Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 sep 2025 05:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

...

Senest rettet af Mariannes 03 nov 2007 14:08, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Du må bare være hård og konsekvent.. jeg altid sagt til mig selv, jeg vil ALDRIG ryge smøger.. synes det er klamt! og derfor har jeg ALDRIG røget.. føj føj, ka ik fordrage det..

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
præcis det samme er sket for mig igennem tiden. Da jeg var lille ville jeg hverken drikke eller ryge, og jeg har satme drukket meget i tiden, dog næsten aldrig røget..

Da jeg så blev større var det stoffer jeg ikke ville prøve, og nu har jeg prøvet det meste.. Så var det at sniffe jeg ikke ville prøve, og nu har jeg prøvet det en del gange, og nu er der bare nogle enkelte stoffer jeg aldrig vil prøve og vil aldrig prøve at stikke, men hvem ved, måske kommer jeg også der til?

Det her er ikke for at skræmme dig, for selv om jeg er kommet længere og længere ud i det, så synes jeg faktisk det har hjulpet mig.

Men mit foreslag er at starte i det lave, tag en lille dose svampe, eller mdma/methylone, lad være at hoppe lige ind i LSD og Coke.

Det skal også siges at jeg aldrig har følt mig afhængig, og når jeg har sagt at nu tager jeg ikke et stof mere, så er det altid lykkedes (med undtagelse af alkohol) så synes faktisk ikke det med afhængigheden er så slemt :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Jeg vil aldrig råde nogen til at tage stoffer!

Tænk situationen grundigt igennem, navnligt amfetamin og i særdeleshed kokain er meget vanedannende, og jeg har efterhånden set flere, som "sagtens kunne styre det", der er endt i noget der minder om et misbrug.

Vær afklaret omkring dit valg, lyt til din krop, og sæt dig grundigt ind i såvel HR som almindelig omgang med det pågældende stof inden du eventuelt prøver. De fleste stoffer er relativt harmløse, såfremt man behandler dem med respekt og omtanke.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Winta skrev:
Men mit foreslag er at starte i det lave, tag en lille dose svampe, eller mdma/methylone, lad være at hoppe lige ind i LSD og Coke.

NEJ! Du skal finde ud af hvad du vil have ud af oplevelsen og så vælge det stof, der kan give dig den søgte oplevelse. Start med at læse herinde, på erowid.org og i wiki'en ( http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Forside ).

Hvis jeg forstår dig rigtigt, er du bange for afhængigheds potentialet. Her skal du frygte: Kokain, Amfetamin, MDMA, Methylone, nikotin og alkohol (og mange flere jeg ikke lige kan nævne).
Tilgengæld har ting som svampe og LSD meget lavt afhængighedspotentiale.

Men som sagt, synes jeg ikke du skal vælge ud fra, hvad der er bedst at tage første gang osv osv. Du skal vælge ud fra, hvad kan give dig den oplevelse du søger. Er det ikke Shulgin's mantra, der lyder: "Be informed, Then choose" ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Hovedpuden skrev:
Da jeg var mindre sagde jeg altid til mig selv at jeg hverken ville ryge eller tage stoffer - hverken den brede eller "de hårde".

Har nu både røget smøger og røget fed. Men holdt stadig fast i tanken om "no to hard drugs", og det har jeg gjort længe.

Nu er jeg til min egen forskrækkelse begyndt at overveje at prøve andre euforiserende stoffer bl.a. Coke, LSD, Svampe......

Er dog stadig rimelig usikker, og er bange for at jeg vil komme til at gøre det for ofte, blive fanget af afhængighed - eller begynde at gøre det så tit som jeg ryger det sjove..

Har jo engang sagt "vil ikke ryge" og gør det nu uden tøven, hvis jeg bliver tilbudt en smøg...... vil helst ikke ende med en nål i armen...

Nogle gode råd?

Mit bedste råd er at lade være - hvis du alligevel har den frygt, så hold fast i dine værdier og få lidt mere rygrad.
Du kan ende med at give dig selv flere laster end gode oplevelser

Titel:
Methylon Connoisseur

Bergthora skrev:
Winta skrev:

NEJ! Du skal finde ud af hvad du vil have ud af oplevelsen og så vælge det stof, der kan give dig den søgte oplevelse. Start med at læse herinde, på erowid.org og i wiki'en ( http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Forside ).

