Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 17:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 95 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Efter længere tids daglig rygning (siden sommer), har jeg besluttet mig at nu skal det sku stoppe!

Jeg er 20 og i gang med sidste år af min uddannelse, og kan godt mærke at jeg er ved at være nødt til at tage mig sammen hvis jeg vil have min uddannelse/fremtid i hus. Desuden har jeg brændt for mange broer, da jeg hellere ville være sammen med de venner der røg. Føler mig også for indadvendt og uden overskud. Det passer bare ikke sammen med den person jeg ønsker at være. Flere gange har jeg prøvet at stoppe, men uden det store held til at holde længere end en uge.

Så stærkt inspireret af Kilimans cola-stop tråd tænkte jeg at jeg ville prøve det samme. Altså holde en lille dagbog over rygestoppet. Derudover håber jeg at andre, der vil/er stoppe(t) kikker med ind. Alle der har lyst, er velkomne til også at holde en lille dagbog i denne tråd.

Jeg røg sidst i går, og har i dag smidt mit sidste pot ud for ikke at skvatte i igen.

Jeg vil updatere så tit som muligt, dog nok ikke hver dag, da jeg ikke har internet hjemme.

Håber at jeg og andre kan få glæde af denne tråd! :)

Titel:
Medlem

Måske skulle du snakke med din læge om evt en recept på truxal, og bare ta dem et par uger til ryge trangen er slut :) de kan også give dig sovepiller hvis du har svært ved at sove

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Jeg røg sidst i går, og har i dag smidt mit sidste pot ud for ikke at skvatte i igen.

:shock: Du skulle bare have givet det til mig god dammit jeg er færdig med min 6 ugers THC pause på lørdag :wink:

Held og lykke med stoppet. Jeg havde røget hverdag (1-3 gange dagligt) i næsten 1 år og syntes sq ikke det var særlig svært at stoppe men det jo forskelligt fra person til person :!:

Titel:
Medlem

Lithium skrev:
Måske skulle du snakke med din læge om evt en recept på truxal, og bare ta dem et par uger til ryge trangen er slut :) de kan også give dig sovepiller hvis du har svært ved at sove

Er sku ikke så meget for alt den medicin, men regner med at bestille en ordentlig røvfuld baldrian hjem og se om det kan hjælpe..

Titel:
Medlem

Farmand skrev:
men det jo forskelligt fra person til person :!:

meget!
meget forskelligt hvad der bider rigtigt på folk

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Er sku ikke så meget for alt den medicin, men regner med at bestille en ordentlig røvfuld baldrian hjem og se om det kan hjælpe..

Gå efter rod til at lave the på pillerne er rent rip off IMO.

Og køb det i helse butikker det er både lettere og billigere end at bestille det fra nettet :!:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg har selv sat rygning af den brune urt på standby, og indtil videre har det gået rigtig godt.

Havde ikke røget i tre uger, og så undede jeg mig selv en lille joint, hvilket var fint, sjovt, men det skal højst ske en gang hver månede - max.

Det er jo som sagt bare at stoppe. Hvis du finder det for svært, så må du isolere dig fra dem der ryger i 3-4 dage, det burde få den værste "craving" væk.

Hvis du som jeg, gerne vil blive ved med at være sammen med dine venner, med til de hyggelige ryge-stunder, men uden at ryge, så bare tag en pose bajere med, og så drik i stedet, det er faktisk ikke så svært at lade være med at ryge.

Jeg sammenlignede det meget med at stoppe med smøgerne. Du lægger kun mærke til folk som går ud for at ryge, når du selv ryger - altså, du kan godt sidde i et lokale, mens to-tre stykker går ud for at fyre op, uden du egentlig lægger mærke til det - netop fordi, at du ikke tænker på det mere.

Men vær nu sød, at give dig selv i hvertfald 3-7 dage, hvor du ikke ryger - du vil mærke en drastisk forandring med dit humør, søvn (heri også drømme) og energi.

Held og lykke! :)

Titel:
Medlem

Farmand skrev:
Citat:

:shock: Du skulle bare have givet det til mig god dammit jeg er færdig med min 6 ugers THC pause på lørdag :wink:

Held og lykke med stoppet. Jeg havde røget hverdag (1-3 gange dagligt) i næsten 1 år og syntes sq ikke det var særlig svært at stoppe men det jo forskelligt fra person til person :!:

Det er stort set ikke værd at ryge ;) Og tak :)

Titel:
Medlem

jeg synes også jeg kan æde en helt pakke balrian piller uden virking, men teen holder :)

Titel:
Medlem

Jaspar skrev:
Jeg har selv sat rygning af den brune urt på standby, og indtil videre har det gået rigtig godt.

Havde ikke røget i tre uger, og så undede jeg mig selv en lille joint, hvilket var fint, sjovt, men det skal højst ske en gang hver månede - max.

Det er jo som sagt bare at stoppe. Hvis du finder det for svært, så må du isolere dig fra dem der ryger i 3-4 dage, det burde få den værste "craving" væk.

Hvis du som jeg, gerne vil blive ved med at være sammen med dine venner, med til de hyggelige ryge-stunder, men uden at ryge, så bare tag en pose bajere med, og så drik i stedet, det er faktisk ikke så svært at lade være med at ryge.

Jeg sammenlignede det meget med at stoppe med smøgerne. Du lægger kun mærke til folk som går ud for at ryge, når du selv ryger - altså, du kan godt sidde i et lokale, mens to-tre stykker går ud for at fyre op, uden du egentlig lægger mærke til det - netop fordi, at du ikke tænker på det mere.

