Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 00:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Gumler på :(
Junior medlem
Brugeravatar

Har det problem at jeg (hver gang) skære tænder når jeg er på Ecstacy. Ved ikke lige hvad jeg forventer af svar, men havde håbet nogen havde et forslag til hvad man kan ved det? Nogen der havde gumler i starten, men senere "mistede" den?

Medlem
Brugeravatar

Mener at have læst i en tråd om stimulanser og problemer med "kaos i munden", hvor man næsten bed alt i kæften sønder og sammen, at folk tyggede tyggegummi... Mon ikke også dette kunne virke her - eller et bolcher eller en slikkepind - just a suggestion..

Mvh,
Gargarin

Junior medlem
Brugeravatar

Har nu søgt lidt videre, og har fundet ud af at nogen påstår at kalcium kan hjælpe mod at skære tænder, mens andre mener det kun gør det værre. Kan nogen give et klart svar på dette?

Junior medlem
Brugeravatar

Nu har jeg så læst lidt om brugen af Magnesium, og det virker da som en metode jeg vil prøve. Nogen der har erfaringer med Magnesium og kan anbefale et preparat, der ikke giver problemer med maven?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Brug et tyggegummi eller stop ;)

Medlem
Brugeravatar

Jeg forstår ærligt talt ikke, hvad magnesium eller kalcium skulle gøre godt for med hensyn til din skæren af tænder?

Mvh,
Gargarin

Junior medlem
Brugeravatar

Det ved jeg heller ikke :).... men nogle mener at det hjælper, så det skader nok ikke at prøve.... har fundet nogle kalk tabletter som indeholder D-Vitamin, Kalcium og Magnesium.... overvejer at prøve dem... men mindre at kalcium gør det værre... derfor jeg gerne ville have svar på det...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Sov med en bideskinne, eller sådan en tandbeskytter de bruger til amerikansk fodbold.

Det sparer tænderne for slid når du skal sove. Jeg skærer selv en del tænder, og det er ikke sjovt at vågne op om morgnen med ondt i tænderne, og plus de bliver ødelagt, og mange af mine tænder er utrolig spidse-

Medlem
Brugeravatar

Tja, kalcium er jo altid godt for kroppen :) Det FlæmMing siger lyder rimelig fornuftigt... De tandbeskyttere jeg havde, dengang jeg konkurrerede i karate, kostede ikke meget mere end 30 kr...

Så prøv da endelig...

Mvh,
Gargarin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Så han skal rende rundt med en bideskinne i flaben hver gang han er på ecstasy eller hvad?

Personligt har jeg aldrig hørt om en metode til at afværge min skæren tænder, udover helt at stoppe indtaget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
magnesium skulle virke fint.

hvis i ikke kan forfinde det som vitamintabletter, så drik rigelige mængder mælk dagene op til jeres ecstasytrip...

eller anskaf jer en sut, så ser i også meget sødere ud :D

Medlem
Brugeravatar

Bare brug tyggegummi og så nok af det, det hjælper fint :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Ja brug en tandbeskytter. De koster ca en 20'er, du smider den i meget varm vand, derefter tager du den ind i munden og bider sammen..

Det er bestemt 20kr værd, det er ikke sjovt at ødelægge sine tænder. og her kan jeg skrive under.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
køb en neon grøn tandbeskytter. Man kan få dem i sports butikker ved dog ikk med farven. Men så ku du både have den på hjemme og i byen hehehe. Men nej tror sku ikk det forsvinder man må lærer at beherske det

8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
En tidligere og nu slettet bruger skrev:
Der skal indtages magnesium, og masser af det. Mælk og andre calciumholdige produkter kan sådan set forværre "kæberasleren".

Calcium-ioner er en del af afsendingen af signal om, at muskulatur, og derved også kæbemuskulatur skal trække sig sammen. Magnesiumioner har samme ladning, men er ikke i stand til at videreføre signalet. Derfor går signalet tabt, og man får ikke overspændingen i musklerne.

Malkavian skrev:
Yeah, magnesium regulerer kalciumkanalerne ind/ud af celler. Det kan efter sigende bruges mod lidt af hvert.

Det kan anbefales at finde magnesium i chelat form, da den er lettere at optage og fordi den ikke virker nær så afførende, som almindeligt magnesium. Føtex/Bilka har et produkt i nogle orange-røde, sekskantede plastik pilleglas - hedder de Berthelsen? De burde være i chelat form såvidt jeg husker, og jeg kan i hvert fald sagtens spise en halv til en hel pille uden problemer. Jeg har ikke forsøgt med heroiske doser

Fra denne tråd: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=17826&sid=344936321e1047446b1daa5e54e7fbd0

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Godt du fandt forklaringen The-red-pill! Jeg vidste der var et eller andet om det og har prøvet at søge, men fandt det ikke.

Er der nogen som har prøvet magnesium og som kan mærke at det virker?

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tager helt sikkert magnesium-hypotesen på mine skuldre ;)

Det kroppen gør under forskellige omstændigheder er at den fyrer calcium frem og tilbage i calciumkanalerne i cellerne. Når calcium kommer ind i cellerne trækker de sig sammen - tænk hypertension og højt blodtryk. Når calcium går ud slappes tingene igen. Vældig smart.

Jeg har taget magnesium i CHELAT form fra Bethelsen længe, og jeg har ikke oplevet kæberasler ved hverken MDMA eller methylon. Når man binder magnesium i chelatform mindsker det den rimelig uheldige afførende effekt (som ikke bliver mindre på stimulanter). Jeg har dog taget en del mindre mdma end methylon - til gengæld har jeg (ja slå mig bare, jeg fortjener det) taget 1 gram methylon + 50 mg. MDMA en aften/nat uden kæberasler. Men det kan måske bare være udtryk for netop min sære biologi eller setting: det var i en rolig setting derhjemme.

Mængderne betyder givetvis noget. Hvilke mængder har du lammet MDMA i? Og hvilken setting?

Der er nemlig én sær situation, hvor jeg har prøvet noget a la kæberasler (mest spændinger). Nemlig når jeg har røget en god pind og knalder højt elektronica (f.eks. psytrance) på mp3-afspilleren. Altså en "flooding" af sanserne så tingene bliver lidt for overvældende. Tror ikke magnesium er en vidunderkur på den måde. Det sætter højst kroppen i stand til at regulere sig rimelig optimalt, men det fjerner ikke spændinger som sådan.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]