Hvis jeg forstår dig rigtigt, er du bange for afhængigheds potentialet. Her skal du frygte: Kokain, Amfetamin, MDMA, Methylone, nikotin og alkohol (og mange flere jeg ikke lige kan nævne).
Tilgengæld har ting som svampe og LSD meget lavt afhængighedspotentiale.

Men som sagt, synes jeg ikke du skal vælge ud fra, hvad der er bedst at tage første gang osv osv. Du skal vælge ud fra, hvad kan give dig den oplevelse du søger. Er det ikke Shulgin's mantra, der lyder: "Be informed, Then choose" ?

Tror du misforstår mig når du skriver det, jeg siger bare han skal starte i noget roligt, ikke hoppe lige ud i det kraftige, men selvfølig skal han hvide hvad han vil have og læse på det.

Som sådan synes jeg ikke han skal frygte MDMA og Methylon, da jeg kender masser der godt kan styre det, men det er klart, det skal ikke blive hverdags kost, eller hver weekend's kost :) De andre stoffer Berg nævner er dog en anden snak, dem skal man nok passe på med.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Jeg var engang også overbevist om, at jeg aldrig skulle begive mig ud i stoffernes verden, men hvad der alligevel har fået mig til det, er først og fremmest en større viden herom. Herved er jeg ganske overbevist om, at jeg vil kunne drage positiv gavn af stofferne. Hvis det er med samme baggrund, du søger stofferne, og er velvidende omkring risiko og konsekvenser - har sat dig ind i tingene, så kan jeg ikke se nogen umiddelbar grund til bekymring.

Hvorvidt du har risiko for afhængighed er selvfølgelig svært at svare på, men for mig handler det om, hvordan du kan drage gavn af stofferne, og her handler det jo, som Berghthora skriver, om at have gjort klart med sig selv, hvad det egentlig er man søger :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Jg startede selv som fanatisk ikke ryger, og skulle åbne alle vinduerne hver gang min far tændte en smøg. Nu ryger jeg 20 smøger om dagen.
Da jeg så startede med at ryge, og den ryge den brede, blev jeg enig om ikke at røre andet end "naturlige" stoffer.
Efter jeg så begyndte at læse meget om emnet, fik jeg en idé om hvilken rus jeg opsøgte, og begyndte derfra at udeluke stoffer. Men selv derefter er et par grænser blevet brudt. Og jeg kan da måske godt se mig om et par år og prøve en dose Ketamin IM. Selvom jeg flere gange har sagt at jeg aldrig vil røre sprøjter. Det er selvfølgelig en tanke, der hænger sammen med at i alm. tale, når der er tale om sprøjter, så er det med heroin i. Med et enormt afhængighedspotientale, og en masse andre væmmelige ting. Hvor imod, hvis man skifter selve stoffet ud i sprøjten, er det slet ikke til sammenligning, overhovedet.

Men jo mere jeg læser og ved, jo mere sikker på er jeg hvor mine grænser ligger.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg har 2 regler for mig selv... coke no go, medmindre folk byder...hehe

men heroin rører jeg aldrig og kommer aldrig til det.. alt for afhængigheds skabene til at jeg ikke ville nærme mig stoffet... og jeg tager ingen chancer der.. der findes jo masser af andre ting der er mere værd som skaber mindre æfhængighed... men det handler i bund og grund om styrke til at kunne styre det.. men jeg er faktisk glad for at have stiftet bekendsskab med div. stoffer da jeg har haft mange fede oplevelser.. og man lever jo kun een gang så..gør hva man vil.. andre skal ikke bestemme så længe man kan håndtere det selv.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg har aldrig sagt jeg hverken vil ryge eller drikke. Stofferne kom af sig selv, dem har jeg heller ikke "sagt nej" til.
Dog vil jeg altid holde mig fra morfin i alle afskygninger.

