Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle sammen. Jeg sad sådan og tænkte på, hvor skide irriterende det er.

At hver gang(uanset hvad jeg indtager) så er jeg bange for at det går galt, det ødelægger trippet utrolig meget. Det lige meget om jeg indtager koffein, eller om jeg ryger mig en fed. Eller tager opiater.

Jeg begynder at svede, få voldsom hjertebanken hver gang jeg skal til at indtage noget.. Hvilket gør det svært at nyde det, hvad kan jeg gører anderledes? Det bliver som regl bedre efter noget tid, men det er der hvergang jeg skal indtage noget..

Tænker lidt katastrofe tanker mens jeg er påvirket, fx. hvor fører trippet mig hen, hvordan får jeg det bagefter effekten er aftaget osv., det har dog aldrig gået galt, mens jeg har været påvirket af diverse stoffer. Så Forstår ikke hvor angsten kommer fra. Uanset om jeg udemærket kender effekten af det pågældende stof, så er angsten der alligevel.

Mange tak på forhånd

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor gammel er du?

Måske har du ikke fred nok indeni til at tage stoffer. Vi skal jo ikke skynde os, der er tid nok.

Prøv evt at ransage dig selv lidt, og find ud af hvad du virkelig er angst for? at dø måske, kommer til skade, psykose eller måske er du bare et menneske som er bare glad for 100% jordforbindelse.

Gør du det i trygge omgivelser? Det kan for nogen være meget vigtigt

Titel:
Medlem

Jeg er 19 år, vil sige jeg har en smule erfaring med stoffer. Tja altså tror angsten kommer af, at jeg tit tager noget forskelligt. Forstået på den måde, at jeg ikke kan nå at blive fortrolig med et stof. Før jeg så skifter igen..
Syns nu ikke det er fordi jeg godt kan lide 100% jordforbindelse. Kan selvfølgelig også godt lide jordforbindelse til tider. Kan godt lide at være høj/skæv/lam, men alt med måde. Jeg husker også at tage det med tilpads pause, mellem hver gang. Jeg gør det altid i trygge rammer og sætter mig godt ind i et stof, før jeg indtager det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du har ikke et stof som du er glad for? Det kan du jo forbyde dig i og husk god tid mellem oplevelserne så du kan tænke lidt over det :)

Det er godt at høre du sætter dig godt ind i hvad du tager.

Har du angst for andet? For det er ikke ukendt at angst avler angst.
Det jeg gør og er kommet langt med er at gå imod min angst, på et tidspunkt går det så op for én at det slet ikke forholder sig som man gik og troede og der faktisk ikke er noget at være bange for, det er befriende når det punkt nås, selvom det kan en hård kamp.

Titel:
Medlem

Jo kratom har jeg prøvet 5-6 gange(er glad for det). Så kender jeg efterhånden godt:) selvom jeg ikke kender alle aspekter ved en kratom rus. Jo jeg har haft noget panik angst, som jeg fik efter jeg havde taget amf for første gang.

Blev så stimuleret af amf'en, at jeg ikke kunne sove(have ingen benzoer) Så blev utrolig bange for at jeg ikke kunne falde i søvn, hvad skulle der dog ske med mig osv... Den angst har sat i mig lige siden, tror jeg.. Uden at vide det helt 100%

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv at tænke godt over hvad du egentlig har at være bange for!

Så skal du vel ikke tage amf igen?

Det er hvertfald en god måde at kende dig selv på, jeg har også visse stoffer som jeg ikke tager, de er simpelthen ikke mig. Skal jeg tage noget nyt og er jeg i tvivl, så er jeg ikke i tvivl. Det er vigtigt du lytter til dig selv og ikke mindst din krop.

En anden ting kunne også være en lang pause, det kan der være rigtig mange gode grunde til at tage. Igen vil jeg skyde på alderen har en betydning, selvom folk som 17 årige fylder sig med 10 gange så meget som dig, er vi alle forskellige :)

Titel:
Medlem

Jeg har lært min lektie med hensyn til amf'en. Så det skal jeg ikke tage igen. Du har nok ret med det med at tage en lang pause, tror det er det jeg har brug for.

