, og jeg er faktisk glad for at velmente modstandere af brugen af alle stoffer også er repræsenteret herinde. Mange på siden vil efter min mening have godt af at få nuanceret deres syn på stofferne lidt.

Titel:
MEGATRON

Prometheus skrev:
Kan vi så lige få lidt respekt! Dopamin

Sry, det var ikke min mening at såre nogen eller komme med "disrespekt", kunne bare ikke se den store mening med tråden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prometheus said it!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Prometheus skrev:
Kan vi så lige få lidt respekt! Dopamin, professor pungmose, hvis I ikke har noget mere konstruktivt at bidrage med, må I holde jer til mindre seriøse fora.
Tjille var en særdeles velanset person herinde, og er savnet af mange.
hmm> Når du har mistet en som tilsyneladende stod dig meget nært (familie, går jeg ud fra?), kan jeg godt se at det er svært at forestille sig nogen kan have et uskadeligt, eller endog gavnligt forbrug af bevidsthedsmodificerende substanser. Du mener at indtag af alle former for "stoffer" er en flugt. Set udefra er én ting, men har du personlige erfaringer med nogen af dem, eller er det en forudindfattet mening? Er den traditionelle brug af forskellige rusmidler i stammesamfund verden over blot meningsløs beruselse?
Ingen herinde påstår at det er harmløst eller ufarligt at eksperimentere med nogen form for stoffer. Hovedformålet med Psychedelia er at minimere den risiko som der nu engang er ved brugen af alle former for bevidsthedsmodificerende substanser. Folk er i deres gode ret til at mene hvad de vil, og jeg er faktisk glad for at velmente modstandere af brugen af alle stoffer også er repræsenteret herinde. Mange på siden vil efter min mening have godt af at få nuanceret deres syn på stofferne lidt.

Word!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tjilla var uden tvivl en god eksistens, nu er han blot gaaet videre, han har forladt vores menneskelige krop, han er til dels loesnet fra yaldabaoth, oplever maaske glaede og ulykke i en anden form. vores kulturs doedsfrygt er humoristisk. han er gjort fri! saa naar sorgeren ringer paa doeren saa oensk ham godspeed paa hans nye rejse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
seth skrev:
tjilla var uden tvivl en god eksistens, nu er han blot gaaet videre, han har forladt vores menneskelige krop, han er til dels loesnet fra yaldabaoth, oplever maaske glaede og ulykke i en anden form. vores kulturs doedsfrygt er humoristisk. han er gjort fri! saa naar sorgeren ringer paa doeren saa oensk ham godspeed paa hans nye rejse.

Det lyder meget godt, men kræver at man tror på det for at kunne gøre det. Jeg synes ikke dit indlæg er respektabelt, når trådstarter tydeligvis er en der stod Tjille meget nær, og måske ikke kan se det på den måde. For selvom Tjille skulle være gået videre til en anden form for eksistens, mindsker det jo på ingen måde det savn dem der stod ham nærmest føler eller svarer på spørgsmål der måtte være.
Fra mit personlige synspunkt er dit indlæg respektløst og burde ikke være skrevet.

@hmm:
Kondolerer :cry:

Titel:
Junior medlem

Tak DeHades!

- og nej - Tjille/ Peder troede ikke på et liv efter døden - men livet blev for svært for ham.

- og ja - han var mig meget kær - jeg elskede ham højt - som kun en mor kan gøre det.

- Når jeg "blander mig" i debatten her på psychedelia er det et lille forsøg på at få Jer til at se at "de gamle" osse har en mening - at vi langt hen ad vejen forstår at man afsøger grænser - at vi er helt almindelige mennesker, der bare er "lidt" ældre end Jer - og som nogen gange er vildt bange for at tingene løber afsted med Jer....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

undskyld hvis min holdning virker respektlloes paa jer der stadigvaek er objektive.

for mig at se er den opmuntrende og oploeftende. jeg tager maaske fejl.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
Ærlig snak, så tror jeg tit at jeg lyver overfor mig selv mht hvor skadelige de stoffer jeg roder med egentlig er.

Hånden på hjertet så ved jeg ikk hvad jeg gør den dag jeg har en søn eller datter og finder ud af at de tager stoffer. Ville sandsynlig vis gå helt istykker. Ved hvor meget stoffer har ødelagt for mig, men de har også været med til at skabe den jeg er idag. På godt og ondt.

Holder mig fra det psykedeliske, ingen tvivl om at det kan være sundt for nogen, men hvornår ved man at man er en af dem? Som der er skrevet i en anden tråd, så går der jo ikke en periode i ens liv hvor man ikke tænker tilbage og føler sig klogere, mere moden og klar på livet og alle dets facetter.
Der er flere gange hvor jeg har tænkt: så... NU er lorteposen tømt og jeg er klar på det ene og det andet. Men der dukker sq altid et eller andet op igen...

