Hvass skrev:
Da jeg i dag kommer i skole sidder hun ved siden af mig og fortæller at hun har haft det mærkeligt siden fredag nat. Hun fortæller at hun har haft søvnbesvær og ikke har sovet meget siden fredag. hun kunne slet ikke sove natten til lørdag. Hun fortæller også at hun tror hun har fået noget puttet i hendes drink. Hun kan ikke selv forstå hvad der er med hende og kan selv mærke hun er anderledes. Der går heller ikke lang tid før jeg kan mærke der er noget galt. Hun kan ikke koncentrere sig og er helt rundt på gulvet, snakker uafbrudt til mig og forstyrre hele klassen som bliver ved med at tysse på hende ( hun er normalt stille og arbejder, aldrig den larmende og altid den rigtig søde pige som kan holde sammen på klassen)
Det kunne lyde som MDMA/Ecstasy, men hun kommer vel ikke til at indtage noget uden at smage at et eller andet er underligt ved drinken. Selv i beruset tilstand. Prøv at høre hende om, hvem hun hang ud med og drak med og find så ud af, om de er lige lovligt bekendte med stoffer. Mit gæt er, at hvis man putter noget i en anden persons drink, så bliver man også sammen med dem for at se effekterne folde sig ud (men FOR HELVEDE DA... man kommer ALDRIG et stof i andres kroppe uden at have fået tilsagn først

)
MDMA er umiddelbart lige til højrebenet ud fra det du skriver, men der er også noget, der taler imod. Søvnbesvær natten til næste dag: ja. Speedet om mandagen: nej. Og hvordan var hendes tirsdag - der er jo udtrykket "tuesdays bluesdays", som handler om at nedturen - hvis den kommer - ofte kommer tirsdag.
Måske er hun blevet dopet af Ecstasy af nogen fuckhoveder, og lad os antage det for en sikkerheds skyld. Hun trænger til at blive beroliget og vide, at der ikke sker en skid slemt med hende. Det lyder nemlig som om hun er ved at skrue sig godt op i en god panik, og derfor opfører hun sig som om hun stadig er dopet - opfører sig speedet, placeboer sig selv med koncentrationsbesvær og "hash-hjerne", fordi hun har hørt, at sådan er narko ved kroppen.
Endelig er der en anden forklaring. Ikke voldsomt sandsynlig, men det sker og det er dokumenteret af f.eks. Alice Shulgin i bogen "Pihkal". Hun har en større spirituel krise, hvor hun stort set hallucinerer og er kørt helt af sporet i en uges tid.
Alice går med nogle rimelig heavy tanker, og på et tidspunkt kommer Alexander op til hende og spørger, om hun gider tage 40 mg. af et stof, som han selv havde prøvet i mindre doser uden effekt. Han vil ikke selv tage det, da han vil undgå tolerans i forsøget på at finde en tærskel for en eventuel psykoaktivitet af stoffet. Da hun har taget stoffer begynder der en uge med ulidelige hallucinationer og tanker, og det er komplet overraskende, da Alexander slet ikke oplevede den mindste effekt ved en dosis lige under.
En psykiater, som Alice taler med, fortæller hende, at hun er blevet ramt af en "spirituel krise", og at det er en proces som ganske enkelt skal have lov til at forløbe, og at det nok skal gå over i løbet af nogle få dage. Det vigtige er at man ikke forcerer noget. Det er noget med at acceptere, at ens sind har besluttet sig for at dele noget vigtigt med én, og så se hvor strømmen bærer én hen.
Hun kommer sig, og da begge Shulgin'erne senere tager en dosis af stoffet igen er konklusionen: stoffet har ingen aktivitet i psyken.
Din veninden kunne godt lyde som om hun har en skøn, sprudlende personlighed inde bag facaden af pænhed. Hvad end der er sket, så lader det til, at der er åbnet op for noget, og måske er hun på vej til at komme ud af puppen? Det er muligt hun faktisk fik MDMA om fredagen, men når det bliver mandag er hyperaktivitet og vildskab ikke længere stoffets egen skyld.
Hun skal nok klare den. Be cool