Altså at arbejde lidt med mig selv, før jeg springer ud i endnu en rus:) er også bange for, at de stoffer jeg benytter mig af. Så er gjort ulovlige til den tid jeg er klar. Ved ikke om du kan følge frygten lidt. Der med ikke sagt, at jeg bare skal proppe dem i mig, indtil de bliver gjort ulovlige. Slet ikke

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan nu godt følge dig, men så igen, stoffer har været ulovlige i mange år, og brug bliver de jo stadig ;)

Det lyder som en god idé at tage en lang pause. Så kan du også kigge lidt ind ad og arbejde med dig selv, det kan være sundt en gang i mellem.
Men ellers god vind fremover :)

Titel:
Medlem

Jo tak og tak for hjælpen:D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så lidt da :) Du kan altid sige til

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Spasmo skrev:
Jeg er 19 år, vil sige jeg har en smule erfaring med stoffer. Tja altså tror angsten kommer af, at jeg tit tager noget forskelligt. Forstået på den måde, at jeg ikke kan nå at blive fortrolig med et stof. Før jeg så skifter igen..

Bang..

Kender godt lidt til dit problem og vil tro at portuz har svaret godt til dine spørgsmål, fik bare lyst til at sige at jeg også kan finde på at få lidt para når jeg skal prøve noget nyt, af den grund gør jeg det altid i sikke omgivelser med en god ven :)

Fx. godt nok ikke noia men lidt derhen af.. min første gang på syre fik jeg kvalme pga jeg var så spændt og det blev ved hele trippet igennem, dog et fedt trip :D

men pauser er altid godt ;)

Håber det kan bruges lidt

Peace!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har haft nøjagtig samme problem som dig. Efter et dårligt trip på svampe hvor jeg mistede fysisk kontrol over min krop, led jeg efterfølgende af angstanfald og en enorm angst for at komme derud igen. I lang tid turde jeg ikke tage nogen stoffer af frygt for at skulle genopleve trippet. Jeg kunne ikke engang ryge smøger i starten uden at triggede et panikanfald.

Det er nu 5 år siden og jeg har det meget bedre i dag. Jeg får dog stadig paranoia når jeg tager psykedeliske stoffer (som regel i tiden fra jeg har spist dem til de virker), men plejer at bide tænderne sammen og så går det over igen.

Jeg tror det bedste for dig vil være at arbejde med din angst. Når du får et anfald så lad være med at flygte fra det, men bliv siddende i situationen og mærk hvordan det føles. Træk vejret roligt. I de fleste tilfælde vil det gå hurtigere over end hvis du begynder at flygte fra det, og med tiden vil du helt holde op med at lide af det.

Jeg tror det er en god ide hvis du holder en pause fra stoffer, men jeg tror ikke du behøver at opgive dem helt. Det kan faktisk være en meget givende oplevelse at konfrontere den situation der er årsag til ens angst igen. Men tag det stille og roligt, jeg er sikker på at du vil se fremskridt hver måned siden det oprindelige angstanfald.

Titel: Hehe
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Det er en ægte gang paranoia 8) du skal lære ikke at tage tingene så højtidligt forstå mig ret. Selvom ting kan virke skræmmende er det nok fordi man ikke selv kan forklare hvad der egentlig sker og mennesker er altid lidt skeptiske overfor det mere eller mindre ukendte. Man skal altid gøre ting med omtanke men de ting man går og er bange for det for det meste ting som man har bildt sig selv ind sådan er det bare. Lider selv af de vildeste noia til tider mest når jeg skal sove fordi så tænker jeg og lægge mærke til det. Man må være stærk i sindet og overvinde det husk altid hvad der er den egentlige funktion af de forskellige midler og hvilken indvirkning de har på din krop. Og resten er bare noget man skal "bilde sig selv ud" som man på et tidspunkt har bildt sig selv det ind :twisted: håber det ka bruges noia er en grím ting vil jeg gerne skrive under på

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tag en pause fra stofferne og tænk lige over det. Når du beslutter dig for at tage et forsøg igen så start ud med meget milde stoffer. Fx kratom eller lign som ikke har den vilde virkning. Derefter kan du arbejde dig ligeså stille op.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
jim fear skrev:
Jeg tror det bedste for dig vil være at arbejde med din angst. Når du får et anfald så lad være med at flygte fra det, men bliv siddende i situationen og mærk hvordan det føles. Træk vejret roligt. I de fleste tilfælde vil det gå hurtigere over end hvis du begynder at flygte fra det, og med tiden vil du helt holde op med at lide af det.

