Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 21:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er ca et ½ år siden jeg stoppede med alt hvad der hedder stoffer. Efter et længer varigt forbrug af diverse kemikalier fik jeg nok.

Jeg var vel havd man kunne kalde en "weekends junkie", og det fik altså sin ende da jeg holdte det hemmeligt for min kæreste og nærmeste venner. Desværre fandt de fleste ud af hvad jeg rendte og lavede i weekenderne, og det sårede de fleste(især kæreste og forældre).

Derfor tog jeg valget at stoppe efter den sidste, og sørgelige omgang.

MEN, nu er der gået en halvt år, og der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker tilbage på narko. Nogle gange kan jeg savne det så meget at mine tænder læber i vand, og leger rigtig tit med tanken om at gøre det bare en allersidste gang!
Jeg har en tro om at disse (våde)drømme om narko ikke forsvinder før end min hjerne og krop er 100% indstillet på at dette er den sidste gang. Lidt som når man stopper med at ryge.

har i nogle fornuftige svar til hvordan jeg får afsluttet dette kapitel?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Burde denne ikke være under Bagsiden af medaljen?

Må man spørge hvilke stoffer du tog?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Gah! .. Sorry.. den blev vidst placeret forkert.

Jamen amfethamin, mdma, ketamin, ecstasy, kokain, hash, skunk, pot & n2o - Så har været lidt rundt omkring det hele.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ZaZZa skrev:

MEN, nu er der gået en halvt år, og der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker tilbage på narko. Nogle gange kan jeg savne det så meget at mine tænder læber i vand, og leger rigtig tit med tanken om at gøre det bare en allersidste gang!
Jeg har en tro om at disse (våde)drømme om narko ikke forsvinder før end min hjerne og krop er 100% indstillet på at dette er den sidste gang. Lidt som når man stopper med at ryge.

Det er svært at sige, for du siger ikke rigtig noget om, hvad dit problem er og hvad du helst ser som en afslutning. Hvis du virkelig i høj grad har den der "addictive personality", så vil "bare én gang til" næsten helt sikkert starte en ny spiral ned mod det du kalder "en sørgelig omgang" (hvad end det betyder).

Desuden vil jeg godt advare mod konceptet "en sidste gang". Det betyder nemlig normalt, at folk gør bemeldte ting i dobbelte dosis af hvad de nogensinde før har gjort. Du kender ikke din tolerance nu hvor du har holdt pause.

Når du ser på dig selv, ser du så muligheden for at have et mere afbalanceret forbrug af stoffer, eller ved du inderst inde godt, at du vil ryge i med begge ben til endnu en runde weekend-junken det næsten års tid eller to?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Malkavian skrev:
ZaZZa skrev:

Det er svært at sige, for du siger ikke rigtig noget om, hvad dit problem er og hvad du helst ser som en afslutning. Hvis du virkelig i høj grad har den der "addictive personality", så vil "bare én gang til" næsten helt sikkert starte en ny spiral ned mod det du kalder "en sørgelig omgang" (hvad end det betyder).

Desuden vil jeg godt advare mod konceptet "en sidste gang". Det betyder nemlig normalt, at folk gør bemeldte ting i dobbelte dosis af hvad de nogensinde før har gjort. Du kender ikke din tolerance nu hvor du har holdt pause.

Når du ser på dig selv, ser du så muligheden for at have et mere afbalanceret forbrug af stoffer, eller ved du inderst inde godt, at du vil ryge i med begge ben til endnu en runde weekend-junken det næsten års tid eller to?

-Rigtig godt svar vil jeg først sige. Men jeg er netop i tvivl om hvorvidt det er en god ide eller dårlig ide. For en del af mig siger jeg sagtens kan gøre det denne ene, og sidste gang. men en anden del af mig ved også godt at det kan ende galt, og ende som sidst hvor man er på stoffer hver weekend.

Jeg vil på ingen måde vække det gamle i mig, så det ender med mit weekends-misbrug igen, men jeg føler bare ikke jeg kom rigtigt ud af det - og derfor har jeg disse tanker og lyster som vender tilbage gang på gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Jeg vil anbefale dig ikke at tage "en sidste gang". Vent til du har styr på dit liv, så er chancen for at du falder i igen, ikke så stor.

Sway

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]