Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 23:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Her for nylig fik jeg en ven væltende ind af døren, han har været ude i mange problemer med så langt ude her troede jeg ikke han ville gå. Han har lammet sig på 7 marzine piller. (Jeg har taget pakken op af hans lomme og der manglede der 7 piller) Men nu er han væltet ind af døren og sidder grædene i mine arme fordi han siger han ser døde mennesker overalt, de hænger ned fra loftet, ligger på jorden og ser "levende" mennesker hoppe ud af vinduet. Som sagt ligger han grædene i mine arme og hans hjerte hamrer med lysets hastighed.

Hvad kan jeg gøre for at få til at slappe af? Hvis der overhovedet er noget, han forstår ingenting lige nu og han har kun med nød og næppe kunne fortælle mig hvad han ser.

Jeg søger et hurtigt svar!
Forsæt ellers god aften.

EDIT: Har ændret overskriften

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Senest rettet af Puny_pete 22 apr 2008 19:46, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Damn........

Har ikke erfaringer lige med badtrip på marzine.. Men har en del erfaring med badtrips på lucy og svampe.
Men du skal få ham til at være klar over at det han oplever, er pga noget han har indtaget. Det han ser er ikke virkeligt og forsvinder igen på et tidspunkt.
Hvis det nu ikke er som med lucy og svampe hvor man giver efter for trippet og omfavner følelserne for at acceptere dem...... Men det kan jo godt være det ikke er sådan....

Berolige ham, snak med ham, få ham til at slappe af.... Falde til ro.... Få vendt hans neder til en optur istedet... Damn det svært når man ikke selv sidder der.

Hvad end du gør, så bliv ikke sur på ham.....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puuuuha, glem lige hvad jeg skrev.... Har lige checket på erowid, synes jeg kunne huske noget med marzine og hallucinationer.... Og jeg huskede rigtigt.... Jeg har ingen ide om hvad du skal gøre.... Har aldrig været udsat for hallucinationer, jeg kan godt nøjes med heftige visuals og egoloss........

Håber der snart er nogle der ser den her andre end mig, helst nogen der har erfaring med det.

Men berolig ham så godt du kan, se om du kan få ham til at forstå han tripper... læste på erowid at man blive så blæst på marzine at man glemmer man tripper.... Måske det derhenne han er lige nu.....

Held og lykke

P.L.U.R og alle gode tanker herfra....

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hey, Prometheus her - jeg kan ikke lige logge på min egen konto endnu.
Marzine er ikke lige et af de områder jeg ved mest om, men jeg prøver at give nogen råd.
For det første, er du nogenlunde sikker på at han ikke har spist mere end de 7 tabletter? Stoffet får pulsen og kropstemperaturen til at stige, og hvis du vurderer at det er umiddelbart faretruende, er der ikke andet at gøre end at søge hjælp med det samme!
Hvis situationen virker nogenlunde fysisk under kontrol, så gør hvad du kan for at få ham til at føle sig så tryg og afslappet som det nu kan lade sig gøre. Trippet er ikke voldsomt langt, og efter relativt få timer skulle effekten begynde at lette stille og roligt. det er ikke sikkert at det er særligt nemt at snakke med ham, men gør en indsats for at give ham masser af opmærksomhed hvis det virker til at han har lyst til det.
Jeg ønsker jer al held og lykke, og husk nu at søge professionel hjælp med det samme hvis der er faretruende fysiske symptomer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Marzine kan være meget skræmmende og har en tendens til at smide det værst tænkelige scenarie i fjæset på dig med 110% livagtige hallucinationer. Forsøg at tal ham til ro og få ham til at drikke lidt. Hvis du kan få ham til at falde så meget til ro at han kan sove ville jeg anbefale det. Alt efter dosis vil der være noget hang-over i lang tid og han vil sikkert vågne træt og irriteret. Marzine smadrer nattesøvnen helt

Plus alt ovenstående, men prøv at overbevise ham om at han tripper, måske er han ikke helt klar over det. Var jeg ihvertfald ikke

Held og lykke, også til din ven

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for hjælpen, det var brugbart! Jeg fik ikke lige svaret i aftes fordi jeg havde travlt med at få ham til at slappe af. Men når man sagde han havde taget marzine glemte han det efter 10 sekunder igen. Men han overlevede og fik noget af et rap over nallerne og han er vidst enig med mig i at Marzine skal man holde sig langt fra.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Site Admin
Brugeravatar

(Fanny tilbage) Det var godt at han slap nogenlunde heskindet igennem. Det gør han forhåbentligt ikke igen!

