Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 aug 2025 01:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Månen
Hey alle her på psy!!

Efter at have været fuldstændig clean fra alt i lidt over 3 år, valgte jeg her snart 4 uger siden at begynde at eksperimentere med stoffer igen... Udgangspubktet var at jeg mente at jeg nok godt kunne styre det og holde mig selv fra atter at ryge ud i et decideret misbrug... Jeg var i hvert fald villig til at afprøve det.... Det gik ikke, og jeg er p.t. allerede blevet godt hooked på alverdens opiater desværre :( Jeg må sande at jeg nok ikke er særlig modstandsdygtig når det kommer til stoffer... Tilgengæld kan jeg sagten finde ud af at holde mig fuldstændigt fra de,. som jeg bl.a har bevist gennem lidt over 3 år... Der er bare desværre for mig, ingen gylden middelvej jeg kan boltre mig i, og det er enten eller!! Enten er jeg på eller også er jeg slet ikke... Jeg har så naturligvis valgt, at så vil jeg slet ikke, g jeg vi nu gøre alt for at blive clean igen. Jeg er dog p.t. også bundet af den fysiske afhængighed til opiaterne, og har prøvet med en kold i sidste uge, men det ku' jeg ike gennemføre...
Har snakket med misbrugscentret og på tirsdag skal jeg startes op på noget buprenorphin i form af suboxone... Herfra denne partielle agonist skal jeg så tage mn nedtrapning, og har kun hørt godt om dette middel, som eftersigende skulle give en fantastisk blød lading og næsten fjerne alle abstinenser... Desuden virker denne medicin som en slags antabus mod andre opiater, så jeg vil ikke kunne have et sidemisbrug af andre opiater mens jeg tager dette middel... Jeg er dog meget motiveret så tror heller ikke at dette havde været noget problem...

Jeg er dog lidt nervøs for nu her når jeg skal starte op på dem... Jeg vil helst gerne have en så flydende overgang som muligt, og undgå det meste ubehag... De siger man helst skal være abstinent når man starter på dem fordi at de direkte går ind og modvirker på andre opiater man har i blodet, så man med det samme bliver abstinent, samt at man kan blive voldsomt syg....

Jeg har primært taget illegalt metadon i løbet af de sidste 4 ugers tid, men også andre opiater der har været indenfor rækkevidde... Heroin blev det til en enkelt gang, og lidt ganer og sådan lidt ind imellem.... Men jeg har haft meget nemt ved at skaffe doner og derfor har jeg brugt det mest.... Problemet er nu at donerne sidder så fucking lang tid i kroppen, og selv når man begynder at føle sig en lille sule abstinent går der mange mange timer, hvor det bare bliver værre og værre og værre, før donerne er ordentligt ude af kroppen... Dette er simpelthen pga donernes enormt lange halveringstid... Jeg ønsker ikke at skullle gennemgå alt dette, så derfor spørger je nogen om der findes en måde hvor jeg ligesom kan undgå den nedtur og komme blødt over på sub'erne? Er der nogle der har erfaring med dette? Jeg tænkte på at skaffe heroin og så tage det i dagene inden, for det sidder ikke lige så langt tid i kroppen, så nedturen ville ikke være så lang og hård som med donerne... Men jeg synes ikke ligefrem at det lyder så smart at begynde at fylde mig med heroin når jeg i princippet prøver at blive clean... Ellers hvad med nogle ketoganer eller noget??? Ville det kune give en blød overgang??? De bare pisse-svære at få fat på lige her :(

Senest rettet af Narkose-Bøvsen 26 maj 2007 23:00, rettet i alt 1 gang.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Av, det er et svært spørgsmål at svare på...Jeg har kun prøvet at skifte fra heroin til buprenorphin, hvilket var ret smertefrit. Medmindre du har taget heroin i løbet af de sidste par uger, synes jeg dog det ville være dumt at starte på det (igen?). Heroin er væsentligt mere euforisk end metadon IMO, og det kan derfor være sværere at stoppe, hvis du skifter over til det.

Ketoganer eller oxycodon ville nok være en mulighed, hvis du er i stand til at skaffe dem - disse er dog også mere behagelige end metadon, så det kan være et problem.

Held og lykke med det, kender kun alt for godt til det med ikke at kunne finde kunne middelvejen.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Tak for dit svar psyko... Ja syntes os selv at det ville være for dumt af mig at ride på hesten, når nu jeg gerne vil være clean... Jeg har skaffet mig nogle doner, og tænkt mig at trappe voldsomt ned i løbet af de næste par dage... Så meget som jeg kan klare... I løbet af den sidste uges tid har jeg ligget helt oppe på 10 doner om dagen... Havde ikke helt selv lagt mærke til hvor meget jeg var oppe på, fordi jeg bare havde de der flasker liggende og bare ha drukket efter behov... Her i onsdags prøvede jeg dog at være opmærksom på hvor meget jeg tog, og blev lidt chokeret over at jeg måtte have 11 doner for at føle mig rask... Blev dog også lidt minimalt skæv af det, men fandme ikk meget... Er chokeret over hvor hurtigt det hele er gået...Har taget 6 doner idag, og vil prøve at nøjes med 4 imorgen og 3 på søndag... På mandag kommer min mor og besøger mig og hun har fået fat på 8 ketoganer... Vil nøjes med at tage sådan så det kun tager toppen af ubehaget på mandag, og så burde jeg være klar til buprenorphinen på tirsdag vil jeg tro... Det er ihvertfald planen... Det geniale ved det der suboxone er at det indeholder naloxone, hvilket gør at pillerne ikke kan sniffes, spises eller sprøjtes, for så vil de ikke virke... Der er kun en måde, og det er under tungen... Og samtidig skulle de blokere effekten af alle andre opiater sådan a de enten slet ikke virker, eller at man bliver syg hvis man tager dem, og så burde jeg have dækket mig selv ind mod et eventuelt sidemisbrug af opiater... Har aldrig prøvet det før godt nok ,men håber at det virker ligeså godt som de påstår at det gør...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Okay, jeg må nu indrømme, at jeg syntes det var meget rart, at jeg kunne sniffe de piller jeg fik. Det gjorde det en del lettere at dosere præcist, særlig hen mod slutningen hvor jeg nede på meget små doser.

Held og lykke med det hele!

Titel:
Medlem

Tak skal du have... Kommer sikkert også nok til at blive frustreret over det når jeg kommer ned i de helt lave doser, men ligenu synes jeg det lyder fint nok. Hvordan var det for dig at lande med buprenorphin?? Var det nemt, eller var det hårdt, og har det så været fysisk eller psykisk??? Altså jeg går ud fra at du blev clean med buprenorphin, eller...?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]