"nu har der været et par tråde oppe for tiden som omhandler folks negative side af historien, men nu opretter jeg en for at finde ud af hvilke negative konsekvenser i har haft ved at indtage psykedeliske stoffer gennem tiderne. "
Skrev waggafnipsen
For mig er det lidt svært og lave en egentlig opdeling i mellem stoffer og psykedeliske stoffer så jeg spørger lige google før jeg fortsætter.
Netstof 2006 - Psykedeliske_stoffer Psykedeliske stoffer. Betegnelse, der er møntet på stoffer, som kan fremkalde syns-hallucinationer. Links. Hallucinationer.
1. LSD, psilocybin og til denne gruppe kan man også regne en undergruppe af amfetamin-gruppens stoffer som MDM, Ice, DOM.
2. Stoffer som cannabis og fencyklidin (PCP).
Taget fra:
http://www.netstof.dk/site/Main/Leksiko ... e_stoffer/ Jeg er nu kun lidt forvirret, men vigtigst af alt i forhold til mit indlæg, var at cannabis var med på listen - da det over lang tid var mit fortrukne rusmiddel. Især efter jeg stoppede mit eskalerende amfetamin og begyndende extasy misbrug - hashen holdt mig i live, men som levende død.
"Følte jeg kan se igennem mennekser og hører deres tanker "
Skrev CosmicMind
Fire-fem år af mit liv gik jeg i den tilstand kronisk (nu høre jeg kun ekkoerne) og tror mig det var hverken sjovt eller givende, men jeg lærte og skærme mig på forskelligvis: meditation - andre stoffer.
Jeg troede virkelig at jeg kunne læse andre menneskers tanker - stemmerne ændrede sig efter hvis tanker det var så de passede med den givne person.
Denne periode varede ikke 4-5 år, men måske 6-12 måneder indtil en som engang var noget der mindede om en ven tog mig langt væk fraalle bygninger ude på en mark midst om natten spurgte han mig om jeg stadig kunne høre naboerne og ja de var der, hvilket brød med reglen om den afstand der kunne være til andre mennesaker før deres signale blev for svagt til at jeg kunne læse deres tanker.
Samtidig var der nogen som jeg vil kalde for "de fjerne" Væsner som talte til mig over lang afstand sommetider kunne jeg forstå dem andre gange var der støj på linjen - af og til var jeg istand til at hæve mig op på deres niveau og tale med dem som ligeværdig, men jeg sank igen ned i min jordbundne krop og glemte alle disse sandheder som var blevet åbnet for mine øjne.
Den sidste detalje som foregik imellem mine øre var en kamp mellem forskellige synsvikler på sandheden.
Jeg kan måske synlig gøre det ved aat have en engel og en djævel siddende på hver skulder og hviske ind i ørene, bortset fra min at engel og djævel var et og samme væsen mig selv:
Jeg forklarede alt lige fra kernefysik til løsninger på alt i tilværelsen - om livets uendelige glæder og sorger - i et nu ændrede stemmen sig fra at være rar og stille til et ondskabfuldt rasende foragtfuldt brøl somtillede mig med alle fejl og svagheder for ja hvem anden end mig selv.
derfor min reaktion i tråden "Lytter til egne tanker"
Jeg har altid været stædig og stolt, men bed på et tidspunkt i det ormefyldte æble og tog til en samtale hos en psykolog henvist af min studievejleder på uni - Vi stoppe behandlingen ved "Ja du skal altså være stoppet med dit misbrug for misbrugere behandler jeg/vii ikke" Det er ikke ordene hun sagde, men meningen er der - mojner i æ døjner og jeg tog på staden.
Det skal lige siges til hendes forsvar at jeg hoildt igen fra starten lod hende kun se en smule af overfladen - ellers var jeg nok blevet tvangs indlagt.
Jeg vil til sidst lige pointere at jeg sad med den gamles ladte afsikrede jagtgevær og begge løb i mund en tå på aftrækkeren længe før jeg røg så meget som et sug af en pibe eller indtog noget skærkere end kaffe.
Jeg kunne bare ikke prøvede flere gange også andre ting, men heldigvis har jeg altid været en nysgerrig kylling og hvad nu hvis at livet pludselig blev godt og tanken om sorgen det ville påføre familien og de få venner jeg havde - gjorde det ikke lettere.
Jeg ved godt det er rodet, men er ikke sikker på jeg orker og rette det faktisk er jeg ikke sikker på jeg ønsker og læse det igen - så bær over mig eller sten mig med møllehjul.