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Marzine giver en forfærdelig rus, halluerne kan være spændende, men selve den følelse man får i kroppen og hukommelses tabet er jo så ubehageligt, man får chok hele tiden og glemmer hele tiden hvad man lavede sekundet inden og man føler sig virkelig syg og forgiftet. Jeg har set mig selv danse rundt i ternet skjorte gennemsigtig, gå rundt og snakke med gennemsigtige skikkelser. Det er meget normalt på marzine, det var nok det han kaldte for døde mennesker. Folk burde læse om det inden de begiver sig ud i noget så voldsomt som marzine. Det burde der advares mere om, det er et dødsens farligt stof, hvis man vælger at gå rundt på det i byen !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Ramte han et ego død? Det er på ingen måde rart at få smidt i hovedet!

Jeg har prøvet ego død 1 gang, og jeg lover jer. Det er det dybeste jeg nogen sinde har ramt. Min oplevelse var total kaos, ante intet om ego død overhovedet. At få smidt sådan noget i hovedet kræver en stærk psyke.

Husk at være hos din ven de næste par dage. Dagene efter et darligt trip er ofte ikke så sjove.

Site Admin
Brugeravatar

FlæmMing: Nu tror jeg der er milevidt mellem en psykedelisk ego-død og så en der er induceret af Marcin. De to størrelser kan slet ikke sammenlignes. Marcin er som natskygger (tropan-alkaloid tror jeg), og giver syner og dellerium. Det kan føles lidt som at vandrer rundt i en drøm hvor scener skifter og der ikke er nogen kronolgisk rækkefølge af tid. Du glemmer hvor du var, og kan have svært ved at foretage dig noget konstruktivt (som f.eks. at tage sko på hvis du skal gå en tur), fordi du ikke kan holde fast i hvad du har gang i.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg havde en lang lang snak med ham idag, han sagde at det var døde mennesker han så og ikke gennemsigtige menneskelignende skikkelser men derimod lå der lig rundt på mit værelse og nogen mennesker hang i et reb ned fra loftet og der drybbede blod ned fra de hængene mennesker. Udover det kan man tydeligt mærke han har forandret adfærd, han er meget indelukket og tør ikke helt at snakke med folk? Er det noget der går over med tiden eller skal jeg se lidt efter ham i den kommende tid?

Er der mulighed for flashback på marzine?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Jeg havde en lang lang snak med ham idag, han sagde at det var døde mennesker han så og ikke gennemsigtige menneskelignende skikkelser men derimod lå der lig rundt på mit værelse og nogen mennesker hang i et reb ned fra loftet og der drybbede blod ned fra de hængene mennesker. Udover det kan man tydeligt mærke han har forandret adfærd, han er meget indelukket og tør ikke helt at snakke med folk? Er det noget der går over med tiden eller skal jeg se lidt efter ham i den kommende tid?

Er der mulighed for flashback på marzine?

