Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 10:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Nordjælland
Hejsa, er helt ny her på sitet.. Vil rigtigt gerne høre, om nogen af jer har kendskab, eller erfaringer med følgende problemstilling.

Min kæreste, der er sund, rask og god fysisk form, ryger dagligt. Indenfor det sidste halve år er det sket, at han er faldet om (1 gang), besvimet (1 gang), - nået at lægge sig ned inden det gik galt (flere gange). Det er selvfølgelig hamrende modbydeligt, at manden man elsker, pludselig segner om på gulvet, troede sgu han var ved at dø...

Anyway, vi har snakket frem og tilbage om hvad der er årsagen. Typisk handler det om at jointen var for kraftig. Det var i hvert fald hans egen konklusion, efter at han var faldet om herhjemme... Da han besvimede, sad han bag rattet på en lastbil!!! Makkeren nåede gudskelov at overtage roret. Vi var til lægen efterfølgende, hvor hjerte blev målt og vejen, han blev MR scannet, og der var absolut INTET at se. Vi sagde selvfølgelig ikke noget om røg....

Men at det skal kunne føre til at pulsen falder og man besvimer????

Han bliver, ligesom mange andre, utrolig sliksyg når han har røget. I mine øjne i en ekstrem grad. Kom til at tænke på, om det kan ledes til det lave blodtryk?? At kroppen skriger på noget sødt, for at få systemet på rette kurs..

Kender nogen af jer til dette???? :roll:
- han kan jo godt li' en røg, så det ville være surt at skulle lægge det på hylden.....

Titel:
Junior medlem

Velkommen til ;)

Jeg har selv prøvet at besvime.

Vi var et par gutter der var kommet hjem fra staden, så var vi taget op ved et gammelt forladt slot, og fyrede en del pinde siden vi var så mange. Vi kommer tilbage på stationen for at købe mad, og mens jeg står og venter besvimer jeg.

Ja, jeg vil tro at det har noget med at man ikke har spist før man ryger, så kroppen skriger på noget sukker f.eks.

En mulig teori?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Har læst et sted her på sitet at det har noget med dit blodsukker at gøre, så drik en cola og ryg dine joints :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
har også prøvet den med at rejse sig og det sortner. Har også en ven der besvimede på toilet. (han løb derop da han skulle pisse og besvimede med pikken ude)
Ved at ens puls ikke falder når man er skæv... men netop det modsatte den stiger er også en anden tråd om det på boardet.

Men husk at drikke vand, hash dehydrere og besvimelse kan god forkomme hvis man mangler vand og bevæger sig hurtigt bagefter.

Edit: Var han skæv da han kørte lastbil eller hvad?? det er sq underligt mens man ikke er påvirket?

Titel: .
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
En af mine gode venner har for ca. 2 uger siden oplevet det samme. Han havde drukket et par øl hos en kammerat og senere havde de taget på Staden. De havde sat sig på en brandtrappe ca. 1½ meter oppe over jorden. Og mens han ryger besvimer han? falder ned, for kraniebrud, indre blødning og er nu lam i hele højre side af sit ansigt og har fået tinitus. Om hans hjerneskade vil gå væk er stadig uvidst.

Jeg har selv oplevet flere gange det som bliver kaldt "Den hvide syge" hvor man bliver helt bleg og meget døsig, koldsved osv.

Disse 2 ting må da skyldes et eller andet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis jeg har glemt at spise ordenligt og har siddet stille i lang tid, og jeg derefter ryger mig alt for skæv. Så sker det at jeg dejser om. Den eneste måde jeg kan undgå det på er ved at ligge mig ned trække vejret dybt, og ringe efter en pizza. :lol:

De første par gange gik jeg også helt i panik. Har min krop fået nok? Har jeg fucked det op? Er det mit hjerte? Tager jeg for mange stoffer?

Men der er bare ikke andet at gøre end at besvime når man ikke har energi nok til at være påvirket.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Evt køb en blodtryksmåler :) så kan i følge processen

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
k@meleon> Jeg har set flere af mine venner besvime efter at have røget hash. Mange har gennem tiden været inde på om hash sænker blodsukkeret, men jeg kan ikke finde noget om det. Jeg føler mig fristet til selv at undersøge det en dag: jeg har et blodsukker-apparat, så det kunne være sjovt at tjekke.

Og så vil jeg lige spørge som KingOfBongbong også skrev: Røg han fed mens han kørte lastbil?! Det håber jeg ikke, men hvis det er tilfældet, er han forhåbentlig færdig med den slags!

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Har aldrig set nogen besvime af hash, er kun væltet en enkelt gang selv, men det var i kombination af for lidt søvn og for meget medicin.

Synes det lyder suspekt, virkeligt.

Er selv blevet meget svimmel nogle gange, men det har altid hjulpet med frisk luft.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
her for nogle uger siden, stod vi 3 gutter og røg en skunk joint, og så lige pludselige besvimer ham den ene, og rammer næsten kantstenen med hovedet. så lå han og sov i 30-60 sec. hvor vi sad med ham..

:?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Psychomancer skrev:
Synes det lyder suspekt, virkeligt.