Folks indstilling til stoffer er nogle gange lige lovligt uansvarlig. ved godt psy.dk er her for at lære folk mere, men nogle gange går det bare over gevind med helliggørelsen af psykedeliske stoffer.
Hvordan kan man sige til en mand der vil på afvænning (og iøvrigt har fucket pænt meget op som det står nu!) at det er noget fis og han bare skal prøve ayahuasca og så er den skid slået?

Efter (endnu engang) at have haft medaljens bagside tæt inde på livet kan jeg ikke lade være med at tænke over om vi ikke bare er lige så dumme nu som vi pt synes vi var for 5-10 år siden?

@ hmm: al respekt for at du kommer her og især at du blander dig. og kondolerer mange gange.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Tiffanny > Jeg er for såvidt enig i en del af det du siger, synes også at folk herinde fra tid til anden glorificerer brugen af stoffer lidt vel meget. Tilgengæld så synes jeg også, det er utroligt svært at vurdere hvorvidt stoffer egentlig har fucket ens liv op. Hvis man ryger hash, og det falder sammen med at man dropper ud af gymnasiet, er det så nødvendigvis fordi man røg hash? Det kunne jo også være, at man bare ikke var gearet til at gå i gymnasiet. Nogle gange må man selvfølgelig indse, at stofferne nok alligevel har forhindret en i at leve op til sit fulde potentiale, og jeg forstår godt, at du er blevet mere skeptisk med tiden.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Helt enig psyko, man kan søge tilbage til den med en der bliver indlagt med en psykose. Man undersøger så hvorvidt den kan være opstået, og finder ud af personen har taget hash indenfor 3 måneder.

Bang hash får skylden for psykosen selvom det måske ikk var den direkte årsag.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Psyko:
Helt enig, men står lige nu i en situation hvor det ER stofferne der har fucket tingene op. Og det er så her jeg synes at mange herindefra mangler en anerkendelse af at det sker. For det sker!
I mange tilfælde er det garanteret et spørgsmål om hvorvidt der var et problem i forvejen og hvordan det så udmyndigede sig, men af og til bliver det altså så grelt at stofferne også er et problem i sig selv og ikke kun et symptom på et problem længere.

Synes bare der fra mange folks side mangler en anerkendelse af at stoffer kan være noget lort og at ikke alle problemer kan løses med at holde pause eller proppe noget psy i hovedet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Du har så evigt ret.. De fleste herinde ser KUN det positive i stofferne. Efter jeg har holdt 4 måneders pause / stop / kæreste, kald det hvad du vil har min øjne åbnet sig lidt. Har egentlig ikke behov for stofferne, de gjorde næsten mere skade end gavn. Dog har jeg tænkt mig at indtage meskalin / svampe 1-2 gange om året.

- dikki

Titel:
Dedikeret medlem

Fornuftige ord der bliver spyttet ud lige nu...

Har også selv haft venner (specielt 1 ven) der blev fucked på stoffer, og pænt meget udelukkende stoffer selvom han aldrig havde været den skarpeste elev i skolen eller noget. Kunne sagtens forestille mig at hvis jeg havde startet på at tage coke + andre feststoffer at jeg havde taget en forkert vej.

Mange mangler også at bindeled i deres hoved der gør at de fx. kan se det negative i cannabis mht. deres korttidshukommelse, initativlyst osv.
På mig virker det som om at fordi at der er reelt grundlag for at man kan skyde skylden over på andre årsager end stoffer for at man er blevet syg i bolden eller ens hverdag ikke kører så godt, at man så gør det i stedet for at se sandheden i øjnene.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Dikki skrev:
Du har så evigt ret.. De fleste herinde ser KUN det positive i stofferne. Efter jeg har holdt 4 måneders pause / stop / kæreste, kald det hvad du vil har min øjne åbnet sig lidt. Har egentlig ikke behov for stofferne, de gjorde næsten mere skade end gavn. Dog har jeg tænkt mig at indtage meskalin / svampe 1-2 gange om året.

- dikki

Jamen her synes jeg der er et problem... Hvorfor er det lige at svampe og meskalin fx er ok? Det kan vel for fanden ikke være rigtigt at jeg er den eneste som synes det er mindst lige så risikabelt at rode med, bare på nogle andre punkter. Er netop forherligelsen af psy-stoffer jeg er grundigt træt af. Hvad der dog ikke kan løses af problemer med et ordentligt trip!

@ Ayers Rock:
Men du valgte hvad og tog den rigtige vej??? Lad nu være med at sige psykedeliske stoffer...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]