Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 22:14


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2007 11:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 aug 2005 23:05
Indlæg: 768
Forstsat OT:
Der var en mand her i Århus, som for 1-2 år siden overlevede en promille på 8 eller 9. Aldrig set før i verden. I kid you not, prøv selv at google det. Manden var i øvrigt polsk...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2007 22:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Jeg kan godt huske den sag.
Nå, du er også fra Århus?

Kh S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2007 22:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Jeg kommer lige i tanker om at jeg for at løbe stærkt nok i forhold til abstinenserne på et tidspunkt sniffede en kvart flaske vodka :|

Kh S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2007 01:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Jeg er kommet tilbage til forummet her efter lang tids pause. Det er netop på grund af at jeg i den sidste måned har haft et svært ghb forbrug (misbrug) og jeg gerne vil høre mere om hvorfor der sker ting i min krop, som der sker. Jeg har i den sidste måned drukket ca 8ml gbl (lavet til ghb) hver dag (nogle gange mere) I starten var det til fest og til at sove, men nu er jeg fanget i at jeg ikke kan lave noget som helst, uden at jeg ryster, bliver klamtsvedende og fryser. Det gør at jeg ikke kan tage på arbejde, uden at drikke lidt. Jeg skal snart have 2 ugers ferie, hvor jeg skal til Tshitraka festival, og håber at jeg derefter kan tage en kold tyrker over et par dage... Jeg har før prøvet at have disse ture, men denne gang er det bare sværere. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal komme ud af den her onde cirkel, uden at det går ud over mit arbejde og hverdag.

Mit råd til andre. Hvis du skal drikke ghb, så gør det kun til fest og lad være med at have større mængder til rådighed...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2007 11:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2006 10:58
Indlæg: 193
Geografisk sted: Fyn er fin
Jeg stoppede for 14 dage siden og det var heldigvis i ordenlig tid, jeg havde kun en smule hovedpine dagen efter, det var alt så jeg slap billigt.


XUN: Der er et board her for folk med GHB misbrug, måske det kan hjælpe , der er mange der har/har haft samme problem som dig og nogle gode råd til medicin man kan få fra lægen til at gøre det nemmere at stoppe: http://groups.msn.com/GHBaddiction/general.msnw

Hvis det kun er i kortere tid du har misbrugt det er det ikke slemt at stoppe, jeg havde brugt det et par måneder. Det værste er at hverdagen bliver lettere kedelig men det går vel over :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2007 12:00 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2001 01:01
Indlæg: 1406
...


Senest rettet af Henrik Ost 07 aug 2007 10:58, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2007 12:58 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 20 jul 2001 01:01
Indlæg: 1073
Stonez skrev:
Jeg havde taget GHB (og til sidst GBL) i ca. 3 måneder dagligt (og konstant). Jeg stoppede fra den ene dag til den anden og fik heldigvist ingen abstinenser overhovedet.


Var det helt uden problemer, med søvn og uden brug af andre ting som erstatning!?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2007 14:13 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2001 01:01
Indlæg: 1406
Der var intet dagen efter. Et par dage efter tog jeg dog en zolpidem til at sove på, men det gør jeg så tit. Det har intet med GHB'en at gøre.
Jeg fik uden GHB i lidt over en uge, og cravede det ikke engang. Ugen efter fik jeg så til at par dage, og da det var drukket og jeg endnu engang ikke havde noget, gik det stadig fint nok.
Så fysisk afhængighed har jeg slet ikke oplevet noget af, men jeg kan forestille mig at man nemt bliver fanget at det psykiske, og det er måske endda det værste.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2007 15:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2006 10:58
Indlæg: 193
Geografisk sted: Fyn er fin
Egentlig imponerende nok at man kan misbruge et stof 24/7 i 3 måneder og så stoppe helt uden symptomer, men på et eller andet tidspunkt kommer de ser det ud til. Er der nogen der har prøvet at misbruge i længere tid uden afhængighedssymptomer? Jeg mærkede stort set heller ikke noget efter to måneder, hvor lang tid mon der skal gå før de kommer?

Når først man får dem ser de til gengæld meget slemme ud, i stil med slemme alkohol withdrawal symptomer. hallucinationer, rysten, dilirium, høre stemmer, umuligt at sove osv. er der nogen der har beskrevet


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2007 00:37 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2005 07:45
Indlæg: 244
Geografisk sted: jydelandet
syntese: lyder som om delirium jo! er da ikke lige umiddelbart det mest alm ved ghb/gbl stop er det?

kender kun de omtalte svedeture, rysteture, rastløshed, søvnproblemer osv, dog ikke fra mig selv.
og som det også tidligere er skrevet, så lad være med at erstatte det med et andet stof. (alkohol fx)
trap hellere ned og ud, men alt efter hvor er du er i det, så kan man godt tage en kold tyrker. havde som sagt heller aldrig hørt om nogen der var gået i delir af det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2007 00:44 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2001 01:01
Indlæg: 1406
Indslumringspiller (zolpidem, som er ret mild) gør det muligt at sove uden at mærke en sløvende virkning dagen efter.
Er det helt helt slemt, så vil de måske være en god idé med lidt stesolid (det er måske endnu bedre at tage Alopam, da det er mildere) f.eks. 3x 5mg dagligt i 2 dage. Så vidt jeg har forstået påvirker ghb de samme centre i hjernen som stesolid og alkohol.
Men for guds skyld; køb KUN benzodiazepiner til en dag eller to, for mig er det mindst lige så vanedannende som GHB.
Nu har jeg heldigvist ikke været så langt ude i ghb-misbruget som nogle andre, men jeg vil TRO, at det værste er det psykiske.

