Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 20:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Ola!

Det er ikke aktuelt for undertegnede.. Men!
Hvordan kommer man sig egentlig bedst over at blive dumpet af kæresten man har boet sammen med i to år?

Den umiddelbare reaktion er at man tager på dødsdruk med kammeraterne og drukner alle sorger, men det er på længere sigt ikke en særlig god løsning.

Spørgsmålet der rumsterer i ens hoved er vel lidt "jamen hvad så nu? hvad skal jeg nu?"

Hvad skal man egentlig?

Titel:
Dedikeret medlem

Den bedste måde er helt klart at bryde kontakten til hende helt og bare lade sorgerne forsvinde med tiden. Og evt en gang dødsdruk.

Men det kan være meget smertefuldt og tage laangt tid :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja så har man vel dealet med ens sorg, men for at få en ordentligt output ud af en så betydelig ændring i ens liv kunne jeg forestille mig at det var en god ide at gøre noget med sig selv, ændre nogle vaner, starte på noget nyt eller lignende.. Der bliver jo frigivet en enorm energimængde og har man ikke noget sted at rette den ender man jo bare med at bruge den på frustrationer, druk og ligegyldigt hor...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Hola! :roll:

For det første skal man glemme alt om det fis med at "man stadig vil kunne være venner", det er de færreste der har været sammen så længe, der ville kunne få det til at fungere udelukkende ved et venskab.
Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre, men der plejer jo bare at være en grund til man bryder fra hinanden, og det burde være grund nok til at indse at man ikke skal blive ved hinanden længere, man skal videre, IMO.

Jeg tror situationen er meget individuel, og der findes ikke nogle decideret løsning på hvad man skal gøre for at komme videre.

Den med drukturen fungerer ihvertfald ikke særligt godt for mig. Jeg tror for mit vedkommede ville jeg hooke op med nogle loyale og trofaste venner, snakke med dem om situationen, ryge nogle pinde, og bare prøve at slappe af; Uden at tænke på man har en kæreste derhjemme man skal tage hensyn til.

Det er en af de tanker der har hjulpet mig mange gange, den med at man skal ikke tænke på konen derhjemme, men at man bare er sig selv nu, og man kan gøre hvad man har lyst til..

:wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Rigtig høj musik, klassisk eller rock, blæst, kulde og generelt ekstremiteter i den dur, så psyken lige får en over nakken! Og så ellers ikke gå og have hemmeligheder overfor en selv og den næstkommende.

Faktisk er det på en måde psykedelisk at være i den situation, altså det viser en anden side af ens psyke - hvorfor man jo lærer mere om en selv.
Det gælder jo om at få mest muligt ud af alt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
And skrev:
Rigtig høj musik, klassisk eller rock, blæst, kulde og generelt ekstremiteter i den dur, så psyken lige får en over nakken! Og så ellers ikke gå og have hemmeligheder overfor en selv og den næstkommende.

Faktisk er det på en måde psykedelisk at være i den situation, altså det viser en anden side af ens psyke - hvorfor man jo lærer mere om en selv.
Det gælder jo om at få mest muligt ud af alt!

du siger faktisk noget :wink:

Insane psychedelia user!

Cubensis skrev:
Ola!

Det er ikke aktuelt for undertegnede.. Men!
Hvordan kommer man sig egentlig bedst over at blive dumpet af kæresten man har boet sammen med i to år?

Den umiddelbare reaktion er at man tager på dødsdruk med kammeraterne og drukner alle sorger, men det er på længere sigt ikke en særlig god løsning.

Spørgsmålet der rumsterer i ens hoved er vel lidt "jamen hvad så nu? hvad skal jeg nu?"

Hvad skal man egentlig?

Hvis man har gjort kæresten til hele ens liv, så er situationen selvforskyldt. Det skal man ikke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Hvis man har gjort kæresten til hele ens liv, så er situationen selvforskyldt. Det skal man ikke.

Du har fat i noget.. Men hvis man nu kender en person der stå i den situation, hvad gør man så for bedst at hjælpe ham videre på en bæredygtig facon??

Køber en sixpack og tilbyder ens sofa med tilhørende tæppe??? Ej vel?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det bedste er at din ven får sørget ud, så han ikke holder noget indestængt tilbage. Sorg er en healende proces, men den gør ondt. Sig til ham, at han skal give sig selv lov til at tude så meget han vil, og når han er færdig, kan han begynde at gøre andre ting som langsomt får ham til at nyde livet igen.

Held og lykke til ham.
Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Alkohol rusen er jo meget midlertidig. Den kan dog være god til at få raset ud. Ved godt det ikke er en nyhed :oops:

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det med bare at være venner fungerer, som Kogeren siger, ganske enkelt bare ikke hvis man er blevet dumped. Jeg var så uheldig at skulle gå i klasse med min kæreste gennem hele 9.-klasse da jeg startede i 1.g, og hun havde slået op ca. 2 uger før skolestart. Det var et helvede, rent ud sagt. Så så jeg hende ikke i et år, og nu er det fint. Få dem på afstand, så må man tage det derfra. Og så skal man sørge for at holde sig beskæftiget, for når man laver ingenting, så begynder tankerne at flyve, og ofte vil de i en sådan situation samle sig om eks-kæresten, og man vil blive ked af det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Husk alle de gode minder og sig tak til livet. Der er sq ikke så meget andet. Nu er du in the game igen. Det er jo total optur :D! Andre ladies min ven... gerne mange af dem hehe. Lokaliser lidelsen. Bearbejd den. Slet den(spørg dig selv om du gerne vil have den følelse eller smide den fra dig, mange gange) Så burde du opleve lidt mere harmoni i dig selv. Det er nok ikke dit sidste breakup. Dali Lama stil! :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Fanny skrev:
Sig til ham, at han skal give sig selv lov til at tude så meget han vil, og når han er færdig, kan han begynde at gøre andre ting som langsomt får ham til at nyde livet igen.

