Jeg tager helt sikkert magnesium-hypotesen på mine skuldre

Det kroppen gør under forskellige omstændigheder er at den fyrer calcium frem og tilbage i calciumkanalerne i cellerne. Når calcium kommer ind i cellerne trækker de sig sammen - tænk hypertension og højt blodtryk. Når calcium går ud slappes tingene igen. Vældig smart.
Jeg har taget magnesium i CHELAT form fra Bethelsen længe, og jeg har ikke oplevet kæberasler ved hverken MDMA eller methylon. Når man binder magnesium i chelatform mindsker det den rimelig uheldige afførende effekt (som ikke bliver mindre på stimulanter). Jeg har dog taget en del mindre mdma end methylon - til gengæld har jeg (ja slå mig bare, jeg fortjener det) taget 1 gram methylon + 50 mg. MDMA en aften/nat uden kæberasler. Men det kan måske bare være udtryk for netop min sære biologi eller setting: det var i en rolig setting derhjemme.
Mængderne betyder givetvis noget. Hvilke mængder har du lammet MDMA i? Og hvilken setting?
Der er nemlig én sær situation, hvor jeg har prøvet noget a la kæberasler (mest spændinger). Nemlig når jeg har røget en god pind og knalder højt elektronica (f.eks. psytrance) på mp3-afspilleren. Altså en "flooding" af sanserne så tingene bliver lidt for overvældende. Tror ikke magnesium er en vidunderkur på den måde. Det sætter højst kroppen i stand til at regulere sig rimelig optimalt, men det fjerner ikke spændinger som sådan.