Hav det godt! :)


Senest rettet af Henrik Ost 12 jul 2007 10:17, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2007 16:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2004 12:28
Indlæg: 866
Geografisk sted: KBH
det væreste for mig var jeg havde svært ved at se andre mennnesker i øjene uden at være påvirket af GHB. og efter jeg stoppede lbv jeg en meget sky og indelukket person i et godt stykke tid. indtil jeg ved stof frie alternativer fandt metoder til at overvinde den sociale angst som mit forbrug ganske givet dækkede over.

så hvad der hjalp mig dog ikke mod de forfærdelige fysiske abstineser var at arbejde med grunden til jeg tog det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jul 2007 04:16 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Truxal!

50-100 mg. af det hjælper meget på cravings, jeg har selv været ude og skide med omkring 30 gr. NaGHB dagligt.

Det tager typisk 10-12 dage før at angst og pis og lort forsvinder, men smut ned til lægen, Truxal skriver de ud til gud og hver mand.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2007 23:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
SÅ kom jeg af ghb'en igen... nok ikke det fedeste tidspunkt at gøre det (under festival i tyskland), men det hjalp godt nok, at kunne drikke masser af alkohol, og en masse andre sjove ting, og så selvf noget at sove på de første dage... Er lige kommet hjem, har sovet rigtig meget i går, og har det bedre idag. Ryster stadig og har små krampetrækninger i diverse muskler, men slet ikke så slemt som for et par dage siden.

Men jeg fandt da ud af at det er MEGET nemmere at trappe ned, end at stoppe hurtigt...

Min læge ville intet udskrive til mig. :( derfor jeg valgte at gøre det som jeg gjorde...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2007 17:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Jeg vil gætte på, at de fleste abstinenser meget ligner dem alkoholikere oplever ved totalt stop. Jeg er usikker på det, men jeg vil tro man kunne få Delirium Tremens ved GHB ophør, hvis ens misbrug har været meget alvorligt. DT kan i værste fald være livstruende og det optræder vist normalt mellem 48-72 timer efter man blev afholdsmand. En eller anden form for nedtrapning eller medicinsk støtte vil givetvis lette overgangen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2007 23:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2004 12:28
Indlæg: 866
Geografisk sted: KBH
malkavian det kan man, har hørt om flere der har fået det efter hæftigt misbrug.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2007 03:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Nu har jeg været stoppet i en måned, og har egentlig ikke noget decideret trang til at drikke igen... Har faktisk lovet mig selv at stoppe med alt, nu hvor jeg er blevet 25. Men selv efter 1 måned uden ghb/gbl, mærker jeg rysten, selv efter bare 2 genstande alkohol.

Jeg tænker så... Er det min lever/ mine nyrer, som er helt færdige, eller er det virkelig stadig abstinenssymptomer?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2007 12:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Syn|tese skrev:
Jeg endte med at få svære abstinenser af en kombination af hhv. gbl og ghb, som endte med at køre i modtakt, sådan at ghb-abstinenserne indtråde imens gbl-rusen peakede, og modsat at gbl-rusen indtrådte imens ghb-rusen peakede.

Kh S


Den holder ikke helt den der,for du vil have krydstolerance overfor begge stoffer,dvs både GHB og GBL.Forstået på den måde,at du vil ikke kunne få GBL abstinenser mens du er på GHB fordi de (næsten) er samme stof.Nogenlunde ligesom Heroin og Morfin.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2007 23:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
xun skrev:
Nu har jeg været stoppet i en måned, og har egentlig ikke noget decideret trang til at drikke igen... Har faktisk lovet mig selv at stoppe med alt, nu hvor jeg er blevet 25. Men selv efter 1 måned uden ghb/gbl, mærker jeg rysten, selv efter bare 2 genstande alkohol.

Jeg tænker så... Er det min lever/ mine nyrer, som er helt færdige, eller er det virkelig stadig abstinenssymptomer?


Tærer ghb/gbl fysisk på kroppen?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2007 23:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2005 15:28
Indlæg: 1661
Geografisk sted: København SV
Resist skrev:
xun skrev:
Nu har jeg været stoppet i en måned, og har egentlig ikke noget decideret trang til at drikke igen... Har faktisk lovet mig selv at stoppe med alt, nu hvor jeg er blevet 25. Men selv efter 1 måned uden ghb/gbl, mærker jeg rysten, selv efter bare 2 genstande alkohol.

Jeg tænker så... Er det min lever/ mine nyrer, som er helt færdige, eller er det virkelig stadig abstinenssymptomer?


Tærer ghb/gbl fysisk på kroppen?



Jeg vil da mene at GBL gør en skade på en inden i.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team