Hold gerne er vågent øje med ham, har selv prøvet noget ligende og det var slet ikke sjovt, ellers så opfordre ham til at skrive om det herinde, vi er flere så gerne vil snakke og hjælpe ham :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg vil også sige, at han bør overskride grænsen og få talt om det. Hans adfær KAN være et tegn på en ulmende depression, hvilket ikke er mærkeligt efter hans oplevelse. Men måske du ikke kan gøre nok, måske bør han overveje professionel hjælp i form af en psykolog? Det er helt op til hvor skidt han har det, selvfølgelig, men pas rigtig godt på gutten, ellers kan han få et grumt ar i psyken. :|

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror jeg tager ud og bowler med ham imorgen, og jeg har også givet ham en VIP billet til der hvor jeg skal optræde på torsdag som DJ. Så jeg skal nok få det sjovt med ham, han virker glad for billeterne og invationen til at bowle og sige det er det han har brug for. Men jeg lover jer jeg skal nok tage mig godt af ham. Jeg skal nok snakke med ham om at oprette en bruger herinde, men han er meget bange for at snakke om oplevelsen og nogengange kan han begynde at ryste lidt på hænderne og da jeg snakkede med ham tidligere idag kneb han en lille tåre.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Jeg tror jeg tager ud og bowler med ham imorgen, og jeg har også givet ham en VIP billet til der hvor jeg skal optræde på torsdag som DJ. Så jeg skal nok få det sjovt med ham, han virker glad for billeterne og invationen til at bowle og sige det er det han har brug for. Men jeg lover jer jeg skal nok tage mig godt af ham. Jeg skal nok snakke med ham om at oprette en bruger herinde, men han er meget bange for at snakke om oplevelsen og nogengange kan han begynde at ryste lidt på hænderne og da jeg snakkede med ham tidligere idag kneb han en lille tåre.

Skide godt at høre du passer på din ven, god hjertevarme :)

Det er kun positivt for ham at få åbnet op for den oplevelse, du kan jo sige han er velkommen og der allerede er folk som har tilbudt deres hjælp.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Puny_pete skrev:

Venner som dig hænger ikke på træerne, så et skulderklap til dig for god karma :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Idag da jeg igen snakkede med ham, tror jeg at han fik grædt den knude ud der sad i maven på ham. Han fik virkelig grædt igennem idag. I kan dømme mig for bøsse det er jeg ligeglad med, men vi sad i en konstant krammer i en times tid og snakkede imens han fik grædt igennem. Det må virkelig have været forfærdeligt det han har oplevet og han fortryder det enormt meget. Men han virkede lidt mere åben idag, han sover hjemme hos mig idag da han ikke så godt kan lide at være alene. Så hvis der er nogen spørgsmål i vil stille ham er i velkommen til at skrive. Men lad være med at stil alt for direkte spørgsmål da han garanteret godt kan få nogen tilbagefald hvor han får de samme ekstrem ubehagelige følelser som han gjorde under sit "mareridt." Jeg har snakket med ham om at oprette bruger herinde han svare at han er meget flov overfor hvad han har gjort, selvom jeg har sagt at i vil tage imod ham med en stor krammer er han meget tilbageholdene med det. Og jeg vil helst ikke presse til noget han ikke har lyst til.

Mvh. Puny_pete.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny du for hård mand.... Dyb respekt der.... Alle narkolammere burde have en ven som dig..

Nogle gange har man brug for at tude et badtrip ud i dagene derefter, jeg har tit haft det sådan på syre, ja selv under trippet har jeg brudt grædende sammen i fortvivelse over whatever - og der har jeg da også haft en kammie til at holde om mig, eller en veninde, hvem der nu lige kom først.

Fedt at høre du støtter din buddie, han har virkelig brug for det nu, fordi den oplevelse han har haft, bliver nok en anelse svær at "få ind" i hovedet og "drejet" rigtigt på plads. Gik selv i rigtig lang tid sidst jeg havde et intenst syretrip, meget svært at få til at sidde rigtigt fast som en oplevelse, fordi den simpelthen bare var så langt ude og overjordisk, at jeg havde svært ved at acceptere den. Nu sidder jeg så med en ny, men det heldigvis bare tanker der skal på plads, plejer at være en del lettere end når det er visuelt den koger over.