Svampe er ikke et hard-drug. Det er et soft-drug, men kan blive til et hard-drug alt efter dosen og arten.

Hvis du ikke vil ende med nålen i armen, så gør op med dig selv hvad du vil prøve og hvorfor! Lad være med at tage nogle stoffer, fordi de andre gør det.
Find ud af hvilken "type" du er. Jeg er f.eks den trippede type med fuld knald på.
Derfor ved jeg at opiater ikke er mig. Jeg kan så godt lide benzodiazepiner, men det er fordi de bliver brugt som trip-stoppers eller bare som regulære downers. Amfetamin har jeg også afskrevet som et no-go. Grunden til dette er jeg synes amfetamin er et dårligt stof. Kokain har jeg så altid kunne lide, det giver en ordentlig energi, et godt rush og så kan det sende et LSD-trip længere ud i rummet.
Så find ud af hvem du er, inden du tager stoffer.

Titel:
Methylon Connoisseur

Aglaia skrev:

Hvorvidt du har risiko for afhængighed er selvfølgelig svært at svare på, men for mig handler det om, hvordan du kan drage gavn af stofferne, og her handler det jo, som Berghthora skriver, om at have gjort klart med sig selv, hvad det egentlig er man søger :)

Det er jo svært, for hvad man ikke ved noget om kan man jo dårligt lave regner med sig selv om??

Jeg mener da jeg var lille troede jeg jo at stoffer ville dræbe mig på stedet? da jeg så fandt ud af det ikke passede lavede jeg mit standpunkt til det om.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Winta skrev:
Aglaia skrev:

Det er jo svært, for hvad man ikke ved noget om kan man jo dårligt lave regner med sig selv om??

Jeg tror umiddelbart ikke, jeg er med på, hvad det er, du synes er svært?

Winta skrev:
Jeg mener da jeg var lille troede jeg jo at stoffer ville dræbe mig på stedet? da jeg så fandt ud af det ikke passede lavede jeg mit standpunkt til det om.

Det er vel også, hvad jeg siger; jo større viden du får omkring stoffer, jo mere bevidst bliver du om hvad de kan gøre ved en, og det er da klart, at denne nye viden rykker grænser.

Selvfølgelig handler det også om at eksperimentere, vi er jo mennesker, men det er stadig et væsentlig ”forarbejde”, at ty til bogen, i stedet for blot at kaste sig ud i stoffer, fordi – nå ja, hvorfor ikke. Herved finde ud af, hvad du søger.

Titel:
Medlem

Har gjort mig nogle tanker omkring dette allerede for lang tid siden.. men ikke bestemt mig for hvad jeg vil - om jeg vil det osv..

Men hælder mest til de bevidsthedsudvidende.. hvis jeg vil have energi drikker jeg kaffe eller sodavand. Søgte et "blow-your.mind stof", som ikke gør en sløv/stenet/træt som tjald ofte gør. og overvejede derfor svampe til en start. Elsker at spekulere/filosofere og bryde min hjerne med en masse nye oplevelser tanker og indtryk

Tror sgu ikke jeg vil begive mig ud i Crackkokain eller den med nålen, da det for mig virker som om at selv folk med den ondeste viljestyrke fordærves af disse.

Hvordan sikrer man sig at man har nosserne til at stoppe med det samme igen? Kan man teste det på nogen måde på forhånd inden man begiver sig "ud i det"?

Hvis jeg ville kunne jeg stoppe med at ryge hash. Det er jeg overbevist om, men ikke interesseret i - det er dog ingen garanti for noget som helst.... eller hvad?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

At kunne stoppe med hash, er en god indikation for, at du kan stoppe med noget andet. Dog kan du ikke sige, at du vil kunne stoppe med hash før du har gjort det!

Du skal dog stadig være observant på, at selvom det lykkes dig at stoppe med hash, så er det noget sværere, at droppe stimulanserne.

Tilgengæld vil de psychedeliske stoffer næppe være et problem at stoppe med. Specielt fordi et intenst trip fuldstændigt fjerne lysten til et andet, i hvert fald hvis du ikke bare nøjes med at se farver, men også bearbejder din psyke under trippet og får "tænkt igennem".