Men vær nu sød, at give dig selv i hvertfald 3-7 dage, hvor du ikke ryger - du vil mærke en drastisk forandring med dit humør, søvn (heri også drømme) og energi.

Held og lykke! :)

Ja tak, I know, sidst jeg holdt de 8 dage kunne jeg mærke KÆMPE forskel, mere energi, MEGET bedre humør og drømme der kom igen.. Man tror egentlig ikke at der kan være så stor en forskel før man stopper.. Og tak :)

Titel:
Medlem

Farmand skrev:
Citat:

Gå efter rod til at lave the på pillerne er rent rip off IMO.

Og køb det i helse butikker det er både lettere og billigere end at bestille det fra nettet :!:

Okay, det vil jeg prøve.. Tak for tippet :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil bare give dig held og lykke med på den svære vej!

Skriv, hvis du oplever problemer i forbindelse med dit rygestop, og jeg er sikker på, at du kan få lidt opbakning og hjælp herfra.

Titel:
Medlem

Kjær skrev:
Jeg vil bare give dig held og lykke med på den svære vej!

Skriv, hvis du oplever problemer i forbindelse med dit rygestop, og jeg er sikker på, at du kan få lidt opbakning og hjælp herfra.

Tak :) Havde ikke regnet med så meget respons, det sku nice!
Baldrianrod er bestilt nu, håber det kan hjæpe lidt på søvnbesværet..

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Baldrianrod er bestilt nu, håber det kan hjæpe lidt på søvnbesværet

Det skulle det da gerne kunne. Ellers vil jeg mene du ikke har taget nok og så er det jo bare om at tage en kop eller 2 mere :mrgreen:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har også forsøgt med baldrian, har dog ikke fået noget ud af det. Melatonin virkede ret godt, jeg fik bare en fornemmelse af, at det forstærkede drømmene.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Stonez skrev:
Jeg har også forsøgt med baldrian, har dog ikke fået noget ud af det. Melatonin virkede ret godt, jeg fik bare en fornemmelse af, at det forstærkede drømmene.

Ja, det er en ret udbredt bivirkning. Jeg har sjældent selv søvnbesvær, men jeg tager melatonin af og til, primært for at smide lidt ekstra krudt på drømmene.
McPuffy> Du må ha' al held og lykke med rygestoppet! Hold os orienteret om hvordan det går.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

McPuffy: Held og lykke med stoppet. Nu kender jeg dig jo ikke og ved ikke hvilke vaner du har i fritiden, men for at tackle trængen og for at bringe din krop lidt i ro vil jeg anbefale dig at dyrke noget motion.
Løb en tur eller lav noget styrketræning af en art. Det er altid lækkert, og det flytter som regelt også fokus for en stund, hvilket man sagtens kan få brug for når man gang på gang skal nægte sig selv at falde i igen. Det tager nemlig på kræfterne, og gør det endnu sværere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Også held og lykke herfra er også selv ved at stoppe. Husker også samme frygt da jeg skulle bestå de sidste eksamerne på HF. Men tog en lang pause og det lykkedes heldigvis.. Bare ærgeligt at jeg ikke stoppede helt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Hey er selv i gang med rygestop, og har været det ca. 10 måneder :roll: Har virkelig store problemer med at give slip på det... Jeg har røget dagligt i 5-6 år. Min længste pause, i de sidste 10 måneder, har været på 6 uger. I de sidste 14 dage har jeg røget 5 gange, hvilket jeg ikke synes er imponerende, men er dog ved godt mod :P

Jeg har fundet nogle gamle rygestoptråde frem, så du kan få noget inspiration!

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=207988&sid=d30690d621823ffbb4b2fa67a8e06dfc

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15005&sid=b36130bb7d5aaa0ca094b122cc1c78fc

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=182803&sid=ea685351fefab4c3dbec1db910a4cd65

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=195312&sid=8dfc0fb1a3568e4aea5ecbc5bfa40fb3

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15015&start=0&sid=4dc1c30a5e96cffa3d8692452bacba17

God vind, held og lykke og alt det der, du er ikke den eneste :wink:

mvh Bubbles

Titel:
Medlem

bubbles skrev:
Hey er selv i gang med rygestop, og har været det ca. 10 måneder :roll: Har virkelig store problemer med at give slip på det... Jeg har røget dagligt i 5-6 år. Min længste pause, i de sidste 10 måneder, har været på 6 uger. I de sidste 14 dage har jeg røget 5 gange, hvilket jeg ikke synes er imponerende, men er dog ved godt mod :P

Jeg har fundet nogle gamle rygestoptråde frem, så du kan få noget inspiration!

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=207988&sid=d30690d621823ffbb4b2fa67a8e06dfc

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15005&sid=b36130bb7d5aaa0ca094b122cc1c78fc

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=182803&sid=ea685351fefab4c3dbec1db910a4cd65

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=195312&sid=8dfc0fb1a3568e4aea5ecbc5bfa40fb3

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15015&start=0&sid=4dc1c30a5e96cffa3d8692452bacba17

God vind, held og lykke og alt det der, du er ikke den eneste :wink:

mvh Bubbles

Mange tak :) Rart med alt den opbakning!
Mit stop holder endnu her på 2. dagen. Er vågnet flere gange i nat med kuldegysninger, og var godt svedt til i morges, træls.. Glæder mig til at kunne sove lidt mere normalt, men er stadig ved godt mod :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 95 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]