Jeg er meget enig. Angst kan i sagens natur kun eksisterer hvis du forsøger at flygte fra den. Angstfølelsen bliver affødt af at du skubber en situation/følelse fra dig. Derfor kan det være en god metode til at komme ud af angsten på, hvis du bliver i følelsen istedet for at flygte. På den måde opløser du angsten. Evt. kan du øve dig i angsthåndtering ved at mediterer på angst, og forsøge at fastholde følelsen. Du vil hurtigt opdage hvor svært det er!

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Jeg har det selv på samme måde. Efter en led tur på amfetamin og benzoer skete der det næste morgen at jeg røg en masse bong og det endte desværre ud i panisk angst hvor jeg måtte overnatte på sygehuset i 2 dage.

Et par dage efter prøvede jeg amfetamin igen - men fik det på præcis samme måde, dog vidste jeg godt at det var unødvendigt at tage på sygehuset da det "kun" er angst.

Nu er det over et halvt år siden, og er efterhånden begyndt at lege med tanken om at tage stoffer igen - selvom jeg nok venter et års tid endnu. Jeg er igang med at arbejde mig op af.

Jeg har desværre angst for en del ting siden det anfald, og har det en smule hele tiden - dog mest når jeg på nogen måde er i nærheden af stoffer. Lå sygemeldt i 1 måned fordi jeg var rædselsslagen for alt.

Nu har jeg efterfølgende prøvet følgende:
Panodil, Muskelsmerte piller, forskellige produkter fra Apoteket som skulle virke beroligende.

Det næste jeg vil prøve er Kanna, så jeg arbejder mig op af.

Men hold dig en lang pause fra stofferne indtil din angst er stort set væk (tror aldrig man helt glemmer angst-følelsen).

Titel:
Junior medlem

Desuden har jeg bestilt 5-htp, da jeg vil prøve at se om det kan fjerne angstfølelsen helt - håber!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Måske skal du holde dig fra de hallucinogene stoffer(hash, svampe, meskalin, lsd, lsa, dom, dob, dmt osv.) og hallucinogene blandinger som amfetaminer blandet med noget beroligende (uppers + downers). Og så bare hygge med noget Kratom en gang i mellem, opiater eller muskel afslapning i et karbad. Men det rigtige selskab at trippe med er vigtigt, en som ved noget om det og på overbevisende vis kan få dig til at tro at det er helt uskadeligt.
Tit er det en dårlig erfaring og en masse læsning om "side-effects" der kan trigge dårlige følelser i kombination med usikkerhed over for andre ting i livet. Det bliver på den måde projekteret ud i det at du tager stoffet som en noia.

Og måske skulle du prøve at nuancere din noia en smule, er der forskel på følelsen og tankemønsteret ved din noia alt efter hvilket stof du har taget, eller er det situationsbestemt? Er det fordi du nærmest tvinger dig selv til at nyde det? intet er ren nydelse - Er der sket noget foruden som kan projekteres til dårlige følelser og tanker?
Hallucinogener kan trigge en masse i underbevidsheden og måske er det godt at vente til man er op mod de 30 år gammel med det - sagde min far hvert fald inden jeg spiste svampe som 7 årig. *lol*

Nogen vil mene at du i et bestemt selskab (altså guided trip) skal ind og søge efter den angst og konfrontere den. Når du så har gjort det kan den opløses og man opnår da en "wow"-effekt af at man ser; "var det bare det" og kan derefter trippe normalt igen, eller har måske slet ikke lyst til det psykedeliske i noget tid efter.

Men vil da helt klart som udgangspunkt fraråde dig til at tage noget psykedelisk alene eller uden nogen med god erfaring.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg får selv angst af den mindste smule hash.
Det er slet ikke nemt at vejlede sig selv ud af et angstanfald. De gange det er sket for mig har jeg lagt mig i seng og set fjersyn til det var muligt at sove.

Titel: hash angst
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
får også selv angst af hash, selv bare et par hvæs, og får black outs af hash. Besvimer simpelthen pga lavt blodtryk og lavt blodsukker, da hash markant sænker blodsukkeret = fråder.. Jeg tænker bare, at jeg bare skal holde mig helt fra hash. Det er ik så sjovt som da man var de der 8-20 år gammel. Men kan derimod godt kværne eksrakt af en masse hawaiian baby woodrose ude angst..?
Men det virker f.eks. anderledes hvis man har drukket måske en halv flaske vin eller en hel, og derefter ryger et par hvæs hash, så kommer den angst ikke, så ender man måske bare med at brække sig.

Nogen der er kommet af med deres angst når de ryger hash?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]