Du kan evt. tage udgangspunkt i mig, selvom det jo altid er individuelt. Jeg har været i stand til fuldstændig at droppe psychedelika, men trods en lyst til at ligge hashen definitivt på hylden, falder jeg stadig i et par gange om måneden.

Titel:
Medlem

Har for noget tid siden holdt en måneds pause(for at tjekke om jeg egentlig kunne) uden problemer fra feden, og føler ingen trang til at ryge det - så er det er vel gode indikationer på at kunne stoppe.

Efter lidt hyggelæsning opfatter jeg det som om at psykedelika egentlig ikke er afhængighedsdannende?
Og man bliver ikke kroget af stofferne dagen efter og føler en stor lyst til at gøre det igen, som med ryge-koka?

Endnu et spørgsmål.. Hvis nu man ville eksperimentere med nogle stimulanter; hvilke anbefales* så til n00bs?
Er som udgangspunkt ikke interesseret i Amf, E eller hjemmebryg.

Er godt klar over man ikke skal opfordre til druxxx, men ment som HR - hvilke er kun BULL og skal man holde sig laaaaaaangt fra?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Læs nu om det, istedet for at spørge her. For mig er der ingen stoffer der er 100 % no-go, så det er derfor det er så vigtigt at du finder ud af med dig selv hvad du vil have ud af at tage stoffer, og hvor din grænse går.

Nu spørger du indtil stimulanterne, og er ikke interesseret i amfetamin eller ecstasy (hvad mener du med "hjemmebryg"?), så er der vel kun kokain og ren mdma tilbage, som er nogenlunde "offentligt" tilgængelige?

Begge dele er lækre, men foretrækker dog klart mdma.

Titel:
Medlem

SLAP. har brugt søgeren og gloet på flere søgemaskiner

Jeg er en af de personer som ikke får særlig meget konstruktivt ud af at læse "angstfremkaldende på længere sigt" flere tusinde gange. Desuden er langt de fleste sider omkring stoffer partiske eller langt fra objektive, trods at de prøver at virke sådan.

Når jeg læser at både Ecstasy og LSD er stimulerende hallucinogener så virker det mærkværdigt og jeg bliver forvirret.. synes umiddelbart ikke at de to har særlig meget til fælles, men har jo ikke prøvet nogle af dem endnu

Selvfølgelig er det da hundrede procent klart at det er op til mig selv at bestemme om jeg vil eller ej, men nogle få tips og trick på vejen skader sgu ikke.

Med hjemmebryg mener jeg sådan noget som at jeg selv skal sidde ved skrivebordet og blande nogle lovlige produkter til det bliver psyko-aktive stoffer eller stimuli(korrekt plur?) osv fx kodein-ekstrakt af kodi-magnyler vha. citronsyre eller sådan noget.. FORDI jeg ikke mener mine egne kemiske færdigheder er vilde nok til at jeg ville kunne udføre alt sådan noget - plus at jeg bor hjemme ved moar.

Nu siger du "så er der vel kun kokain og ren MDMA...". Vil det sige at det er de eneste to muligheder at få nallerne i nærheden af på gaden? - kender godt til reglerne om at man ikke må sælge via psy osv men jeg spørger sådan efter nogle erfaringer..

EDIT: glem sidste afsnit.. er jo allerede blevet besvaret

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis dit engelsk er velbevandret kan du finde glimrende information om alt på http://www.erowid.org

Jeg er godt nok ved at brække mig over at nævne Methylone, men det er en glimrende begynder stimulans. Læs om den på erowid.org.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hovedpuden > Det er ikke fordi jeg vil begynde at lege aldersfascist, men hvis du stadig bor hos din mor, er du nok ikke ældre en 20 år (antager jeg.) Det er måske en overvejelse, at lade være med at eksperimentere med stoffer og i stedet se hvad det stoffrie liv har at byde på? Jeg ved godt, at jeg sikkert lyder som en gammel idiot nu, men det er ikke sikkert, at den største glæde er at have prøvet forskellige stoffer.

Det er bare et råd, som du selvfølgelig selv må afgøre hvorvidt du vil bruge til noget.

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]