Alternativt kunne man stikke ham en lussing og fortælle ham, at han skal opføre sig som en mand? En del af at være moden (som mand), er at kunne håndtere følelser. Jeg er ikke ude i sådan noget machopis med at rigtige mænd græder ikke, jeg kunne komme på flere situationer, hvor det ville være passende, men at man er blevet droppet af en tøs er bare ikke en af dem.

Han kunne lave reframing-øvelser. Altså gå sine tanker igennem og identificere dem, som er destruktive for hans velfærd, og erstatte dem med noget andet. For eksempel, i stedet for at gå og tænke "Hun er en fantastisk kvinde. Jeg finder aldrig en som hende" kunne han tænke "Hun var heller ikke så fantastisk. Jeg er mere værd end det, og jeg har masser af muligheder". Eliminér de dårlige tanker! Hjælp ham med at komme af med disse samt hans limiting beliefs, hvis han skulle bære rundt på sådanne. Tag ham med ud for at møde nye kvinder.

Jeg har brugt meget tid og energi på en følsom ven, der for nyligt mistede sin kæreste. Men nu er jeg kommet frem til, at det er hans problem. Jeg har givet ham værktøjerne, men han vil ikke benytte dem.
Lad vær med at gøre din vens problem til dit, Cubensis. Hvis han ikke vil hjælpes, og handle efter din vejledning, så spilder og disrespekterer han din tid og energi.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

agjoey skrev:
Nu er du in the game igen. Det er jo total optur :D! Andre ladies min ven...

Læs tråden punk, det er ikke mig. :wink:

Det med at holde sig beskæftiget tror jeg også er en rigtig god ide, når man bor sammen med en dame sidder man jo tit bare og stener sammen derhjemme, den rytme man får opbygget i sådan et forhold ka være lidt svær at ændre på lige med det vuns.. Men så er det godt man har sine venner :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Dr. Phibes skrev:
Alternativt kunne man stikke ham en lussing og fortælle ham, at han skal opføre sig som en mand? En del af at være moden (som mand), er at kunne håndtere følelser. Jeg er ikke ude i sådan noget machopis med at rigtige mænd græder ikke, jeg kunne komme på flere situationer, hvor det ville være passende, men at man er blevet droppet af en tøs er bare ikke en af dem.

Jeg er godt nok uenig!

Dr. Phibes skrev:
For eksempel, i stedet for at gå og tænke "Hun er en fantastisk kvinde. Jeg finder aldrig en som hende" kunne han tænke "Hun var heller ikke så fantastisk. Jeg er mere værd end det, og jeg har masser af muligheder". Eliminér de dårlige tanker! Hjælp ham med at komme af med disse samt hans limiting beliefs, hvis han skulle bære rundt på sådanne. Tag ham med ud for at møde nye kvinder.

Det kan være svært at overbevise sig selv om noget, som man ved er løgn. Alle andre fortæller det til en, men de kan heller ikke forstå det, man selv føler. Mange har været sammen med en bestemt person, som de aldrig kommer over, lige meget hvor mange de ellers er sammen med bagefter. Hvis man finder noget SÅ godt, så kan man roligt tude over at miste det.

Edit: censureret af mod.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg driller bare =). du har ret. jeg troede det handlede om dig. Og jeg læste det meste. Det er bare skide god hash jeg har gang i her

Fra nu af bruger jeg nallerne til noget meget fornuftigere. Bwahahaha. STOP JOE. STOP NU FUCCCK.. jeg skal sige en lyd.... Booooop

Du har helt ret tilgængeld. sorry

Senest rettet af agjoey 10 sep 2007 18:08, rettet i alt 4 gange.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Grrrr... man kan da heller ikke vænne ryggen til jer i et døgn, uden at i bicher. Nu har jeg rydet op med hård hånd, så hvis svineriet fortsætter bliver tråden lukket.

Fanny

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Citat:
Alternativt kunne man stikke ham en lussing og fortælle ham, at han skal opføre sig som en mand? En del af at være moden (som mand), er at kunne håndtere følelser.

Håndterer dem ja, men vel ikke fortrænge dem?

Min erfaring er, at når man går igennem sin sorg brænder følelsen af, at den anden var åh så fantastisk, faktisk ud, og man kommer ud på den anden side, hvor man ser alle muligheder ligge åbne for en.
Så egentlig har vi det samme mål: at blive fri til at være lykkelige igen.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Haha, Fanny!

:D Jeg kan virkelig godt lide din måde at være på. Du er psychedelia på den gode måde. Undskyld offtopic.

Titel: 5 punkter
Medlem
Brugeravatar

1- få noget fisse

2- fest

3 - se en film med pizza og cola/ øl

4 - få noget fisse

5 - kom så over hende... :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]