Er selv blevet meget svimmel nogle gange, men det har altid hjulpet med frisk luft.

Som sagt har jeg set det flere gange nu, faktisk 3 gange, så jeg er ikke så alarmeret over det mere. Hvis man har besvimet før, bør man nok altid huske faresignalerne og sætte sig ned når man bliver svimmel.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Har besvimet en gang før. Det skete, da vi lige havde røget den sidste bong mix færdig, og det var nu min tur til at riste tobak til en ny mix.

Da jeg så stod over komfuret, og fik al nikotinen kastet ind i hovedet på det nærmeste begyndte jeg at få det dårligt. Det blev værre og værre, og lige pludselig svedte jeg lidt, og lidt efter... BANG! Så slog jeg hovedet ned i komfuret, og væltede derefter ned på gulvet. Kan ikke huske, at jeg væltede ned på gulvet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Er sket for mig selv 2 gange.. Den ene gang havde jeg bare lige hurtigt røget med på en skunk pind, 4-5 sug, KNALD, hovedet ned i en radiator.. Anden gang, står jeg i kø i en butik, formentlig efter noget fråder, hvor der var en halogen spot der blændede mig. Bliver svimmel, SLAM, ligger så lang jeg er på gulvet..

Tror jeg var ret lav på energi begge gange, drik en Cola, så er den fikset..

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Så et godt råd må være her, at hvis man har tendens til at blive svimmel efter at have røget, skal man sætte sig ned HURTIGT! eller sidde ned når man ryger.
Det er dumt at slå sit hovede på en radiator eller noget andet hårdt.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Så tilbage til den "hvide syge"

Er jeg den eneste der kender det "begreb" eller hvad man kalder det. Man besvimer ikke, men.

Man bliver helt bleg i ansigtet (læber og kinder..) for koldsved, føler sig virkelig utilpas, følels som om noget stikker en i huden og har virkelig bare brug for at være alene og slappe helt af.

Jeg har oplevet det 3 gange, alle gangene er det gået væk efter nogle timers søvn.

Har set det ihvertfald over 10 gange, så andre her inde må da også have oplevet det.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
IELBDG skrev:
Så tilbage til den "hvide syge"

Er jeg den eneste der kender det "begreb" eller hvad man kalder det. Man besvimer ikke, men.

Man bliver helt bleg i ansigtet (læber og kinder..) for koldsved, føler sig virkelig utilpas, følels som om noget stikker en i huden og har virkelig bare brug for at være alene og slappe helt af.

Jeg har oplevet det 3 gange, alle gangene er det gået væk efter nogle timers søvn.

Har set det ihvertfald over 10 gange, så andre her inde må da også have oplevet det.

:?:
Tror de fleste har oplevet selv eller set andre der har fået hvad du kalder "den hvide syge". Uerfarne rygere overdoserer let og selv erfarne rygere kan også komme til det, hvis der foreksempel er blandet alkohol med ind i det.
Har mest oplevet folk blive hvide i hovedet og få det dårligt i forbindelse med alkohol+cannabis.

Men hvor vil du hen med det her? Det kommer vel ikke som en overaskelse for dig, hvis jeg siger det kort sagt skyldes overdosering? (det kan selvfølgelig også spille lidt ind, hvis man ikke har spist hele dagen eller lignende, men hovedsagligt overdosering)

Hvorfor måtte tråden ikke puttesove :lol:

Medlem
Brugeravatar

Jo til en hvis grad kan jeg godt se at overdosering kan have noget med det at gøre, men har oplevet det efter 4 sug på en joint, hvor jeg en anden dag kan ryge en helt joint med samme ryger i. Men hvad sker der med kroppen når det sker. Ville gerne vide hvordan man kan undgå det, altså noget HR på Hash

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Der er vel ikke nogen herinde der kan fortælle dig hvordan du præcis undgår det. Men lad være med at ryge på helt tom mave og hav eventuelt noget sukker klar, så du ikke går helt sukkerkold, så burde du kunne klare dig. :lol:

For at være lidt seriøs.. Da det skete, var du syg?
Har før oplevet folk få det underligt hvis de ryger under sygdom, men det er sgu ikke noget jeg kan dokumentere for eller selv nikke genkendende til.

Site Admin
Brugeravatar

IELBDG skrev:
Jo til en hvis grad kan jeg godt se at overdosering kan have noget med det at gøre, men har oplevet det efter 4 sug på en joint, hvor jeg en anden dag kan ryge en helt joint med samme ryger i. Men hvad sker der med kroppen når det sker. Ville gerne vide hvordan man kan undgå det, altså noget HR på Hash

Det kender jeg godt. Nogen gange er man bare pokkers modtagelig, og så skal man ikke ryge særlig meget. Andre gange kan man blive ved.
Det eneste råd jeg kan give dig, er at mærke efter hvor du er, hver gang. Tag to sug og send videre, og mærk efter om det er en god ide at fortsætte. Heldigvis kommer responsen jo temmelig hurtigt når man ryger, så man kan nå at standse, inden det bliver for meget.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene, mener ikke jeg var syg, men kan da være den har ligget og luret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]