Håber virkelig din ven får det godt igen og det sidste han skal være bange for, er at snakke om sine indre følelser mht trippet, de skal bare ud og hvis det er i tårer og ikke ord, jamen så er det sådan.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Puny Pete> Total respekt for at du giver din kammerat den tid og opmærksomhed der skal til for at komme sig over en så traumatisk oplevelse. At få snakket tingene igennem og få "afvæbnet" oplevelserne i hans bevidsthed er helt sikkert måden at gøre tingene på, så han kommer sig hurtigst muligt. Hurra for venner som dig!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Idag da jeg igen snakkede med ham, tror jeg at han fik grædt den knude ud der sad i maven på ham. Han fik virkelig grædt igennem idag. I kan dømme mig for bøsse det er jeg ligeglad med, men vi sad i en konstant krammer i en times tid og snakkede imens han fik grædt igennem. Det må virkelig have været forfærdeligt det han har oplevet og han fortryder det enormt meget. Men han virkede lidt mere åben idag, han sover hjemme hos mig idag da han ikke så godt kan lide at være alene.

Rigtig god stil, Puny Pete!

Du spurgte om noget med flashbacks. Svaret er helt sikkert ja, men jeg ville lige forklare, hvad et flashback er.

Det er ikke noget med at stoffet stadig er i kroppen, og han vil givetvis heller ikke opleve ægte hallucinationer eller lignende. Tænk mere på det som om han har været udsat for noget voldsomt traumatiserende, og at det har sat sig dybe spor i hukommelsen. Vi kender alle gyserfilmene, ikke sandt? Vi sidder som tilskuere med en distance, som konstant fortæller os, at det på skærmen ikke RIGTIG er virkeligt. På Marzine (det lortestof...) har din kammerat være INDEN I en gyserfilm, og han har troet på at ALT hvad han så var den skinbarlige, uomtvistelige virkelighed. Ingen ironisk distance til at beskytte ham mentalt. Det er ikke ulig det at være et barn på 5 år igen. Det er altså en hård én at klare.

Jeg er sikker på, at han nok skal komme sig, men han vil huske episoden i måneder og måske år, hvor han oplever alt fra et stik af panik til egentlige angstanfald. Vores hjerner er jo på godt og ondt indrettet sådan, at vi husker ting i forfærdelig lang tid. Indtil han får det på afstand og får modereret sin hjernes "panikimpulser" vil han sagtens kunne blive ramt af angst, typisk når hans hukommelse bliver aktiveret af dagligdagsting, der minder ham om noget i trippets indhold.

Det gode er, at han ikke i virkeligheden har siddet i en lejlighed, der var en massegrav med folk og blod hængende fra loftet. Heldigvis er ikke alle hallucinationer, som man ser på et psykedelisk trip, sande. Det er den her nemlig ikke. Vores hjerner har "simulationssoftware", som er pisse nyttigt, når vi skal forestille os en masse fremtidsscenarier, men at vi kan forestille os en virkelighed, der ikke er der, er mere problematisk når Marzine slår kontakten fra og gør vores hjerne ude af stand til at skelne simulation og virkelighed. Med tiden vil din ven få gelejdet sine oplevelser på Marzine ind igennem dette "distanceringsfilter", og han vil også lære at håndtere de angstprovokerende ting, som trippet tvang ham ud i.

På et tidspunkt letter tågen helt sikkert, og det ville være rigtig godt, hvis enten dig eller din ven kunne lokkes til at skrive en triprapport om emnet. Folk fortjener at vide, hvad Marzine kan gøre ved dem (og så finder de forhåbentlig i stedet noget mere fornuftigt narko at tage - for så vidt at de allerede har tænkt sig at indtage narko...). Marzine er ikke et godt sted at starte, og det er vel ikke engang et godt sted at ende. Så længe der er alternativer - ja så længe de sælger øl nede i Netto - så findes der bedre narko end Marzine. Lad ingen tro at det på nogen måde er et sikkert stof bare fordi det (endnu) er lovligt. Lightergas giver heller ikke færre hjerneskader, bare fordi det er lovligt. Nogen ting er simpelthen lovlige, fordi ingen person med respekt for sig selv vil udsætte sig selv for så stor en risiko (for noget med så lille en gevinst).

Held med det :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]